4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Nestartuje
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=3537
Stránka 1 z 6

Autor:  mozeg [ Sob, 26.01.2008, 21:22 ]
Predmet príspevku:  Nestartuje

Mam mensim problem. Dnes auto nastartovalo bolo v chode asi 60minut uplne bezproblemov. Potom sadnem hcem nastartovat a nic- zhavic ukazoval kontrolky svietili pri otoceni klucika nic. Vysiel som von otvoril kaputo odpojil baterku ocistil zaoxidovane kontakty napojil, sadol dnu vsetky kontrolky ok. Tocim tocim- startej kruti ale auto nenastartovalo. Potrbujem Vas nazor. Cim to asi tak bude??? Do nissanu mozem ist az vo february-maju volny termin. Ale 2-3 tyzdne bez auta to je moc. Poradte( Vstreky?? cerpadlo?? zhavice)

Autor:  Jano JP [ Sob, 26.01.2008, 21:32 ]
Predmet príspevku: 

ako úplne prvé treba odkontrolovať funkčnosť žhavičov, že svieti kontrolka žhavenia neznamená, že ozaj žhaví...a už vôbec nie, že všetky žhaviče

Autor:  Kapo [ Sob, 26.01.2008, 21:34 ]
Predmet príspevku: 

Otázka je , čo urobíš , ak budeš vedieť závadu ? Vieš si to opraviť ?

Autor:  rado nd [ Sob, 26.01.2008, 21:37 ]
Predmet príspevku: 

Pozri poistky, na 260-ke sa mi to stáva pravidelne.
Na prvý pohľad všetko OK, žhaviče žhavia, stírače stírají, štartér točí, a nič.

Autor:  mozeg [ Sob, 26.01.2008, 21:43 ]
Predmet príspevku: 

Otazka za 500? Ako skontrolovat zhavice?

Autor:  MoostanQue [ Sob, 26.01.2008, 21:53 ]
Predmet príspevku: 

Zhavice to nebudu... ked to pred chvilou chytalo normalne. Ma to riadiacu jednotku? Nemohlo dojst ku zblbnutiu riadiacky pri odpojeni baterky? (u niektorych aut je priamo zakazane odpajat baterku; pri vymene sa startovacimi kablami na svorky kablov najprv pripoji ina baterka, stara sa odpoji, vybere, nova vlozi, zapoji, a potom sa externa baterka na startovacich kabloch odpoji). Takze by som sa primarne venoval elektronike, co ovsem sam doma asi nespravis.

Ako odskusat zhavice: vybrat, po jednom pripojit hrubymi kablami (vyhoveju startovacie) na baterku, a pohladom zistit ci sa rozzeravia rovnomerna a ako rychlo (stopky). ten ktory sa bude chovat inac ako ostatne je vadny. Napriek tomu si myslim, ze aj pri jednom spatnom zhavici by to malo aspon kaslat a mat snahu chytit, ak to nerobi nic tak je chyba inde.

Ak mas staru baterku, je mozne ze riadiacka vyhodnocuje napatie ako nedostatocne, aj ked starter toci. pomoze nahodit auto s pomocou druhej baterky cez startovacie kable.

EDIT:viac o zhavicoch tu: http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?t=3314

Autor:  Kapo [ Sob, 26.01.2008, 21:56 ]
Predmet príspevku: 

...no , zistíš to napr .12 v skúšačkou , či cez ne ide elektrika . Skontroloval by som aj elektromagnetický ventil na čerpadle , či nie je niečo povolené .

Autor:  Jano JP [ Sob, 26.01.2008, 21:58 ]
Predmet príspevku: 

MoostanQue píše:
Zhavice to nebudu... ked to pred chvilou chytalo normalne...
ha, tiež som si to ešte pred troma týždňami myslel a nakoniec boli všetky v... (nie na mojom pajerku, tam bosh tretí rok funguje jak švajčiarske hodinky :D )

Autor:  Jano JP [ Sob, 26.01.2008, 22:01 ]
Predmet príspevku: 

Kapo píše:
...no , zistíš to napr .12 v skúšačkou , či cez ne ide elektrika . Skontroloval by som aj elektromagnetický ventil na čerpadle , či nie je niečo povolené .
...len nesmie zabudnúť vyhodiť prepojenie žhavičov, aby meral každý zvlášť; a nezistí tak, či žhaví dostatočne...ale inak proti tebe súhlasím :wink:

Autor:  Kapo [ Sob, 26.01.2008, 22:08 ]
Predmet príspevku: 

No skrátka diesel potrebuje žhaviče a palivo . či ide palivo do trisky by som skúsil povolením trubky , čo ide na trisku a poštartovaním . A či ide šťava na trisky , tak ako som napísal . Potom by som riešil dalej .

A samozrejme ,ak má tú riadiacu jednotku ,tak potom aj tú :wink:

Autor:  MoostanQue [ Sob, 26.01.2008, 22:35 ]
Predmet príspevku: 

To JanoJP: no neviem... vsetky naraz sa snad nepokazia a malo by to aspon nejaku snahu chytat si myslim... ja som na patrole naschval odpojil zhavice a po polminute tocenia to chytilo, samozrejme z vyfuku brikety, ale funguje to. Je pravda, ze ja neviem, z coho sa robia Teranna.

To Kapo: hm, takto po nete opravovat je niekedy zlozitejsie ako na zivo.

To Mozeq: ocuvaj, mas tam naftu? :-D (to uz sa stalo)

Autor:  Jano JP [ Sob, 26.01.2008, 22:47 ]
Predmet príspevku: 

MoostanQue píše:
To JanoJP: no neviem... vsetky naraz sa snad nepokazia a malo by to aspon nejaku snahu chytat si myslim... ja som na patrole naschval odpojil zhavice a po polminute tocenia to chytilo, samozrejme z vyfuku brikety, ale funguje to. Je pravda, ze ja neviem, z coho sa robia Teranna.

no stalo sa mi toť ako som napísal, že všetky žhaviče boli fuč, pritom v ten deň, keď som už nenaštartoval, šlo najprv všetko zdanlivo ok, naštartoval som - a o pár hodín už nie; naozaj prdli všetky žhaviče a nebola tam žiadna iná závada; akoto že prdli naraz si vysvetľujem tak, že naraz neprdli, akurát že auto štartovalo aj na dva, pochopiteľne opakované žhavenia, ktoré som pripisoval nízkym teplotám, slabšej baterke a starému motoru, mali za následok odídenie aj tých dovtedy dobrých...no a pri prdnutých všetkých štyroch nepomohla nielen nová naplno nabitá baterka, ale ani dlhé štarty cez štartovacie káble...
...po výmene žhavičov doteraz bezvadné štartovanie...

mimochodom, celé leto som na pajerku štartoval na dvoch žhavičoch a zistil som to až po ochladení s následkom na dlhom štarte - po výmene vadných žhavičov to naskakovalo a doteraz naskakuje "na brnknutie", v lete s dvoma vadnými to trošku zatočilo "naprázdno"...
na 6 valcovom bmw stačilo mať zlý jeden žhavič a už to neštartovalo dobre ani v lete (samozrejme baterka dobrá)
takže správa sa to dosť individuálne pri rôznych motoroch

Autor:  Kapo [ Sob, 26.01.2008, 22:50 ]
Predmet príspevku: 

Jo , preto som sa aj pýtal , čo urobí , ak bude vedieť závadu .

Inak manželka natankovala minulý týžden do našeho nového auta plnú nádrž benzínu . A turbodiesel išiel , až pokým neskapal . Ešte teraz sa zhlboka nadychujem .

Autor:  palo-cherokee [ Sob, 26.01.2008, 22:53 ]
Predmet príspevku: 

Kapo píše:

Inak manželka natankovala minulý týžden do našeho nového auta plnú nádrž benzínu . A turbodiesel išiel , až pokým neskapal . Ešte teraz sa zhlboka nadychujem .


:o :o :o to fakt? A v 4tok sa mi chválila akú peknú nálepku má na nádrži - že DIESEL :-D

Autor:  Jano JP [ Sob, 26.01.2008, 22:56 ]
Predmet príspevku: 

Kapo, to je moja nočná mora - chodím na viacerých autách a už sa mi tiež skoro také stalo - tak na to na pumpách furt myslím; kolegovi sa to minulý rok aj stalo...treba to predýchať, hlavne že sme zdraví

Stránka 1 z 6 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/