Dnes je nedela 4. mája 2025, meniny má Florián a zajtra Lesana, Lesia
Auto na tahanie a na farmu
Autor |
Správa |
lubor
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.01.2009, 11:01 Príspevky: 848 Bydlisko: Bratislava - Dubravka
|
Vek a km su otazne. Moje auto ma 11r. a 92 000 km prevazne v meste. Auto co ma 200 000 km prevazne na dialnici na tom moze byt lepsie ako moje. Treba len dobre pozriet, odskusat a ak nebude nic divne tak kupit. Ja osobne udaj o km nepovazujem za dolezity ak sa mi auto pozdava.
_________________Navara 3,0 V6 http://www.ostrenienastrojov.sk
|
Štv, 09.05.2013, 8:23 |
|
 |
HacuR
Učeň
Registrovaný: Sob, 13.04.2013, 13:41 Príspevky: 13
|
Takze bol som pzoerat nakoniec grand cherokee 1999 rok 4,7 limited dovoz z USA  vyzera celkom zaujimavo takze pojde na "podrobnu prehliadku" ale napadlo mi este ze,,,co tak dalsia moznost? vobec tu nebola spomenuta. A to- Mercedes ML W163 po facelifte. co vy nato?  nieco som cital a odporucuju ked uz tak 320 pripadne 43O benzin alebo mozno aj 270 CDI ale to nie je nahodou to co sa davalo aj do cherokee?
|
Uto, 14.05.2013, 23:05 |
|
 |
Milan FI
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 17.01.2011, 10:49 Príspevky: 521 Bydlisko: Kežmarok
|
HacuR, ML aspoň 320, 430 to už bude iná káva. Osobne som ťahaval s ML-kom 320 2-tonový vozík s dvoma koňmi. Pohoda, kľudná jazda spotreba 16-18l. ML270 CDI mi pripadala slabšia, spotreba nižšia asi o 2 litre, ale s ňou som najazdil podstatne menej. O 430-ke viem len z počutia, výkonu dostatok, spotreba vraj na úrovni 320-ky. Všetko automaty a v tvojom prípade by som po manuále ani nepozeral. Ale to je už na tebe.
_________________ Vždy ži svoj sen, neboj sa ísť pomaly, boj sa stáť na mieste, ale nezabudni si užívať život kým môžeš!
Mitsubishi L200, AVM voľnobežky, King One TDS-9.5C , Maxxis Mudzilla
Ex - Nissan patrol GR Y60, MT Nokian Vatiiva 33/12,5/15, naviják 5,4t,
|
Uto, 14.05.2013, 23:23 |
|
 |
HacuR
Učeň
Registrovaný: Sob, 13.04.2013, 13:41 Príspevky: 13
|
Milan FI píše: HacuR, ML aspoň 320, 430 to už bude iná káva. Osobne som ťahaval s ML-kom 320 2-tonový vozík s dvoma koňmi. Pohoda, kľudná jazda spotreba 16-18l. ML270 CDI mi pripadala slabšia, spotreba nižšia asi o 2 litre, ale s ňou som najazdil podstatne menej. O 430-ke viem len z počutia, výkonu dostatok, spotreba vraj na úrovni 320-ky. Všetko automaty a v tvojom prípade by som po manuále ani nepozeral. Ale to je už na tebe. No ide mi o to ze ako su na tom so spolahlivostou lebo ceny vyzeraju zaujimavo  a aj ked maju uz dost nalietane tak asi mi to menej vadi  a ked tak by som to daval na plyn
|
Str, 15.05.2013, 7:28 |
|
 |
Martinoff
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
|
Nie všetky benzínové motory sa u nás dajú prerobiť na plyn... Treba si to vopred zistiť.
_________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!
|
Str, 15.05.2013, 8:04 |
|
 |
Milan FI
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 17.01.2011, 10:49 Príspevky: 521 Bydlisko: Kežmarok
|
Spoľahlivosť u benzínu podstatne vyššia ako u 270CDI. Preto som s tou 270-kou jazdil málo, večne v servise. Náklady na opravy vysoké. Tá 320-ka nabehala u nás nejakých 270 000, techncky žiaden vážnejší problém, skôr kvalita spracovania-netesniace dvere, okná, pre mňa dosť blbé sedačky, inak len spotrebák. Ku koncu už bolo počuť zavesenie, ale ešte stále v norme. Známy mal ten istý model tuná na SK s plynom. Montoval ho pri nejakých 400tis a nejakých 50tis. s tým jazdil pokiaľ viem bez problémov. Je ale mechanik, tak hádam vybral dobrý kus.
_________________ Vždy ži svoj sen, neboj sa ísť pomaly, boj sa stáť na mieste, ale nezabudni si užívať život kým môžeš!
Mitsubishi L200, AVM voľnobežky, King One TDS-9.5C , Maxxis Mudzilla
Ex - Nissan patrol GR Y60, MT Nokian Vatiiva 33/12,5/15, naviják 5,4t,
|
Str, 15.05.2013, 8:07 |
|
 |
HacuR
Učeň
Registrovaný: Sob, 13.04.2013, 13:41 Príspevky: 13
|
Martinoff píše: Nie všetky benzínové motory sa u nás dajú prerobiť na plyn... Treba si to vopred zistiť. No v montazach mi tvrdili ze sa daju vsetky. Len vraj je tam vyssi spravny poplatok. Tak ako to teda je?
|
Str, 15.05.2013, 9:12 |
|
 |
Martinoff
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
|
GDI od Mitsubishi u nás nevie nikto, FSI od VW robí iba Zvolen, aj to iba určité obsahy, atď. Montážnikom ktorí vedia namontovať LPG do hocičoho by som sa zďaleka vyhol, pretože o tom asi hovno vedia a Ty sa potom poserieš z problémov ktoré nastanú. Doporučujem obrátiť sa na nejakú renomovanejšiu firmu a tam si overiť možnosť montáže a cenu.
_________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!
|
Str, 15.05.2013, 10:57 |
|
 |
makro
Učeň
Registrovaný: Ned, 30.12.2012, 16:22 Príspevky: 10 Bydlisko: michalovce
|
HacuR píše: Martinoff píše: Nie všetky benzínové motory sa u nás dajú prerobiť na plyn... Treba si to vopred zistiť. No v montazach mi tvrdili ze sa daju vsetky. Len vraj je tam vyssi spravny poplatok. Tak ako to teda je? legislatívne sa dajú všetky... ako ti to namontuje firma je na referenciách a ich skúsenostiach... netreba sa báť lpg... prešiel som jednu individuálnu prestavbu a stojí to trošku času a znalostí legislatívy a cca 400 € ale lpg sa sept. 2009 dá namontovať do každého benzínu...
_________________ jeep commander 5,7 hemi 4x4 limited
|
Str, 15.05.2013, 11:22 |
|
 |
makro
Učeň
Registrovaný: Ned, 30.12.2012, 16:22 Príspevky: 10 Bydlisko: michalovce
|
na Discovery 3 mam slabost od kedy vysla  ale ta je este stale mimo rozpocet na to co potrebujem :/ a "dvojka"? ta vobec neviem ako na tom je. mate nejake skusenosti?nejaky tip? musim pozriet LR forum[/quote] mal som disco 3 a teraz jeep commander, obidva s 3,5 tonovou kapacitou na guli... je dôležité vedieť aká celková hmotnosť prívesu to bude... skúsenosti s ťahaním pri obidvoch výborné, snáď tie mechy majú lepšie vyváženie s prívesom ale pri tak veľkých autách to vôbec nie je vidieť ani cítiť... lr disco 2 je výborná voľba, komfortné, v cenovej relácii, aj na dlhé jazdy... len vybrať dobrý kus
_________________ jeep commander 5,7 hemi 4x4 limited
|
Str, 15.05.2013, 11:31 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|

makro píše: legislatívne sa dajú všetky... ako ti to namontuje firma je na referenciách a ich skúsenostiach... netreba sa báť lpg... prešiel som jednu individuálnu prestavbu a stojí to trošku času a znalostí legislatívy a cca 400 €
legislatívne áno.... čokoľvek kamkoľvek v najhoršej verzii takto: vypracovanie ZTO pre systém povolenie na schválenie individuálneho systému schválenie individuálneho systému vypracovanie ZTO pre montáž povolenie na montáž predtým individuálne schváleného systému samotná montáž, protokol o montáži zvláštna emisná kontrola štátna skúšobňa ZV test zápis a vydanie nového TP makro píše: ale lpg sa sept. 2009 dá namontovať do každého benzínu... toto už je horšie, takto by som si to nedovolil napísať. nové benzínové motory s priamym vstrekom paliva (TSI, FSI, GDI, IDE...) sú na montáž dosť problematické. Problém je s chladením a mazaním benzínových vstrekov počas behu na LPG.Niekde sa to dá riešiť prívstrekom benzínu, niekde aditiváciou plynu...... Montáž je individuálna, software takisto, cenovo je to výrazne drahšie ako klasická sekvencia. Pri vstreku plynu v kvapalnej fáze je hlavne u nás veľký problém s čistotou a kvalitou plynu....
|
Str, 15.05.2013, 12:03 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6666 Bydlisko: PB
|
palo-cherokee píše: Pri vstreku plynu v kvapalnej fáze je hlavne u nás veľký problém s čistotou a kvalitou plynu.... Off-top Toto ma zaujalo. Rozved prosim. (staci 1-2 vetami). Pri vyparoch sa aj horsi plyn lepsie spali, ako ked je vstrieknuty priamo do valca ? Alebo... ???
|
Str, 15.05.2013, 12:24 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|

finder píše: palo-cherokee píše: Pri vstreku plynu v kvapalnej fáze je hlavne u nás veľký problém s čistotou a kvalitou plynu.... Off-top Toto ma zaujalo. Rozved prosim. (staci 1-2 vetami). Pri vyparoch sa aj horsi plyn lepsie spali, ako ked je vstrieknuty priamo do valca ? Alebo... ??? LPG obsahuje kadejaky bordel (vosky, parafiny, pevne castice....) "klasicke" systemy LPG pracuju s vyparovacom (reduktorom). pretym je filter kvapalnej fazy, potom reduktor , potom filter plynnej fazy. Do motora ide uz plynna faza. Vstrekovace maju pomerne velky priemer piesta a zozeru kadeco. Filtre sa menia (mali by sa) cca raz za 20 tisic km a je v nich pekny sajrajt. V reduktore detto. Niekedy az taky zalepi cievku bezp. ventilu. Vstrek kvapalneho plynu ma v nadrzi normalne podavacie cerpadlo ako napr u benzina (lpg je kvapalne) plus nejaky filter. Vstrekovace pracuju s kvapalinou = ovela mensie priemery a toelrancie a vyssi tlak paliva. U niektorych motorov (hlavne priamy vstrek (FSI a spol) sa pouzivaju na vstrek plynu TIE ISTE vstrekovace ako na benzin. A tam vadi kazda blbost. Analogia je napriklad medzi klasickym komorkovym dieselom a commonrailom. Kym "klasika" schrume skoro vsetko co hori (olej, nafta, repkac, fritak,trafoolej, kerozin...) tak commonrail-u staci na oddrbanie vstrekov horsia nafta z tescopumpy staci tak ?
|
Str, 15.05.2013, 16:07 |
|
 |
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
Na ťahanie je jeden z najlepších brat a až dvojča Rangera a to je Ford Explorer. Je to malá F150-tka. Rozoberalo a porovnávalo sa to asi pred piatimi rokmi na 4x4nazory.cz. Dôvody: automat 5-rýchlostný, prídavný chladič automatu, prídavný chladič serva, vzduchový podvozok po naložení drží svetlú výšku, rám, listy, vnútri veľké a pohodlné, zadný diferák 8.8 so samosvorom a samozrejme 4.0 V6. A ešte vlastná skúsenosť - ručička teplomera za sa X rokov na Exploreri ani raz nepohla do červenej ani zo stredu ani pri poriadnom naložení a v horúčave, kdežto u Jeepa to tak určite nebolo.
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Štv, 16.05.2013, 5:39 |
|
 |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
|
Vsetko ma svoje plusy aj minusy.Ked som kupoval auto na tahanie tak som o Exploreri tiez uvazoval aj skusali sme niekolko kuskov a niektore mali nefunkcnu prevodovku-po smrti,na dalsich 2 zase bolo pocut tie klzaky co sponuju rozvodovu retaz a retaz s tymi sponovacimi klzakmi sa meni sposobom,ze musi ist agregat von z auta-to mi neako nevonalo a dlhsia doba cakacia na suciastky aj malo aut co by boli na suciastky v inzercii,+blbe reflektory-casto jazdim v noci-to boli negativa a pozitiva-velmi pohodlne na dany rocnik auta-okolo2000r.silne,tiche,dobra spotreba+splynovac dobre sprevodovane a velke-priestranne s 3500kg na guli.Len ja som mal,,stastie,,na vylagrovane kusy  a preto som zvolil vtedy galopera a aj to bola velka chyba-sak aj isiel z domu po80 000km sa na nom rozsypalo vsetko okrem startera no a toyotoa lc80 s dobrym motorom nebola vtedy v ponuke 
|
Štv, 16.05.2013, 21:27 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|