Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pon, 05.05.2025, 1:40
Dnes je pondelok 5. mája 2025, meniny má Lesana, Lesia a zajtra Hermína




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 34 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší
 Auto na tahanie a na farmu 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 06.01.2009, 11:01
Príspevky: 848
Bydlisko: Bratislava - Dubravka
Odpoveď s citáciou
Vek a km su otazne. Moje auto ma 11r. a 92 000 km prevazne v meste. Auto co ma 200 000 km prevazne na dialnici na tom moze byt lepsie ako moje. Treba len dobre pozriet, odskusat a ak nebude nic divne tak kupit. Ja osobne udaj o km nepovazujem za dolezity ak sa mi auto pozdava.

_________________
Navara 3,0 V6 http://www.ostrenienastrojov.sk


Štv, 09.05.2013, 8:23
Profil WWW
Učeň

Registrovaný: Sob, 13.04.2013, 13:41
Príspevky: 13
Odpoveď s citáciou
Takze bol som pzoerat nakoniec grand cherokee 1999 rok 4,7 limited dovoz z USA :) vyzera celkom zaujimavo takze pojde na "podrobnu prehliadku" ale napadlo mi este ze,,,co tak dalsia moznost? vobec tu nebola spomenuta. A to- Mercedes ML W163 po facelifte. co vy nato? :) nieco som cital a odporucuju ked uz tak 320 pripadne 43O benzin alebo mozno aj 270 CDI ale to nie je nahodou to co sa davalo aj do cherokee?


Uto, 14.05.2013, 23:05
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Pon, 17.01.2011, 10:49
Príspevky: 521
Bydlisko: Kežmarok
Odpoveď s citáciou
HacuR, ML aspoň 320, 430 to už bude iná káva. Osobne som ťahaval s ML-kom 320 2-tonový vozík s dvoma koňmi. Pohoda, kľudná jazda spotreba 16-18l. ML270 CDI mi pripadala slabšia, spotreba nižšia asi o 2 litre, ale s ňou som najazdil podstatne menej. O 430-ke viem len z počutia, výkonu dostatok, spotreba vraj na úrovni 320-ky. Všetko automaty a v tvojom prípade by som po manuále ani nepozeral. Ale to je už na tebe.

_________________
Vždy ži svoj sen, neboj sa ísť pomaly, boj sa stáť na mieste, ale nezabudni si užívať život kým môžeš!

Mitsubishi L200, AVM voľnobežky, King One TDS-9.5C , Maxxis Mudzilla

Ex - Nissan patrol GR Y60, MT Nokian Vatiiva 33/12,5/15, naviják 5,4t,


Uto, 14.05.2013, 23:23
Profil
Učeň

Registrovaný: Sob, 13.04.2013, 13:41
Príspevky: 13
Odpoveď s citáciou
Milan FI píše:
HacuR, ML aspoň 320, 430 to už bude iná káva. Osobne som ťahaval s ML-kom 320 2-tonový vozík s dvoma koňmi. Pohoda, kľudná jazda spotreba 16-18l. ML270 CDI mi pripadala slabšia, spotreba nižšia asi o 2 litre, ale s ňou som najazdil podstatne menej. O 430-ke viem len z počutia, výkonu dostatok, spotreba vraj na úrovni 320-ky. Všetko automaty a v tvojom prípade by som po manuále ani nepozeral. Ale to je už na tebe.


No ide mi o to ze ako su na tom so spolahlivostou lebo ceny vyzeraju zaujimavo :) a aj ked maju uz dost nalietane tak asi mi to menej vadi :) a ked tak by som to daval na plyn


Str, 15.05.2013, 7:28
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01
Príspevky: 1932
Bydlisko: TO
Odpoveď s citáciou
Nie všetky benzínové motory sa u nás dajú prerobiť na plyn... Treba si to vopred zistiť.

_________________
Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!


Str, 15.05.2013, 8:04
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Pon, 17.01.2011, 10:49
Príspevky: 521
Bydlisko: Kežmarok
Odpoveď s citáciou
Spoľahlivosť u benzínu podstatne vyššia ako u 270CDI. Preto som s tou 270-kou jazdil málo, večne v servise. Náklady na opravy vysoké. Tá 320-ka nabehala u nás nejakých 270 000, techncky žiaden vážnejší problém, skôr kvalita spracovania-netesniace dvere, okná, pre mňa dosť blbé sedačky, inak len spotrebák. Ku koncu už bolo počuť zavesenie, ale ešte stále v norme. Známy mal ten istý model tuná na SK s plynom. Montoval ho pri nejakých 400tis a nejakých 50tis. s tým jazdil pokiaľ viem bez problémov. Je ale mechanik, tak hádam vybral dobrý kus.

_________________
Vždy ži svoj sen, neboj sa ísť pomaly, boj sa stáť na mieste, ale nezabudni si užívať život kým môžeš!

Mitsubishi L200, AVM voľnobežky, King One TDS-9.5C , Maxxis Mudzilla

Ex - Nissan patrol GR Y60, MT Nokian Vatiiva 33/12,5/15, naviják 5,4t,


Str, 15.05.2013, 8:07
Profil
Učeň

Registrovaný: Sob, 13.04.2013, 13:41
Príspevky: 13
Odpoveď s citáciou
Martinoff píše:
Nie všetky benzínové motory sa u nás dajú prerobiť na plyn... Treba si to vopred zistiť.

No v montazach mi tvrdili ze sa daju vsetky. Len vraj je tam vyssi spravny poplatok. Tak ako to teda je?


Str, 15.05.2013, 9:12
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01
Príspevky: 1932
Bydlisko: TO
Odpoveď s citáciou
GDI od Mitsubishi u nás nevie nikto, FSI od VW robí iba Zvolen, aj to iba určité obsahy, atď. Montážnikom ktorí vedia namontovať LPG do hocičoho by som sa zďaleka vyhol, pretože o tom asi hovno vedia a Ty sa potom poserieš z problémov ktoré nastanú. Doporučujem obrátiť sa na nejakú renomovanejšiu firmu a tam si overiť možnosť montáže a cenu.

_________________
Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!


Str, 15.05.2013, 10:57
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 30.12.2012, 16:22
Príspevky: 10
Bydlisko: michalovce
Odpoveď s citáciou
HacuR píše:
Martinoff píše:
Nie všetky benzínové motory sa u nás dajú prerobiť na plyn... Treba si to vopred zistiť.

No v montazach mi tvrdili ze sa daju vsetky. Len vraj je tam vyssi spravny poplatok. Tak ako to teda je?


legislatívne sa dajú všetky... ako ti to namontuje firma je na referenciách a ich skúsenostiach... netreba sa báť lpg... prešiel som jednu individuálnu prestavbu a stojí to trošku času a znalostí legislatívy a cca 400 € ale lpg sa sept. 2009 dá namontovať do každého benzínu...

_________________
jeep commander 5,7 hemi 4x4 limited


Str, 15.05.2013, 11:22
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 30.12.2012, 16:22
Príspevky: 10
Bydlisko: michalovce
Odpoveď s citáciou
na Discovery 3 mam slabost od kedy vysla :) ale ta je este stale mimo rozpocet na to co potrebujem :/
a "dvojka"? ta vobec neviem ako na tom je. mate nejake skusenosti?nejaky tip? musim pozriet LR forum[/quote]


mal som disco 3 a teraz jeep commander, obidva s 3,5 tonovou kapacitou na guli... je dôležité vedieť aká celková hmotnosť prívesu to bude... skúsenosti s ťahaním pri obidvoch výborné, snáď tie mechy majú lepšie vyváženie s prívesom ale pri tak veľkých autách to vôbec nie je vidieť ani cítiť...

lr disco 2 je výborná voľba, komfortné, v cenovej relácii, aj na dlhé jazdy... len vybrať dobrý kus

_________________
jeep commander 5,7 hemi 4x4 limited


Str, 15.05.2013, 11:31
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
makro píše:

legislatívne sa dajú všetky... ako ti to namontuje firma je na referenciách a ich skúsenostiach... netreba sa báť lpg... prešiel som jednu individuálnu prestavbu a stojí to trošku času a znalostí legislatívy a cca 400 €


legislatívne áno.... čokoľvek kamkoľvek
v najhoršej verzii takto:
vypracovanie ZTO pre systém
povolenie na schválenie individuálneho systému
schválenie individuálneho systému
vypracovanie ZTO pre montáž
povolenie na montáž predtým individuálne schváleného systému
samotná montáž, protokol o montáži
zvláštna emisná kontrola
štátna skúšobňa ZV test
zápis a vydanie nového TP

makro píše:
ale lpg sa sept. 2009 dá namontovať do každého benzínu...


toto už je horšie, takto by som si to nedovolil napísať.
nové benzínové motory s priamym vstrekom paliva (TSI, FSI, GDI, IDE...)
sú na montáž dosť problematické. Problém je s chladením a mazaním benzínových vstrekov počas behu na LPG.Niekde sa to dá riešiť prívstrekom benzínu, niekde aditiváciou plynu......
Montáž je individuálna, software takisto, cenovo je to výrazne drahšie ako klasická sekvencia.
Pri vstreku plynu v kvapalnej fáze je hlavne u nás veľký problém s čistotou a kvalitou plynu....

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Str, 15.05.2013, 12:03
Profil WWW
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6666
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
palo-cherokee píše:
Pri vstreku plynu v kvapalnej fáze je hlavne u nás veľký problém s čistotou a kvalitou plynu....
Off-top
Toto ma zaujalo. Rozved prosim. (staci 1-2 vetami). Pri vyparoch sa aj horsi plyn lepsie spali, ako ked je vstrieknuty priamo do valca ? Alebo... ???


Str, 15.05.2013, 12:24
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
finder píše:
palo-cherokee píše:
Pri vstreku plynu v kvapalnej fáze je hlavne u nás veľký problém s čistotou a kvalitou plynu....
Off-top
Toto ma zaujalo. Rozved prosim. (staci 1-2 vetami). Pri vyparoch sa aj horsi plyn lepsie spali, ako ked je vstrieknuty priamo do valca ? Alebo... ???


LPG obsahuje kadejaky bordel (vosky, parafiny, pevne castice....)

"klasicke" systemy LPG pracuju s vyparovacom (reduktorom).
pretym je filter kvapalnej fazy, potom reduktor , potom filter plynnej fazy. Do motora ide uz plynna faza. Vstrekovace maju pomerne velky priemer piesta a zozeru kadeco. Filtre sa menia (mali by sa) cca raz za 20 tisic km a je v nich pekny sajrajt. V reduktore detto. Niekedy az taky zalepi cievku bezp. ventilu.


Vstrek kvapalneho plynu ma v nadrzi normalne podavacie cerpadlo ako napr u benzina (lpg je kvapalne) plus nejaky filter. Vstrekovace pracuju s kvapalinou = ovela mensie priemery a toelrancie a vyssi tlak paliva. U niektorych motorov (hlavne priamy vstrek (FSI a spol) sa pouzivaju na vstrek plynu TIE ISTE vstrekovace ako na benzin. A tam vadi kazda blbost.

Analogia je napriklad medzi klasickym komorkovym dieselom a commonrailom. Kym "klasika" schrume skoro vsetko co hori (olej, nafta, repkac, fritak,trafoolej, kerozin...) tak commonrail-u staci na oddrbanie vstrekov horsia nafta z tescopumpy

staci tak ?

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Str, 15.05.2013, 16:07
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
Príspevky: 828
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Na ťahanie je jeden z najlepších brat a až dvojča Rangera a to je Ford Explorer. Je to malá F150-tka.
Rozoberalo a porovnávalo sa to asi pred piatimi rokmi na 4x4nazory.cz.
Dôvody: automat 5-rýchlostný, prídavný chladič automatu, prídavný chladič serva, vzduchový podvozok po naložení drží svetlú výšku, rám, listy, vnútri veľké a pohodlné, zadný diferák 8.8 so samosvorom a samozrejme 4.0 V6.
A ešte vlastná skúsenosť - ručička teplomera za sa X rokov na Exploreri ani raz nepohla do červenej ani zo stredu ani pri poriadnom naložení a v horúčave, kdežto u Jeepa to tak určite nebolo.

_________________
Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
1988 Chrysler LeBaron Convertible
2008 Jawa 555 vyladená
1991 MT8-070 13,5HP
Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
0904-436-669


Štv, 16.05.2013, 5:39
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2588
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Vsetko ma svoje plusy aj minusy.Ked som kupoval auto na tahanie tak som o Exploreri tiez uvazoval aj skusali sme niekolko kuskov a niektore mali nefunkcnu prevodovku-po smrti,na dalsich 2 zase bolo pocut tie klzaky co sponuju rozvodovu retaz a retaz s tymi sponovacimi klzakmi sa meni sposobom,ze musi ist agregat von z auta-to mi neako nevonalo a dlhsia doba cakacia na suciastky aj malo aut co by boli na suciastky v inzercii,+blbe reflektory-casto jazdim v noci-to boli negativa a pozitiva-velmi pohodlne na dany rocnik auta-okolo2000r.silne,tiche,dobra spotreba+splynovac dobre sprevodovane a velke-priestranne s 3500kg na guli.Len ja som mal,,stastie,,na vylagrovane kusy :smt011 a preto som zvolil vtedy galopera a aj to bola velka chyba-sak aj isiel z domu po80 000km sa na nom rozsypalo vsetko okrem startera no a toyotoa lc80 s dobrym motorom nebola vtedy v ponuke :smt010


Štv, 16.05.2013, 21:27
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 34 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: