| Dnes je štvrtok 30. októbera 2025, meniny má Šimon Simona a zajtra Aurélia 
 
 
 
 
	
			
	
	
	
        
        
            | Autor | Správa |  
			| bahno OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
 Príspevky: 2553
 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
   | nazdar kolegovia.Kedze nam kapo dal v robote 2 tyzdne volna,rozhodol som sa trochu upravit samuraja co som zohnal detom.je to 1.3 karbec a chcem ho trochu podvihnut tym ze navarim medzi drziaky per a ram nejakych 60mm,o tolko predlzim hupacky.dopredu automaticka spera.Dify z Vitary,tymi ako aj radami pomohol Renda,diky Rendo,urobil som aj redukcku na Rendov sposob ,ale teraz mam dilemu.Dnes sme rozobrali prednu napravu a ta kratka poloos sa mi vidi dost tenka tak sa bojim tu redukcku zamontovat.predsa len tam budu uplne ine sily ako v origo plus gumy su 225 75 15 t3 tak sa bojim ze to poloosi nezvladnu.prosim skusenejsich co to tak maju o vyjadrenie ci to vydrzi.Pojde tam aj mechanicky navijak ako mam na traktore asi 18 rokov,funguje v pohode a mozno aj uzavirka dozadu na Rendov sposob podla toho ako bude cas.ale ked bude naprava rozobrata pre vymenu sukolia ,hadam to spravim.ked sa naucim robit s pc dodam aj fotky,zatial dik za pripadne rady 
 
 |  
			| Sob, 27.12.2008, 23:24 | 
					
					   |  
		|  |  
			| fajer Proviantak 
					Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
 Príspevky: 887
 Bydlisko: trencin
   | 225 75 15 t3  je cca 28x9R15 coz je  maaaaalllo, takze o poloos sa nemusis obavat. kludne mozes nasadit 31x9,5x15.
 to co ti renda poradil - zmena diffov - vynikajuca vec, ale ak zmenis aj redukcku , tak si mozes rovno poriadit 35ky  = pojdes moc do pomala a stratis gra na qvalte    potom zmenis napravy a nakoniec cele auto... ( uz to nebude samik ). 
 1,3ka ti pojde uplne v pohode so zmenou prevodov v diffoch. ide to potom super a je to tak akurat. 
 UZAVIERKA: neriesil by som to... je to moc pracne a zaklad samika  je uuuplne inde. vyries si radsej chodnost naprav = prilnavost k vozovke = nepotrebujes tak moc tu uzavierku. radsej si pories zadny pozdlzny stabik , nech ti nepokruti pera, zmena prevodov = vyzsia zataz - ta sa zhladom na odservisovanie kazdej suciastky v poradi prenesie az na diff a napravu. este si pories sklon kardanov , nech sa ti nerozidu po prvej namahe.
 ked nieco budes potrebovat , rad poradim,.
 inak vacsinu veci viem od rednu... tiez ma vela naucil..._________________
 KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
 Varic - PB, el. konvica, ohnisko,
 
 
 |  
			| Sob, 27.12.2008, 23:47 | 
					
					     |  
		|  |  
			| bahno OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
 Príspevky: 2553
 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
   | to Fajer.co myslis tym poriesit kardany?myslim ze uhol oproti redukcke sa nezmeni lin naprava bude asi o 70 mm nizsie.myslis ze o tolko treba znizit redukcku?Pozdlne stabiky su jasne,bez nich by som to nerobil.Samuraja robim detom,aby mali vyplneny volny cas.Ohladom uzavierky:na patrola som dal dopredu Matoska locker a je to uplne ine ako bez nej.na samika to chcem preto,lebo ma slaby motor,nico podobne ako patrol.Mame blizko motokrosovu trat a ked sme skusali strmy vyjazd bez moznosti rozbehu,vyjde len pajero 3v6.Patrol aj samuraj na 2ke zdocnu v polovici,na 1ke hrabu,pajero na 2ke v pohode.Patrol aj samuraj na 1tke s prednymi uzavermi tiez pomaly vyjdu,takze uzavierky su potrebne.Bal som sa len o poloosi.Bracho ma 195 80 15 t3 a tie 225tky su asi o 50 mm vyssie co sa mi zda dost.netreba aby to behalo moc rychlo,hlavne nech sa deti ucia techniku jazdy v terene.dik za dalsie rady,ideme zmontovat dif,nakrmit pajero a tracha sa povozit.Prajem pekny zbytok vikendu 
 
 |  
			| Ned, 28.12.2008, 14:11 | 
					
					   |  
		|  |  
			| samuaz OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pon, 27.10.2008, 19:09
 Príspevky: 623
 Bydlisko: Bacuch
   | nazdar a co tak poriesit ine napravi budes to mat sirsie pera prasknes ponad mas to pekne zdvihnute mozes nadelit nejake 31"kola prevod v dife viac do pomala nejaky uazik alebo patrol   
 
 |  
			| Pon, 29.12.2008, 19:24 | 
					
					   |  
		|  |  
			| fajer Proviantak 
					Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
 Príspevky: 887
 Bydlisko: trencin
   | samuaz píše: nazdar a co tak poriesit ine napravi budes to mat sirsie pera prasknes ponad mas to pekne zdvihnute mozes nadelit nejake 31"kola prevod v dife viac do pomala nejaky uazik alebo patrol   ...... neakych 200kg naviac..._________________
 KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
 Varic - PB, el. konvica, ohnisko,
 
 
 |  
			| Pon, 29.12.2008, 19:38 | 
					
					     |  
		|  |  
			| pali sj410 Učeň 
					Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 21:16
 Príspevky: 59
 Bydlisko: Nizne ruzbachy
   | myslim ze tych 200kg naviac je na spravnom nieste a uzavierky rozhodne daj aspon na prednu napravu
a co sa tyka prevodach tak na 31"kola ti uplne staci bud zmena v rozvodovke alebo zmena naprav ci prevod vitara
 
 
 |  
			| Pon, 29.12.2008, 20:52 | 
					
					     |  
		|  |  
			| sarvi Koumák 
					Registrovaný: Str, 24.10.2007, 0:36
 Príspevky: 177
 Bydlisko: Stara Lubovna
   | pali ale ved ti mas 31ky a nemas nic menene  
 
 |  
			| Uto, 30.12.2008, 0:42 | 
					
					   |  
		|  |  
			| pali sj410 Učeň 
					Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 21:16
 Príspevky: 59
 Bydlisko: Nizne ruzbachy
   | ae ani pariadne odskusane a pesimisti trdia ze to nepojde 
ale 1,3 zo zmenou prevodu musi slapat a nie je potrebne menit rozvodovku aj prevod v napravach
 
 
 |  
			| Uto, 30.12.2008, 0:53 | 
					
					     |  
		|  |  
			| bahno OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
 Príspevky: 2553
 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
   | diky za nazory,nechcem z toho robit tvdy off,ani to moc prerabat,mam patrol 3,3td aj pajero 3v6 vsetko bez cisel,takze sa nebojim z nich vyzmykat co sa da.ak vyjadrim svoj nazor,tak najviac mi sedi pajero,dobre to raz napisal Jano JP patrolaci sorry ale samka robim detom ,dcera 16 syn 9 aby nevymyslali hovadiny ale vrazali prachy do svojho auta.preto nechcem nejako prerabat podvozok,ale radsej dam uzavierky.zarazilo ma to ziadne opracovanie satelitov v dife ,ako keby to odlievali v cine.mate to aj Vy tak?navijak dam mechenicky ako mam roky na traktore,ak mi vysvetlite ako,dam aj fotky.akurat spekulujem ci nedat rafdsej hydrauliku lebo to by sa dalo ovladat dialkovo. 
 
 |  
			| Uto, 30.12.2008, 12:18 | 
					
					   |  
		|  |  
			| bahno OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
 Príspevky: 2553
 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
   | to fajer;napis prosim ta co znamana poriesit kardany.stale myslim ze sa uhly nezmenia,akurat ho bude treba predlzit.nezmenim ani zaklon zvislakov ,len kardany budu viac zalomene.bal som sa hlavne o poloosi.ale ked drzia vam tak hadam aj mne.zatial dik za nazory 
 
 |  
			| Uto, 30.12.2008, 12:23 | 
					
					   |  
		|  |  
			| pejo OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
 Príspevky: 1810
 Bydlisko: Lúky
   | satelity a planetové kolesá sú zápustkové výkovky. Na tento účel je presnosť postačujúca. Opracováva sa len diera.
V Čine moc bucharov neni, zato zlievareň na príkaz Mao-ce-Tunga je v každej dedine.
 _________________
 Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
 Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
 
 
 |  
			| Uto, 30.12.2008, 13:18 | 
					
					   |  
		|  |  
			| bahno OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
 Príspevky: 2553
 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
   | nemyslel som presnost ale opracovanie zubov.najprv som myslel ze su vydrete ale bracho to ma tak isto.ked jedno koleso smyka su tam dost dobre tocky a nikde inde som to tak nevidel.este aj rumun ich ma pekne brusene 
 
 |  
			| Uto, 30.12.2008, 13:33 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Kapo Recyklovaný teaneger 
					Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
 Príspevky: 3598
 Bydlisko: MY/BA
   | bahno píše: ......bal som sa hlavne o poloosi.ale ked drzia vam tak hadam aj mne.zatial dik za nazoryTak to sa boj. 
 Najlacnejšie a overené riešenie by bolo tam trtnúť nápravy z uaza. Je to lacné, rýchle a spolahlivé riešenie.  A na uaza zoženeš aj lacné uzávierky.
 A aj ostatné diely. A pekne sa rozšííri, takže môžeš dať nápravy aj pod listy.
 Aj na Transyvánia trophy išiel jeden jimnny z nápravamy uaz a druhý samík z patroláckomy._________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.  
 
 |  
			| Uto, 30.12.2008, 13:38 | 
					
					   |  
		|  |  
			| bahno OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
 Príspevky: 2553
 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
   | to kapo;este raz;nechcem z toho robit tvrdy off,budu to mat deti.uzavierky budu preto,lebo s nimi prejde aj s neupravenym podvozkom dost.len sme prevarili disky a vypodlozime drziaky pera aby tam vosli 225ky gumy.samozrejme pera nahamrujem.bracho ma 195ky ma tiez mrtve pera predlzene hupacky a stejne mu to dre.pre mna je samik priuzky ale pre tensich je akurat ,este zozeniem zo 2 napravy do rezervy a bude to v pohode 
 
 |  
			| Uto, 30.12.2008, 13:59 | 
					
					   |  
		|  |  
			| samuaz OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pon, 27.10.2008, 19:09
 Príspevky: 623
 Bydlisko: Bacuch
   | Bahno pisal si tu ze mas reducku upravenu na rendov sposob cize rozpichol kola zvaril ale chcem saspitat ci je potrebny obal z 1,3ako som to niekde cital chcel som to robit ale mam povodnu z 1,0 
 
 |  
			| Uto, 30.12.2008, 18:10 | 
					
					   |  
		|  |  
		|  |  
 
	
		| Kto je on-line |  
		| Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |  
 
	|  | Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
 Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
 
 |  
 |