Dnes je nedela 4. mája 2025, meniny má Florián a zajtra Lesana, Lesia
odstranenie stabilizatorov ANO či NIE?
Autor |
Správa |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
...každému človeku na zemi neodňatelné právo na 1Ha pôdy!
...zrušenie politických strán!
atd atd...a knoflíkom ovládaný odpojovač predného stabíku do mojho auta... teda vyzerá to že si k tomu budem musieť dokúpiť celé auto
ako je to vlastne riešené u rubiconov a patrolov? Stabík je prerušený tisíchranmi a prepojuje to nejaká elektromagneticky ovládaná manžeta s vnútorným tisíchranom?
|
Sob, 03.01.2009, 10:10 |
|
 |
milan90
Učeň
Registrovaný: Pia, 31.10.2008, 21:42 Príspevky: 62 Bydlisko: PRI nitre
|
boční náklon je lepší zo či bez stabika?
|
Sob, 03.01.2009, 14:56 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
teoreticky vzaté bez stabíkov sa búda viac nakloní a tým viac presunie ťažisko na chúlostivú stranu a tým skôr prekročí kritický bod zvrhnutia sa celého procesu v budku či bôčik.
|
Sob, 03.01.2009, 15:40 |
|
 |
Jojo GR
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 31.12.2008, 0:27 Príspevky: 462 Bydlisko: Senica ,,Záhorí" SK
|
Mám zatiaľ skoro sériové GR vagon,5cm body lift a obuté 32 BFG AT.Túto tému sme preberali s chalanmi PatrolBSP.Najprv som skúsil obidva stabíky len odpojit.Pojazdil som,skusil tzv ,,losí manéver",trošku v teréne,krížit,atd.Nasledovne som ich hned zapojil,vyskúšal to isté(ak človek vyskúša obidve možnosti vzápetí hned po sebe,najlepšie vníma dané jazdné vlastnosti,zmeny správania vozidla).Po tejto skúške som oba stabíky demontoval a jazdím bez nich.Co sa týka jazdných vlastností vozidla na ceste,trošku viacej sa nakláňa,ale nič neznesiteľné-nebezpečné,čo sa týka jazdy v teréne,oveľa lepšie kríženie(aj pri zatial sériovom podvozku).Toľko moja skúsenost s mojim GR.U Patrolov s listákmi,tzv ,,španielov",jazda bez stabíkov po ceste,oveľa citelnejšia zmena oproti GR.Je to samozrejmá vec,pretože sú to vozidlá úplne odlišnej konštrukcie podvozku.Odporúčam každému vyskúšat,nestojí to až toľko namáhy.A potom sa podľa správania vozidla,pocitov rozhodnút,či stabík áno,alebo nie.Pekný den,čauko. 
_________________ Toyota HDJ 80 4.2TD
|
Sob, 03.01.2009, 16:22 |
|
 |
dindaj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34 Príspevky: 1808 Bydlisko: SE
|
No vitaj.
Toto je krasne. Je novy,cita a vystihol to uplne exkluzivne.
_________________ Bývalý offroadak
|
Sob, 03.01.2009, 16:27 |
|
 |
Danopatrol
Učeň
Registrovaný: Štv, 08.11.2007, 20:27 Príspevky: 81 Bydlisko: Kysuce
|

Jojo GR píše: Mám zatiaľ skoro sériové GR vagon,5cm body lift a obuté 32 BFG AT.Túto tému sme preberali s chalanmi PatrolBSP.Najprv som skúsil obidva stabíky len odpojit.Pojazdil som,skusil tzv ,,losí manéver",trošku v teréne,krížit,atd.Nasledovne som ich hned zapojil,vyskúšal to isté(ak človek vyskúša obidve možnosti vzápetí hned po sebe,najlepšie vníma dané jazdné vlastnosti,zmeny správania vozidla).Po tejto skúške som oba stabíky demontoval a jazdím bez nich.Co sa týka jazdných vlastností vozidla na ceste,trošku viacej sa nakláňa,ale nič neznesiteľné-nebezpečné,čo sa týka jazdy v teréne,oveľa lepšie kríženie(aj pri zatial sériovom podvozku).Toľko moja skúsenost s mojim GR.U Patrolov s listákmi,tzv ,,španielov",jazda bez stabíkov po ceste,oveľa citelnejšia zmena oproti GR.Je to samozrejmá vec,pretože sú to vozidlá úplne odlišnej konštrukcie podvozku.Odporúčam každému vyskúšat,nestojí to až toľko namáhy.A potom sa podľa správania vozidla,pocitov rozhodnút,či stabík áno,alebo nie.Pekný den,čauko. 
Super vysvetlenie  aj moj spaniel jazdí bez.
|
Sob, 03.01.2009, 16:42 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
Trol GR má vpredu dosť samostabilizujúcu nápravu. Takže sa bez stabilizátorov zaobíde. Môj je dosť vysoko a má ešte aj na streche dosť ťažkú haraburdu. Nakláňanie je síce citelné, ale nijak neprekonatelné. Len na to treba pamätať najmä pri dynamických manévroch.
2 Diesel : Patrol GR Y61 má odpájanie stabilizátora riešené deleným ľavým zadným tiahlom. Elektromechanické servo rozpojí tyčku po prepnutí vypínača. Mechanizmus je ukrutne drahý. Je to fajn, ale tak trocha na prd. Síce to odpojí stabilizátor, ale len na jednej strane.
Existuje niekoľko mechanických riešení stabilizátorov, ale všetky sú najmä materiálovo náročné (mnoho veľmi zaťažených súčiastok)
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Sob, 03.01.2009, 21:29 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Asi rozumiem Martin. Wraník to má očividne inak...rozobraté som to teda nevidel. Napokon vychádza hydraulika na disco II ako najpokrokovejšie riešenie. Len tá zložitosť a nešťastná elektronika. A keby to ešte vedelo kompenzovať náklony...resp dalo by sa manuálne ovládať...
|
Sob, 03.01.2009, 21:38 |
|
 |
patrik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:06 Príspevky: 775 Bydlisko: slovensky grob
|
_________________ discovery td5
|
Sob, 03.01.2009, 21:42 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
v náklone na rovnej ploche je lepšie so stabilizátorom. Keď je terén nerovný, je lepšie bez neho. To platí aj pre prejazd medze po diagonále. Dokedy sú všetky kolesá na zemi, je menšia pravdepodobnosť prevrátenia. So stabilizátorom sa kolesá skôr odlepia od zeme. Treba si to vyskúšať. Najlepšie so zagurtovaným autom.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Sob, 03.01.2009, 23:01 |
|
 |
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
Takze sa opat zapajam do debaty aj ja ...
Najnovsie som pri silnych mrazoch nestartoval ( zamrznuta nafta = OMV "zamrznem az po vas" + asi uz zhavice, ktore maju 7 rokov ) a tak Patrol bol v garazi ... Teplucko mu pomohlo a popri rozmrazovani sme pozreli aj na zadnu napravu a odtrhnuty stabik.
Ten je pomerne zlozito namontovany pomocou tiahel , laniek a jeho opatovne zapojenie bolo jednoduchsie ako demontaz = takze sme prerezali jeden zavit (whitworth!!!) nahodili to nazad ... A nastalo prekvapkanie ked sa auto skludnilo ! Jasna sprava je , ze som pol roka jazdil bez stabiku a nevenoval som tomu nijaku velku pozornost !
Zaverom je , ze mam opat volbu :
1) aj tak to dam dole  ( cela diskusia ma k tomu vedie = Patrol GR na IM"C" ma k tomu fsetky predpoklady)
alebo
2) opravime odpajanie zadneho stabiku do terenu a budem to pouzivat tak ako to japoncici vymysleli
alebo
3) sa na to vyseriem a budem jazdit ako to je  , lebo Patrol nema ani takto problemy
_________________ OFF the ROAD
|
Sob, 03.01.2009, 23:16 |
|
 |
Sparco505
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 20.05.2008, 19:23 Príspevky: 351 Bydlisko: Horné Orešany
|
4. Vyber si sám ty vieš najlepšie jak ti to vyhovuje.
_________________Jeep ZJ 4.0 I6 Limited, liftík + 31´ pneu AT na 15" chromových mangelsoch, svetielka, šekle, lano, lopata, keď niečo volaj 
|
Sob, 03.01.2009, 23:29 |
|
 |
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3297 Bydlisko: Nitra
|
Mne stale v bude vystaval jeden vypinac a po case som zistil ze to je odpojovac stabilizatoru.Pri zapnuti nieco pod kapotou cvaka a aby som zistil kam ide kabel,musel by som vyhodit sedacku s kobercami.A to sa mi nechce.
Asi pred pol rokom som zistil vytlcene capy na zadnom stabiku a tak som ho vykopol.No a kde je ten bazmek co to ma odpajat neviem doteraz.Nechyba mi tam.Cim je toho na aute menej,je menej veci co sa moze rozsypat.A preto co nieje na aute nutne,vyhadzujem.
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Ned, 04.01.2009, 13:27 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Milan? si si opäť istý? Y60 nemali odpojitelný stabík, takže by si bol výnimka. 
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Ned, 04.01.2009, 13:32 |
|
 |
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3297 Bydlisko: Nitra
|
Kapo,ved to mi nejde do hlavy.Na stabiku nic a velky zeleny vypinac zevraj odpojovac stabiku.A kable idu pod vodicovou sedackou niekde dozadu.Zatial ma to netrapi,enem mam vypinac a neviem na co je. 
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Ned, 04.01.2009, 14:45 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|