Dnes je sobota 21. júna 2025, meniny má Alojz a zajtra Paulína
MTcka VS ATcka vseobecne ...
MTcka VS ATcka vseobecne ...
Autor |
Správa |
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
nevyzaraju velmi ako zimne
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Pia, 06.02.2009, 22:29 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Vyzerat nevyzeraju, ale je to auto z Islandu a v ich podmienkach sa pouzivaju taketo pneu.
|
Sob, 07.02.2009, 10:30 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|
Ako radooff poznamenal niekde inde, nie je sneh ako sneh, a je viac druhov snehu ... Inac na tom linku je vidiet, ako su niektore hroty delene na male jemne lamely ...
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Sob, 07.02.2009, 10:45 |
|
 |
KOŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 629 Bydlisko: Bratislava
|
Igor_SB píše: Ja mam MP91 . A v pneushope ich mali najlacnejsie. Pri mojom rozhodovani zohrala ulohu najmä cena. Vieš použivat ich chcem cca 3 roky. A potom znova new. Jazdne vlastnosti=som milo a hlavne pozitivne prekvapený. Su viac než dobré.Ešte uvidím či vydržia tie 3 roky.Mozem len odporučiť, hlavne tomu kto hľadá optimum pomer cena:vykon.
Smerová stabilita na ceste - si spokojný? Ja ich mám tiež a nič moc. Ale za tú cenu  .
_________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
|
Uto, 24.02.2009, 23:28 |
|
 |
Josse
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 16.07.2007, 22:47 Príspevky: 287 Bydlisko: Martin, Sklene pri Handlovej
|
dolezite pri islandskych gumach je to ze rozdiel medzi pozitivnymi a negativnymi figurami pneu je nieco medzi AT a MT, ale hlavne treba poznamenat ze maju zmes so silikou a kazda lamera ma este mnoho drazok, presne guma aku tam potrebuju, na ujazdenej ceste skoro ako zimna a v hlbokom skoro MT(ostatok v hlbokom snehu dohanaju velkostou  )
_________________www.4x4pneu.sk - offroad príslušenstvo, doplnky, úpravy a servis 4x4 Jeep Grand Cherokee ZJ 5,2 4" lift 34" MT Jeep Grand Cherokee ZJ 4,0 5" lift 33" MT ex. Chevy Niva 3" lift 30" MT
|
Uto, 24.02.2009, 23:52 |
|
 |
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|

sčítanejší fóristi vedia, že na zimu preferujem zimáky - aj keď v hlbokom snehu sú horšie ako MT, na tvrdom a zľadovateľom sú záchranou...
minulý rok som nahodil fedimy sciroko a keďže alternatívne jazdím aj bruchoplaza, nechal som tieto "super MT" aj na zimu - reku budem jazdiť skoro čistý terén
jazdil som na nich od leta pri podstatne vyššom tlaku ako mám predpísaný na štandardných pneu kôli zmenšeniu valivého odporu (po jednej skúsenosti z dovtedy na tomto aute neznámeho zvýšenia hriania motora)
na takto nahustených gumách som veselo jazdil aj hlboké snehy do polovice februára; na mokrom snehu som sem-tam niečo nevyšiel, čo som inak dal na zmrznutom, ale jazdilo to prekvapivo dobre a dobre to držalo aj pri bočných náklonoch (to isté som občas jazdil aj na AT na inom offe a lepilo mi že poopieram boky - držalo slabo)
pred dvoma týždňami prišiel silný odmäk a ja som chcel odskúšať nové deflátory na spúšťanie tlaku; dal som to skoro z troch na 1,1 a prvé zistenie - kolesá opticky len veľmi mierne zmäkli...
potom terén, mokrý sneh a na tvrdých gumách v ten istý deň pôvodne nezdolaný breh som na podfúknutých bez problémov dal a potom hodina jazdenia do svahu v tom ťažkom mokrom snehu od čírej radosti (sem-tam lietalo spod snehu aj blato, ale nezastavilo sa to)
nasledovné dni som bol nútený urobiť pár stovák km offom, nebolo kedy dofúknuť a prišlo milé zistenie - na asfaltke auto pri tak nízkom tlaku vôbec neplávalo a to som sa presúval 100-110 km/h...a bonus k tomu, inak vďaka tvrdému IM pri prázdnom aute, zrazu absolútne pohodové "mäkké" jazdenie, aj retardéry sa dali ísť rýchlejšie
resumé: výborné gumy, do ťažkého terénu budem podfukovať ešte viac, uvidíme koľko; AT pri tlaku 1,5 plávali na asfalte jak blázon, tieto čudá na tom istom aute akurát že ešte ťažšom (pribudlo železa) neplávajú ani pri 1,1...
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? .....  Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... 
Naposledy upravil Jano JP dňa Uto, 10.03.2009, 11:09, celkovo upravené 1
|
Pon, 09.03.2009, 1:25 |
|
 |
TomasBA
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 13.02.2007, 21:38 Príspevky: 140 Bydlisko: BA/PK
|
Velmi pekne si to Janci napisal, pomohol si mi a tvoj prispevok mi dal mnoho skusenosti. Uz viem co obujeme na Sporta. Ak to nie je tajne, povedz aky rozmer tam mas obuty. Mozes aj PM.
Dik
_________________ ...dlha seda Y61 2.8TD (1998) s elektronickym cerpadlom ...Ex dlha zelena Y61 2.8TD (1999) s mechanickym cerpadlom ...popripade pomoze Pajero Sport 2.5TD (1998)
|
Uto, 10.03.2009, 2:21 |
|
 |
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
nie je to tajné, Fedimy sú protektory na 31" základe, reálna výška (priemer) je rovnaký ako bežná 33" pneu
merané pri 7" širokom disku je to necelých 33"...
športa mám na IM + 4cm BL
existuje aj tabuľka reálnych rozmerov - pozri u predajcu allmetal dole pod inzerátmi
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? .....  Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... 
|
Uto, 10.03.2009, 11:04 |
|
 |
viders
Frajer
Registrovaný: Štv, 12.03.2009, 15:30 Príspevky: 242 Bydlisko: RS / Praha
|
Ja jazdim na tychto mastercraftoch:
http://www.mastercrafttires.com/html/products/tires_lighttruck.aspx?page=mastercraft_tires_light_truck_courser_CT
Na snehu v pohode, ci uz hlbsom alebo aj ujazdenom, vyjazdy bez problemov akurat brzdit treba opatrnejsie a predvidavo. Celkom slusne su aj v blate, tam kde auto s BFG AT uz stalo ja som presiel v pohode, samozrejme neda sa to porovnat s MT.. Vyrobca ich oznacuje M+S tak neviem ci je spravne radit ich k AT, ja by som to videl niekde medzi AT a MT.
|
Ned, 29.03.2009, 12:43 |
|
 |
tibik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18 Príspevky: 2349 Bydlisko: Banská Štiavnica
|
fero píše: Tlak som mal najprv 1,5 atm a potom som dal na 1 atm a smykalo sa to aj tak dost. som pevne trozhodnuty ze zimaky. Len potrebujem 31/10,5 R15 resp. 265/75 R15 to nema kazdy vyrobca. Poskukujem po MP91 alebo Cooper Discoverer http://www.nejlevnejsipneu.cz/sk/pneuma ... &prumer=15Mam ich zalozene na mojom jeep cheeroke a ujazdene posipane-ok. ,na pos.poladov. nic moc-hodiny ako svina v snehu do 20cm ako tak hlbsi hroza bez retazy ani prd cize tot moja skusenost
To bol ohlas na COOPERI 
|
Ned, 29.03.2009, 13:49 |
|
 |
Stefoo
Učeň
Registrovaný: Pia, 21.11.2008, 22:05 Príspevky: 71 Bydlisko: Banska Stiavnica 0948700779
|
ja jazdím v zime na AT, túto zimu na Matador izzarda AT a som bol spokojný na zmrz. ceste aj utlačenom snehu, bol aj nejaký šmyk, ale na skle...? /našťastie zo všade vyndem al. sa vytiahnem sám, aj s 70cm jarku/na zmrz tráve to už bolo ťažšie a v 40 cm snehu to som chvíľami myslel že budem nocovať v lese, ale veľká hliníková lopata pomohla
_________________ Jeep Wrangler TJ, Späť do náručia prírody, kde som slobodný.
|
Ned, 29.03.2009, 20:34 |
|
 |
karecjaro17
Čumil
Registrovaný: Pon, 22.06.2009, 13:27 Príspevky: 6 Bydlisko: Košice
|
S ATckami nemam skusenost ale na MT v tatrach ma vyhodilo z cesty v 30km/h! a to som mal zapnute 4x4 a patrol som nevedel udrzat robil si co chcel. takze tatry v zime pre MT su velmi neprijemne kedze tam nesolia cesty.
_________________ Predaj 4wd gurtni. ''Kto druhemu jamu kope robi radost Off Roadakom''
|
Štv, 23.07.2009, 4:48 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
To nie je dobrý názor!!!
Hneď sa ozvú oponenti, že dobrý šofér vie aj na MT a je to celkovo "dobrý, v pohodě".
|
Štv, 23.07.2009, 8:58 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|

Ja sa trošku vrátim k tým gumám na Islande... aj keď je tam zima relatívne dlhá, skoro všetky cesty okrem jednej okružnej (a mestských aglomerácií ake je Reykjavik a pod) sú vlastne štrkové zo sopečného kameňa (volajú to gravel roads) a taký typ snehu, ako máme my (sypký, mäkký a hlboký) tam veľmi bežný nie je, veľmi skoro je vplyvom vetra a slnka z neho tvrdý firn, alebo je vyfúkaný mimo rovné plochy. Naviac tam v podstate vôbec nie sú mosty (zase okrem miest) takže to je vážny dôvod, prečo také gumy, ako sú na obrázku sú vlastne nutnosť. Každý kameň, čo trčí je ostrý ako britva, tam by klasická zimná guma proste neprežila. Totálny zážitok je na tekej gravel road prudšie zabrzdiť, už navždy si človek zapamätá, že musí mať zapnuté pásy, lebo brzdný účinok na sopečnom kameni je extrémny. A čo sa rýchlej jazdy týka... to sa tam až tak bežne nenosí, ono keď trochu fúka, aj 50-tka je dosť čo udržať Landcruisera na ceste. Toľko poznatky z pred 2 rokov... zima síce ešte nebola, ale už začínala, veď bol už august  ...
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Str, 16.09.2009, 23:39 |
|
 |
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|

zimné gumy, ako ich bežne poznáme, sú gumy na spevnené udržiavané komunikácie, kde sa dá očakávať tenká vrstva snehu alebo ľad; myslieť si, že MT na ľade drží porovnateľne ako zimná guma je slušne povedané naivné
sneh vzhľadom na svoju podstatu mení vlastnosti v závislosti od klimatických faktorov, preto ho je strašne veľa druhov a vytvára v danej chvíli jedinečné podmienky - preto je ťažké vymyslieť tú najvhodnejšiu gumu do snehu; ak niekto potrebuje jazdiť na snehu vo volnom teréne, určite sa mu kvôli lepšiemu záberu v nestabilnom substráte osvedčia omnoho lepšie MT dezény a nie zimáky
na Islande som ešte nebol ale chápem, že v období snehu tam musia počítať s tým, že kedykoľvek môže naváľať snehu a tak aj po inak udržiavanej komunikácii sa zrazu nemusí dať prejsť na klasickom zimáku - to predsa poznáme aj od nás, hovorí sa tomu snehová kalamita... v ktorej keď nezavadzajú nepojazdné bruchoplazy, auto 4x4 s MT má veľkú šancu prejsť...a tá sa zvyšuje s veľkosťou "balónov", fyzika nepustí...
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? .....  Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... 
|
Pia, 18.09.2009, 10:39 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|