Dnes je streda 5. júna 2024, meniny má Laura a zajtra Norbert
Autor |
Správa |
FRANKIE222
Učeň
Registrovaný: Štv, 25.09.2008, 18:12 Príspevky: 95 Bydlisko: Komarno
|
Ja to to mam urobene z vonka pri solenoidovej krabici, urobil som krabicku z hlinikoveho plechu a do nej som vmontoval odpojovac +
|
Uto, 24.02.2009, 21:43 |
|
|
BBMiso
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21 Príspevky: 705 Bydlisko: Banská Bystrica
|
VladoKE píše: Keď bude bowden a všetko pod kapotou tak je to už naozaj šuma fuk či plus alebo mínus - ak bude samozrejme navijak galvanicky oddelený.
Jednoduche galvanicke oddelenie navijaka - napr. cez optocleny?
No nie?
_________________ Patrol GR Y61, 2,8TD
|
Uto, 24.02.2009, 22:46 |
|
|
PATaMAT
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 01.09.2008, 16:29 Príspevky: 501 Bydlisko: Michalovce
|
Niekto tu veľmi špekuluje a polemizuje nad tým čo je zbytočné... keď doteraz slúžilo klasické odpájanie +polu tak prečo to teraz meniť a špekulovať ako galvanicky oddelit naviják od zvyšku... má to neaké opodstatnenie???
_________________Ford Maverick 2.4i, T3, CB, winch 5t, svetla,hilift, pevnosťáky, dáka gurtňa a mnoho dalšieho...
|
Uto, 24.02.2009, 22:49 |
|
|
Rudy-Vitara
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 10.01.2009, 1:54 Príspevky: 262 Bydlisko: Žarnovica
|
BBMiso píše: VladoKE píše: Keď bude bowden a všetko pod kapotou tak je to už naozaj šuma fuk či plus alebo mínus - ak bude samozrejme navijak galvanicky oddelený. Jednoduche galvanicke oddelenie navijaka - napr. cez optocleny? No nie?
coze? optoclenom myslis pravdepodobne optron alebo nejaku jeho obdobu ale tam tecu miliampere a pri navijaku radovo stovky amperov...to by si tam musel mat nejaky laser navyse...ozaj uplne zbytocne uvazovanie len mi nedalo na toto neodpovedat
_________________ Vitara 1.6, navijak, šnorchel, zdvihutá, rozšírená, T3, Hi-lift, kompresor,....
|
Uto, 24.02.2009, 23:00 |
|
|
BBMiso
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21 Príspevky: 705 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Tak daj iny typ galvanickeho oddelenia el.odvodov navijaka.
_________________ Patrol GR Y61, 2,8TD
|
Uto, 24.02.2009, 23:12 |
|
|
Rudy-Vitara
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 10.01.2009, 1:54 Príspevky: 262 Bydlisko: Žarnovica
|
BBMiso píše: Tak daj iny typ galvanickeho oddelenia el.odvodov navijaka.
Pri takych velkych prudoch a v podmienkach ake su v automobile teda netusim ako by bolo mozne galvanicke oddelenie.ale este raz:podla mna je to proste zbytocne nadtym rozmyslat a riesit to.a este tu padol aj napad ze odpajat minusovy kabel a ako tu uz viaceri povedali pripajam sa aj ja je to zle riesenie. ma to byt na plusovom.
_________________ Vitara 1.6, navijak, šnorchel, zdvihutá, rozšírená, T3, Hi-lift, kompresor,....
|
Uto, 24.02.2009, 23:30 |
|
|
BBMiso
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21 Príspevky: 705 Bydlisko: Banská Bystrica
|
To to to, ale tu sa bere ze navijak je galvanicky oddeleny ako samozrejmost.
_________________ Patrol GR Y61, 2,8TD
|
Uto, 24.02.2009, 23:47 |
|
|
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
s tým kamarátom si ma teda dostal - to je argument jaksapatrí
určite je to ťažký borec, ak ti ozaj doporučil odpájať na navijaku (-) kontakt; ak si mu to chudákovi nevsugeroval...neuveriteľné...
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!...
|
Str, 25.02.2009, 0:01 |
|
|
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
Ak už teda chceš dačo odpájať na mínuse, tak priamo pri akumulátore na prepojke mínus pólu a kostry vozu. Teda odpojíš celú elektriku.
Na navijaku je jediné normálne riešeni odpájať plus.
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Str, 25.02.2009, 0:05 |
|
|
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
Tunki, bingo
ale Vlado nebude súhlasiť, musíš nájsť riešenie ako odpájať mínus mechanicky v kabíne na silových drátoch a opováž sa tomu aj rozumieť
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!...
|
Str, 25.02.2009, 0:10 |
|
|
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
Veď na nijakom aute netreba extra dlhe kable na pripojenie vypínača (umiestneného do motorovej prepážky) Ak by som takto dával vypínač, tak tam narvem 90 - 120 kábel a žiadne straty nemôžu byť. Ak ide len o to. Mne ale ten vypínač bude treba inde. Mám pririchtované miesto v kabíne na veľký akumulátor a jeho odpojovač bude priamo pri sedačke vodiča. Tam však pôjdu káble jak z rozprávky. A povedú k normálnemu akumulátoru.
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Str, 25.02.2009, 0:23 |
|
|
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
Je to fakt zaujímavé sledovať, ako keď tu niekto pripráši použitie čohokoľvek posledne optočlena tak v momente sa mnohí ako supi vrhnú na to.
Ten kto túto tému číta od začiatku tak si iste všimol, že mínus a kostra sa chápu ako dva nezávislé kontakty na tele navijaku, ktoré sa predpokladá že sú z výroby galvanicky oddelené, preto sú aj samostatne vyvedené.
A snaha odpájať mínus bola motivovaná tým, že odpojovač mal byť umiestnený vpredu pri navijaku v priestore grilu necelých 5 cm od chladiča, a teda ako je to tu vyššie popísané ak by na nekrytom odpojovači kde by bolo + priložil zo srandy niekto šrubovák a spojil ho s chladičom, boli by dosť vážne škody.
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Str, 25.02.2009, 18:53 |
|
|
shaman
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 15.01.2008, 15:12 Príspevky: 509 Bydlisko: CR
|
Onehda jsem takhle utahoval +kontakt na baterce a "oprel" jsem se klicem o trubku klimatizace.
Velikansky zablesk, rana a najednou byla vsude mlha !
|
Str, 25.02.2009, 19:16 |
|
|
Tomrs
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24 Príspevky: 1208 Bydlisko: Ráztočno - PD
|
Citácia: že mínus a kostra sa chápu ako dva nezávislé kontakty na tele navijaku, ktoré sa predpokladá že sú z výroby galvanicky oddelené, preto sú aj samostatne vyvedené.
sorry, ale ešte som taký navijak nevidel, riešite tú úplne somariny. Aku už väčšina napísala jediné rozumné riešenie je odpájať + pó navijaku, alebo - pól akmulátora = vyradenie celej elektrickej siete vozidla.
P.S.: u vozidla, ktoré je kostrené -pólom (väčšina áut) je mínus a kostra to isté a nie je možné hovoriť o dvoch nezávislých kontaktoch
_________________ Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse
|
Štv, 26.02.2009, 10:15 |
|
|
janotoyotak
Začínajúci koumák
Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 15:04 Príspevky: 141 Bydlisko: Ba
|
[quote=" si iste všimol, že mínus a kostra sa chápu ako dva nezávislé kontakty na tele navijaku, ktoré sa predpokladá že sú z výroby galvanicky oddelené, preto sú aj samostatne vyvedené. .[/quote]
-to Vlado- keby si poriadne hladal, tak by si tam našiel aj 3 mínusové kontakty.
1. Naviják je prišróbovaný k nosnej platni a cez ňu aj k šasi. Lenže nevieš aký kvalitný kontakt bude medzi šasi a platňou, medzi platňou (obvykle pokomaxitovanou) a telom navijáku (hliníkovým) a nakoniec medzi telom navijáku a prišróbovaným motorom navijáku. Pre nespolahlivosť sa tento mínus neberie v úvahu ani na napájanie navijáku ani na jeho ovládanie.
2. Veľký kontakt naspodku motora kam musíš pripojiť ten hrubý čierny kábel a ten pripojiť na mínus baterky. Slúži nato, aby si dostal na naviják spolahlivý a dostatočne výkonný mínus.
3. Tenký čierny káblik, ktorý vychádza z krabičky so solenoidami. Aby si mohol ovládať solenoidy potrebujú + (ten im privedieš hrubým červeným plusovým káblom od baterky) a taktiež potrebujú - (ten im privedieš týmto tenkým čiernym káblikom). Ak máš krabičku so solenoidami vpredu pri motore navijáku, tak pripojíš tento tenký čierny káblik naspodok motora spolu s tým hrubým čiernym od baterky. Ale ak máš krabičku so solenoidami umiestnenú v motorovom priestore niekde poblíž baterky, tak tento tenký čierny káblik pripojíš priamo na mínus baterky.
Strašne obsiahlo popísaná jednoduchá vec .
-to Shaman- v mojej toyke nemám klímu, ale už neraz som pobavil okolostojacich solídnym ohňostrojom pri doťahovani plusu na baterke.
-to už neviemkto, kto písal, že ovláda tenkým káblikom elektrický odpájač navijáku - nemal by byť až taký tenký, pretože práve včera som náhodou meral spotrebu takého solenoidu - 2,5 A !
Poniektorí, ktorí majú dve baterky zapojené tak, že obidve majú odpájač by mali rátať s prúdom až 5 A. A tie by som už cez vodič 0,75mm neviedol.
|
Štv, 26.02.2009, 17:24 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|