| Dnes je piatok 31. októbera 2025, meniny má Aurélia a zajtra Denis, Denisa 
 
 
 
 
	
			
	
	
	
        
        
            | Autor | Správa |  
			| Pato Zvolen OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 28.12.2006, 18:59
 Príspevky: 586
 Bydlisko: Zvolen
   | pejo píše: myslím si, že ohlasy na tomto fóre, vzhľadom na to, aké kladieš otázky a dávaš odpovede sú moc šetrné a slušné. Na cz fórach by si ťa ináč rozobrali. Možno je to aj tým, že šaman spí.        Prečítal som si pozorne celé vlákno a prikláňam sa k Pejovnu názoru. Všetci čo ti tu doteraz napísali ti radili slušne bez posmeškov, na základe svojich expedičných skúseností a k veci. Nie vždy to tak na fórach býva, ale zrejme to vieš keďže si to už aj sám načrtol.
         Ako ti už Rado napísal - malý rozpočet na vysoký ročník a veľké plány na relatívne rozdiahly rádius záberu/cestovania.
          Nedá sa naraz : Aj srať aj maľovať!!!. Mať  "malé" / krátke "obratné" auto v meste a koooopec miesta v ňom zároveň. Neteoretizujem a nepatrím k tým, čo si niečo LEN myslia a aj napriek vlastníctvu "krátkeho" povozu mám čiastočné expedičné skúsenosti (hlavne spanie v aute a pod. čo ti tu už chalani naznačovali že môže byť v kátkej verzii "dramatická záležitosť").
           Ale vcelku konšruktívnym smerom sa uberáš, takže želám veľa zdaru._________________Nikdy nesúťažte s debilom! Stiahne vás na jeho úroveň a tam vás prevalcuje svojimi skúsenosťami!   Ex. Lada Niva 1.6 
 
 |  
			| Uto, 03.03.2009, 11:04 | 
					
					     |  
		|  |  
			| Kristian Začínajúci koumák 
					Registrovaný: Ned, 23.03.2008, 0:33
 Príspevky: 100
 Bydlisko: Želiezovce
   | A prečo to neriešiš tak, že si kúpiš  terénne na cestovanie a lacný  bruchoplaz
do mesta? A v meste ušetríš na PH a investícia sa ti za určitú dobu vráti.
 
 
 |  
			| Uto, 03.03.2009, 11:21 | 
					
					     |  
		|  |  
			| RENSO OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31
 Príspevky: 1393
 Bydlisko: Revúca
   | kristi píše: A prečo to neriešiš tak, že si kúpiš  terénne na cestovanie a lacný  bruchoplazdo mesta? A v meste ušetríš na PH a investícia sa ti za určitú dobu vráti.
ja to mam tak a mozem to len odporucit..._________________
 vek: 25
 ex: Wrangler 2,5i
 ex: Wrangler 4,0i
 ex: Cherokee 4,0i
 ex: Cherokee 2,5TD
 ex: Cherokee 4,0i
 ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál
 ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka
 now: Ford Explorer
 
 
 |  
			| Uto, 03.03.2009, 11:29 | 
					
					     |  
		|  |  
			| visby OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
 Príspevky: 515
 Bydlisko: BA
   | romo11: nemyslim, ze dokopy 300km na defiku, pajere, navare a wrangleri su nejake zavratne skusenosti.
pejo: a ja som si naivne myslel, ze zmyslom fora nie je niekoho rozobrat, nanutit mu vlastny nazor a potom sa mu vysmiat... narazam na tych cechov, nie na toto forum, kedze tu ludia normalne poradili.
 kristi: nemam kde parkovat dve auta, nechce sa mi platit dve poistky
 Pato Zvolen: ja si cenim rady ludi, ani som nikde nepisal opak. dokonca mi viacere posty poodhalili vcelku dolezite veci. co sa tyka auta, je mi jasne, ze to nebude easy, ale je to mozne(patrol alebo disco sa da za tie peniaze kupit a upravit)
 radoffroad: kolko za to pytas? orientacne...
 
 
 |  
			| Uto, 03.03.2009, 11:55 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Fefe OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Ned, 16.11.2008, 20:51
 Príspevky: 1050
 Bydlisko: Bratislava
   | ... ja by som ešte navrhol túto tému premenovať na:
 Aký "Expedičný" Off Road ?!
  _________________
 Nissan Pathfinder R51 2005 128kW malá "expedičná" úprava: ASFIRpredný nárazník + ochrana spodku, IRON MANpodvozok,  BFG KO2pneu,navijáčik,
 ARB uzávierky diferenciálov + kompresor
 
 
 |  
			| Uto, 03.03.2009, 12:56 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Tyky OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 15.02.2007, 19:45
 Príspevky: 679
 Bydlisko: BA
   | Martin 4 píše: možno troška ano. Dá sa z toho odvodiť, ako moc budeš prekvapený odlišnosťou prevádzky bruchoplaza  a auta do terénu. Súčet schopností auta na ceste a v teréne je konštantný.  Čím je auto terénnejšie, tým horšie sa s ním jazdí po ceste. Prechod z clia do upraveného offroudu bude drssssný ....   2 visby:presne tak. podla toho co pises by si potreboval zazracne auto, ktore by sa v terene zdvihlo o 10 cisel, vysunuli by sa mu kryty podvozku, natiahlo by sa do dlzky, vysunul sa navijak...       a v meste opacne    .
 vazne neuvazujes o niecom kompromisnom, co sa da lahko upravit (tie upravy aj tak prichadzaju postupne) a opravit(nieco starsie, ale spolahlive), ktoreho uzitocnost predci terenost, prip. sa mu vyrovna?_________________
 Patrol 3,0 TDi
 
 
 |  
			| Uto, 03.03.2009, 12:58 | 
					
					   |  
		|  |  
			| podmanko Učeň 
					Registrovaný: Uto, 20.01.2009, 20:24
 Príspevky: 69
 Bydlisko: Žilina
   | Tak ti mozem poradiť popri offroade si kúp Fiat 126 a máš po probléme malé auto malá spotreba... a aj malá pojistka...   
 
 |  
			| Uto, 03.03.2009, 20:51 | 
					
					   |  
		|  |  
			| podmanko Učeň 
					Registrovaný: Uto, 20.01.2009, 20:24
 Príspevky: 69
 Bydlisko: Žilina
   | nokia6230i píše: podmanko píše: Tak ti mozem poradiť popri offroade si kúp Fiat 126 a máš po probléme malé auto malá spotreba... a aj malá pojistka...   len keby to bol off road     ale nebolo by zle na malucha dat podvozok napr. zo samuraia     nieco male a lahke si kup rada odo mna    ja som myslel okrem off este bruchoplazku a to zrovna toho fiata  
 
 |  
			| Uto, 03.03.2009, 21:11 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Fido Ťažký Profík 
					Registrovaný: Pon, 29.12.2008, 21:58
 Príspevky: 364
 Bydlisko: ZM
   | Tu mam nejakeho hybrida, to len na odlhčenie.
   Osobne som to riešil tiež dvomi autami, bruchoplaz do roboty a off na off_________________SUZUKI Vitara 1.6 16V, Lift +5cm a bodylift +2,5cm,235/75R15 MT Wisentta a Discover M+S,CB, navijak, predný pevnosťák, šekle,Hi-lift zdvihák, gurntne,majak,lopata,kompresor,dynamická gurtňa   
 
 |  
			| Uto, 03.03.2009, 22:02 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Jano JP Pajero compatibile 
					Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
 Príspevky: 2172
 Bydlisko: Licavca City
   | normálne ma to tu zaujalo
 ak si to človek od začiatku v kuse prečíta, skrútne mu črevami    držím sa zásady - múdremu neraď, silnému nedvíhaj..._________________  Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? .....      Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!...   
 
 |  
			| Uto, 03.03.2009, 22:34 | 
					
					   |  
		|  |  
			| 603 OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 27.11.2008, 23:39
 Príspevky: 529
 Bydlisko: ba//mi
   | mam viac aut a nikdy som sa s nikym neradil o kupe auta (tak som i dopadol), nakolko vsetko je subjektivne a co je vhodne pre mna nie je dobre pre druheho... a co je odskusane, tak sa niekomu nepaci... ja osobne keby som potreboval expedicne auto, jednoznacne jeep, (akurat by som sa rozhodoval mezi radovym 6valcom alebo v8, a viem zeby vyhrala v8) a muselo by to byt auto s dusou, nie novy nezmar plny elektroniky, nejaky starsi rocnik, a nieco hranate... nastastie expedicne auto neriesim, ale pozeram po nejakom specialy a to uz mam jasnu predstavu...
 odmietat dobre rady z pozicie, nechcem platit dve poistky, to je velke, zle sa s tym cuva, to ma inu napravu, vela zere, to neni do mesta... to je kvoli tomu ze ludia v snahe poradit nepoznaju pozadie individualnej potreby.. tyto ludia maju take auta, lebo presne vedia co chcu a naco to chcu...
 _________________www.khvmi.sk 
 
 |  
			| Str, 04.03.2009, 9:44 | 
					
					     |  
		|  |  
			| Fefe OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Ned, 16.11.2008, 20:51
 Príspevky: 1050
 Bydlisko: Bratislava
   | v jednom je tu pravdepodobne zhoda, že by to malo byť niečo "dlhé" čiže 5 dverová verzia alebo Pick Up alebo dlhá 3 dverová verzia. Vlastne celková dľžka vozidla sa pohybuje okolo +- 5m.
 Osobne by som bral niečo čo s najmenšou výbavou elektroniky. (riadiaca jednotka motora, rôzne čidlá ABS a pod.)
 A ročník auta. Pokiaľ nosná časť auta, šasy je OK, ostatné karosárske diely sa dajú vymeniť-opraviť.
 Ešte som tu našiel:
 Honker
   a ten GAZ-Gazella v úprave/prestavbe
http://offroadforum.cz/download/file.ph ... d356c7def0 GAZ Sobol
   UAZ Hunter
   myslím, že sú to svojou konštrukciou "jednoduché" vozidlá._________________
 Nissan Pathfinder R51 2005 128kW malá "expedičná" úprava: ASFIRpredný nárazník + ochrana spodku, IRON MANpodvozok,  BFG KO2pneu,navijáčik,
 ARB uzávierky diferenciálov + kompresor
 
 
 |  
			| Str, 04.03.2009, 10:00 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Fefe OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Ned, 16.11.2008, 20:51
 Príspevky: 1050
 Bydlisko: Bratislava
   |  pri všetkých OFF autách treba rátať so spotrebou okolo 10l/100 km +- k tomu. A "expedícia" na sériovom aute bez úprav ti tiež zožerie svoje. Bereš aj určitý náklad, ak máš strešný nosič/stan a pod. odpor vzduchu tiež dvihne spotrebu. Pneu podľa druhu tiež urobia svoje. V celku auto vyťažíš k maximumu jeho nosnosti.
 Pri upravenom aute má svoju "váhu" aj:
 -pevnostný nárazník ( vpredu/vzadu )
 -navijak
 -strešný nosič + náklad
 -disky kolies ( alu/železo )
 -ostatný náklad
 -počet osôb
 -prevody v diferenciáloch
 
 Nemám OFF ale chodievam zo svojim F-Galaxy (7 miest) len na pár dňové výlety sám alebo max 2 a auto mám plné (1/3 zaberie box na psa).
 Riešim skoro takúto situáciu ako Ty s tým rozdielom, že sa nechystám na "expedíciu" ale taktiež chcem využívať už vybrané auto aj ako všeobecný dopravný prostriedok a som limitovaný dosť financiami.
 
 Ja by som ešte postavil výber aj na to či chceš aby to bol "PLNOKRVNÝ" OFF alebo ti postačuje 4x4 po úpravách aké sú napr.GAZ-Gazella, GAZ-Sobol, Mistubishi-L400 (Delica), Hyundai_Starex alebo VW-Multivan/Caravella 4x4, F-Galaxy 4x4, SEAT-Alhambra 4x4, VW Sharan 4x4.
 _________________
 Nissan Pathfinder R51 2005 128kW malá "expedičná" úprava: ASFIRpredný nárazník + ochrana spodku, IRON MANpodvozok,  BFG KO2pneu,navijáčik,
 ARB uzávierky diferenciálov + kompresor
 
 
 |  
			| Str, 04.03.2009, 10:32 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Jozef Učeň 
					Registrovaný: Sob, 07.02.2009, 18:38
 Príspevky: 56
 Bydlisko: Viničné
   | alebo nieco take ako mam ja len v starsom vydaní . Drzim palce    _________________
 NISSAN NAVARA D40  navijak SUPERWINCH EP9
 zvysene sanie FLEXI
 digitalny naklonomer
 
 
 |  
			| Pia, 06.03.2009, 2:22 | 
					
					   |  
		|  |  
			| marisko OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
 Príspevky: 2029
 Bydlisko: Košice
   | [quote="Fefe"]pri všetkých OFF autách treba rátať so spotrebou okolo 10l/100 km +- k tomu. quote]
 +- dosť viac, keď s tým chce jazdiť po meste. Ja mám dlhodobo okolo 14,5 na 100
 _________________
 Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
 
 
 |  
			| Sob, 07.03.2009, 17:06 | 
					
					     |  
		|  |  
		|  |  
 
	
		| Kto je on-line |  
		| Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |  
 
	|  | Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
 Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
 
 |  
 |