Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 03.05.2025, 18:30
Dnes je sobota 3. mája 2025, meniny má Galina a zajtra Florián




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 73 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší
 Wrangy CAPKO :) - Predam 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Vobec ma nenapada preco by mali byt longarmy nebezpecne na ceste. Takisto su z pevneho materialu, takisto tam je panhardka ktora brani chodeniu napravy z boka na bok akurat ze naprava opisuje vacsiu kruznicu? Podla mna jediny rozdiel v long a short armoch je ten, ze dovolia viacej vyvesit napravu. Aky ma toto vplyv pri zapojenych stabikoch, funkcnych tlmicoch a nafukanych gumach na jazdne vlastnosti? Vychadza mi, ze ziadny. Ak sa mylim tak mi prosim vysvetli v com sa mylim. :?

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Sob, 28.03.2009, 16:15
Profil
Proviantak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
Príspevky: 887
Bydlisko: trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
masurko lietas v absurdnostiach, stale sa bavime o PALovom aute..

1: predpokladam, ze na to aby mohol tak krizit ako krizi, uz davno aj zabudol ze existuju neake stabiky... = nema ich. ak ano , tak ich zrejme odpaja. aj ked neverim tomu ze sa mu to xce min. vzadu...

2: aby to auto krizilo (aj na longarmoch) musi mat dlhsie struny a teda aj dlhsiu drahu chodu (obzvlast u longarmoch) = markantne znizujuci sa razvor = ina stabilita

3: na dlhsich ramenach musi byt zakonite vacsi bocny odklon vzhladom na funkcnost panhardky, = auto uskakuje , obzvlast pri velkych rychlostiach a nerovnosti.

to len tak v skratke.. nerozpisujem napr. markantnu drahu a pracu kardanov , pri ktorej je taktiez daleko vacsi predpoklad poskodenia.

long arm nieje proste urceny na cestu a rychlost. to ze s tym pal isiel 130 ... nuz kto xce kam..

_________________
KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,


Ned, 29.03.2009, 2:35
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
:) 130 som na tom veru nesiel. Ale 110 je po dialnici bezna rychlost. Limitom nieje podvozok, ale otacky motora, teda skor hluk vyfuku :). Ale ved to na offroade kazdy pozna, naco ist rychlejsie?

Ako pise matus, Na DOBRYCH longarmoch auto pri rovnakej vyske liftu, na stabilite jedine ziska a nie strati. Dlhe ramena tam niesu iba koli vyssiemu vyveseniu napravy, ale hlavne koli tomu aby sa koleso pri vyveseni neposuvalo prilis do vnutra blatnikov a teda takeho ramena zvladnu aj vacsi lift.

Uskakovanie auta je pre moje auto pojem neznamy. Rovnako to bude aj pre Lenkin wrangler. U teba Fajer, som si vsimol ze mas roznobeznu tyc riadenia a panhartku, preto sa ani necudujem ze sa vacsieho liftu bojis. Ked som sa previezol na Lenkinej wrane po namontovani 4,5RE , skoro som sa posral po prejdeni po priecnej nerovnosti. Po polnej ceste este horsie - proste katasttrofa. Nechapem ako ty dokazes natom jazdit.

Jazdim s prednym stabikom zapnutym, do terenu mam quick disconnect. Zadny stabik nemam - netreba.

D44 dopredu nieje ziadna vyhra. Ked na D30 nieco rupne, tak su to krize. D44 pouziva zhodny rozmer krizov ako D30. Vyhoda je v masivnom dife a bendze. taktiez su odolnejsie proti boznym narazom. Dozadu je super, ale dopredu...

_________________
zelena mrdka


Ned, 29.03.2009, 10:40
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nestranny postreh:
z fajerovho auta nemam vobec ziadny pocit nestability a uskakovania. ani na ceste, ani v terene...


Ned, 29.03.2009, 11:56
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pal: no tak som trosku pridal nech to ma dramaticky nadych :-D

kajo:

Neuraz sa, ale viezol si sa uz na aute na longarmoch? Pretoze tvoje argumenty mi pridu skor ako nastudovana literatura nie ako realne postrehy z jazdy na takomto aute.

1. Nebavim sa len o pal-ovom aute (ale je to viac menej jediny zijuci exemplar na slovensku :-D ) ako si si vsimol hore pisem o jazde po ceste s funkcnymi stabikmi. Takze ked niekto vie, ze pojde po dialnici 120 tak tu namahu zapojit stabiky si da :wink:

2. Si si isty, ze razvor sa znizuje liftom pri longarmoch??? Nie nahodou liftom pri origo ramenach? Podla mna razvor pri dobrych longarmoch ostava stale rovnaky ako v serii.

3. dostatocne znizeny uchyt panhardky si myslim staci na jej dostatocnu funkcnost.

Aky maju drahy kardanov vplyv na jazdne vlastnosti? Podla mna sa vysuvanie a draha kardanu meni daleko viac v terene ako na ceste, kde sa meni minimalne.
Bohuzial je pravda, ze pri aplikacii longarmov su pomerne ojedinele uplne kompletne bolt-on kity ale vlastne to aj pri custom armoch.

Zaverom: tieto argumenty ma vobec nepresvedcili o nepojazdnosti auta na longarmoch po cestach. Samozrejme nehovorim, ze to je na ceste ako supersport, ale podla mna to neni o nic katastrofalnejsie ako naliftovane auto na custom armoch a ked sa zadari, tak tiez by som isiel do longarmov (a pridem ti ako prisera? :-D ). A stale neviem comu nerozumiem na praci podvozku :?

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Ned, 29.03.2009, 12:26
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00
Príspevky: 1239
Bydlisko: Senica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
masurko píše:
Takze ked niekto vie, ze pojde po dialnici 120 tak tu namahu zapojit stabiky si da :wink:


ja nemusiiim...ja uz ich vobec nemaaam :-D :smt162

ale zas nemam ani dlhe ramena... :smt142
sorry za OT

_________________
Zlatníctvo-Hodinárstvo


Ned, 29.03.2009, 12:45
Profil ICQ WWW
Proviantak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
Príspevky: 887
Bydlisko: trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pal píše:
:) U teba Fajer, som si vsimol ze mas roznobeznu tyc riadenia a panhartku, preto sa ani necudujem ze sa vacsieho liftu bojis. Ked som sa previezol na Lenkinej wrane po namontovani 4,5RE , skoro som sa posral po prejdeni po priecnej nerovnosti. Po polnej ceste este horsie - proste katasttrofa. Nechapem ako ty dokazes natom jazdit.


PALino , ja som toto auto staval pre specificky ucel, aj ked tu vsetci berete to auto na ucel OFFu , ja ho mam na nieco celkom ine...
nebojim sa longarmov a nemam ziaden pocit nestab. ani na momentalnom rieseni po najazdeni cca 10000km ...
kludne si pridi zajazdit, aby si mi veril ze to neuskakuje :-D
vies kde fungujeme..

pal píše:
:) Jazdim s prednym stabikom zapnutym, do terenu mam quick disconnect. Zadny stabik nemam - netreba.

D44 dopredu nieje ziadna vyhra. Ked na D30 nieco rupne, tak su to krize. D44 pouziva zhodny rozmer krizov ako D30. Vyhoda je v masivnom dife a bendze. taktiez su odolnejsie proti boznym narazom. Dozadu je super, ale dopredu...

moja rec...

to masurko : 3. dostatocne znizeny uchyt panhardky si myslim staci na jej dostatocnu funkcnost.

masurko , ked panhardke len prevaris uchyt a neporiesis ju komplexne dlzkovo, tak ti vznikne daleko vacsia namaha na "paku" drziaku.... lahko mozes zostat bez oanhardky...

_________________
KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,


Ned, 29.03.2009, 14:38
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
S tou panhardkou som to myslel tak, ze uz mame k dispozicii liftovu nastavitelnu :-)

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Ned, 29.03.2009, 16:36
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 18:30
Príspevky: 275
Bydlisko: NM
Odpoveď s citáciou
Zacinam mat takuto dilemu. Povodne som chcel dat 38.5 pneu, kupit 2 napravy Dany 44 so 100% uzavierkami a pomerom 5.26:1 + podvozok skyjacker LA. Lenze casy su zle a tak som len vyladil motor na maximalnu moznu mieru, pribudli zvody a cely vyfukovy system BANKS, aby som ako tak este znegoval ten tazky seriovy prevod. Pomohlo to, ale ten prevod do terenu ozaj nie je......

Povodne napravy,ktore su tam nechavam. Vpredu D30, vzadu D35.
Moj terajsi pomer je 3.07, co je veeelmi zleee na jazdu po terene.
Podla mudrych tabuliek by som na pneu 33 so zamyslanim sa nad 38.5 potreboval prevod 4.56 alebo 4.88. Je to taky kompromis,ktory neublizi ani 33, 35....

Vie mi niekto z Vas poradit, predat nieco take? Pozeral som, ze urcite budem potrebovat aj novu skrinu difu,ale neviem aku, aky typ, co stoji u nas atd. Objednavam si veci vzdy z ameriky,ale je to na dlhsie lakte, ak to nebude pasovat,zabijem dalsie mesiace cakanim na novy diel...Da sa potom extra na tak urobeny diferak dokupit uzavierka? A kolko vide ta dnes u nas? Mam v hlave stare ceny spred 3-4 rokov,ktore ma vzdy odradili. Teren nejazdim non-stop, takze to nemusi byt t najvytrvalesia na svete,ale urcite nie automat. Za kazdu pomoc VEEELKA vdaka !

_________________
Jeep WK2 5.7 Hemi...love it or leave it.
Ex Wrangler TJ 4.0

Tankove dni Laugaricio : www.tanklaugaricio.sk
Old Duty Trucks : www.odt.sk


Štv, 14.01.2010, 15:03
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Vymen prevody za 4.88, s loziskami a podlozkami sa to da do 500E. Dopredu daj Aussie locker za 200E a je vybavene. + robota za nahodenie prevodov.

_________________
zelena mrdka


Štv, 14.01.2010, 23:13
Profil ICQ
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 18:30
Príspevky: 275
Bydlisko: NM
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pal píše:
Vymen prevody za 4.88, s loziskami a podlozkami sa to da do 500E. Dopredu daj Aussie locker za 200E a je vybavene. + robota za nahodenie prevodov.


Dakujem za radu. Takze podla toho co si napisal, nepotrebujem menit kos difu? Predpokladam ze do 500 Eur,- je cena za 1 napravu hej,a bo za 2? Ak hej, nevaham a kupujem.Ten aussie locker sa mi zapacil cenovo,ale nakolko jazdim vacsinou po cestach, radsej by som ten manual,nech to nerobi galibu.. A co dozadu? Ma tu niekto Aussie locker vzadu? Odporuci mi to na cesty,abo radsej zainvestujem do manualu?

_________________
Jeep WK2 5.7 Hemi...love it or leave it.
Ex Wrangler TJ 4.0

Tankove dni Laugaricio : www.tanklaugaricio.sk
Old Duty Trucks : www.odt.sk


Pia, 15.01.2010, 11:15
Profil WWW
Rubicon & Samurai Woman
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 05.03.2007, 21:45
Príspevky: 767
Bydlisko: Veľká Lehota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ja mam automaticku uzavierku vzadu a da sa s tym jazdit uplne v pohode..

_________________
Len jedno je isté- že nič nieje isté...a ani to nieje isté...
....najkrajší pohľad je z chrbta koňa...a nadvíhaného auta.
jeep wrangler rubicon 4,0l
suzuki samurai
http://www.youtube.com/watch?v=rqSbl9xtCSE


Pia, 15.01.2010, 13:37
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17
Príspevky: 2388
Bydlisko: Zálesie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nemo píše:
,ale nakolko jazdim vacsinou po cestach...


A to chceš po cestách jazdiť na 38" pneu??? :roll:

Odhadujem, že rýchlo dôjdeš o TP a asi aj o poloosi, ak budú sériové. :!:

_________________
Nissan Patrol GR Y60 "Listnatý les" :smt159

http://www.aloha.sk/
http://www.excursion.sk/
http://picasaweb.google.sk/michi4x4


Pia, 15.01.2010, 13:54
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 18:30
Príspevky: 275
Bydlisko: NM
Odpoveď s citáciou
Poslať 
michi píše:
nemo píše:
,ale nakolko jazdim vacsinou po cestach...


A to chceš po cestách jazdiť na 38" pneu??? :roll:

Odhadujem, že rýchlo dôjdeš o TP a asi aj o poloosi, ak budú sériové. :!:


Tak to by bolo dat to na 38.5 a jazdit po cestach. :twisted: Nie nie, dnes je vsetko inak, neuvazujem na 38 ,ale ak sa zlepsia casy, tak to bude tak prerobene,aby to aj fungovalo. Zatial stacia 33 s malou vyhliadkou na 35, no na to sa zameram az ked vyriesim prevody, preto sa tu pytam odbornikov, obchodnikov, kto ma, nech ponukne, kupim, nahodim, vybavene.

to Leonka : A aku tam mas speru prosim ta?

_________________
Jeep WK2 5.7 Hemi...love it or leave it.
Ex Wrangler TJ 4.0

Tankove dni Laugaricio : www.tanklaugaricio.sk
Old Duty Trucks : www.odt.sk


Pia, 15.01.2010, 14:11
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Za obe napravy! to je Jeep,nie toyota ;)

_________________
zelena mrdka


Pia, 15.01.2010, 22:22
Profil ICQ
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 73 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: