Dnes je streda 21. mája 2025, meniny má Zina a zajtra Júlia Juliana
NAVARA D40 - Dakar projekt od ORC
Autor |
Správa |
ORC
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 30.05.2007, 10:04 Príspevky: 573 Bydlisko: Bratislava
|

Konecne po niekolkych mesiacoch vymyslania, zhanania, merania, rozoberania atd sme sa pred par tyzdnami pustili do naseho dlhodobeho projektu prestavby Navary D40 pre sutaze cross country rally (skupina T2 F.I.A.).
Aj ked je to prestavba offroad-u trosku z ineho sudka ako ostatne, radi sa podelime o zopar obrazkov.
Prisli dlhoocakavane trubky vytiahnute na zakazku v Podbrezovej a opatrne sa do nich pustame (2x meraj a raz rez  )
nejaky ten montazny otvor
a zaciname vyrobu klietky
komponenty su hotove, uz ich len spravne ulozit do kabiny
Klietka je teda pomaly hotova, teraz je na rade sasi. Prevarit, vystuzit, upravit, prerobit. Spevnit napravy, naladit podvozok, dorobit tlmice atd, atd.
Potom este hrozne vela malickosti (upravit motor, spojku, upravit elektriku, dorobit celu bezpecnostnu vybavu) a za par mesiacov sa postavit na start nejakej peknej rally. Potom mozno zistit co nefunguje, a znovu rozobrat, prerobit, upravit a tak stale dokola az s toho raz bude kvalitne sutazne auto - dufam.
Juro (ORC)
_________________..všetko pre váš OFF ROAD. www.offroad24.sk , orc@orc.skIronman4x4, Rugged Ridge, Asfir, ARB, AEV, SafariSnorkel, BullFace, Dick Cepek, Mickey Thompson, JamesBaroud, IPF, Pro Comp, Bushranger, FoxShox, Eibach, Misutonida, Delta4x4, AVM, ...
|
Štv, 18.06.2009, 13:28 |
|
 |
FILIPPO ASQUER
Frajer
Registrovaný: Pia, 07.12.2007, 15:55 Príspevky: 222 Bydlisko: SK Banska Bystrica
|
Pekna robota 
|
Štv, 18.06.2009, 14:03 |
|
 |
ORC
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 30.05.2007, 10:04 Príspevky: 573 Bydlisko: Bratislava
|
som rad ze sa paci
pekna, ale hlavne tazka. Na zaciatku sme mysleli ze klietku zmakneme za par dni, ale dnes sa nam uz o nej aj sniva (teda hlavne chalanom v dielni) a stale nie je hotova. Ale dufame ze ta namaha bude stat za to.
_________________..všetko pre váš OFF ROAD. www.offroad24.sk , orc@orc.skIronman4x4, Rugged Ridge, Asfir, ARB, AEV, SafariSnorkel, BullFace, Dick Cepek, Mickey Thompson, JamesBaroud, IPF, Pro Comp, Bushranger, FoxShox, Eibach, Misutonida, Delta4x4, AVM, ...
|
Štv, 18.06.2009, 16:46 |
|
 |
RENSO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31 Príspevky: 1393 Bydlisko: Revúca
|
chalani držim palce... a dufam že vam to vydrži a budu nejake uspechy. a nebojte, ta klietka raz povoli 
_________________ vek: 25 ex: Wrangler 2,5i ex: Wrangler 4,0i ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 2,5TD ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka now: Ford Explorer
|
Štv, 18.06.2009, 16:51 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Podla čoho sa taká klietka vyrába? Je na to nejaký postup? výpočet?
...alebo to je len o pocitoch? 
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Štv, 18.06.2009, 17:53 |
|
 |
ORC
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 30.05.2007, 10:04 Príspevky: 573 Bydlisko: Bratislava
|
Kapo píše: Podla čoho sa taká klietka vyrába? Je na to nejaký postup? výpočet? ...alebo to je len o pocitoch? 
Klietka sa robi podla presnych predpisov F.I.A. kde je specifikovane vsetko od materialovych predpisov, cez povinne prvky az po volitelne vystuhy. Tvar, stupne ohybu, ulozenie atd atd...
Popritom vsetky diskutabilne veci konzultujeme s technickou komisiou SAMS pripadne ceskym ACR.
A samozrejme snazime sa chodit po vyznamnejsich podujatiach cross country rally, kde ziskavame drobne ale cenne inspiracie od ostatnych teamov (niekedy tajne  ale vacsinou skusenejsi vyrobcovia aj radi poradia).
O pocitoch je to teda len pri nepovinnych/volitelnych prvkoch, kedy si treba zvazit ci maju az taky vyznam, t.j. miera bezpecnosti navyse oproti kilam navyse. (len pre ilustraciu - do interieru tejto navary sme namotali resp. namotame cca 55metrov trubiek co je nieco vyse 120kg)
Juro (ORC)
_________________..všetko pre váš OFF ROAD. www.offroad24.sk , orc@orc.skIronman4x4, Rugged Ridge, Asfir, ARB, AEV, SafariSnorkel, BullFace, Dick Cepek, Mickey Thompson, JamesBaroud, IPF, Pro Comp, Bushranger, FoxShox, Eibach, Misutonida, Delta4x4, AVM, ...
|
Štv, 18.06.2009, 18:35 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
cim su tie trubky specialne? atypicke rozmery, ci spesl material?
A preco double cab? Ci ine sa nerobia? Nemam prehlad...
_________________ zelena mrdka
|
Štv, 18.06.2009, 22:52 |
|
 |
marcus
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 09.12.2007, 22:40 Príspevky: 1128 Bydlisko: Nové Zámky
|
Tak ste už začali? Držím palce a hlavne pevné nervy. A čo sa týka DAKAR špecialov tie maju byť podľa T1 nie ??? Takže sa chystáš štartovať s Stéfane Peterhansel-om, Joan Nani Roma, Carlos Sainz, Robbyn Gordonom atd.??? Daj vedieť ako pokračujete s prípravou.... Do štartu 2010 Dakaru Vám moc času neostáva... 
_________________TOYOTA 4 Runner 3.0V6 , off road club NZ, www.4x4nz.sk
|
Pia, 19.06.2009, 9:11 |
|
 |
ORC
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 30.05.2007, 10:04 Príspevky: 573 Bydlisko: Bratislava
|

pal píše: cim su tie trubky specialne? atypicke rozmery, ci spesl material? A preco double cab? Ci ine sa nerobia? Nemam prehlad... Cau, no neviem cim su az tak specialne, ale po mesiaci telefonovania vsade od Ferony cez Metalex az po Raven sme zistili ze asi su specialne. Jedine Podbrezova ich vedela urobit na zakazku. Vraj ale v Prahe sa daju kupit aj bezne. FIA uvadza rozmery (45x2.5), pevnost v tahu (min 350N/mm2) a obsah uhlika (max 0,3 perc). Okrem toho to musi byt Nelegovana uhlikova bezsvova tahana za studena. A Double Cab preto lebo len ten ma homologaciu FIA pre stavbu T2. Ale myslim ze to je dobre, lebo aj tak budeme bojovat so zlym rozlozenim hmotnosti /lahky zadok/, a pri SingleCab by to asi bolo este horsie. Aj ked 4x rezerva a pridavna nadrz tu korb trochu zatazia. Citácia: Tak ste už začali? Držím palce a hlavne pevné nervy. A čo sa týka DAKAR špecialov tie maju byť podľa T1 nie ??? Takže sa chystáš štartovať s Stéfane Peterhansel-om, Joan Nani Roma, Carlos Sainz, Robbyn Gordonom atd.??? Daj vedieť ako pokračujete s prípravou.... Do štartu 2010 Dakaru Vám moc času neostáva...
Na dakare idu aj T2 - vid cesky primator Janecek na LC 120. Statrovat sa raz urcie chystame, ale zohnat potrebne peniaze sa len tazko dari.
Peterhansel a Roma uz su asi na Dakare minlost - Mitsubishi na najblizsom rocniku nestaruje. Peterhansel prijal pouku stat sa riaditelom rally Heroes Legend do Dakaru. Tej by sa malo zucastnit aj KTM, ktore tiez zvazuje zrusenie ucasti na juhoamerickom dakare.
My sa v poslednej dobe zaoberame myslienkou startu na rally Africa Eco Race, z Francuzska do Dakaru. Tato rally je akousi nahradou za africky Dakar, a startuje na nej vela posadok nespokojnych z presunom rally do Argentiny (napr. Schleser, DeRooy, Metge, Jacinto...)
Ale ci to bude uz tento rok alebo niekedy v buducnosti sa este uvidi.
Teraz je prioritou dokoncit auto a otestovat ho na niektorych mensich EU sutaziach.
Juro (ORC)
_________________..všetko pre váš OFF ROAD. www.offroad24.sk , orc@orc.skIronman4x4, Rugged Ridge, Asfir, ARB, AEV, SafariSnorkel, BullFace, Dick Cepek, Mickey Thompson, JamesBaroud, IPF, Pro Comp, Bushranger, FoxShox, Eibach, Misutonida, Delta4x4, AVM, ...
|
Pia, 19.06.2009, 9:45 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
vitaj v klube bosych obuvnikov
praca paradna, cista vidim, ze chlapi su "profici od zeleza" len toho casu malo, co ?
nabuduce ke budem u teba pripomen, ze si to mam kuknut nazivo
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Pia, 19.06.2009, 11:16 |
|
 |
ORC
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 30.05.2007, 10:04 Príspevky: 573 Bydlisko: Bratislava
|
helou,
ked dojdes rad ukazem. Vsetky navstevy vodim do dielne na obhliadku.
Len prace na tom idu hroze pomaly, lebo na tom robime len popri robote na normalnych zakazkach - treba z niecoho aj zit
Najkrajsie by bolo venovat sa len tomu, ale na to sme maly pani. Sak to poznas podla svojho Trola 
_________________..všetko pre váš OFF ROAD. www.offroad24.sk , orc@orc.skIronman4x4, Rugged Ridge, Asfir, ARB, AEV, SafariSnorkel, BullFace, Dick Cepek, Mickey Thompson, JamesBaroud, IPF, Pro Comp, Bushranger, FoxShox, Eibach, Misutonida, Delta4x4, AVM, ...
|
Pia, 19.06.2009, 17:44 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
Budete upravovať aj hnací agregát a podvozok? A prečo ste sa rozhodli pre navaru? Motory nemajú najlepšiu povesť.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Pia, 19.06.2009, 21:57 |
|
 |
ORC
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 30.05.2007, 10:04 Príspevky: 573 Bydlisko: Bratislava
|

pejo píše: Budete upravovať aj hnací agregát a podvozok? A prečo ste sa rozhodli pre navaru? Motory nemajú najlepšiu povesť.
Skupina T2 neumoznuje nejake rozsiahle upravy.
Motor budeme teda upravovat len skromne (trochu sa pohrame s turbom a elektronikou).
Podvozok budeme upravovat tiez len v ramci povolenych uprav, t.j. okrem zosilnenia kritickych casti bude auto postavene na 8ks tlmicoch Fox racing 2,5". Zadne listy Ironman "B", predne pruziny Eibach. Samosvorne diferaky vpredu/vzadu.
http://www.foxracingshox.com/images/pro ... resmed.png
Navara preto, lebo za poslednych 5 rokov sutazenia v Afrike mame s nou len dobre skuseností. Dalej preto ze pri pohlade na celne miesta v serialoch Baja trophy, alebo FÍA world cup je prevaha Navar, co tiez o niecom svadci. Okrem toho sme sa museli obzerat za niecim co ma homologaciu FIA a toho nie je vela. Rozmyslali sme aj nad Pathfinderom, ale tam nas odradila vyssia obstaravacia cena noveho auta, a bali sme sa trochu zadnej napravy.
Okrem toho Nissan je jedna z mala automobiliek, ktora ma aspon malu snahu podporit tento sport (ak neratame fabricke teamy na dakare - Mitsu a VW).
Motory sice nemaju dobru povest, ale na druhej strane ja osobne som sa este nestretol s pokazenym motorom na D40 (nehovorim o spojkach prip prevodovkach). Motor vsak ma na rozdiel od konkurencie celkom dobre vychodzie parametre.
Cize skusime a uvidime.
Juro (ORC)
_________________..všetko pre váš OFF ROAD. www.offroad24.sk , orc@orc.skIronman4x4, Rugged Ridge, Asfir, ARB, AEV, SafariSnorkel, BullFace, Dick Cepek, Mickey Thompson, JamesBaroud, IPF, Pro Comp, Bushranger, FoxShox, Eibach, Misutonida, Delta4x4, AVM, ...
|
Sob, 20.06.2009, 13:18 |
|
 |
marcus
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 09.12.2007, 22:40 Príspevky: 1128 Bydlisko: Nové Zámky
|
Juro a ešte taký maličký dotaz NAVARA je ale dosť ťažšká  ???
Nebolo by lepšie niečo ľahšie ? Aj keď si spomenul ako ste sňou spokojný,ale na country crosse zaváži každé kg naviac 
_________________TOYOTA 4 Runner 3.0V6 , off road club NZ, www.4x4nz.sk
|
Str, 24.06.2009, 8:12 |
|
 |
ORC
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 30.05.2007, 10:04 Príspevky: 573 Bydlisko: Bratislava
|
marcus píše: Juro a ešte taký maličký dotaz NAVARA je ale dosť ťažšká  ??? Nebolo by lepšie niečo ľahšie ? Aj keď si spomenul ako ste sňou spokojný,ale na country crosse zaváži každé kg naviac 
V homologacnom liste ma Navara 2013kg. To je vaha pod ktoru nemozme ist pri upravach.
Ale vahu okolo 2T maju takmer vsetky homolog. auta (Pajero DiD, LC120, Patfinder).
Cize ak necheme zavodit v malom Jimny, tak s tym nic nenarobime.
Pri T2 sa tej vahe nevyhnes.
Pri T1 sa da spekulovat s vahou, ale aj s motorom  - a u FIA plati vacsi motor vyssia vaha. Cize nemysli si ze nejaky Gordonov prototyp Hummer, alebo dakarske Pajero su specialne lahke auta.
Juro (ORC)
_________________..všetko pre váš OFF ROAD. www.offroad24.sk , orc@orc.skIronman4x4, Rugged Ridge, Asfir, ARB, AEV, SafariSnorkel, BullFace, Dick Cepek, Mickey Thompson, JamesBaroud, IPF, Pro Comp, Bushranger, FoxShox, Eibach, Misutonida, Delta4x4, AVM, ...
|
Str, 24.06.2009, 9:12 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|