Dnes je sobota 17. mája 2025, meniny má Gizela a zajtra Viola
Autor |
Správa |
ludo
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 01.11.2006, 12:26 Príspevky: 424 Bydlisko: Bratislava
|
Jacob v poho....  ..preto som kupil Jeep aby som mohol ist aj do opery aj do ...vlastne do terenu nechodim....  ...
_________________ Grand Cherokee V8 4,7 WJ
Jeep Wrangler 2,5 YJ
|
Uto, 12.02.2008, 13:59 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
marecek83 píše: urcite chcem diesel. mne sa paci jeep 2,5 TD ale vela som pocul ze sa strasne kazia odchadzaju tesnenia pod hlavou a pod.....
ja to budem mat zatial viac do mesta ako do prirody
ja som už toľko vecí počul...
napríklad že Patrol je nezničiteľný, že Euro bude za 2,50 Sk, že Fico zruší dane... 
|
Uto, 12.02.2008, 16:53 |
|
 |
Majod
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32 Príspevky: 647 Bydlisko: Ko PD
|
Keby som ti mal ja poradiť tak ti jednoznačne navrhnem NIssan terano 2.Je to auto ktore je aj co sa týka dizajnu na urovni,ma slušne jazdne vlastnosti či na ceste tak aj v terene.Po malých investiciach sa aj v terene dobre povozíš.Ale ak sa rád hrabeš v motore ,tak si kup JEEP-a s VM -motorom.
_________________ UAZ,,Wrangler CRD
|
Uto, 12.02.2008, 18:32 |
|
 |
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8011 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
Majod píše: Keby som ti mal ja poradiť tak ti jednoznačne navrhnem NIssan terano 2.Je to auto ktore je aj co sa týka dizajnu na urovni,ma slušne jazdne vlastnosti či na ceste tak aj v terene.Po malých investiciach sa aj v terene dobre povozíš.Ale ak sa rád hrabeš v motore ,tak si kup JEEP-a s VM -motorom.
neda mi to, ale musim,, tak nad tymto vyrokom by som sa zamyslel, ze VM motorom,, nie su to spatne motory, kazdy motor ma dakym sposobom svoje muchy,,kazdy motor ide tak, ako si ho sanujes,, ked sa on staras a dodrzis servis tak ocom je rec,,
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Uto, 12.02.2008, 18:51 |
|
 |
Majod
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32 Príspevky: 647 Bydlisko: Ko PD
|
Priatelu mal si ten motor už niekedy v rukach?V niečom napr v alfe alebo v lodi ten motor ide,ale do offroadu je na figu .Akonáhle mu dáš zabrať myslím tým porovnatelne s inými motormi tak sa dodrbe,teplota,slzí olej...už som to tu písal ,že ma jednu výhodu ked ho dáš do šrotu ,zoberieš viac grošov ako za škodovku.
_________________ UAZ,,Wrangler CRD
|
Uto, 12.02.2008, 19:05 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|

Majod píše: Priatelu mal si ten motor už niekedy v rukach?V niečom napr v alfe alebo v lodi ten motor ide,ale do offroadu je na figu .Akonáhle mu dáš zabrať myslím tým porovnatelne s inými motormi tak sa dodrbe,teplota,slzí olej...už som to tu písal ,že ma jednu výhodu ked ho dáš do šrotu ,zoberieš viac grošov ako za škodovku.
hmm, asi každý nakupujeme rozumy niekde inde.  Nebudem nikomu vyhovárať v čo chce veriť...len pár faktov. V Tisovci 2007 takmer každé druhé auto okolo mňa varilo vodu, behalo s pootvorenou kapotou a posádka si v horku užívala dochladzovanie zapnutým kúrením. Mne sa počas celých troch dní neodlepila ručička od 90st. Vrátane navijákových špeciálok bez navijáku. Ten motor som takisto mal "v rukách". Kôli ignorantskej tuposti predchádzajúceho majitela alebo jeho predchodcu z nemecka a "odborného" zásahu ktoréhosi špecialistu. Postavil som ho na nohy a odvtedy už vyše roka pradie ako žena v náručí. A to mu dávam občas pekne po krížoch. O tom motore by sa toho dalo hodne povedať...ale kto má záujem, je tu toho už dosť popísaného luďmi, ktorí ho aj poznajú. Nie takzvanými automechanikmi, ktorým ked človek povie na kolko krát sa uťahujú hlavy, tak sa osopia že oni už opravili motory polke republiky. Jeho vlastnosti v teréne by som tiež tak rýchlo neodpisoval. Výkon v špičkách síce nemá oslnivý ale jeho krútiaci moment už od volnobehu je velmy príjemný. A k tým replacementom displacementu...niekedy sa dá rozumom.  (ale to je o inom)
BTW mám ZJ s 2,5TD čo je podla všetkého jeho úplne najhoršia implementácia....a neviem prečo...som spokojný.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Uto, 12.02.2008, 19:30 |
|
 |
Majod
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32 Príspevky: 647 Bydlisko: Ko PD
|
Pred mesiacom som odhovaral kamarata lesaka od kupy frontery s týmto motorom ,je to par dní a už su tam pochybnosti či spravil dobre ked to zobral,pritom ta frontera podla mna doposial poriadny kopec ešte nevidela.Takže hned po kupe zobral auto k velkemi pedantovi ,vybrali prevodovku pretesnili ,povymienali kde co,a nedelu som sa na to pozrel a slizí este pod hlavami.Ja VM neodporučam.
_________________ UAZ,,Wrangler CRD
|
Uto, 12.02.2008, 19:51 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
odporúčať ho ani ja nikomu neodporúčam. Je to skutočne velké riziko o to sa nehádam. Je totiž podstatne menej "blbuvzdorný" oproti iným motorom. Ale som presvedčený o tom, že ak ho nikto nezničil predtým a ak sa človek k nemu správa tak ako sa vo všeobecnosti k dieslom správať má, tak ten motor vie byť dosť spolahlivý. A to ešte ak sa dorobia niektoré veci na ktoré sa v chrysleri vys..kašlali tak môže byť takmer nezničitelný. To je môj názor naň.
a to slezenie cez tesnenie...napočúval som sa hrôzostrašné hystorky od jedných mechanikov čo na grande vymenili snáď 4 tesnenia pod hlavy a furt zle. Akurát silne pochybujem, že striktne dodržali predpísaný postup skladania a uťahovania hláv, ktorý skôr ako prácu mechanika pripomína šamanský rituál. 
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Uto, 12.02.2008, 20:00 |
|
 |
Majod
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32 Príspevky: 647 Bydlisko: Ko PD
|
Máš pravdu ,da sa zničiť akýkolvek motor,zo strany výrobcov resp zabudovavatelov tohto motora bola asi podcenena tepelna náročnosť tohto motora.Je fakt že tie hlavy sa montuju ,ináč alo čo je asi este viac doležite že je ich dobre zodpovedne pomerať,no a to že na solo hlavy sa montuje spoločný dekel to sa mi nepáči.
Este dodam že ja som tiež hladal cherokeho ale s vadným motorom a výber bol skutočne velký,uvažoval som že do toho dam motor 5 valec s transoptera T4,no a skončil som pri SD33 
_________________ UAZ,,Wrangler CRD
|
Uto, 12.02.2008, 20:18 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|

Už som to tu písal niekoľkokrát,ale to je ako hrach na stenu
tepelný problém VM -ka a praskanie hláv nesúvisí s tepeným režimom počas jazdy, ale až potom.
Citácia: odporúčať ho ani ja nikomu neodporúčam. Je to skutočne velké riziko o to sa nehádam. Je totiž podstatne menej "blbuvzdorný" oproti iným motorom. Ale som presvedčený o tom, že ak ho nikto nezničil predtým a ak sa človek k nemu správa tak ako sa vo všeobecnosti k dieslom správať má, tak ten motor vie byť dosť spolahlivý. A to ešte ak sa dorobia niektoré veci na ktoré sa v chrysleri vys..kašlali tak môže byť takmer nezničitelný. To je môj názor naň. DIESEL - 100% súhlas Citácia: Priatelu mal si ten motor už niekedy v rukach?V niečom napr v alfe alebo v lodi ten motor ide,ale do offroadu je na figu .Akonáhle mu dáš zabrať myslím tým porovnatelne s inými motormi tak sa dodrbe,teplota,slzí olej...už som to tu písal ,že ma jednu výhodu ked ho dáš do šrotu ,zoberieš viac grošov ako za škodovku.
Majo, si predstav že hej  A nie raz. A niekedy aj na liečenie.
A 90% závad bolo spôsobených nedodržiavaním servisu, preťažením alebo tupou a ignorantskou obsluhou.
Ak máš záujem, tak niekde nájdem za krabicu ohnutých tyčiek a rozbitých hydroštelov, a možno aj nejakú tu hlavu
|
Uto, 12.02.2008, 20:26 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|

Ked tu tak citam, tak chudakovi vlastne nikto nic nepovedal ...
V principe si zato moze sam, vdaka neprestudovaniu Encyklopedie a Vyhladavania, nakolko nie je prvy, kto nieco taketo riesil a uz mohol mat dost veci ozrejmenych pred zalozenim tejto temy ...
Opravte ma, co dosmrdnem ...
Auto ma:
- nezavisle zavesenie vsetkych 4 kolies (vsetky nove plechovice s pohonom s 4x4, z vynimkou faceliftovanych aut ako Mitsubishi L200, Navarra, ...)
- predok nezavisly, zadok tuhy (frontera, terrano, pajero, niektore jeepy, Grand vitara, niektore toyoty).
- obe tuhe - patrol, niektore toye, samurai ?, niektore jeepy
Neviem ako defendre a Discovery, nechce sa mi googlit, ale def asi obe tuhe, disco min. zadok ..)
Ruka v ruke ide s typom naprav pohodlie (velmi strucne povedane, cim tuhsie auto, tym lepsie v terene, horsie pohodlie na cestnych vymoloch).
Dalsia vec ktoru je nutne rozlisovat je typ pohonu 4x4.
Alebo ma auto permanentny pohon 4x4 (niektore toye, defender, diskoteka, ...), alebo priraditelny (terrano, vitara, frontera, patrol ..)
Pri priraditelnom je nutne pouzivat hlavu (lepsie povedane mozog), kedy predok zaradit a kedy nie ...
Vdaka absencii medzinapravoveho diffu (ktory zrovnava otacky predneho a zadneho diffu), je nutne predok radit len na povrchu, kde si auto moze presmyknut (poladovica, sneh, blato, rieka ci potok, trava, atd,).
Vyslovene nesmies pohon zaradit na asfalte, betone a inom pevnom cistom nesmyklavom povrchu (pokial nenastane situacia ako je popisane vyssie - lad a spol ...).
Pokial to spravis, spravidla si odcerpes nemalu ciastku z uctu na opravu predneho nahonu ...
Permanentny pohon ma vyhodu v neustale zapnnutom pohone 4x4, co ta odbremenuje nad ruzmyslanom nad momentalnou situaciu povrchu cesty, zase je mierne narocnejsi na spotrebu paliva (toci sa viac veci).
Specifickym pripadom je priraditelny pohon 4x4 s medzidiffom (pajero, niektore jeepy).
Tu po zaradeni 4x4 sa z auta stava takpovediac permanentna stvorkolka, kde zase nemusis dumat nad tym ci nerozbijes predny nahon.
Este by som mohol zabrdnut do zadnych uzavierok ci ich obdob, ale to uz je skor technicka vychytavka, a trochu ina kapitola ...
Japonci sa vseobecne povazuju spolahlive auta, aj ked ceny ND nie su najnizsie ... Jeepkari zase frajeria, ze na niektore typy su nahradne diely doslova za facku ako skodovka ...
Zaver je
- porozmyslaj nad pohonom 4x4, kto auto bude pouzivat, ci sa mu s pohonom bude chciet zoznamit
- dalsia vec je vnutorny uzitkovy priestor
- dodatocne upravy auta v ponimani prejazdnosti v terene, pokial ti nebude stacit seriovka (vo vseobecnosti su na tom lepsie auta s oboma tuhymi napravami).
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
Naposledy upravil finder dňa Ned, 27.04.2008, 11:09, celkovo upravené 1
|
Uto, 12.02.2008, 20:59 |
|
 |
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8011 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
Majod píše: Priatelu mal si ten motor už niekedy v rukach?V niečom napr v alfe alebo v lodi ten motor ide,ale do offroadu je na figu .Akonáhle mu dáš zabrať myslím tým porovnatelne s inými motormi tak sa dodrbe,teplota,slzí olej...už som to tu písal ,že ma jednu výhodu ked ho dáš do šrotu ,zoberieš viac grošov ako za škodovku.
ja som ten motor nemal,,mal ho vsak kamarat vo vraniku a bol s tym nesmierne spokojny, motor isiel ak sepot jarnych kvetinnn, a bez problemov,,tym netvrdim ze je to najlepsi motor, ale ako som pisal ak dodrzis servis, a okolo toho co motor potrebuje tak niet problemu, vsak ti to pisal aj DIESEL a PALO CHEROKE,,
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Uto, 12.02.2008, 21:14 |
|
 |
Amper
Učeň
Registrovaný: Pia, 26.06.2009, 13:55 Príspevky: 18 Bydlisko: Brekov
|
Zdravím vospolok
zháňam nejaké vozidlo 4x4, ktoré by dobre poslúžilo pre pár nadšencov pri záchrane zrúcaniny hradu. Malo by zvládnuť vytiahnuť sa sebou vozík s cca 150 kg nákladu do miestami značného stúpania (neviem odhadnúť sklon, v prípade potreby zašlem foto trate) Môžete mi niečo odporučiť?
|
Pia, 26.06.2009, 21:16 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|
Prva polovica prvej stranky, a potom skus znova ... 
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Pia, 26.06.2009, 21:21 |
|
 |
Amper
Učeň
Registrovaný: Pia, 26.06.2009, 13:55 Príspevky: 18 Bydlisko: Brekov
|
teda konkrétnejšie....uvažujeme nad Suzuki samurai...máme vyhliadnutého longa, ale je tam len 1,0 motor. Otázka je či to vytiahne 4 ľudí, plus prívesný vozík s nákladom. ...neviem čo mám od tejto kombinácie očakávať...
|
Sob, 27.06.2009, 14:37 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|