Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 18.07.2025, 19:05
Dnes je piatok 18. júla 2025, meniny má Kamila a zajtra Dušana




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 297 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Ďalší
 prehrievanie uaz Hunter 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:06
Príspevky: 775
Bydlisko: slovensky grob
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ked to zajtra zlozis zavolaj - pridem skusit pomoct

_________________
discovery td5


Pon, 17.08.2009, 19:55
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10
Príspevky: 857
Bydlisko: vinosady
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ok :D dik

_________________
starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom


Pon, 17.08.2009, 21:12
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19
Príspevky: 885
Bydlisko: Šoma - východ SR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ono ešte si vravel, že si menil tú visko spojku, ale nevravel si, či tá viskospojka na vrtuli aj pracuje ako má. Teda či pri nahriatom aute dostatočne zopne a kladie patričný odpor, ha? To že si dal novú, neznamená hneď funkčnú. :wink:

_________________
"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba."
https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg


Uto, 18.08.2009, 16:24
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10
Príspevky: 857
Bydlisko: vinosady
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nooo ale ako zistim ze je funkcna?

_________________
starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom


Uto, 18.08.2009, 17:18
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 14.01.2007, 11:04
Príspevky: 208
Bydlisko: Trnava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No neviem či nehľadáš duchov,toto robíš po zastavení(zvlášť ked sú horúčavy??)

Obrázok

(je to v návode na obsluhu,dúfam že to pojde čítať)


Uto, 18.08.2009, 18:05
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10
Príspevky: 857
Bydlisko: vinosady
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ja sa z autom ani nepohnem , nastartujem stojim na mieste

_________________
starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom


Uto, 18.08.2009, 18:56
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:06
Príspevky: 775
Bydlisko: slovensky grob
Odpoveď s citáciou
Poslať 
vsak zavolaj. po obede budem doma

_________________
discovery td5


Uto, 18.08.2009, 22:17
Profil WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 23:24
Príspevky: 87
Bydlisko: Ružindol(TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jozef Joski píše:
No neviem či nehľadáš duchov,toto robíš po zastavení(zvlášť ked sú horúčavy??)

Obrázok

(je to v návode na obsluhu,dúfam že to pojde čítať)

tez si myslim nedavno mi odisla elektricka vrtula a ostala mi len mechanika auto to stacilo uchladit ale ked som zastal bez toho aby som obcas nebrnkol do plynu tak som sa zacal hriat

_________________
cherokee


Uto, 18.08.2009, 22:33
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Takže, vysko spojka funguje tak, že po ohriatí teplým vzduchom bimetal zasamosvoruje vtuľu.
Takže studená sa ľahko točí, cepuá-tažko. Ak všetko funguje ako má.

Čo a ako funguje sa dá čiastočne zistiť aj ručnou kontrolou. Hmatom skúšaj, či vchádza vrelá voda do chladiča a ochladená vchádza do motora....

Aby sa termostat správne otváral, potrebuje aby sa k nemu dostala ohriata voda, ktorá ho otvorí. A preto má buď malý okruh, alebo má malú džúru na obeh vody. Nejakým zásahom /LPG/ mohlo byť toto narušené???

Aj dobrý automekanik má často problém nájsť závadu, keď má afto v garáži, a nieto takto na dialku.... :?

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Naposledy upravil Kapo dňa Uto, 18.08.2009, 23:42, celkovo upravené 1



Uto, 18.08.2009, 22:52
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:06
Príspevky: 775
Bydlisko: slovensky grob
Odpoveď s citáciou
Poslať 
o tom lpgcku som pisal. moze tam bit maly okruh a preto to netlaci cez chladic. :!:

_________________
discovery td5


Uto, 18.08.2009, 23:19
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10
Príspevky: 857
Bydlisko: vinosady
Odpoveď s citáciou
Poslať 
s tym LPG ma to tiez napadlo ale germanci na tom jazdili 50 tisic km a neverim ze aj s touto zavadou , chladic bude az dnes na obed , nahodim a uvidim co sa bude diat

cez den som nic nerobil Pato tak az dnes sa ozvem
dufam v ten chladic lebo ine to uz nemoze byt olejik je cistunky a voda sa nestraca tak tesnenie alebo hlavu vylucujem

_________________
starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom


Str, 19.08.2009, 0:41
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10
Príspevky: 857
Bydlisko: vinosady
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tak chladic az zajtra
:(

_________________
starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom


Str, 19.08.2009, 22:37
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2030
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Kapo píše:
Takže, vysko spojka funguje tak, že po ohriatí teplým vzduchom bimetal zasamosvoruje vtuľu.


Je to trocha inak, v náboji vetráka je náplň oleja ktorý teplom zvyšuje viskozitu (=hustne, na rozdiel od bežných olejov) a vetrák sa točí ťažšie voči náboju. Preto sa to volá VISKOspojka. V princípe podobne to funguje v prvých VW Syncro pri pripájaní zadného náhonu.

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Štv, 20.08.2009, 5:54
Profil WWW
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
marisko píše:
Kapo píše:
Takže, vysko spojka funguje tak, že po ohriatí teplým vzduchom bimetal zasamosvoruje vtuľu.


Je to trocha inak, v náboji vetráka je náplň oleja ktorý teplom zvyšuje viskozitu (=hustne, na rozdiel od bežných olejov) a vetrák sa točí ťažšie voči náboju. Preto sa to volá VISKOspojka. V princípe podobne to funguje v prvých VW Syncro pri pripájaní zadného náhonu.


No, pokiaľ viem, tak pravdu máte obidvaja :D Kapo s tým bimetalom, a Marisko s tým olejom. Ale princíp je trochen iný. Aspoň u tých viskospojok, čo poznám.

V čele viska je do špirály zvinutý bimetal, ktorý teplom mení svoju polohu a otáča stredovou hriadeľkou. Vovnútri viska sú lamely, napojené na tú hriadeľku. A celé je to naplnené nejakým olejom. Ako sa lamely natáčajú, tak kladú oleju väčší odpor a preto visko svorní.
A ten olej teplom nehustne. Naopak. Keď je veľká zima, tak je visko chvíľu svorné aj bez teploty. Musí za zohriať, potom povolí. :-)

Niečo podobné tomu čo je vo VW Syncro je v Jeep prídavnej prevodovke 249 Quadra

Ak by mal niekto záujem, tak môžem nejaké Jeepové chladičové visko rozobrať a nafotiť. V šrote sa zo 2 povaľujú.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Štv, 20.08.2009, 11:00
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ma napadlo, zoparkart mi robil podobne veci Jeep ked vrkal na mieste. Budto som mal malo vody v okruhu, alebo bol system zle ovzdusneny.

_________________
zelena mrdka


Štv, 20.08.2009, 11:43
Profil ICQ
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 297 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron