Dnes je utorok 4. novembra 2025, meniny má Karol a zajtra Imrich  
	 
	
  
  
 
 
	
	 
  
	
			
	
	 management dvoch bateriek   
	
        
        
            | Autor | 
            Správa | 
         
        
			| 
				
				 diesel 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Poznáte niekto tento odpojovač druhej baterky? Trvalý prúd 200A...max600A. Mikroprocesorom ovládaný(aj ked neviem na kerú riť). Resp doporučíte PLZ niečo lepšie/iné? Ten bazmek čo som mal, nebol spolahlivý. V romale som vymlátil obe baterky!       
Vďaka za rady.    
12v 200A Heavy Duty Smart Battery Isolator Solenoid
   
					
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 27.09.2009, 18:09 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 rado nd 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1757 Bydlisko: SK
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Síce ho nepoznám, ale prečítal som si tie múdre papiere od neho a vôbec ma to nenadchlo.
 V princípe to je to isté ako IBS (nemyslím spôsob použitia, ale spôsob riešenia).
 Celý rozdiel bude v tom, ktorý programátor bol pri písaní kódu menej nadrbaný a ako mu pred nadrbávaním vysvetlili problematiku.
 
 Ale aj tak by Ti to baterku vybiť nemalo, tobôž nie obe (zvažujem na základe toho, čo popísali o tých bazmekoch, že ako ich majú vymyslené).
 
 Vychádza mi, že buď to máš zle zapojené, čo v Tvojom prípade vylučujem, alebo Ti tam niečo odišlo.
 
 P.S. Mikroprocesor by som nezatracoval, lebo je presnejší, obvod jednoduchší, spoľahlivejší a opakovateľný, vekom a teplotou sa v zapojení nič nezmení. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 27.09.2009, 21:59 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 diesel 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Počkaj Rado asi som to povedal nepresne. Ja som tam mal taký bazmek...iný...tak trochu rozbitý a vetchý. A teraz pozerám po niečom ako toto.     Resp hladám čo by som mal chcieť.  
					
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 27.09.2009, 22:07 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Tunki 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						http://bluesea.com/products/9112  Toto je tiež niečo podobné?
 Neviem anglicky moc     
					
						 _________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition  .... Trooper 2.2TD (RIP)    .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí* 
					
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 27.09.2009, 22:32 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Kapo 
				Recyklovaný teaneger 
				
					 Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3598 Bydlisko: MY/BA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 No, záleží, načo a kto chce mať dve baterky.
 
 A mne najlepšie zatial vychádza mať medzi baterkami mechanický odpojovač batérií. 
 Na dlhú jazdu ho zopnúť, nech sa baterky oživia, a potom, napríklad pri kempovaní, kedy ide bufík, rádio, osvetlenie a iné ho vypnúť-odpojiť druhú batériu. 
 Ráno nám vždy zostáva jedna baterka na štart. 
					
						_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.   
					
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 27.09.2009, 23:20 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 diesel 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Kapo píše: No, záleží, načo a kto chce mať dve baterky 1. na parádu 2. diesel       no druhá hlavne pre kúrenie, chladničku, vysielačku...bodla by možnosť zapriahnuť obe pri navijákovaní...hlavne čím viac možností pre moje rozhodovanie a ked sa mi nechce, nech sa to správa inteligentne autonómne.  Kapo píše: Na dlhú jazdu ho zopnúť, nech sa baterky oživia, a potom, napríklad pri kempovaní, kedy ide bufík, rádio, osvetlenie a iné ho vypnúť-odpojiť druhú batériu.  Ráno nám vždy zostáva jedna baterka na štart.  
no veď! Toto by mohla byť starosť pre toho "švába" s IQ 5...aspoň mi zostane viac pre životne dôležité činnosti. 
 Tunki, hento je vyvynuté pre člny...ale to by nemuselo byť na závadu. dík za typ. Nedohrabal som sa zatial k cene. Ten Redarc vychádza na ebayi na 250 austrodolárov aj s dopravou do domu.  
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 28.09.2009, 6:50 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Tunki 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Uf!  ........  Tak som gúglil!   A skoro mi myš pukla keď som našiel cenu    http://www.theresourcestore.ca/proddeta ... 112&cat=62 
					
						 _________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition  .... Trooper 2.2TD (RIP)    .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí* 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 28.09.2009, 7:38 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 rado nd 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1757 Bydlisko: SK
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						diesel píše: Počkaj Rado asi som to povedal nepresne. Ja som tam mal taký bazmek...iný...tak trochu rozbitý a vetchý. A teraz pozerám po niečom ako toto.     Resp hladám čo by som mal chcieť.  
Nevadí, ja som predpokladal, že máš to IBS, lebo v našich zemepisných šírkach je časté, a chceš Red...neviem čo. Ale aj tak stále platí to vyššie napísané. Nič lepšie naozaj nekúpiš, lebo už by tam bolo príliš veľa silových prvkov a nikto by to len tak s ľahkým srdcom nezaplatil.
 Zrejme to funguje presne tak ako Kapov rozpojovač, len na rozdiel od Kapa sa to večer v kempe nezačne opájať a baterky to rozpojí, naprotitomu ....
 Jáj, Tunki, lodičky, to Ti je drahý špás. Tam sú marže úplne špeciálne.  
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 28.09.2009, 8:01 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Tunki 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Podľa mňa by stačilo natiahnuť na obyčajný solenoid (do 500A) ovládacie drôty z palubovky. A to z tlačítka na výpomoc druhej baterky pri štarte.  Solenoid potom ešte premostiť diódou (patrične dimenzovanou aspoň 30A..) v priepustnom smere k záložnému akumulátoru.  Toto by malo fungovať ako Kapov ručný vypínač,  Ale o dobíjanie sa netreba starať pôjde cez diodu. 
					
						 _________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition  .... Trooper 2.2TD (RIP)    .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí* 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 28.09.2009, 8:09 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 evo 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 21:11 Príspevky: 30 Bydlisko: Zalesie
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						na toto su dobre referencie medzi landroveristami na discovery 3, ktora je dost citliva na kolisave napatie - a toto zariadenie vraj spolahlivo "nepusti" vycucnut z hlavnej baterie viac ako treba. 
 
http://www.traxide.com.au/trax1sc80_2.html 
					
						 _________________ 4x4:
 LR Disco III TDV6
 LR Disco I  3.9 V8 Automat + ECU: Megasquirt+EDIS8
 Quad Kawa KVF700
 
 a nejaky ten bruchoplaz  (zadny nahon only) 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 28.09.2009, 10:23 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Kapo 
				Recyklovaný teaneger 
				
					 Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3598 Bydlisko: MY/BA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Tunky, presne to som mal tiež na mysli, ako druhý variant, len som nevedel, ako to nabíjať cez diodu.
 
Solenoid je fasa, ale ja sa snažím mať v aute čo najmenej riadiacich jednotiek a podobných kurvítok.    
Takže pre mna to vidím, ako najlepšiu variantu mať dve baterky: 
 1. pracovná/hlavná/ a 
 2. záložná /štartovacia/.
 Tieto prepojené káblom z diodou od Tunkiho, takže sa nemusím starať o záložnú baterku a jej kondíciu. 
 1. baterku mať čo najsilnejšiu, aspon 85ah a tú normálne používať na všetky spotrebiče, a 
 2. záložnú-postačujúca tak 55ah, mať v zálohe, ak ráno nem brm brm.
 Potom prepnúť ručný odpojovať /najlepšie vyvedený do kabíny nadosah/ a štartnúť a vypnúť. /kto nezvládne bezpečne tento úkon tak...???/
 BSP používajú nejaký "priority start". Ale Juro niečo spomínal, že nikdy nevieš, či to funguje, alebo nie.....  tak som to zaradil medzi drahé zbytočnosti
Teda sory, že sme mimo témy a kazíme tu kčeft.
    
					
						_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.   
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 28.09.2009, 10:36 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Fido 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Pon, 29.12.2008, 21:58 Príspevky: 364 Bydlisko: ZM
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Tiež chcem riešit druhu baterku, ten Tunkiho napad sa mi pozdava, ale 30 amperova diodu, nie je trochu malo? Alternator dava tak okolo 70A. 
					
						_________________SUZUKI Vitara 1.6 16V, Lift +5cm a bodylift +2,5cm,235/75R15 MT Wisentta a Discover M+S,CB, navijak, predný pevnosťák, šekle,Hi-lift zdvihák, gurntne,majak,lopata,kompresor,dynamická gurtňa    
					
							
  
							
    							Naposledy upravil Fido dňa Pon, 28.09.2009, 21:40, celkovo upravené 1 
    						 
						
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 28.09.2009, 21:20 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Tunki 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Nie poistka ,  ale dióda ktorá dokáže preniesť aspoň 30A.  Cez ňu sa bude dobíjať záložný akumulátor.  Normálne tam treba drbnúť alternátorovú diódu a hotovo. 
					
						 _________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition  .... Trooper 2.2TD (RIP)    .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí* 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 28.09.2009, 21:32 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Fido 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Pon, 29.12.2008, 21:58 Príspevky: 364 Bydlisko: ZM
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Už som opravil, sorry chybička se vloudila    
					
						_________________SUZUKI Vitara 1.6 16V, Lift +5cm a bodylift +2,5cm,235/75R15 MT Wisentta a Discover M+S,CB, navijak, predný pevnosťák, šekle,Hi-lift zdvihák, gurntne,majak,lopata,kompresor,dynamická gurtňa    
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 28.09.2009, 21:42 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Tunki 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Správne by som sa mal aj ja opraviť už hore..........  Treba tam fakt silnejšiu diódu.  Ak je totiž niekedy riadne vymlátený akumulátor a je náhodou nový,  tak do neho lezie prúd jedna radosť. 
					
						 _________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition  .... Trooper 2.2TD (RIP)    .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí* 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 28.09.2009, 21:49 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
	
		 | 
	 
	
	 
	
	
 
	 
	
	
		Kto je on-line | 
	 
	
		Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný  | 
	 
	 
 
	 | 
	Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
  | 
 
 
 
 
	 |