Dnes je utorok 4. novembra 2025, meniny má Karol a zajtra Imrich  
	 
	
  
  
 
 
	
	 
  
	
			
	
	 management dvoch bateriek   
	
        
        
            | Autor | 
            Správa | 
         
        
			| 
				
				 diesel 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Tunki píše: Ale o dobíjanie sa netreba starať pôjde cez diodu.  
a nehrozí, že v prípade nerovnováhy resp nerovnakej kondície bateriek, bude záložná neustále vybíjať cez tú diódu hlavnú? To už sa mi zdá ten opojený Kapo ako spolahlivejší odpojovač.    
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 28.09.2009, 21:58 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Tunki 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 No hrozí.  A je to len na  užívateľovi, ako kvalitný akumulátor si dá ako záložný.  Ale stačí patrične dimenzovaným relé odpojiť pri vypnutej spínačke aj tú diódu.  A je pokoj s úvahami.
 
 Mne sa osobne tiež páči jednoduché riešenie s odpojovačom, Ale potreba dlhých káblov (aby bol odpojovač ľahko prístupný) a aj viac roboty s tým ma presviedča o mojej tlačítko relátkovej verzii s diódou a solenoidom.  A samozrejme je dobré to doplniť o voltmeter s možnosťou merať napätie na jednotlivých akumulátoroch. 
					
						 _________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition  .... Trooper 2.2TD (RIP)    .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí* 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 28.09.2009, 22:06 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 diesel 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						ja už naťahané káble mám, je to už vlastne len výmena "modzgu".    
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 29.09.2009, 6:34 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 vladek 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Str, 10.12.2008, 9:26 Príspevky: 47 Bydlisko: NMNV
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Ak mozem poprosit,hodte sem schemu zapojenia, s rele a solenoidom. Kde ten solenoid sa da zohnať, popripade presny typ. Alebo, aky odpojovac pouzivate?
 
 Dik 
					
						 _________________ Vladek , NISSAN PATROL GR Hardtop, 2x navijak Superwinch EP9, Super Swamper TSL Bogger 37" 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 29.09.2009, 7:47 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Martin 4 
				Trvalá prekážka 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						otpojovač dostatočný, čiže povedzme na 1000A, dostaneš kúpiť v najbližšej kompetentnej mototechne, resp obchode ktorý drží diely na nákladné autá. Pýtaj si odpojovač na beterky. 
 
solenoid mám v pláne použiť náhradný z ovládania navijáku. Dodá napr. Allmetal.   (len ešte musím premerať, kelo si taký solenoid vezme na podržanie v zapnutom stave    )
Ja mám baterky prepojené práve skrzevá ručný odpojovač a ten je odpojený alebo neodpojený dľa mojej okamžitej nálady a predpokladanej činnosti.  Keby som mal solenoid  (až narastiem, tak budem mať) tak pri odstavení auta bude sekundárna baterka vypnutá a pri jazde zapnutá. 
 Tunki ... akúže diódu by bolo bostatočné tamže ščuric? Ale prosím tak popísať, aby som si to tak rovno mohol pýtať v obchode.  
					
						 _________________ SLOW & FURIOUS 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 29.09.2009, 9:39 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 diesel 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						ešte som našiel tieto možnosti:
 400,- AUD    
 
 
http://www.westinwinches.com/dual-batte ... 73800.html
ale vyhral Redarc  
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 29.09.2009, 11:25 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 evo 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 21:11 Príspevky: 30 Bydlisko: Zalesie
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						diesel - ked len jednoduche zariadenie tak potom kukni este na toto:
 
http://www.x-eng.co.uk/X-Charge.asp 
					
						 _________________ 4x4:
 LR Disco III TDV6
 LR Disco I  3.9 V8 Automat + ECU: Megasquirt+EDIS8
 Quad Kawa KVF700
 
 a nejaky ten bruchoplaz  (zadny nahon only) 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 29.09.2009, 16:41 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 dusan vitara 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Pia, 07.12.2007, 12:41 Príspevky: 78 Bydlisko: přerov nebíčko
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						no já sem před časem vytvořil toto a je to plně funkční....
  
akorát relé je na 100A z nějakého vojenského stroje....  
					
						 _________________ Vitara 1.6 turbo,Megasquirt 3.0,ARB uzávěrka,Calmini 3" lift,Maxxis Bighorn 31",naviják...zatím...
 Opravdová auta nejsou koupená,ale postavená...chromovaný věci tě domů nedovezou... 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 29.09.2009, 17:33 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 diesel 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						
neskorooo, sersam už je niekde nad cejlónom...dúfam.     ale dík.    
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 29.09.2009, 18:30 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
	
		 | 
	 
	
	 
	
	
 
	 
	
	
		Kto je on-line | 
	 
	
		Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný  | 
	 
	 
 
	 | 
	Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
  | 
 
 
 
 
	 |