Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pon, 26.05.2025, 1:31
Dnes je pondelok 26. mája 2025, meniny má Dušan a zajtra Iveta




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 117 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Ďalší
 Automat 
Autor Správa
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17
Príspevky: 667
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Mam otazocku. Vsade sa furt docitam nieco ine o tom ci mam pri zastaveni na krizovatke vyradovat rychlost do N alebo nie. Pocul som ze ak stojim dlhsie ako 15 sec tak urcite, ale pocul som aj ze nie a mam stat na brzde.
Mne z toho ale logicky vypliva ze ano, pretoze v navode je pisane aj to ze rezim D (4,3,2,1) sa nemaju pouzivat na udrzovanie auta v kopci aby stalo - teda aby ho drzal iba motor proti pohybu dolu kopcom. Z toho mi ale vypliva ze tak isto teda na krizovatke ak tam sotojim minutu by som mal vyradit , lebo tym ze amm zabrzdene je to to iste ako by som stal bez brzdy v kopci a nechal prevodovku nech drzi auto. Tak ako to je ?

_________________
Lestenka


Pon, 26.10.2009, 22:29
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4605
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Určite podla mna stojíš na brzde, a nevyraduješ D.

V kopci rovnako musíš stáť na brzde prípadne hodiť P aby si stál v kopci.

Aspon tolko moja znalosť.

A furt kvedlať pakou voliča sem tam asi mu moc neprospieva.

A.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Pon, 26.10.2009, 22:33
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 25.09.2008, 18:12
Príspevky: 95
Bydlisko: Komarno
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pri kazdom preradeni sa opotrebovavaju lamely, ta ze nepreradovat zbytocne ja to viem takto


Pon, 26.10.2009, 22:37
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nectes = newis

Dcko ...preradovanim D-N-D ...dookola nicis prevodovku

_________________
OFF the ROAD


Pon, 26.10.2009, 22:43
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1805
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
v praci na Passate mam funkciu "auto hold", ked sa zapne tak pri zastaveni na krizovatke ked sa rucicka rychlomeru zastavi na nule sa prevodovka zablokuje ako keby bolo zaradene "P" takze netreba stat na brzde, po stlaceni pedalu akceleratora sa automaticky odbrzdi a auto sa rozbieha...ale to je prevodovka DSG podla popisu mechanicka prevodovka s automatickym radenim s moznostou manualneho radenia...dnes tu bol hodeny prispevok s nazvom dobra rada nad zlato, tam bol jeden link aj na sposob ako pouzivat automat...treba precitat...

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Pon, 26.10.2009, 22:47
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17
Príspevky: 667
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Vsak praveze som si to cele cital a az potom ma napadlo toto sem napisat. Tak to bolo tak neisto napisane. Jednoznacne si teda myslite ze nemam vyradovat do N ked stojim ? Urcite ? Precoze logicky ked to neurobim motor sa stale snazit tlacit dopredu - logicky sa prevodovka zahrieva pretoze musi presmykovat a tym padom ze v podstate nic nerobi iba presmykuje musi sa zahrievat- cize tym sa neopotrebovava alebo ako teda ?
Chapem ze ejj ublizuje preradovanie ale tu nehovorime o preradovani ale o vyradovani a zaradovani jednotky. Co viac opotrebuje prevodovku ? Ked budem stat 1 minutu s brzdou na D alebo na zaciatku vyhodim do N a na konci minuty hodim zase do D ?
Ale v jednej veci asi mate pravdu - ak mam po meste jazdit na mensom stupni ako je D - napriklad na 4,3,2 tak na mojom aute by som musel na kazdej krizovatke hrat s pakou zaujimavju bludiskovu hru ako z napriklad 2 vyradit do N a naspet. Na lexuse je robena ocharna proti nahodnemu preradeniu bludiskovou drahou :)

_________________
Lestenka


Uto, 27.10.2009, 9:13
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4605
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Každopádne je rozdiel Peťo automat z roku 93 a niečo nové po roku 2000

Ale pri každom si vždy stál na brzde, ono to zase nieje také strašné a väčšina síl sa vyruší v meniči, ten slúži defakto ako spojka.

A v dnešnej dobe už vymýšlaju tie vyčuriny že sa automat sám prepne do P aj ked je zaradené D. Ale to je dané konštrukciou automatu.

A.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Uto, 27.10.2009, 9:30
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 15:04
Príspevky: 141
Bydlisko: Ba
Odpoveď s citáciou
Poslať 
[quote="Andrej"]Každopádne je rozdiel Peťo automat z roku 93 a niečo nové po roku 2000

Áno, tie staršie sú menej účinné, jednoduchšie, robustnejšie a spolahlivejšie.

Ale pri každom si vždy stál na brzde, ono to zase nieje také strašné a väčšina síl sa vyruší v meniči, ten slúži defakto ako spojka.

Súhlasím, menič v automate nahrádza spojku. S tým rozdielom, že klasická spojka sa používaním opotrebováva a menič nie.
Pri manuáli má motor volnobežnú spotrebu asi 0,7-0,8 L/hod, pri automate je to niekde okolo 1 L, pretože menič sa nedá vypnúť a stále pracuje. Pri volnobežných otáčkach pracuje s nízkou účinnosťou, preto ťa stále trochu tlačí dopredu. Vtedy sa tam nič neopotrebováva, maximálne sa trochu zohrieva olej.
Pri preraďovaní D-N-D-N-D sa trochu derú lamely, pásové brzdy a iné.


Kamarát mi rozprával, ako si v Amerike požičal auto a na každej križovatke radil N. Až dovtedy, kým pri jednom rozbiehaní nezaradil omylom R a buchol do auta za sebou. Okamžite sa vyliečil. :)


Uto, 27.10.2009, 10:46
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
FRANKIE222 píše:
pri kazdom preradeni sa opotrebovavaju lamely, ta ze nepreradovat zbytocne ja to viem takto


Toto je podstatne. A zaroven z toho vypliva to, ze do N sa pri stani na krizovatke nezaraduje !
(inak, je to aj napisane v manuali) A pozor ! "Pseudoodbornici" v servisoch a dokonca aj autorizovany predajcovia vozidiel, mozu tvrdit nieco ine .

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Uto, 27.10.2009, 11:02
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 16.11.2008, 20:51
Príspevky: 1050
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ničo je popísané aj tu: http://www.offroad.cz/modules.php?name= ... le&sid=347

_________________
Nissan Pathfinder R51 2005 128kW malá "expedičná" úprava: ASFIRpredný nárazník + ochrana spodku, IRON MANpodvozok, BFG KO2pneu,navijáčik,
ARB uzávierky diferenciálov + kompresor


Uto, 27.10.2009, 12:08
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17
Príspevky: 667
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No takze kto ma pravdu ? Pretoze v autorizovanom servise mi to povedalia tiez ten chlapik co som od neho kupoval auto - inak zanieteny fanusik tychto aut mi tvrdil ze na brzde stat max 15 sec potom vyradit do N.

_________________
Lestenka


Uto, 27.10.2009, 16:18
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 06.01.2009, 11:01
Príspevky: 848
Bydlisko: Bratislava - Dubravka
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Sice nemam ale chcem a tiez som si co to zistoval, info som tahal z netu aj od automechanikov co automat maju a kazdy vravel nepreradovat a stat na brzde, max. aby clovek nedrzal nohou tak zatiahnut rucnu ale to mi vravel iba jeden.


Uto, 27.10.2009, 16:54
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17
Príspevky: 667
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ok, tak ja to oddnes tiez zacnem takto praktizovat - budem stat na brzde :smt162
No a teda zacnime dalsiu temu. Prisiel mi pomalicky cas vymeni oleja - teda dostal som doporucenie menit olej v prevodovke vzdy ked menim rozvody. Takze to prave idem urobit. Ako to spravit tak aby som nieco nezbabral ?

_________________
Lestenka


Uto, 27.10.2009, 17:02
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
peterB píše:
...ze na brzde stat max 15 sec potom vyradit do N.


Toto je blbost-

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Uto, 27.10.2009, 17:46
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03
Príspevky: 553
Bydlisko: xx
Odpoveď s citáciou
Poslať 
peterB píše:
Ok, tak ja to oddnes tiez zacnem takto praktizovat - budem stat na brzde :smt162
No a teda zacnime dalsiu temu. Prisiel mi pomalicky cas vymeni oleja - teda dostal som doporucenie menit olej v prevodovke vzdy ked menim rozvody. Takze to prave idem urobit. Ako to spravit tak aby som nieco nezbabral ?


1: precitaj si servisnu knizku kedy vobec treba menit olej a ci je to vobec potrebne a aka specifikacia oleja
2: ak mas factory sealed transmission moze to robit len dealer koli zarukam, a nie kazdy servis ma zariadenie na vymenu oleja vo factory sealed transmissions.
3:niekedy staci si dat urobit rozbor oleja a povedia ti ci je to potrebne
4: daj aspon typ auta, nech sa je o com bavit...
5: ignoruj vsetko co sa tu popisalo, odnes to do servisu a kasli na par usetrenych Eciek


Uto, 27.10.2009, 18:58
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 117 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: