Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 27.06.2025, 23:12
Dnes je piatok 27. júna 2025, meniny má Ladislav, Ladislava a zajtra Beáta




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 56 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší
 kúrenie XJ 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:07
Príspevky: 907
Bydlisko: EU
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Palo má pravdu,ja mám 96" , takže je ventil ovládaný podtlakom a je v motorovej časti - a palubovka musí dole - aspoň na staršom modely. :?


Pia, 16.10.2009, 20:45
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 20.06.2009, 14:29
Príspevky: 201
Bydlisko: Žiar nad Hronom
Odpoveď s citáciou
Poslať 
palo-cherokee píše:
pri vonkajšej teplote 15°C , klapkách nastavených "na nohy" a ventilátore na max musí byť teplota vzduchu, vychádzajúceho z výduchov kúrenia, min 65°C

Takže moja zvedavosť bola silnejšia a spravil som malý testík pri vonkajšj teplote 1°C , klapkách nastavených na tvár a ventilátore na max som mal teplotu vzduchu vychádzajúceho z výduchu 35°C motor bol nahriaty a testoval som to za jazdy výsledok testu je že keď pôjdem v zime z lyžovačky a bude mraz umrznem v aute zo ženou a detmi


Ned, 18.10.2009, 18:07
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
keďže ste to tu tak pekne rozbehli s tými kúreniami, tak si aj moje kúrenie povedalo, že má toho dosť :roll: :x :?
Včera zrazu zima, para, hmla ..... a voda na nohy :shock: :?

Takže dnes rozborka a výmena. Ak je záujem, skúsim nafotiť. (XJ Facelift)

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pon, 19.10.2009, 8:43
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.02.2007, 18:42
Príspevky: 566
Bydlisko: senk
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ty kokso a takto bez nuchoveho varovania ta oblial, tak to mam terazky velky strach niekam ist ked ja ho vzdy na zaciatku citim. A samozrejme ze zaujem o dokumentaciu je, nech toho rozoberam co najmenej bo uz sa mi o palubovke i sniva. Pali a prosim nevyhadzuj ten stary radiator, ked nahodou kupis novy ja sa s nim skusim pohrat, pripadne ho prosim odmeraj a pofot vystupi ked ho nahodou budes opravovat. Rozmislam ze kde bude chyba ked sa nas tu tak hojne zislo ci uz z tecucim chladicom alebo radiatorom, nebude to nahodou tym ze je v sustave prilis velky tlak. Na Wrane mi do expansky pusta vodu uz ked sa zahreje na 80 a taketo problemi s nim nemam i ked je 7 rokou starsi, ale na chere mam nove viecko chladica teplota nalepena na 100 a este mi to neotvorilo ani raz. Asi to skusim prehodit ze co to uroby, alebo??


Pon, 19.10.2009, 9:59
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 20.06.2009, 14:29
Príspevky: 201
Bydlisko: Žiar nad Hronom
Odpoveď s citáciou
Poslať 
palo-cherokee píše:
Takže dnes rozborka a výmena. Ak je záujem, skúsim nafotiť. (XJ Facelift)

jasné čakáme na to nebudeme sa musieť učiť na vlastných chybách a niektorým odvážnejším neostanú naviac šroubíky :-D [/quote]


Pon, 19.10.2009, 19:58
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 30.04.2008, 8:06
Príspevky: 407
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
TU LUXURY - ked ale mne vždy niečo zostane!!! :-D už od malého malička čokolvek som rozobral tak mi VŽDY niečo zostalo a predmetná vec viac menej fungovala - pri hodinkách menej :-D
moj tato tiež vravel že vo výrobných závodoch tam dávajú zbatočne vela vecí :-D, takže to máme v rodine.

TO PALO - som zvedavý na dokumentáciu a hlavne ma zaujíma ako ďaleko som sa dostal :-)


Uto, 20.10.2009, 7:56
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.02.2007, 18:42
Príspevky: 566
Bydlisko: senk
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak som to vicko chladica prehodil z Wranasa, tym ze by to malo byt 13lbs a este k tomu asi uz vytahane mi zacala hladina v expanske pekne behat hore dole, rucicka teploty viacej reaguje na otvorenie termostatu, uz sa tak nalepi na tu 100 a drzi si troska vedsi odstup, sa to asi tym lahsim prepustanim dokonale odvzdusnilo, no a nakoniec uz tak nieje to kurenie citit ale to je mozno len moj pocit, a sa budem modlit celu zimu ze nech do jara vydrzi.

Comu moze vadit ten nizsi tlak??
Zatial to kuri i chladi dobre, jedine co ma napada tak mozno v lete to nebude stihat chladit?


Str, 21.10.2009, 15:03
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
2All:
dokumentácia bude, ked stiahnem fotky

zatiaľ je situácia taká, že moje najhoršie bezrámové SUV dostalo nový chladič, nové visko, nový remeň a nový radiátor kúrenia :-D
Samozrejme popri tom som vyčistil celú vzduchotechniku (bordelu tam bolo asi pol kila) a dobastlil peľový filter.
Plus som si konečne poupratoval rôzne druhy káblov k dorábanej elektrike :)

radiátor kúrenia nie je originál (je to Jeep, ale pôvodne pre iný model) pretože radiátor na facelift sa ako náhrada nerobí a originál je jednak veľa €€€ a druhak to dlho trvá. Ale po malých úpravách pasoval aj tento.

Okrem ceny má toto riešenie ešte jednu výhodu a to v prietoku radiátora. Originál je totiž lamelový a tie lamely sú veľmi subtílne, takže stačí trocha kalu a bordelu a radiátor je zalepený. No a potom to slabo kúri (že luxury?)
A nepomôže ani preplach.
Radiátor, ktorý som použil ja, má podstatne širšie vodné kanály.

2peťko: dostal si sa asi tak do 1/4 - ny :lol:

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Str, 21.10.2009, 17:31
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 30.04.2008, 8:06
Príspevky: 407
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pali - potesitelnejsia sprava by nebola?:-)
ale aspon viem.
som sa v noci viezol z nitry a skusal som. kurenie naplno - prepnute okno-nohy, rychlost cca 100 a dole vychadzala teplota odhadom 40 - 45stupne.
vsak uvidim co s tym porobim


Štv, 22.10.2009, 8:03
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 20.06.2009, 14:29
Príspevky: 201
Bydlisko: Žiar nad Hronom
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Po odležaní v hlave sa vrátim spät k téme....
Nakoľko je na tomto fóre v sekcii jeep poslednú dobu dosť mŕtvo :roll:
.....sú tie jeeps´ také spoľahlivé...
Zaujímalo by ma ak mám podozrenie že klima ide stále "otoční ovládač pri rôznych polohách" môže byť na chybe ovládanie ventilátora teda ak aj radiator vyprodukuje teplý vzduch tá klíma ho ochladí...Dúfam že som sa zrozumitelne vyjadril... Je to možné? a ak áno uvítal by som nejaké informácie čo a ako funguje respektívne by malo.....


Uto, 17.11.2009, 17:55
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
luxury píše:
Nakoľko je na tomto fóre v sekcii jeep poslednú dobu dosť mŕtvo :roll:
.....sú tie jeeps´ také spoľahlivé...


bude na tom niečo pravdy! Ja už mám pocit, že VMko je jeden z najpolahlivejších motorov...nejak. Jedine spiatočkové svetlá mi odmietajú svietiť...zaboha neviem dojsť na to, prečo...sú v poradí...zatial som pridal na citlivosti zraku večer. Asi je to znamenie...zpjať...ni krok! :-D

Klíma sa spúšťa "nekontrolovatelne" v oboch polohách ofukovania čelného skla. Suchý vzduch klímy ovela rýchlejšie odrosí sklo...fungujúca "filozofia" výrobcu. Shere to aj mna...dá sa to hacknúť zásahom v tom paneli ovládania ventilácie, ale nechce sa mi v tom nateraz vŕtať.

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Uto, 17.11.2009, 19:52
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 20.06.2009, 14:29
Príspevky: 201
Bydlisko: Žiar nad Hronom
Odpoveď s citáciou
Poslať 
čo to znamená hacknúť ....zásahom do ovládania ventilácie...čo by sa malo konkrétne spraviť?


Str, 18.11.2009, 1:31
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ak sa nemýlim prerušiť jeden spoj, ktorý v tých dvoch polohách zapína klímu. Bolo by ho treba "vysledovať" na plošáku...ja som to ešte neriešil, takže zatial presne neviem. Tým pádom by sa klíma spúšťala LEN tlačítkom klímy pre ktorýkolvek režim. Presnejšie by mal vedieť palochero...on to kdesi spomínal.

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Str, 18.11.2009, 7:32
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 30.04.2008, 8:06
Príspevky: 407
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ja som to robil, pracicka takna pol hodku az haodku. na 2,5 VM to je presne ako na tom 4,0.
je to tu: viewtopic.php?t=2508


Pon, 23.11.2009, 13:19
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Uto, 11.08.2009, 15:40
Príspevky: 357
Bydlisko: Sp.Nova Ves
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tak cumim co citam pri mrazoch -15 -18 mam tiez okna ako Marfa v Mrazikovy na chelupke ale co ma zaujalo o tej klime menil som motor v mojom chero VM rv96 za 99 z klimou ktoru som pred tym nemal a cez leto tobolo fajn az kym som si chcel zakurit no a klima sa mi zapinala tych spominanych intervaloch tak som ju dal vypustit vsetko som zase rozobral poskladal vsetky podtlaky ok ale tusim ze mi to zapinalo kompresor aj v inych polohach nielen na okna, a nemam ju dodnes naplnenu kedze mi ju momentalne netreba.budem to riesit az sa otepli ale rady uvitam a asi sa tu o tom aj dost docitam


Uto, 22.12.2009, 23:17
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 56 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: