Dnes je streda 14. mája 2025, meniny má Bonifác a zajtra Žofia
ako čo čím nahradiť, prípadne čo kde zobrať z vraku
Autor |
Správa |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
a este ma alfa aj plytsiu olejovu vanu ako XJ (alebo ktory z VM vozov ma jej spodok posunuty viac k vodicovi... predpokladam ze diery na uchytenie maju tie iste)
|
Uto, 01.12.2009, 11:08 |
|
 |
enduro
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 27.11.2006, 22:58 Príspevky: 597 Bydlisko: Banská Štiavnica
|
no a ja som niekde na ceskom fore videl fotku, kde mal chalanisko v Alfe 164 (?) turbo z A6 (neviem ale aky rocnik), stvorcova priruba.. pisal tam, ze tak isto bude pasovat na cherokee/grand cherokee.. vzhladom na to, ze to moje tecie z kazdej strany, uvazujem nad takouto alternativou.. ma s tym niekto skusenost, alebo radsej dat repasovat original turbo (KKK, nizkotlake)
_________________ Dodge Durango 3.6 FlexFuel Limited 2015 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 2,5 TD 2" spacers, Rancho 5000 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 5,9 LX V8 SelecTrac, Flowmaster, K&N Ex: Jeep GrandCherokee Overland 4.7 H.O. Rancho 5000 1,5"
|
Str, 02.12.2009, 11:14 |
|
 |
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8011 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
nus najlepsie by bolo tam dat original,,,, ale ked pasuje aj z ineho motoraa, podla mna neni problem, avsak musi byt rovnako velkee, , pasovat priruba, a nesmie tlacit viacej ako povodnee, to znamena ze cca0,75 barov nesmie prekrocit, tlak vo valcoch pry otvorenych ventyloch, tak ako udava vyrobca, bo to by viedlo k zniceniu motora, skoremu opotrebeniu klukovky , lozisk a poprypadnemu ohnutiu ojnic, avsak tomuto by sa dalo predist nastavenim teho tlakoveho ventylu co je na turbe, teda mam na myslu tu klapku....
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Str, 02.12.2009, 11:30 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
2Rusty: mechanické čerpadlo bolo do roku 95
96 mala prvú elektroniku, "chcípací" ventil a EGR
od 97 je elektronický predsuvník
čerpadlo je zámenné pre všetyk motory s rovnakým typom rozvodu (kolesá alebo reťaz)
reťaz bola tuším iba v roku 96 (presnejšie od októbra 95 do marca 97) a u Chryslera sa to dávalo iba do Voyagera. U iných neviem.
2Enduro: Tvoje turbo nieje KKK ale IHI. A áno, dá sa tam nabastliť kadečo
2Efendi:také múdrosti ti kto povedal???
príruba pasovať nemusí - dá sa prispôsobiť.
veľké musí byť tak, aby tam vošlo
a prekročenie tlaku ? to sú nastaviteľné a merateľné veci, len neviem , kde si zobral tých 0,75.
Ja si už nejakých pár 10kkm fúkam viac ako si povedal výrobca a nemám s tým problém. Samozrejem s rozumom . No a tiež musíš zachovať pomer palivo/vzduch.
|
Str, 02.12.2009, 13:08 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
das tam kadeco, ale ako to pojde? v jeepe mas male turbo - pre nizke otacky. Kdezto pri turbach z osobakov byvaju charakteristiky (priebeh momentu) posunute do vyssich otacok. Prakticky mozes stratit silny spodok, takisto vznikne vacsia turbo diera.
_________________ zelena mrdka
|
Str, 02.12.2009, 14:53 |
|
 |
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8011 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|

Citácia: príruba pasovať nemusí - dá sa prispôsobiť. veľké musí byť tak, aby tam vošlo  a prekročenie tlaku ? to sú nastaviteľné a merateľné veci, len neviem , kde si zobral tých 0,75. Ja si už nejakých pár 10kkm fúkam viac ako si povedal výrobca a nemám s tým problém. Samozrejem s rozumom . No a tiež musíš zachovať pomer palivo/vzduch.
nuz neda mi to tak kusok na odpoved Palko, co sa tyka priruby tak zato som to tak pisal aby sa nemuselo spekulovat a prerabat co je jasne samozrejma vec, a co sa tyka tlaku vo valcoch natlacne turbommm, je cca tolko ako som uvuiedol,moze byt aj viacej teda aj cez 1 bar ale to zalezi od vyrobcu ako ten motor bol skonstruovany , respektivne na aky tlak,,,ktomu je samozrejma nastaveny aj pomer paliva, aby bolo dokonale spalovanie a aby motor mal aj vykon, cos je pre nas oboch zname,,,mne osobne na 2.1renaultmotore tlacilo tolko ako som uviedol, avsak na pajero motore uz mi tlaci kusok viacej a nic som natom nenastavoval,,, samozrejma vec je ze vykon motora mozes dosiahnut zvysovanim tlaku, a pridanim paliva na cerpadlee,,,ale tym trpia aj ojnice a klzne loziska v ojnici a skracuje sa zivotnost motora, cos je taktiez pravda,,,,,jeden znamy nahodil na patrol turbo z krystala, samozrejma nastavil aj cerpadlooo,,,, motor vykon jak hovadooo a po sezone ho uplne znicil teda srot..
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Str, 02.12.2009, 15:30 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
pal píše: das tam kadeco, ale ako to pojde? v jeepe mas male turbo - pre nizke otacky. Kdezto pri turbach z osobakov byvaju charakteristiky (priebeh momentu) posunute do vyssich otacok. Prakticky mozes stratit silny spodok, takisto vznikne vacsia turbo diera.
Palino, pôjde to tak, ako to urobíš
vo všeobecnosti máš s veľkosťou pravdu, je samozrejmé, že turbo musí byť vhodné pre daný motor a jeho priebeh (nemá význam hnať VM-ko do otáčok)
A čo tak VGT ?
|
Str, 02.12.2009, 18:42 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
VGT by bolo super, ale ako ho riadit. Co som si vsimol, tak reg.ventil podtlaku ovladania natacania lopatiek je riadeny od ECU. Ta si sama reguluje plniaci tlak. Ale tomuto priucit VMko asi nestoji za ten efekt 
_________________ zelena mrdka
|
Str, 02.12.2009, 23:03 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
existuju VGT turba ktore sa riadia "same", resp. naklapanie lopatiek je riadene nejakym bazmekom , ktory je sucastou turba a riadi sa to podla snimaca tlaku na vystupe
akurat ta cena 
|
Štv, 03.12.2009, 14:52 |
|
 |
fajer
Proviantak
Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
|
... a co tak turbo na benzinaka??
_________________ KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,
|
Štv, 03.12.2009, 15:18 |
|
 |
biker
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00 Príspevky: 1239 Bydlisko: Senica
|
turbo neee.. ked tak uz supercharger

|
Štv, 03.12.2009, 17:57 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
Pali tych jeepov s mech. cerpadlom je malo a su drahe, poznam jedneho chlapika co vozi veci na alfy a lahsie+lacnejsie by to dokazal zohnat.
A s tymi rocnikmi aj tak neviem, mam 95 rocnik a uz tam cerpadlo ma casovaciu cievku a ziadny sytic, a s vyhodenou RJ motor bud klepe (0V na cievke, prilis neskory vstrek) alebo ide nejako lenivo ak je na cievke 12v (asi to ma prilis skory vstrek)
|
Pia, 04.12.2009, 15:21 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
a ta vana zo 164 vm nepasuje na xj vm (je sirsia o 4 cm a ma mierne iny tvar)
|
Pia, 04.12.2009, 15:22 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
2Rusty: tak potom ten tvoj motor je sice mozno 95 ale modelovy rok 96
vtedy ten motor dostal cislo vstreku na 1. valec (tryska s kablikom)
|
Pia, 04.12.2009, 15:30 |
|
 |
fajer
Proviantak
Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
|
biker, supercharger som pretriasal cca pred 2-3 mesiacom,. je to super , akurat tych 6-7tis. USD je na prd..
_________________ KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,
|
Pia, 04.12.2009, 21:50 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|