Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 27.06.2025, 21:27
Dnes je piatok 27. júna 2025, meniny má Ladislav, Ladislava a zajtra Beáta




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 37 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší
 jeep xj 2.5td vymena motora 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00
Príspevky: 1239
Bydlisko: Senica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
uz je tu o VM pipisane dost... staci si to trochu prejst a najdes kopu info. su tu dvaja ktorym funguju 100% ale aj taki co im to kape pred ocami

vymenit sa motor da, ja by som dal jedine ten co spelius.

keby som sa rozhodoval ci kupim 2.5 TD a este pred kupou rozmyslal co tam dam ked sa rozsype tak kupim 4 liter s plynom hned.

alebo ked silou mocou TD a mam vybavenie,dielnu a cas tak kupim v nemecku nejake XJ s motorschade a hned ako to prejde KO tam nabastlim TD zo stareho mercedesu

good luck pri kupe :smt039

_________________
Zlatníctvo-Hodinárstvo


Uto, 26.01.2010, 0:01
Profil ICQ WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 02.11.2007, 22:19
Príspevky: 304
Bydlisko: PO-UBLA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
mal som aj 2.5 granda aj 4.0 a je to rozdiel aj čo sa týka vozenia aj nakladov... mne napr odyšiel kompresor klimi a na ropu 250eura na benzin 100 Eur a to len taka sranda...

_________________
Land Rover Discovery 2, 2,5 TD5, lift 2" OME, Allamat 296, 235x85x16 Hankook MT RT03,

EX - Jeep Grand Cherokee WJ, limited 4,7 V8, QD +LPG, CB allamat 296, 2" lift, BFG AT 245x70x16, kompresor,svetelna rampa, navijak 12000lb


Uto, 26.01.2010, 0:56
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tibik píše:
Dam ti radu keď naštartuješ tak aspoň kým nemaš 60C° na budiku tak ho netoč na 3000ot. a viac dlhsie , a kým sa pohneš tak počkaj kým ti nenatlakuje poriadne oil .


som asi jeden z tých dvoch, čo biker spomína...a kým sa ručička neodlepí, netočím ani cez 2000ot.! A veď aj načo?...VMko má skvelý točák už v nízkych otáčkach. Ten motor je nezmar ak s ním človek cíti...v zime mu pomôže webastom, v lete chladičom oleja, nespráva sa k nemu ako prasa, vymení mu olej každých 10k km. Ak niekomu praskajú hlavy, je to zpravidla dedičstvo po predchádzajúcom majitelovi...ak sa samozrejme jedná o kúpu jazdeného.

Takže pri kúpe pozorne prezrieť okolie hláv a roky výroby na nich vyrazené...či bolo s nimi hýbané. Pozrieť vodu či nemá stopy oleja, olej či nemá stopy vody, či sa nevyskytuje biely dym...ak je čokolvek z toho pozitívne...ruky preč!

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Uto, 26.01.2010, 7:38
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49
Príspevky: 692
Bydlisko: TN
Odpoveď s citáciou
Poslať 
xj je plny elektriky a sa aj zblasnis nez tam spojazdnis mb300 alebo podobny motor a vsetky el. systemy... a navyse nan ani nebude pasovat xj prevodovka, a tych motorov je uz malo a ceny dielov su pekne prehnane. Je pravda ze vm ma zle navrhnute chladenie okolo trysky, vacsina (tj 70-75%) uz aj tak horucej vody z bloku prefrci okolo ventilov, a zvysok prudi len cez dve male 6 mm dierky do hlavy do oblasti pri tryske kde to najcastejsie praska.


Uto, 26.01.2010, 8:27
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 20.06.2009, 14:29
Príspevky: 201
Bydlisko: Žiar nad Hronom
Odpoveď s citáciou
Poslať 
keď si jeden s tých dvoch tak ja som ten druhý z tých dvoch čo biker spomínal a takťiež súhlasím že ak sú nejaké výrazné škody na aute je to dedičstvo od predchádzajúcich majiteľov
2: romo11 spotreba cca 9 litrou ale nemám polubní takže tak papierová spotreba 8-12 litrou je to jediná vec čo mi chýba inak je auto našpikované výbavou
spotreba sa dá krásne ustrážiť kôli sile od spodu


Uto, 26.01.2010, 8:41
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 8014
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nuz co sa tyka motorov 2,5 VM , k nim treba dodat len tolko ze nie su oni spatne motory, len sa treba one viacej starat ako to uz bolo vyssie popisane, maju silny krutak, len co je pravda, to je vsak velka vyhoda,je vsak potrebne si zapamatat, nepretacat za studena a bacha na prehriatie,, pry tychto faktoroch dochadza totis k poskodeniu hlavy- teda k prasknutiu,,,, na starsich motoroch odchadzali castejsie hlavy, ale ak dobre viem, daju sa dostat uz hlavy, ktore su konstrukcne z insieho materialu a lepsie je porieseny aj prietok chladiacej zmesi v hlave , cim dochadza k lepsiemu chladeniu zaroven k jeho setreniu zivotnosti,,,, bo ak sa dobre pamatam tak tieto motory povodne vyrabali anglicania do lodii, kde bolo dostatok chladiacej vody. :smt017

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Uto, 26.01.2010, 9:07
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 20.06.2009, 14:29
Príspevky: 201
Bydlisko: Žiar nad Hronom
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ak sa až tak bojíš tak al metal voznica pokukaj po nete františek mihalik vyrieši vyvarí tlakuje dodá zabezpečí keby niekto potrebova volajte
nová hlava 250€ značkové reinz 69€ skrutky 36€
porozpráva ti o tých motoroch a keď uvidíš kolko patrolov zašlahaných v teréne tam leží tak si budeš myslieť že vmko je naj
...na rozdiel elit 470€ hlava iný dodávateľ 440€
reakcia súhlasím že na benzín sú lacnejšie náhradné diely


Uto, 26.01.2010, 9:43
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 09.09.2007, 10:31
Príspevky: 480
Bydlisko: Partizanske
Odpoveď s citáciou
Poslať 
efendi píše:
nuz co sa tyka motorov 2,5 VM , k nim treba dodat len tolko ze nie su oni spatne motory, len sa treba one viacej starat ako to uz bolo vyssie popisane, maju silny krutak, len co je pravda, to je vsak velka vyhoda,je vsak potrebne si zapamatat, nepretacat za studena a bacha na prehriatie,, pry tychto faktoroch dochadza totis k poskodeniu hlavy- teda k prasknutiu,,,, na starsich motoroch odchadzali castejsie hlavy, ale ak dobre viem, daju sa dostat uz hlavy, ktore su konstrukcne z insieho materialu a lepsie je porieseny aj prietok chladiacej zmesi v hlave , cim dochadza k lepsiemu chladeniu zaroven k jeho setreniu zivotnosti,,,, bo ak sa dobre pamatam tak tieto motory povodne vyrabali anglicania do lodii, kde bolo dostatok chladiacej vody. :smt017



ak som to pochopil správne je dosť možné že XJ r.v 2001 by mohlo mať hlavy už z ineho materialu alebo je to blbosť.??!!


Uto, 26.01.2010, 14:59
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 30.04.2008, 8:06
Príspevky: 407
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
jazdim diesel uz 13 rokov.
a kazde ( KAZDE ) auto po nastarovani necham chvilku bublat nech sa prehreje a nevytacam ho kym neni zahriaty, preto sa mi este nestalo ze by som nieco na motore po....
a k VM jazdi to dobre, silu to ma, je pravda ze jazdim pomalsie, v podsate mam stale 2000 - 2300 otacek, cas od casu ho troska prezenem po dialnici ale na ceste malokedy rucicka atakuje 3000 ot.
robim cca 20 000 km rocne a vlani mi vysla priemerka 9,9 (komplet za cely rok tj aj s terenom)

ja len tolko :-)


Uto, 26.01.2010, 16:07
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 09.09.2007, 10:31
Príspevky: 480
Bydlisko: Partizanske
Odpoveď s citáciou
Poslať 
[quote="5ko"]jazdim diesel uz 13 rokov.
a kazde ( KAZDE ) auto po nastarovani necham chvilku bublat nech sa prehreje a nevytacam ho kym neni zahriaty, preto sa mi este nestalo ze by som nieco na motore po....
a k VM jazdi to dobre, silu to ma, je pravda ze jazdim pomalsie, v podsate mam stale 2000 - 2300 otacek, cas od casu ho troska prezenem po dialnici ale na ceste malokedy rucicka atakuje 3000 ot.
robim cca 20 000 km rocne a vlani mi vysla priemerka 9,9 (komplet za cely rok tj aj s terenom)

ja len tolko :-)[/quote

ani ja sa neponahlam a už vobec ked nie je motor teplý,máme spoločne asi technicke citenie ktore chýba niektorým ženam čest vynimkam :wink:


Uto, 26.01.2010, 16:16
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 8014
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ak som to pochopil správne je dosť možné že XJ r.v 2001 by mohlo mať hlavy už z ineho materialu alebo je to blbosť.??!!

medal41,, no neviem ale pravdepodobne aano, ale k tejto teme by sa mohol presnejsie vyjadrit palochero, on je dochtor na teto jepky, alebo Andrej, ja mam sice 2,5 ku v xj cku ale pajerka..takze neviem presne povedat, a poznatky mam od kamarata co mal vo vraniku motor VM.

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Uto, 26.01.2010, 18:07
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33
Príspevky: 747
Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Neboj sa VM-ka. Je to dobrý motor - hovorí o tom aj tradícia používania tohto motora v Jeep-och. A jazdia aj v teplejších krajinách ako je naša. Problém je v tom, že nie je blbovzdorný - je citlivý na zaobchádzanie a chúlostivý pri prehriati. Mne sa ho prehriať nepodarilo.

A pre nás nevýhoda je v tom, že na trhu je 99% áut so spraseným motorom od predošlého užívateľa. Ruku na srdce, ako sa chováš k autu, ktoré ideš predať? Preto pri kúpe XJ treba počítať s opravou hláv. :lol: Žeby aj preto boli také lacné na trhu?

Ja som svoje XJ predal z dôvodu nutnosti medzidiferenciálu, ktorý XJ nemá. (časté striedanie šmykľavých a pevných podkladov)

_________________
Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.

LAND ROVER Discovery II.


Str, 27.01.2010, 10:15
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
bacilpyrin píše:
Ja som svoje XJ predal z dôvodu nutnosti medzidiferenciálu, ktorý XJ nemá. (časté striedanie šmykľavých a pevných podkladov)


off topic, ale bacil,jak nemá? Viem minimálne o 5 XJ TD ktoré ho majú :-D
Stačí vymeniť prídavnú prevodovku

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Str, 27.01.2010, 11:39
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 02.11.2007, 22:19
Príspevky: 304
Bydlisko: PO-UBLA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
off: co by spravil selectrack v kombinacii s quadra drive a WJ

_________________
Land Rover Discovery 2, 2,5 TD5, lift 2" OME, Allamat 296, 235x85x16 Hankook MT RT03,

EX - Jeep Grand Cherokee WJ, limited 4,7 V8, QD +LPG, CB allamat 296, 2" lift, BFG AT 245x70x16, kompresor,svetelna rampa, navijak 12000lb


Str, 27.01.2010, 12:28
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 09.09.2007, 10:31
Príspevky: 480
Bydlisko: Partizanske
Odpoveď s citáciou
Poslať 
off topic, ale bacil,jak nemá? Viem minimálne o 5 XJ TD ktoré ho majú :-D
Stačí vymeniť prídavnú prevodovku[/quote]

je to nejako zložite prešrobovať na seletcrec okrem uchytov a držiakov lebo to pasuje na povodne?


Str, 27.01.2010, 16:22
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 37 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: