| Dnes je piatok 31. októbera 2025, meniny má Aurélia a zajtra Denis, Denisa 
 
 
 
 
	
			
	
	 Elektrony alebo plechace? 
        
        
            | Autor | Správa |  
			| biker OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00
 Príspevky: 1239
 Bydlisko: Senica
   | toto som si vsimol v inzercii o opravovani alu disku:
 Juraj píše: buducnost ale vidim pre nase jazdenie v pevnejsich ocelovych   su ocelove pevnejsie? ocelove alebo plechove? viem ze neni vyrobca ako vyrobca... nebudem porovnavat plechac dotz a alu enkei ale myslim ze vo vseobecnosti alu disky nejsu vobec horsie od plechovych. skor naopak...
 co myslite? 
 ja by som plechace uz nechcel... hrdzaveju...     a aj alu sa uz daju kupit za dobre ceny
 
 |  
			| Str, 03.02.2010, 23:08 | 
					
					       |  
		|  |  
			| marisko OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
 Príspevky: 2029
 Bydlisko: Košice
   | pevnosť Al diskov z prvomontáže a aftermarketových je veľký rozdiel. 
Mal som  na lagune pro line wheels, vraj nemecká značka, podľa mňa ich robia z recyklovaných príborov zo školskej jedálne. Po roku boli vajcaté všetky štyri, a to aj tie vzadu.
 _________________
 Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
 
 
 |  
			| Štv, 04.02.2010, 6:53 | 
					
					     |  
		|  |  
			| tibik OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18
 Príspevky: 2353
 Bydlisko: Banská Štiavnica
   | Ja osobne si myslím , že plechač do terenu je lepší. Kamarát raz na bruchoplaske chytil skalu ktora sa mu skotulala priamo pred auto a už sa  nemal  ako vyhnúť , pri narovnavani  v servise ten ohnutý kúsok z disku odletel a od tej doby jazdí na plechačoch . Veď plechač si vyklepem aj sam a hoci kedy - hoci kde. A to nie je len jeho poznatok ale aj moja skúsenosť  
 
 |  
			| Štv, 04.02.2010, 8:43 | 
					
					   |  
		|  |  
			| efendi Velky Kraken 
					Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
 Príspevky: 8037
 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
   |  nuz plechace su kazdopadne bezpecnejsie ako zliatinove,co sa tyka offroadu, bo suchnes bok disku silnejsie o kamen, plechac sa kusok vtlaci, teda deformujee, kymm zliatinovy sa deformuje a aj popraska pri deformacii a aj ulomi, co moze znamenat sfuknutie pneumatiky, popripade aj jej zvlecenie,,avsak su aj zliatinove disky ktore su z vysokokvalitneho materialu samozrejma vec ze niesu lacnee a vydrzia velmi vela, a ich oprava potom je velmi narocna. mam znameho ktory ich opravuje a vidim z nich strasne vela ako su zdeformovane a kolko prace je s nima kym sa daju do povodneho stavu a ich oprava neni veru zrovna najlacnejsia....vsak ked si bereme aj tu skutocnost ze uz aj pri PAV pouzivaju viacery plechace potvrdzuje tu skutocnost ze pri prypadnom suchnuti boku vozidla  o zvodidla trebars, sposobuju deformaciu disku co ma za nasledok defekt, a tympadom vypadnutie z kola pretekov, pricom plechac sa s pravidla zdeformujee, a je sanca ze pretekar dojde uspesne do ciela a ma uznane kolosutaze..ale na to ma kazdy svoj nazor.. _________________
 EX Suzuky Samuraj1.3
 EXJeep Cheroke 2.1TDI
 EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
 EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
 EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
 EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
 EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
 
 
 
    							Naposledy upravil efendi dňa Sob, 06.02.2010, 17:17, celkovo upravené 1 
 
 |  
			| Štv, 04.02.2010, 8:52 | 
					
					   |  
		|  |  
			| 603 OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 27.11.2008, 23:39
 Príspevky: 529
 Bydlisko: ba//mi
   | ja preferujem na cestu hlinikace, do terenu a do zimy plechace... je to subjektivne ale ako vzdy je to o velkosti, hmotnosti, pevnosti a v neposledom rade o dizajne... joj zabudol som cene..) _________________www.khvmi.sk 
 
 |  
			| Štv, 04.02.2010, 9:37 | 
					
					     |  
		|  |  
			| bacilpyrin OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33
 Príspevky: 747
 Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
   | Ja mám na leto AT na hliníku a zimné na plechu. _________________
 Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.
 
 LAND ROVER Discovery II.
 
 
 |  
			| Štv, 04.02.2010, 9:45 | 
					
					   |  
		|  |  
			| blato-Lubo OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Str, 22.11.2006, 13:12
 Príspevky: 1103
 Bydlisko: Lipt.Hrádok /LM/ Dohňany /PU/ Brezno - práca
   | jednoznačne odporúčam od firmi ALLMETAL disky 4MAD...  _________________Niva1,6 Niva1,7i Galloper2,5 TDi Patrol2,8-3,0 LR Disco1 300Tdi Honda CRV2,0 LR Disco1 200Tdi Nissan Terrano2W2,7tdi LR DiscoIITD5 autodolesa.sk Land Rover Club Liptov LandOFF service Offroad Club Lukyoffroadclubliptov@gmail.com 0908 384 826 
 
 |  
			| Štv, 04.02.2010, 9:45 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Martinoff OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01
 Príspevky: 1932
 Bydlisko: TO
   | Po skúsenostiach v Rumunsku preferujem plecháče:
 - jeden defekt v kopcoch a pri ceste do pneuservisu sa nám vyrútil zo zákruty kamión. Kámoš to strhol do kraja cesty kde bola diera jak svet. Výsledok: ohnutý disk, ktorý sme vyklepali sekerkou. Auto bolo Ducato, takže žiadny offroad sme nejazdili.  _________________
 Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
 L200 - pracovné, a to doslova!
 
 
 |  
			| Štv, 04.02.2010, 9:58 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Martin 4 Trvalá prekážka 
					Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
 Príspevky: 3197
 Bydlisko: nr
   | no čo som sa navláčil poskladaných kolies na plechu aj na hlinníku na povalu, tak mi názov "disk z ľahkej zliatiny" príde dosť ironický. Ak nie je elektrón direkt ťažší ako plech, tak ľahší určite nie. 
 Pre potreby terénneho auta v teréne určite plecháče. Dôvody sú tu dobre popísané.
 
 Pikoška ... v Nitre pribudla parádna nová Wrana. Taká tá z posednej generácie čo teraz robia. Krátka, červená. Má ešte tabulky LM. Vpredu vzadu pevnosťák, nejaký ukrutný vinč (v zrkadle som to nerozoznal), vysokánsky lift na spružinách, hodne veliké MT Mickey Thompson na 17" beadlockoch.  Len rezerva jej chýbala. Tú som videl o štvrť hodiny neskôr v jednom pneuservise.  Chlapík s hlinníkovým (!) beadlockom do niečoho tresol, oceľové šrouby vytrhalo z hlinníkových závitov a guma spľasla. Čo majiteľa nerozhádzalo a asi pokračoval na prázdnej, pretože inak zánovná pneu mala po celom obvode vyštípané kusy gumy zvnútra vždy oproti rohu okrajovej figúry vzoru. Práve rozmýšľali, či má zmysel dať do nej dušu.
 _________________
 SLOW & FURIOUS
 
 
 |  
			| Štv, 04.02.2010, 10:38 | 
					
					     |  
		|  |  
			| 603 OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 27.11.2008, 23:39
 Príspevky: 529
 Bydlisko: ba//mi
   | no ono nie je hlinik ako hlinik, elektron ako elektron... zalezi od firmy, technologie, samozrejme sa vsetko zrkadli na tej cene... ani plech nieje ako plech... _________________www.khvmi.sk 
 
 |  
			| Štv, 04.02.2010, 11:26 | 
					
					     |  
		|  |  
			| Martin 4 Trvalá prekážka 
					Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
 Príspevky: 3197
 Bydlisko: nr
   | to máš úplnú pravdu.
 ...a "elektróny" tiež určite nie sú z elektrónu (v pravom slova zmysle - teda zliatina hlinníka, horčíka, zinku, zirkóna a iných).  To by nikto nezaplatil a najmä po škrtnutí fakt elektrónovým diskom o cestu by nasledoval úžasný ohňostroj.
 _________________
 SLOW & FURIOUS
 
 
 |  
			| Štv, 04.02.2010, 14:57 | 
					
					     |  
		|  |  
			| EssoSk Ťažký Profík 
					Registrovaný: Str, 18.03.2009, 20:11
 Príspevky: 350
 Bydlisko: Poprad
   | Nooo hlinikové disky dávame najčastejšie kôli kráse.... hliník je ľahší ako oceľ a z toho vyplýva fakt, že hliníkové disky by mali byť ľahšie ako oceľové. Práve váha diskov má podstatný vplyv na jazdné vlastnosti. Na kvalitu jazdných vlastností má dôležitý vplyv takzvaná neodpružená hmotnosť. Sú to tie súčasti nápravy, ktoré sú pod pružinou. To znamená, spodné rameno s čapom, náboj kolesa, brzdový kotúč, brzdový strmeň, brzdové obloženie, čiastočne aj stabilizátor prípadne spodná časť tlmiča, skrutky kolies a najmä disk a pneumatika. Príliš vysoká hmotnosť neodpruženej hmoty zhoršuje ovládateľnosť, komfort a komplikuje prechod nerovností. Ťažké kolesá zhoršujú akceleráciu i predlžujú brzdnú dráhu a navyše viac namáhajú tlmiče pruženia a čapy. Čo nás asi moc netrápi    Porovnanie hmotností oceľových a hliníkových diskov (bruchoplaz): 
 priemerný oceľový disk 5x14 .......................................... 6,7kg 
 priemerný oceľový disk 6x14 .......................................... 7,0kg 
 hliníkový disk alternatívneho rozmeru (Dezent F 5,5x14) .... 7,15kg 
 priemerný oceľový disk 6x15 .......................................... 7,5kg 
 Hliníkový disk Dezent F 6,5x15 ......................................... 7,8kg 
 Hliníkový disk Dezent V 6,5x15 ......................................... 7,0kg 
 priemerný oceľový disk 6,5x16 ........................................ 9,9kg 
 Hliníkový disk Dezent F 7x16 ........................................... 9,3kg 
 Hliníkový disk OZ EVO F1 7x16......................................... 10,5 kg 
 Hliníkový disk OZ CRONO HT 7x16 .........(kovaný disk)....... 6,3kg 
 Hliníkový disk OZ Ultralegera 7x16 ....................................6,46kg 
 Z tabuľky je vidno hliníkový disk je ľahší nie je pravda každom prípade, je to väčšinou spôsobené tým, že sa kvôli "tvarom" musí použiť viacej materiálu ako pri oceľových diskoch.Ďalej je veľmi dôležitý materiál disku. Hliníkové disky sú často nepravdivo označované ako elektróny.Za ELEKTRON sa označujú zliatiny ktorých základnou zložkou je horčík  a legujúcimi prvkami sú najčastejšie hliník, zinok, mangán, kremík a pod. tieto disky sa tiež označujú ako horčíkové disky.
 Na off volím plechové disky (nieje problém hoc kde vyklepať).
 Biker: Oceľové vs Hliníkové je rozdiel hliník a hliník ako tu už bolo písane, poznám hlinikové disky ktoré sú pevnejšie, viacej znesú ako plecháče ale, sú brutálne drahé.     Hlavne pozor na talianské "hlinikové disky" niekedy mám pocit že sú ušúlane z hovna (ale tie naše cesty)   _________________
 Končím........
 
 
 |  
			| Štv, 04.02.2010, 16:36 | 
					
					     |  
		|  |  
			| 603 OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 27.11.2008, 23:39
 Príspevky: 529
 Bydlisko: ba//mi
   | prve skodovacke elektrony (loukute) su z elektronu... vlastnost tohto materialu je ze koroduje zvnutra a vidno to len na rontgene... preto obdivujem ludi co s tym dnes jazdia ked po 4 rokoch museli byt vyradene z automobiloveho sportu, tak sa dostali na verejnost..)))
 inac suhlas...))
 _________________www.khvmi.sk 
 
 |  
			| Štv, 04.02.2010, 16:55 | 
					
					     |  
		|  |  
			| EssoSk Ťažký Profík 
					Registrovaný: Str, 18.03.2009, 20:11
 Príspevky: 350
 Bydlisko: Poprad
   | 603 : offtopic      pri závodoch je konštruované na pár závodou (večší výkon, ľahšie, pevnejšie a ešte neviem čo všetko sa odzrkadluje niekde inde najčastejšie vo výdrži). Pár pretekov poprípade rok a dovi dopo. Nič nieje doživotné (ako si väčšina myslí)   _________________
 Končím........
 
 
 |  
			| Štv, 04.02.2010, 17:20 | 
					
					     |  
		|  |  
			| dado Legenda Offroadu 
					Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
 Príspevky: 3010
 Bydlisko: Rimavská Sobota
   | Niekto by mohol este namietat ze disky pozname : plechove, ocelove, zliatinove (hlinikove)
Plechove su samozrejme tiez z ocele, ale su predsa ine. hrubka materialu, kvalita ...
 
 
 |  
			| Štv, 04.02.2010, 17:41 | 
					
					     |  
		|  |  
		|  |  
 
	
		| Kto je on-line |  
		| Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |  
 
	|  | Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
 Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
 
 |  
   |