Dnes je piatok 16. mája 2025, meniny má Svetozár a zajtra Gizela
Autor |
Správa |
ROMAN
Legenda Offroadu
Registrovaný: Pon, 25.06.2007, 8:49 Príspevky: 210 Bydlisko: Kopřivnice,CZ
|
jaro píše: Posledný raz pre Romana a Rendu: Nepotrebujem si dokazovať že mám pravdu ja, ale vašimi kecmi môžete ľahko pomýliť ostatných preto sem vkladám časť mojej korešpondencie s internetovým obchodom ktorého link som uviedol Ja. > Новый заказ ID заказа - '9460664' Дата заказа - '22-6-2007 0:14:56' Емайл - jaromikulaj@stonline.sk -------- Дополнительно ------- Привет друзья. Я из Словакии.Мой друг когда-нибудь работает в России и он ету блокировку покупит. Скажите пожалуйста кде покупка возможна. Мой друг находится в области города Омск. Спасибо. Ярослав Микулай Название Принудительная блокировка УАЗ механическая Цена 14000 руб. Штук 1 Итого: 14000 руб. можно купить в москве или оплатить по безналу . Уточните какие мосты военные или гражданские и на перед или назад? Okrem toho na www.gaz69.ru bola ohľadom týchto uzávierok diskusia, ktorú som inicioval, kto má záujem nech si to pohľadá. HOWGH
preju hodne stesti v realizaci, at se ti to povede 
|
Uto, 01.01.2008, 18:54 |
|
 |
david
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10 Príspevky: 857 Bydlisko: vinosady
|
co vypliva z vasej vojny ohladom tych uzavierok pre smrtelnikov ako som ja  ?
_________________ starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom
|
Uto, 01.01.2008, 20:53 |
|
 |
RENDA -
Učeň
Registrovaný: Štv, 13.12.2007, 11:59 Príspevky: 25 Bydlisko: PRAHA ČR
|
--------- CHCES VEDET CO Z TOHO VYPLIVA??? -- ZA DOBROTU NA ZEBROTU-  --------NEBOLI --MRDAT NA KAZDYHO CHYTRAKA --  ----------RENDA(ten co nic nevi)
|
Uto, 01.01.2008, 22:41 |
|
 |
ROMAN
Legenda Offroadu
Registrovaný: Pon, 25.06.2007, 8:49 Príspevky: 210 Bydlisko: Kopřivnice,CZ
|
david píše: co vypliva z vasej vojny ohladom tych uzavierok pre smrtelnikov ako som ja  ?
hoj to neni vojna, jen mame kazdy trochu jinou praxi. Ja jsem vzdycky pro to nejjednodussi reseni a pokud je to navic jeste funkcni tak je to fajn.  Navic tady prezentuju vyrobky a nebo tovar jinych. Svoje jenom ZKUSENOSTI. A lockery v difu jsou max. funkcni, mnozi z vas videli ted na Vahu, jak HUDECKOVI s vitarou, vybavenou timhle doplnkem, vcelku z prehledem dali tu smradlavou diru na trati v Trencine. An a nic moc gumach  Tak zatim.
|
Str, 02.01.2008, 9:29 |
|
 |
david
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10 Príspevky: 857 Bydlisko: vinosady
|
RENDA - píše: --------- CHCES VEDET CO Z TOHO VYPLIVA??? -- ZA DOBROTU NA ZEBROTU-  --------NEBOLI --MRDAT NA KAZDYHO CHYTRAKA --  ----------RENDA(ten co nic nevi)
nejaky si agresivny chlapec
_________________ starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom
|
Str, 02.01.2008, 18:34 |
|
 |
jaro
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 24.10.2006, 19:53 Príspevky: 110 Bydlisko: Liptovské Revúce
|
Objavil som výbornú stránku o testovaní uzávierok UAZ/GAZ http://media.club4x4.ru/959-testiruem-b ... uazov.html
Komu ruština čosi hovorí ... výborné čítanie 
_________________ jaro
|
Štv, 11.02.2010, 15:17 |
|
 |
david
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10 Príspevky: 857 Bydlisko: vinosady
|
no google mi to prelozil ako tak ... ale ak som trochu pochopil tak tam testovali aj samosvore ale ziaden sa nepodobal tomu mojmu , musim ho este raz prezriet a porovnat
_________________ starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom
|
Štv, 11.02.2010, 19:03 |
|
 |
jaro
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 24.10.2006, 19:53 Príspevky: 110 Bydlisko: Liptovské Revúce
|

David: aký máš samosvor Ty
Oni tam testovali štyri druhy:
1.vačkový (kolíčkový) samosvor - pôvodne sa používali ako medziosové u BTR
2.torsen
3.mechanický 100% záver
4.diferenciál automatický Krasikova (DAK) - čosi nové a najdrahšie
Na skúšobnom stave bola náprava vždy bol v nej jeden z vymenovaných difov. Jeden elmotor poháňal vstup diferenciálu, výstupy na kolesá išli cez remene na elektromotory pravý aj ľavý. Vstup do difu roztočili elmotorom a potom privedením elektiny na jeden výstup vyvodili nejaký brzdný moment na koleso.
1. vačkový: pri brzdení jedného z kolies sa druhé stále točilo, až sa zrazu to pribrzďované naraz zastavilo. Meranie ukázalo, že krútiaci moment na ňom vzrástol na 3,06kgm. (Nikde som sa nedočítal, aký bol Mk na vstupe). No a to znamená, že ak vyvesíš auto diagonálne (jedno kolo vo vzduchu alebo na veľmi klzkom podklade) tak je "uzávierka" na nič. V lepšom prípade bude zaťažené koleso trochu"drgať". Aby fungovala nesmie byť veľký rozdiel medzi priľnavosťou pravého a ľavého kolesa. Moja skúsenosť je taká istá, len oni tam nespomínajú ľahké pribrzdenie, ktoré sa mi v prípade jedného kola vo vzduchu veľmi osvedčilo.
2.torsen: v podstate to isté ako vačkový. Pisateľ tam píše, že mu to potvrdzuje jeho osobnú skúsenosť. Že pred prekážkou musíš pridať, aby "pritlačenými závitmi" pomohol prekonať prekážku. Ani tu nespomína pribrzdenie, ktoré podľa iných prameňov pomáha zatvoriť ten dif.
3.mechanický 100% záver: spočiatku sa predávali málo, pretože tam išla špeciálna poloos a ovládanie sa muselo rezať, vŕtať a zvárať do nápravy. Teraz robí Uľjanovský opravárenský závod (tam to aj všetko testovali) uzávierku SPRUT - je to analógia ARB. Keď jedno z kolies zabrzdili a uzávierku zapli, začal remeň na tom zabrzdenom kolese preklzovať, keď vypli začalo sa druhé točiť dvojnásobnou rýchlosťou. Podľa toho popisu to vyzerá, že ju zapínali aj vypínali pod záťažou ale tá nebola veľmi veľká.
4. DAK: pripomína im to torsen.Bol problém, aby im ho výrobca zapožičal. Začínajú brzdiť jedno koleso, remeň začína preklzovať. Je možné, že je uzávierka pokazená, t.z. vždy zablokovaná. Tak najprv točili rukou jednu poloos a druhú držali na mieste. Išlo to, aj keď trochu ťažšie. Zobrali nápravu s DAK a urobili jazdné skúšky a sú udivení, že v zákrute to diferuje (nesmieš mu ale poriadne pridať) - kolesá "nepíšu" čiaru a vždy keď je to potrebné, tak sa dif zavrie. Tesstujú ju aj vpredu aj vzadu. Sú ňou skrátka nadšení. Jediná otázka je, ako dlho vydrží toto ústrojenstvo, ktoré potrebuje vysokú presnosť výroby a kvalitné materiály. Ďalšia otázka je podľa mňa aj to, či dokáže "odomknúť" v zákrute aj na ľade. Bol by to podobný problém ako u AUSSIE.
Tak som sa trochu posnažil, aj keď nejde o doslovný preklad. Možno to niekomu pomôže.[/i]
Tak mi ešte napadlo: tam ani tak nejde o to, aký bol krútiaci moment (Mk) na vstupe, pretože musel prekonať iba pasívne odpory tej nápravy. Zarazila ma ale malá hodnota Mk u toho zabrzdeného kolesa " 3.06 кг•м". Ak to je naozaj tak, je to veľmi málo cca 30Nm na porovnanie krútiaci moment motora starej Š120 je cca 90Nm.
_________________ jaro
Naposledy upravil jaro dňa Pia, 12.02.2010, 13:24, celkovo upravené 1
|
Štv, 11.02.2010, 22:35 |
|
 |
david
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10 Príspevky: 857 Bydlisko: vinosady
|
tak teraz mi to dava rozum , dakujem za preklad
zajtra pojdem do garaze a nafotim moj samosvor , neviem aky to je lebo som nemal moznost vyberu tak som zobral aspon ten co bol k máni...
_________________ starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom
|
Pia, 12.02.2010, 0:01 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
vďaka Jaro, že si po 2 rokoch obnovil túto zaujímavú tému. Mám taký dojem že BTR(8x8), aj BRDM (4x4) mali kulačkové diferevciály aj v nápravách. BRDM a GAZ 66 majú rovnaké zadné nápravy. A 66tka má kulačky vpredu aj vzadu. Mna by zaujímalo na aké značky rusi vyrábajú uvedené dify. Napríklad Nissan, Suzuki... Súdruhovia nezvolili moc šťastnú metodiku pre samosvory. Mali to odľahčené koleso brzdiť malým momentom a merať moment na druhom pri zastavení. Tak sa meria svornosť difu. Možno nabudúce.
Ešte ma tak napadlo, škoda, že všetcia zúčastnený už nie su medzi živými...
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Pia, 12.02.2010, 21:27 |
|
 |
david
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10 Príspevky: 857 Bydlisko: vinosady
|
_________________ starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom
|
Sob, 13.02.2010, 18:42 |
|
 |
pneukaktus
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52 Príspevky: 561 Bydlisko: Myjava
|
Je to nieco principialne podobne ako torsen, ja som si ju zadovazil do portalovky do zadu. Do predu pojde ausina.
_________________1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!
|
Sob, 13.02.2010, 21:45 |
|
 |
david
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10 Príspevky: 857 Bydlisko: vinosady
|
ak by to bolo nieco ako torsen tak je to ok , ten je tusim stale uzamknuty a v zakrute sa vypina nie?
do predu by som rad 100% uzavierku z ruska, teda casom ...
_________________ starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom
|
Ned, 14.02.2010, 1:29 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
torsen využíva samosvornosť súkolesia závitovka-závitovkové koleso pri prenose momentu s kolesa na závitovku, v závislosti od veľkosti momentu, z toho dostal aj názov - torque sense. Teda zatvára sa až pri rozdielnych otáčkach, lebo pri rovnakých neprenáša satelitmi - závitovkami žiadny moment.
Teraz dostanem kritiku že som to odtrhol od reality 
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Ned, 14.02.2010, 11:52 |
|
 |
jaro
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 24.10.2006, 19:53 Príspevky: 110 Bydlisko: Liptovské Revúce
|

pejo: nápravové diferenciály v BRDM aj BTR by mali byť naozaj GAZ66 - tie difi sú väčšie ako osové u GAZ69/UAZ469. A myslím si, že medzinápravové u BRDM a BTR by mohli veľkosťou odpovedať nápravovým GAZ69/UAZ469 - je tam predsa Mk menší o násobok prevodového pomeru v náprave.
" Mali to odľahčené koleso brzdiť malým momentom a merať moment na druhom pri zastavení. Tak sa meria svornosť difu. Možno nabudúce. " To máš úplne pravdu, ale buďme im vďační aspoň za toto. Ono keď to meranie robili u Uľjanovskom opravárenskom závode, ktorý vyrába aj testovanú mechanickú uzávierku tak to asi celkom nemohli merať ako chceli
david: podľa toho ako to vyzerá zvonku, tiež si myslím že to bude nejaká variácia torsenu - povedal by som že toto http://4x4shop.ru/index.phtml?a=a&actio ... ov_id=1281 Mimochodom tie ich nadpisy v teste k jednotlivým uzávierkam tiež čosi hovoria: "vačková ilúzia" - vačkový, resp. "závitovková nádej" - torsen
Celkom rukolapne princíp torsenu neviem popísať, myslím že sa to dá len cez fyzikálne vzorce ale je to jediný typ uzávierky, ktorá reaguje na rozdielny krútiaci moment na kolesách nie na rozdiel otáčok. Teda nezatvára pri rozdiele otáčok a vo východzom stave je vždy otvorený. Preto ho používa (alebo používalo) AUDI ako medzinápravový resp. nápravový u zadnej nápravy. Snáď najlepšie pre predstavu činnosti práce torsenu je predstava závitovkového (šnekového) súkolesia: otáčaním malého kolesa - závitovky - sa prevod pohybuje, otáčaním veľkého kolesa ho nepohneš alebo pohneš veľmi ťažko - závisí to od svornosti celého prevodu.
Ešte by som doplnil, že napriek nie moc lichotivému výsledku testu ten "kulačok" v zadnej náprave môjho GAZa robí divy 
_________________ jaro
|
Ned, 14.02.2010, 17:57 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|