Dnes je štvrtok 15. mája 2025, meniny má Žofia a zajtra Svetozár
predné listy Nissan Patrol260, poradte
Autor |
Správa |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
Mal som vpredu unavené 3 listové pera. Nahradil sam ich nakutými 2 listovými perami, z toho istého typu. Všetko bolo v poriadku, predok sa zdvihol o 10cm a vytešený som išiel jazdiť. Po ceste pohoda, zatáčalo, pérovalo, lepšie si neviem predstaviť. V teréne tiež dobre, skúšal som kríženie a urobil som zopár ľahkých skokov. Opäť úplná spokojnosť. Ale po príchode domov som zistil, že pera si sadli a dosť veľa, asi o 8cm. Neviem, čo teraz urobiť. Ci nakuť 3 listové, čo mám doma, alebo sa poobzerať po nejakých perách IM, alebo EMU. Zadné perá mám tiež nakuté asi 1/2 roka, ale tie držia dobre, nesadli si.
 
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Str, 14.04.2010, 10:15 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
pejo, uz som to xxkrat vravel, a koniec koncov si konstrukter, vies dobre aj sam, ze ak su po smrti, nevydrzia, celkovo hamrovanie skor nefunguje ako funguje, teda aby som bol presny nevydrzi...
mam tu kadejake listy ak sa chces zastavit dostanes za symbolicku cenu pripadne gratis ak si nejake povyberas...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Str, 14.04.2010, 15:12 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
Rado, dakujem za ponuku, v najbližšej dobe asi navštívim Rosinu.
Nakovanie zadných listov sa mi osvedčilo. Bolo to až moc zdvihnuté a nechcelo sadnúť. Bol som viackrát v stavebninách, a naložili mi do kufra paletu cementu (1200kg). Potom to kúsok sadlo. Musel som ešte vložiť medzi nápravu a pera klinové podložky, lebo hruška a kardan neboli súosé.
Dá sa povedať, že kovanie je tvárnenie za studena. Torzné tyče sa napríklad spevnujú prekrútením. Vždy sa musí prekročiť medza klzu. Potom dôjde ku spevneniu. Možno sa na predných listoch vytvorili trhliny, ktoré zmenšili účinný prierez listu.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Štv, 15.04.2010, 9:36 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
ano, presne o tom som hovoril, aj ked nie tak odborne ako ty , predsa uz je to par rokov co som vypadol zo strojarenskeho fachu 
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Štv, 15.04.2010, 9:44 |
|
 |
dandysd
Učeň
Registrovaný: Pon, 07.12.2009, 19:22 Príspevky: 55 Bydlisko: L.Hradok
|
hamrovanie pier je super vec akurát to je velmi namáhavá a precízna práca.pera sa musia nakut všetky celý zvezok. ja to mám vyše roka a drží to v pohode
|
Štv, 15.04.2010, 18:27 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
myslim, ze Pejo vie ako na to, je strojar, ale ako sme obaja pisali, ak su pera po smrti pripadne sa presvihne hamrovanie, moze to byt nevratny proces...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Štv, 15.04.2010, 18:38 |
|
 |
dandysd
Učeň
Registrovaný: Pon, 07.12.2009, 19:22 Príspevky: 55 Bydlisko: L.Hradok
|
preto píšem že je to precízna práca aby sa to neprešvihlo časté meranie a pod.
|
Štv, 15.04.2010, 19:03 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
jasne, ale myslel som to aj tak, ze niektore neozivis trvacne...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Štv, 15.04.2010, 21:38 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
pera mi hamroval škobo. On už toho nahamroval viac. Predné, aj zadné. Zadné držia, aj po viacnásobnom preťažení paletou cementu-1200kg. Predné sa porúčali po 1 jazde v teréne. Takže si myslím, že hamrovanie ano, ale nie vždy je výsledok zaručený. Možno bola chyba, že som použil 2 listové perá. Ale po namontovaní a najazdení cca 50km po ceste nešli dole. Až po terénnej jazde. Pôvodne som mal 3 listové. Asi budem riešiť znova 3 listové.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Sob, 17.04.2010, 20:14 |
|
 |
tibik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18 Príspevky: 2349 Bydlisko: Banská Štiavnica
|
PEJO sa divíš? Veď v predu je pernamentne väčšia váha a to zn. aj väčšie zaťaženie tak musia byť aj viac namahane a potom to tak aj dopadne po nahamrovaní podla mňa naj riešenie nove  Ja som napr. skusal po vymene na jeepke tiež stare nahamrovať ale výsledok bol asi ten , že na dobrom zvezku sa 2 zlomili prestne v strede  a potom motor trola váži asi viac ako na samovy kde sa to už mnoho X osvečilo
PS: nie som strojar a je to len môj nazor.
rada znie kúp nové a méš pokoj na mnoho r. 
_________________ Ex. XJ. 2,5td 1998. WJ 2,7 crd 2002. zatial leštenka . Grand Vitara 2,0td 2006 3dv. WK/WH 3crd. 2006. Prejdem kade chcem - skoro všade !
|
Sob, 17.04.2010, 20:56 |
|
 |
Juraj Surovec
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 06.03.2009, 21:14 Príspevky: 1250 Bydlisko: Lednické Rovne
|
Priatelu Rasto z dolnej má ešte tie perá a chce za ne 100€ .
_________________ Do nedávna Toyota 4Runner 2,4TD potom NISSAN PATROL K 160. 3,3TD+dodatočne i .17 šípi a varené disky, profi šnorchel 8euri. Teraz Jeep Cheroke 4.0i závodní špecial . Land Rover sIII Veterán.Sááb 96.BMW 525i. Jeep Grand Cherokee 3.1td. Mercedes SLC 280 .
|
Ned, 18.04.2010, 17:57 |
|
 |
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2552 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
pejo a nebude to tym ze dvojlistove pera su oproti 3listovym slabe?pera sa hamruju niekolko 100roci a funguje to.Neskusal si nakut 3listove?Ja mam vpredu 5 listov a je to tak akurat,tie 2 su asi len na cestu a nie do terenu a na skoky
|
Ned, 18.04.2010, 22:47 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
Náprava má dorazy, takže k prepruženiu, teda prehnutiu nemohlo dôjsť. Asi to bude jen narušenou štrukúrou.
Juro, Rasťo má krátke perá na typ 160. Typ 260 má predné perá asi o 20cm dlhšie.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Pon, 19.04.2010, 9:53 |
|
 |
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2552 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
To je divne ze ti to tak sadlo.Stava sa to ked sa pera nenakuvaju ale deformuju v nejakej ohybacke,alebo pod lisom.
|
Pon, 19.04.2010, 16:01 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
bahno píše: pejo a nebude to tym ze dvojlistove pera su oproti 3listovym slabe?pera sa hamruju niekolko 100roci a funguje to.Neskusal si nakut 3listove?Ja mam vpredu 5 listov a je to tak akurat,tie 2 su asi len na cestu a nie do terenu a na skoky
Skúsenejšie dámy sú názoru, že na hrúbke dosť záleží.
Pri listových perách sa to dá dokonca exaktne vyjadriť vzorcom.
Zrejme nestačí hovoriť len o počte listov, značnú váhu majú aj ďalšie atribúty.
|
Pon, 19.04.2010, 22:10 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|