Dnes je nedela 4. mája 2025, meniny má Florián a zajtra Lesana, Lesia
JEEP WRANGLER YJ A NAPRAVY PATROL GR
Autor |
Správa |
ORKO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 20.10.2009, 22:25 Príspevky: 713 Bydlisko: Namestovo
|
cerus..tak podme v keci mam wrangler YJ 4.2 a v jeseni alebo v zime bi som to chcel postavit na napravy z nissan patrol gr 2.8 y60 chcem sa spytat ako sa riesy potom reduktor ked na naprave z gr-ka je diff na pravej strane??inac dalo bi sa na prevodovku z wranglera daako cez prirubu to spojit z reduktorom z gr-ka?pytam sa lebo neviem ako to maju spravene ostatny chlapici na wranach..dikk
_________________ JEEP WRANGLER 5.2 V8 ,podvozok 4"fox,SYE,D30,D44,33/13,5r15 MICKEY THOMPSON BAJA CLAW,WARN,Led Bar,
|
Pon, 19.04.2010, 21:40 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
otočíť nápravu - vymeniť nohavice
|
Uto, 20.04.2010, 10:42 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
ak ti môžem poradiť, tak ked budeš upychovať a zvárať nohavice, tak si daj väčší záklon rajdového čapu. Určite to budeš zdvihať a musel by si dávať dodatočne excentrické púzdra.
Ale pozor, čítal som od nejakého jepkára príspevok, že gr nápravy sú na jeepa slabé.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Uto, 20.04.2010, 10:58 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
2Pejo - so záklonom dobrý postreh, ale predpokladajme (teda ako píše majiteľ) ,že to pôjde na YJ 4,2.
no a YJ je na listoch - takže žiadne ramená a púzdra , akurát správne ustaviť plochy pre listy.
4,2 ltr motor (AMC258) používyný v YJ má (aj vďaka emisným nezmyslom) biednych 112 koní a 210 Nm, takže o tie nápravy by som sa až tak nebál 
|
Uto, 20.04.2010, 12:10 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
Palino, s tou poznámkou s pevnosti náprav z gr som to myslel ironicky  . Náprava z akéhokoľvek patrola je pevnejšia ako Dana 30, alebo 35. O porovnaní s Danou 44 sa už dá polemizovať a Dana 60, to už sa polemizovať nedá.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Uto, 20.04.2010, 12:45 |
|
 |
ORKO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 20.10.2009, 22:25 Príspevky: 713 Bydlisko: Namestovo
|
a ine riesenie ako otocit napravu neni??lebo to zrovna bi bolo dost pracne...ja som zase pocul ze gr na jeepe su velmi dobre...
_________________ JEEP WRANGLER 5.2 V8 ,podvozok 4"fox,SYE,D30,D44,33/13,5r15 MICKEY THOMPSON BAJA CLAW,WARN,Led Bar,
|
Uto, 20.04.2010, 14:39 |
|
 |
ORKO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 20.10.2009, 22:25 Príspevky: 713 Bydlisko: Namestovo
|
a este ak to budem davat na tie gr napravy tak uricte listove pera neostanu pojde do na pruziny...
_________________ JEEP WRANGLER 5.2 V8 ,podvozok 4"fox,SYE,D30,D44,33/13,5r15 MICKEY THOMPSON BAJA CLAW,WARN,Led Bar,
|
Uto, 20.04.2010, 14:45 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
ORKO píše: a ine riesenie ako otocit napravu neni??lebo to zrovna bi bolo dost pracne...ja som zase pocul ze gr na jeepe su velmi dobre... aké iné riešenie? áno, bolo by jedno. Zožeň si redukčku Dana 18, Dana 20, alebo ideálne Dana 300. Tie majú vývod na predný kardan vpravo Ale prácne je to rovnako a cenovo asi niekde inde, pretože takú redukčku v Európe zoženieš veľmi ťažko ORKO píše: a este ak to budem davat na tie gr napravy tak uricte listove pera neostanu pojde do na pruziny...
no to bude zaujímavé. Akurát potom by bolo asi jednoduchšie vymeniť YJ za TJ.
Neodradzujem ťa, to nie. Samozrejme že sa to dá, len je to roboty a roboty. Budeš musieť vyrobiť úchyty ramien a panhardky (jednoznačne 3link), misky na struny, úchyty na tlmiče....
A keď sme už pri tom čo kto počul, tak ja som zasa počul, že GR s RD28T so sériovými prevodmi jazdí na 35 za menej a dynamickejšie ako v sérii 
Naposledy upravil palo-cherokee dňa Uto, 20.04.2010, 16:13, celkovo upravené 1
|
Uto, 20.04.2010, 14:47 |
|
 |
ORKO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 20.10.2009, 22:25 Príspevky: 713 Bydlisko: Namestovo
|
aha...mno a takto sa ta spytam...ty bi si vedel pretocit napravu??..a inac wrana ma seriovo vyvod na kardan vlavo..  gr napravy majy diff v pravo...ja bi som potreboval gr napravu ktora ma diff v pravo urobyt abi bolo v lavo...
a k tim pruzinam...keby som mal tie napravy otocene tak uz na pruziny to bude robota ale da sa to zvladnuta potom to uz stoji zato...
a este ak sa to zrobia te gr napravy na pruziny tak bi som este plus tich 8cm zdvihnut ako je teraz a potom aspon tie 33 pneu...
_________________ JEEP WRANGLER 5.2 V8 ,podvozok 4"fox,SYE,D30,D44,33/13,5r15 MICKEY THOMPSON BAJA CLAW,WARN,Led Bar,
|
Uto, 20.04.2010, 14:55 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
ORKO píše: aha...mno a takto sa ta spytam...ty bi si vedel pretocit napravu??..a inac wrana ma seriovo vyvod na kardan vlavo..  gr napravy majy diff v pravo...ja bi som potreboval gr napravu ktora ma diff v pravo urobyt abi bolo v lavo... no ved to pisem - seriovo ma Wrangler YJ dif na vodicovej strane a vyvod z pridavky takisto - pridavka NV231 pridavna prevodovka Dana 300 ma vyvod na predok na spolujazdcovej strane - teda vpravo Citácia: a este ak sa to zrobia te gr napravy na pruziny tak bi som este plus tich 8cm zdvihnut ako je teraz a potom aspon tie 33 pneu...
cely tento cirkus ma byt kvoli 33 pneu ? 
|
Uto, 20.04.2010, 16:15 |
|
 |
ORKO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 20.10.2009, 22:25 Príspevky: 713 Bydlisko: Namestovo
|
nie nejde kvoli pneu...ide o to ze su tie napravy kvalitnejsie a tak..a keby som na tieto napravy aj hodil 33penu tak neviem kolko bi vydrzali...no patrolove drzia aj 37 pneu mne bude stacit ked dam 33...tak ako vedel bi si otocit tu napravu??
_________________ JEEP WRANGLER 5.2 V8 ,podvozok 4"fox,SYE,D30,D44,33/13,5r15 MICKEY THOMPSON BAJA CLAW,WARN,Led Bar,
|
Uto, 20.04.2010, 19:45 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
Pri nedeľnom jazdení som mal tú česť privítať vo svojej skupine krátkeho zdvihnutého patrola gr na pneu SS TSL rozmeru 39,5!!! Nápravy mali diferenciály ARB. Prevody v nápravách menené neboli. Spomalenú mal redukciu od Kalinowského. Cestný prevod bol 1:1. Jazdilo mu to pekne. Ešte musí vyriešiť problém s elektroinštaláciou a uchytenie zadných tlmičov na náprave, ktoré sa ukázali ako poddimenzované..
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Str, 21.04.2010, 9:05 |
|
 |
EMODY
Začínajúci koumák
Registrovaný: Str, 28.03.2007, 15:50 Príspevky: 116 Bydlisko: PU
|
Pokiaľ tento celý cirkus chceš robiť len preto že chceš dávať na wranu 33 " pneu tak je to totálna zbytočnosť.
Pri rozumnom jazdení a s týmto výkonom to tie nápravy musia vydržať.
A ver tomu že to nebude prvé YJ na 33" pneu.
|
Str, 21.04.2010, 11:35 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
ORKO píše: nie nejde kvoli pneu...ide o to ze su tie napravy kvalitnejsie a tak..a keby som na tieto napravy aj hodil 33penu tak ...
Neber to az tak doslova. Ani naprava z GR nie je zazracna. Marty z CZ fora jazdi sutazne XJ na D30 a D35 na 33" pneu a pohoda. Ano meni aj poloosi, su totiz lacne, nie zase tak casto, absy sa vplatila prekopavka. Ak budes jazdit ako prasa tak ti nepomoze ani D60.
Este by bolo porovnat Mk na hruskach aj poloosiach na GR napravach a D30/D35.
|
Str, 21.04.2010, 12:18 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Mk na poloosiach je raz a navždy dané priemerom kolesa a adhéziou k podkladu (to je tak akože max Mk x tento koeficient 0,xxx a výsledný Mk real v polosi)... a je jedno či je to legenda sedemnlamelová, či GRko, či tripíčinachladiči - ja len aby sa nezačalo mystifikovať
reduktory v nábojoch či planetový prevod je iná categoria
GRkové nápravy niesu debilonezničeteľnovzdorné, ale sú dosť robustné na to aby aj pri náraste výkonu iným motorom fungovali pri ľahšom voze, no
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Str, 21.04.2010, 12:53 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|