Dnes je piatok 18. júla 2025, meniny má Kamila a zajtra Dušana
Zopar otazok ku komponentom na Jeep ZJ
Autor |
Správa |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|

Tak poporiadku.
TO na obrázku je filter pre oddych aby do sania neťahalo olej, je to vec čo by trebalo čas od času vymeniť, aby fungoval oddych motora a neťahalo olej.
Hm nevieš sa zastaviť niekedy v ZA, žeby sa tomu pozreli na zúbok?
Ak nikde neliape olej viditeľne, čo zvyčajne býva príčinou strácania sa oleja, prípadne ked je riedky tak ho motor popapká napr 5W30 ten doslova mizne.
Motor je konštrukčne 20r takže nejaké super oleje v tej dobe neboli. Osobne lejem do motora 10W40 Duron od Petro Canada a všetko v poriadku.
Jemné klepotanie môžu byť už vyklepané tyčky vahatiek.
180°F termostat je fajn ale zase v zime trochu dlhšie trvá kým sa zohreje motor a hlavne kúrenie. Mám a v horúčavách ro funguje skvele.
To že Ti občas vyhlási málo vody v chladiacom systéme, može byť viacej príčin:
1. Kvapalina sa stráca
2. Môže byť vadné čidlo - no moc som sa s tým nestretol
3. Niekde chybný spoj na elektrike, prípadne VIC display občas robý brikule, chyba je povačšinou niekde v studenom spoji.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 26.07.2010, 9:44 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
10W60 nie je v našich zemepisných šírkach olej pre toto auto.
jedine za predpokladu, že ho budeš vždy udržovať teplé a štartovať s predohrevom. (alebo žiješ na rovníku)
|
Pon, 26.07.2010, 11:23 |
|
 |
zoom
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23 Príspevky: 108 Bydlisko: Bratislava
|

Uf, konecne trochu casu na odpisanie.
Rad by som sa zastavil v Ziline niekedy, aby sme sa tak vseobecne pozreli na auto, zobral by som aj ten airbox a ak by sa dal, tak aj nejaky ten olej a ine suciastky.
Chcel by som sa ale opytat taku vec: Dalo by sa prist napriklad teraz v sobotu? Robite nejako cez vikend? Ja momentalne kvoli praci mozem najskor v sobotu.
Mate na predaj aj olej vhodny do zadneho diferencialu? (Asi hlupa otazka.)
---
Inak predvcerom som lezal pod autom a kukal som, aky je stav. Nasiel som par veci, kde slzi olej.
Olejova vana, toto nejdem riesit, nekvapka to, to male slzenie v pohode dolejem raz za mesiac (mozno ani tolko nebude treba).
Predny diferencial, tu by mozno bolo vhodne zakupit nejake gufero a ked budem mat naladu, tak to vymenim.
Potom este ine komponenty, ktore napoznam, ale vsetko je to v pohodke, ziadne kvapky postekane, cize fakt minimum:
A teraz bonusova otazka: takto vyzera moj zadny diferencial, podla toho, co som pozeral na nete, jedna sa o Dana 44?
---
A co sa tyka tej chladiacej kvapaliny, planujem vymenit senzor (ktory ale podla multimetra funguje) a rozobrat VIC displej a preletovat kontakty, ale nasiel som este jednu moznu pricinu. Takto vyzeral konektor po vytiahnuti zo senzora:
Celkom humus ta med rozozrata. No som to olupal, vypilnikoval, trochu vycistil, poohinal pliesky blizsie ku kontaktom a budem to testovat, ci sa chyba este objavi.
EDIT: Este som zabudol prilozit obrazky chladica oleja na prevodovku. Tam bude potrebne fixnut to tecenie oleja, lebo tam sa uz robia kvapky. Tie sice zo stojaceho auta neodkvapnu, ale uz je to celkom v pokrocilom stadiu:
(Ano to blato z radiatorov vycistim, slubujem.)
|
Pia, 30.07.2010, 1:19 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
daj si tam T-kus pre snímač teploty oleja prevodovky
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Pia, 30.07.2010, 5:35 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|

Tak poporiadku:
V sobotu bežne nerobíme, tento víkend už máme nejaké činnosti dopredu naplánované v súkromí. Ale nieje problem sa dohodnúť a bud týžden obetovať nejaký čas na prehliadku.
Olej máme konkretne Traxon 85W140a mno mohol by si sa aj kúpať v nom.
Ale do zadného difu budeš zrejme potrebovať aj prísadu do samosvoru, ak tam máš Trak-lok.
No olejová vaňa fakt nestojí za reč, pokiaľ neliape tak neriešiť moc.
Dif - no len gufero nestačí, treba aj bortiacu podložku za výstupné ložisko.
Okrem toho na zemi to nespravíš, treba zdvihák alebo jamu, vedieť momenty, mať nejaké prípravky aby sa to dalo dotiahnuť.
To ostatné č našiel je olejová vaňa automatu podľa vane RE44 kedže máš 5,2 V8
Ano zadnú nápravu máš hlinikovú D44, takže platí vyššie a hromada iných vecí - to by prebrali osobne.
4o sa týka hadíc automatu, bohužial je to bežné po toľkých rokoch, bud riešime len obyčajnou hadicou a spony, alebo to dáme repasnuť a zase je nejaký čas pokoj, prípadne ked nemáš prídavný predný chladič oleja vhodný čas na jeho doplnenie ked sa už motá človek z hadicami.
No to blato z radiátora bude docela oriešok, jednak najlepšie je ho vytiahnuť von a vystriekať - čo trvá docela dlho ak je to napechované, a prípadne aj vyliať z neho usadeniny ked už je von.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pia, 30.07.2010, 10:43 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Andrej píše: Okrem toho na zemi to nespravíš, treba zdvihák alebo jamu, vedieť ....
... ale, no ... uz ste nejaky rozmaznany ...
(pohoda pred panelakom, serioby zdvihak k Jeep -u + nejaka mala "koza")
Momentalne aito dviham pomocou VZV. 
|
Pia, 30.07.2010, 11:15 |
|
 |
zoom
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23 Príspevky: 108 Bydlisko: Bratislava
|

Taak a opat som tu. Tentokrat uz po malej udrzbe auta. Pocas poslednych 5 dni sa s autom udialo nasledovne:
Oleje
Boli vymenene komplet vsetky oleje podla odporucania Andreja. Do prevodovky prisiel ATF+4 aj s novym filtrom, do pridavnej prevodovky s nefunkcnou visko spojkou nejaky ten Dexron, do motora Petro Canada 10W40 aj s novym original Mopar olejovym filtrom (namiesto nejakeho Made in Ukraine, i ked ktovie ci ten Moparacky zas neskladaju nejaki Mexikanci volakde), no a do obidvoch diferencialov Traxon 85W140 (a do zadneho este pridavok pre samosvorny diferencial).
Predtym bol v motore tak trochu nevyhovujuci olej a v zadnom diffe uz bola specialna ochranna emulzia oleja s vodou. Auto si teraz musi krochkat blahom.
Nasavanie vzduchu
Vyhodil som taku tu sisku, ktora bola celkom amatersky namontovana. Rura k nej totizto pozostavala z plechu zohnuteho do valca, lenze sa kraje prekryvali (jeden lezal na druhom). Tym padom, ked sa na to dalo okruhle upevnenie filtra, vznikol taky nechraneny schodik, cez ktory sa veselo nasaval nefiltrovany prach. Teraz je tam normalny povodny airbox aj s novym cistym obdlznikovym placatym filtrom.
Chladenie
Bol komplet vycisteny chladiaci system. Vymenil som termostat za studensi (180 °F namiesto 195 °F), prisla uplne nova horna a spodna hadica na predny chladic. Chladiaci okruh bol zvnutra precisteny nejakym Kühlerreinigerom a nastastie to z auta neurobilo derave sitko. Zvonku potom uplne odmastene vsetky tri chladice a prestriekane prudom vody. Pridavny chladic oleja prevodovky bol pekne pretesneny (kupene uplne nove hadicky a stahovacie pasky). Takisto bola SPZ presunuta z prednej masky pred chladicmi na predny naraznik nizsie.
Toto vsetko ma za nasledok to, ze auto sa uz samo uchladi. Doteraz bol mensi problem pri dlhsej jazde v teple do kopca, kedy teplota stupala za 100 °C a obcas som tomu radsej pomohol kurenim.
Teraz auto bez problemov prezilo mensi test. Po zahriati motora a olejov sa islo na parkilometrovu asfaltovu cestu do neustaleho strmeho kopca na obed za slnecneho dna, so zapnutou klimou a na plny kotol. Teplota sa cely cas drzala na 98-100 °C, takze uplna pohoda. Na dialnici sa teplota samozrejme drzi tam niekde dole skoro o stupienok pod 100 °C.
Podvozok
Predok bol znizeny vyhodenim takych pridavnych valcekov nad pruzinami, dozadu prisli "nove" pruziny, z ktorych sa ufiklo este pol zavitu. Auto je teraz asi o 10-15 cm nizsie, mohol som dat mensie kolesa a je to aj mensia zataz na dalsie podvozkove diely. Velke balonaky (235/80 R16) nahradili skoro-seriove BFGoodriche 235/70 R16.
Brzdy
Menili sa komplet zadne kotuce a dosticky za nove. Prachovky na piestikoch a nove pakne na rucnu brzdu, ktora vobec nebrzdila. Auto teraz brzdy dobre, do strany ho netaha a rucna ho udrzi sama aj z mierneho kopca.
Vyfuk
Vymenil som robene vyfukove potrubie (rozvedene na dva konce blizko popri palivovej nadrzi) za novu koncovu ruru.
Co sa neurobilo?
Chcel som vymenit este zadne loziska, ale auto mal predtym v rukach nejaky PAN mechanik. To malo za nasledok to, ze niekto utrhol skrutku, ktora zaistuje taky ten valcek v satelitnom kosi v diffe. A aby bol nenapadny, tak namiesto toho, aby to opravil, tak proste ten utrhnuty koniec zaskrutkoval nazad a tvaril sa, ze sa nic nedeje. Prima praca. Vidno, ze sme stale na Slovensku. Tu je obrazok toho diffu a v strede tych vsetkych koliesok je ten kolik, ktory som nevybral a nechcel som sa s tym dalej zabavat:
Dalej zostava opravit slznutie oleja z predneho diferencialu, ale to ma zatial cas (urcite sa to vsak bude robit). Potom ma volu domec riadenia.
Nakoniec uz len nejake kozmeticke malickosti ako vymenit antenu, a niekde kupim nejaky pevnejsi zadny stabilizator. A v dalekej buducnosti, ked sa mi skutocne bude chciet, kupim vsetky nove pruziny, tlmice a potrebne veci k nim. Tieto co mam funguju, len obcas vrzgaju (hlavne pravy zadny tlmic je trochu dost vybuchany).
Auto inak teraz jazdi. S novymi pneu je to hned lepsia jazda po dialnici, vsetko je pekne utesnene, namazane, spravene a skontrolovane. Nic nekvapka, nic netecie viditelne, ze by robilo mlacky pod autom. Hned je to lepsie. A na zaver uz len aktualny vzhlad auta:

|
Uto, 24.08.2010, 16:49 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
pekné, ale na to v akom super stave to auto bolo si sa dosť namakal 
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Uto, 24.08.2010, 21:02 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
A tak konečne to dostalo servis čo už malo hodne dávno.
Gratulujem že všetko podarilo ako má.
S tým zaisťovacím kolíkom, hm ruky odtrhnúť dotyčnému. Zlomený kúsok sa bude hodne ťažko vyberať, už vonkoncom nie na aute. Nehovoriac že predpokladám že to malo hlavu skrutky ožutú, páč nikdo sa neunúval použiť 1/4" očkový kľúč.
Otázka je prečo to niekto ulomil.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 30.08.2010, 9:15 |
|
 |
zoom
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23 Príspevky: 108 Bydlisko: Bratislava
|

Zatial ten diferencial nechavam tak, ako je. Co sa tyka opotrebovania, tak je v dobrom stave, ziadne podozrive zarezy, tanier a hruska sedia ako maju.
Objavila sa vsak jedna vec: auto trochu tazsie startuje. To znamena, ze ked otocim klucikom do druhej polohy, pockam kym pozhasinaju svetla na pristrojovke a zacnem startovat, tak musi aj 2-4 sekundy tocit starter (pocujem niekolkokrat to kch kch kch) a az potom chyti motor. Auto zatial normalne startuje, ale nepaci sa mi to. Chcem prist na pricinu a odstranit ju do zimy.
Vzdy sa to deje, ked auto cez noc vychladne. Pokial je zohriate a nastartujem par hodin po vypnuti, tak chyti na 1-2 tie "kch".
Ma niekto napad, co by to mohlo byt, resp. ktore komponenty by som mal skontrolovat? Zatial sa k tomu staviam takto:
- Kedze tocenie startera sa pri startovani nespomaluje (nezdochyna), predpokladam, ze baterka je v poriadku.
- Pri prepnuti kluca do druhej polohy pocut normalne palivove cerpadlo bzucat, takze palivo tlaci (mozno je chybny ten vratny ventil a palivo steka nazad do nadrze?)
- Je mozna nejaka vlhkost v rozdelovaci, mam to skontrolovat pod krytkou?
- Ine napady?
|
Uto, 31.08.2010, 2:04 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
- Baterka, aj ked sa bude javit ze je O.K. tak moze byt K.O. skus s nejakou inou novou baterkou.
- toto tazsie startovanie mne robilo ked som odpojil baterku a vynuloval sa PC a nezaplo my "sytic" (neviem ako sa to zariadenie na studeny start vola)
|
Uto, 31.08.2010, 7:47 |
|
 |
TomasBA
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 13.02.2007, 21:38 Príspevky: 140 Bydlisko: BA/PK
|
Zoom mas to pekne porobene, paci mi to auto, vlastna robota je vzdy ta najlepsia......
_________________ ...dlha seda Y61 2.8TD (1998) s elektronickym cerpadlom ...Ex dlha zelena Y61 2.8TD (1999) s mechanickym cerpadlom ...popripade pomoze Pajero Sport 2.5TD (1998)
|
Uto, 31.08.2010, 10:59 |
|
 |
zoom
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23 Príspevky: 108 Bydlisko: Bratislava
|
Cau, no to sice je, ale uz by jej mohlo byt menej  . Kazdopadne by som rad doplnil nejake informacie k tomu startovaniu. Dnes sa mi prvykrat stalo, ze na volnobehu (prevodovka bola v P), mi motor sam od seba skapal, jednoducho zhasol. Skusil som hned na to nastartovat a ziadny problem, vsetko pekne bezalo. Takze problem mozno bude v nejakom zapalovani alebo crankshaft position sensor? To divne startovanie potom mozno je len vedlajsi prejav tohto. Takze opatovne - na co by som sa mal zamerat?
Inak este poznamka, ale toto si fakt mozno uz len nahovaram: posledne dni sa mi zdalo, ze motor nema uplne hladky chod, akoby napr. vynechaval jeden valec alebo co. Mozno staci vymenit sviecky a kable k nim, neviem. Prosim o rady.
EDIT: Hmm, tak este citam, ze to moze byt taka malickost ako vykvedlane konektory na TPS, CPS a PCM. Cize vsetky pekne vytiahnut, vycistit, nasprejovat nejakym elektrotech. olejom, zasunut nazad a popripade aj upevnit stahovacou paskou. Do tohto sa pustim hned pozajtra.
Naposledy upravil zoom dňa Uto, 31.08.2010, 21:22, celkovo upravené 1
|
Uto, 31.08.2010, 20:42 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
ten motor ti po naštartovaní normálne bežal aspoň niekoľko minút alebo natočil a hneď zhasol?
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Uto, 31.08.2010, 21:14 |
|
 |
zoom
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23 Príspevky: 108 Bydlisko: Bratislava
|
No po opatovnom nastartovani neviem. Som ho skusil nastartovat, isiel, tak som ho zhasol po par sekundach a siel dalej do prace  . Ked cez noc vychladne Jeep, skusim trik, ze nastartujem auto a kym bude studeny motor, budem kyvat PCM skatulkou. Volne konektory by sa mali prejavit prave zhasnutim/zakuckanim motora. Budem len dufat, ze to nezhasne niekde uprostred cesty.
|
Uto, 31.08.2010, 21:24 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|