Dnes je utorok 8. júla 2025, meniny má Ivan a zajtra Lujza
Ručný plyn na Patrol Y61 2,8TD
Autor |
Správa |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
Karlito,
keďže píšeš lanko dnu, tak je to jasné, za ktoré lanko budem ťahať (ak teda myslíš Pajero 3,5 V6), lebo tam som len povrchne zistil, že prípusť je ovládaná priamo lankom, o medzikuse som ani nevedel. Keďže sa jedná o automat, tak ťahanie navijakom na neutrále.
Masurko,
písal som jednoduchý selsyn, myslím tým synchronizačný člen jednosmerný, keďže sa jedná o prenos uhlovej polohy plynového pedála do CML môjho poloelektronického čerpadla. Ak je napájaný stabilizovaným napätím 5V ako píše Rado, mohlo by sa jednať aj o odporový snímač... ale to musím dakde vyzistiť. Prečo zrovna 5V? Obávam sa úbytku napätia pri pokuse do tejto cesty niečo strčiť. Chcelo by to nejakého Patrol Edisona, ako tu bol ospomenuté, čo túto časť vozidla už nejak rozoberal a aj zložil nazad.
Ale ty už asi kukáš do oblasti letectva, lumpe, tož tam sú selsyny samozrejme rozvinuté do košatej podoby.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pon, 20.09.2010, 15:13 |
|
 |
BBMiso
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21 Príspevky: 705 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Vypnes zapalovanie, precvaknes kabel iduci k snimacu polohy pedalu, napajkujes dvojpolohovy prepinac s tromi prepinacimi kontaktmi, pripajkujes spat droty iduce k snimacu polohy a na druhu stranu napajkujes potenciometer 4k ohm. Prepinac v polohe A - ovladanie pedalom, v polohe B ovladanie potenciometrom.
_________________ Patrol GR Y61, 2,8TD
|
Pon, 20.09.2010, 18:32 |
|
 |
Danopatrol
Učeň
Registrovaný: Štv, 08.11.2007, 20:27 Príspevky: 81 Bydlisko: Kysuce
|
Čo tak,poťahovať jestvujuci plynoví pedal lankom ručneho plynu,dorobeneho napr. z Y60.To znamena že ked pridaš ručnym plynom tak posunieš pedal nožneho plynu k podlahe a tím zvýšiš otačky bez použitia nohy.
Myslím že to nieje nič zložite a hlavne žiaden zasah do elektriky.
|
Pon, 20.09.2010, 21:36 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
Mišo popísal si to ako hotovú vec, kua, ale nešlo by to paralelne?
Keď mi prdlo lano v štvorke špeciálke v Slavkove, mal som pomerne málo rúk a nôh na ovládanie Patrola aby som nezhučal do rokliny, ešte do toho prepínať prepínač, no neviem.
Ale to s tými 4KOhmami vyzerá presvedčivo (ak je tam teda odporový snímač), len to vymyslieť ako paralelné ovládanie, aby sa dalo pridať nad úroveň ručného plynu.
Dano, tá myšlienka je dobrá, ale zatiaľ som spoľahlivé mechanické riešenie pri plynovom pedáli, na malom ramene je veľká páka a na veľkom to tam zavadzia (kanady, čižmy, blato...)
Ale divné mi je, že by to niekto už nemal urobené?
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Uto, 21.09.2010, 0:02 |
|
 |
MIrec01
koumák
Registrovaný: Pia, 28.12.2007, 0:25 Príspevky: 1355 Bydlisko: Banska Bystrica
|
jenki píše: Mišo popísal si to ako hotovú vec, kua, ale nešlo by to paralelne? Keď mi prdlo lano v štvorke špeciálke v Slavkove, mal som pomerne málo rúk a nôh na ovládanie Patrola aby som nezhučal do rokliny, ešte do toho prepínať prepínač, no neviem. Ale to s tými 4KOhmami vyzerá presvedčivo (ak je tam teda odporový snímač), len to vymyslieť ako paralelné ovládanie, aby sa dalo pridať nad úroveň ručného plynu. Dano, tá myšlienka je dobrá, ale zatiaľ som spoľahlivé mechanické riešenie pri plynovom pedáli, na malom ramene je veľká páka a na veľkom to tam zavadzia (kanady, čižmy, blato...) Ale divné mi je, že by to niekto už nemal urobené?
Počuj a penzista a cez to tlačítko heat by to neslo???teda ako ručný plyn?
_________________viewtopic.php?f=4&t=3491&hilit=moj+samikviewtopic.php?t=9904&postdays=0&postorder=asc&start=0 Nerob si starosti s tým, čo si o tebe myslia iní. Tí majú dost starostí s tým, čo si o nich myslíš ty.
|
Uto, 21.09.2010, 0:11 |
|
 |
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
Talcitko Heat sa po zaradeni kvaltu automaticky deaktivuje ...Aspon mne na AT to funguje tak , ze vrci iba v P alebo N polohe volica ... Akonahle radim (ta logika to berie , ze sa uz idem pohnut) do D,1,2 alebo R = zvysene otacky padaju dole ...
NoWay
add Jenki)
vravime furt o rucnom plyne ? = taky ako pouzivaju traktoristi pri orani , ze packou nastavi mnozstvo zmesi (proste mechanicky otvori klapku) a ono to proste ide az kym fyzicky tou packou opat nepridas alebo neuberies ? a toto chces pouzit v terene ?
alebo
mas predstavu o dlhom presune po rovnych cestach a nechce sa ti drzat nohu na plyne = tak si nastavis rychlost a .... ale to nie je rucny plyn
_________________ OFF the ROAD
|
Uto, 21.09.2010, 6:13 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
Ivko ono tie oci su neni co to byvalo vsak?  Jenki jasne pise o rucnom plyne, ked si potrebuje zvysit tocky napr. kvoli navijakovaniu a pod. aby nemusel stat na plyne 
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Uto, 21.09.2010, 7:59 |
|
 |
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
Prasiatko = oci mam ako rys (teda s korekciou cca 5Dio) a myslim , ze tu je debata o inom... Zvysit otacky pri navyjakovani sa da aj tym uz spomenutym tlacitkom Heat a pokial si daval pozor , ked som ta par krat tahal = tak aj vrcalo a bolo pouzite ...
Tu ale ide (asi) o ine ...
_________________ OFF the ROAD
|
Uto, 21.09.2010, 8:03 |
|
 |
Herman
Učeň
Registrovaný: Str, 12.05.2010, 7:15 Príspevky: 77 Bydlisko: Zborov nad Bystricou
|
Jenki co furt spekulujes, jednoducho sadnem a idem  rucny plyn kdo to kedy videl sak to neni motorka alebo kosacka . 
_________________Pajero 3,5V6, www.herman-sro.sk
|
Uto, 21.09.2010, 8:08 |
|
 |
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
Na mojom tátošovi je ručný plyn vyriešený tak, že na prístrojovke je točítko ktorým ovládam lanko vedené k pedálu. Tam je ním ovládaná poloha tohto.
Šlo by to spáchať aj na GR
Je to jednoduché. A je to (hlavne) neelektronické 
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Uto, 21.09.2010, 8:26 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
Ivko nepametam si, ze by si ma niekedy tahal ty, ale ano vsimol som si, ze pouzivas nejake "udelatko" pri winchovani co ti zvysi otacky. Ja som bol v tom, ze ako -ka- povedal HEAT tlacitko prestane heatovat hned ako prestane dozhavovat motour.  A mozno chce Jenki len trochu sportu aby sa mohol prebehnut popri iducom aute 
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Uto, 21.09.2010, 8:27 |
|
 |
BBMiso
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21 Príspevky: 705 Bydlisko: Banská Bystrica
|
No, ak to bude daky mikroprepinac pod zadnym sedadlom  . Daj tam jednoduchy packovy prepinac tak, aby bol v dosahu a stacilo po nom iba capnut.
_________________ Patrol GR Y61, 2,8TD
|
Uto, 21.09.2010, 8:36 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Chlapci, začínate tu brainstormovať pekne súvisle až mi je to divnô...
1.) HEAT - OK do konca cyklu dožhavovania, alebo zaradení kvaltu, inak ani bohovi.
2.) regulovať polohu plynu mechanicky - lanko, doraz, zarážka nezoxiduje
3.) potenciometer (točítko) do obvodu plynový pedál - čerpadlo
4.) presne definovaný ohmický odpor= poloha akoby pedálu aby po zopnutí tlačítka držal motor dajme tomu konštantných 1.200 otáčok
-ka-
PS: eném virtuálna otázka, dokáže mi to niekto zdatný objasniť ako sa na Y61 s RD28Ti nastavuje voľnobeh? Mechanicky ako doraz pedálu, či elektronicky ako vyváženie systému?
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Uto, 21.09.2010, 9:14 |
|
 |
BBMiso
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21 Príspevky: 705 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Mechanicky ako doraz pedalu nie. Okrem snimaca polohy su tam este dva spinace. Jeden sa spina ak je pedal uplne stlaceny a druhy ak je uplne volny. Na volnobezne otacky to ide ak je ten druhy zopnuty.
_________________ Patrol GR Y61, 2,8TD
|
Uto, 21.09.2010, 10:27 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
BBMiso píše: Mechanicky ako doraz pedalu nie. Okrem snimaca polohy su tam este dva spinace. Jeden sa spina ak je pedal uplne stlaceny a druhy ak je uplne volny. Na volnobezne otacky to ide ak je ten druhy zopnuty.
Dobre dobre, chňápem, ale ako sa vyvažuje systém, keď sa zopne spínač povoleného pedála, aby to vrčalo na 774 +/- 20 otáčok za minútu. Sa asi musí nejako naladiť, nie?
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Uto, 21.09.2010, 10:35 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|