Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 18.05.2025, 7:53
Dnes je nedela 18. mája 2025, meniny má Viola a zajtra Gertrúda




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 28 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 Ako sa (NE)jazdí v teréne 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2389
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ako som napísal hore, ten Wrangler je dosť mimo bežný rámec, určite na hranici možností a určite nie laik.
Podľa mňa mohlo pôsobiť negatívne aj to, že nevedel presne polohu a natočenie kolies voči podkladu pri tom obrovskom uhle stúpania - práve kvôli tomu, že záber už robia iba hrany gúm...
ale netuším, čo myslíš tým - ako inak sa správa automat. Lebo na automate stačí ubrať, dokonca sa automat správa o hodne lepšie ako manuál, má vláčnejší záber, menej strmý a hneď prestane ťahať. Aj keď si nemyslím, že by mu to pomohlo, zmena ťažiska už bola v pohybe.
Len som chcel povedať, že to určite nebolo automatom.

Zato ten prípad biely Patrol GR bol určite debilom za volantom. :-D

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Pon, 27.09.2010, 14:52
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 27.12.2009, 20:08
Príspevky: 583
Bydlisko: Martin
Odpoveď s citáciou
Poslať hm
A čo si myslíte o tomto? :-D http://www.youtube.com/watch?v=KN22Dn8D ... re=related

_________________
Suzuki vitara OME


Pon, 27.09.2010, 15:38
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4332
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no, musim dat trochu za pravdu Emodymu, hoci aj Jenki ma pravdu, ale v tomto pripade ide o to, ze automat nema taky presny kontakt s nohou, teda mne sa stavalo, ze v prudkom stupani, ked som fakt potreboval zaberat po milimetroch, tak pridavam pridavam, nic nic a zrazu skocil (rozumej 30 cm) ale uz to bolo vela...

...a samozrejme je to aj o navigacii, pripadne kolkometrovu pamat ma dany sofer...

mne napr. moja cca 40m pamat (to uz pokladam, za dost dlhy usek na zmapovanie a zafixovanie terenu) na escalatore nestacila a kamarat ma navigoval, pretoze som siel tak pomaly, ze sice som si pamatal co kde bolo, ale kedze som siel ako slimak, nevedel som kde presne som, pretoze som siel nekontinualnou rychlostou a pomalsie ako obvykle...

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Pon, 27.09.2010, 15:52
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2389
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No, možno je to tým, že ja mám iba pozitívnu terénnu skúsenosť s automatickým Japoncom :-D , Wranglera naozaj vôbec nepoznám.

Ale ten navigátor je fakt kľúčový, mne napr.najviac robia problémy práve momentálne uhly natočenia kolies voči podkladu, tam mám štatisticky najviac chybných odhadov.
Na toto sú dobré tie jednoduché trialíky, ako boli napr. teraz na Vrbine, to je fakt dobrý tréning, boli tam skaly v správnej kombinácii, bez veľkého rizika búdy.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Pon, 27.09.2010, 16:05
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4332
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ha, za kniplom uhol natocenia kolies netreba sledovat, co ? ale urcite mas omnoho vyzsiu uspesnost na offe, ako keby mna posadili do M 29tky :-D tiez slusny trening na toto myslim je v Brezne, skratka lokalne male trate technicke

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Pon, 27.09.2010, 16:39
Profil ICQ WWW
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 06.12.2007, 19:15
Príspevky: 111
Bydlisko: Liptovský Mikuláš
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No čo sa týka tých automatov, podľa mňa veľmi záleží na skúsenosti vodiča, sú to 100-ky hodín hrania sa s plynom, aby človek vedel kedy to konečne zaberie a aby bol schopný posúvať sa slimáčim tempom pri sklone 45 st., alebo po schodoch.

Po skúsenostiach na G-ku, veľmi záležalo na sile motora a aj teplote oleja v prevodovke. Inak reagovala v zime, resp. konštantnej teplote a inak keď som sa celý deň mrvil na piesku pri teplote okolia 35 st. A tak som aj hodil budu na strechu, lebo olej bol prehriaty, ja som stal na plyn a 5s. nič a až potom záber, ale to už bolo neskoro. Ale v princípe to bola moja chyba, priznávam.

Môj názor.

_________________
LR Defender 110 SW Td5 110kW, Superwinch EP 9, 2"lift, T3, CB/PMR


Pon, 27.09.2010, 19:33
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2389
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Rado, kolesá len pri dosadnutí na dráhu :-D aby si nevyzul :wink:
A Brezno je super, domáce hrisko, ale to blato jak drží v kolesách !!! ešte nikde som nenašiel podobné, po prvú WAPku idem 30-40, aby som z cesty nevyskočil. Výborná je aj Vrbina, tam je zasa dosť skál, tak akurát.

Edo, veď vravím, oprobovať treba japonský automat :-D germán je moc prešpekulovaný. :smt129
Ale vážne teraz, ja keď vidím toho Ruda Jarabicu na Pajere 3,0V6 automat bez úprav, ako mu ide pri tom off road triale, tak vážne klobúk dole pred tým technickým riešením. Teda aj pred šoférom, lebo radosť pozerať. A to isté Adrián, chodí s tým dlhým Defom trial akoby mimochodom, bez týrania vozu, samozrejme, ten má manuál. Možno sa tiež pridajú do debaty.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Uto, 28.09.2010, 8:05
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 06.12.2007, 19:15
Príspevky: 111
Bydlisko: Liptovský Mikuláš
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To Jenki

No je to o tom ako komu sadne auto, vždy je to o vodičovi a jeho cite, niekto sa s tým narodí, iný ho nezíska nikdy a je mu jedno či je to manuál alebo automat.

Adrián má cit pre to auto, čo sa týka jazdenia, len niekedy ma pichá pri srdci keď búchajú kamene po difoch, ostatnému neublíži lebo to má zospodu opancierované. A tá ľahkosť jazdy je nikedy spôsobená uzavierkami predného a zadného difu, tak že v pohode bez dynamiky. Ja by som do niektorých vecí nešiel aj ked mám upravený podvozok a on ide, na seriovom.

_________________
LR Defender 110 SW Td5 110kW, Superwinch EP 9, 2"lift, T3, CB/PMR


Uto, 28.09.2010, 10:42
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 16:11
Príspevky: 409
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
RADOFFROAD píše:
to pajero co cuvalo, okrem toho, ze bolo mizerne obute na uzkych diskoch ako dovod vidim prilis dynamicke cuvanie, mozno strata trakcie na tych ubohych pneu, ale predovsetkym strata orientacie "kde mam zadne kolesa"

Rado ako myslis tie uzke disky? Myslis ET-cko? Inak suhlasim s tym, ze podla toho videa sa do toho pustil akoby isiel po rovine...

_________________
Range Rover farma :)


Uto, 28.09.2010, 14:46
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.11.2008, 23:39
Príspevky: 529
Bydlisko: ba//mi
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tieto videa hovoria iba o jednom.. ak idete do terenu kazdopadne sa minimalne priputajte aspon pri takychto vyjazdoch...

_________________
www.khvmi.sk


Uto, 28.09.2010, 15:06
Profil WWW
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4332
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
myslim aj uzke ako uzke aj ET, jedno s druhym suvisi a oboje znamena, ze je "posed" auta na vozovke (podklade) uzky a teda stabilita horsia a ani väcsinou ako je aj z videa vidiet mu nepsauje stopa po inych lesnych strojoch (esp. offoch)

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Uto, 28.09.2010, 15:22
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 22.11.2006, 13:12
Príspevky: 1103
Bydlisko: Lipt.Hrádok /LM/ Dohňany /PU/ Brezno - práca
Odpoveď s citáciou
Poslať 
myslím že sa tu vijadruju velmi dobrý off jazdci a suhlasim s tým...

ja som bol vzdy ten co ked nieco mal predsebou tazsieho tak som si to siel obzriet a porozmýšlat a tak som prešiel popripade mi brácho ukazoval von pri aute, no casom useky ktore som sa bal som uz zacal jazdit doma rutinne v palcom v nose...
prichdzaali tazšie a tazsie veci a ked je clovek rzumny a porozmýšla do predu tak bi to malo bit v pohode...

mega doležita vec je zžit sa z autom to myslim ze prichdza tak po roku jazdenia po ceste aj terene ked clovek pojazdi a vie citit svoje auticko...
ja som skor ta povaha že som bol vzdy opatrny no mam par kamosov co jazdili dakedy plný knedlik neobzretie si prekážky auto mesiac vrukách a už to išlo do euráčov... :-D :-D :-D

pre mna osobne si vzdy zaslužil respekt vijazd zasneženým kopcom v lade sem tam nejaka skalka aby sa nepovedalo, v podstate je to cesta ktoru absolvujem na chatu kazdy týžden ale ked pride zima tak kazdy profik u nas spozornie...

nasledovný zážitok : salatite do kopca plneho sne hu a ladu tak kolo 2-3 velka alebo 4 redukcna a proste bud to vijdete ALEBO : nasi ofrroaderi ktory poznaju tu cestu tam spadli už vsetci vratane mna je to v podstate zvaznica kde na konc kopca tlacite uz aj ocami auto ma uz riadne naložene a zacne vam zastávat až zastane...radite spiatocku aby ste to ako tak ukontrolaovali ale bez sance auto vamzacne letiet dozadu 20-30 km rýchlostov avi cakate len tupí náraz no ten sa este vdaka bohu nikdy neudial.... :D :D :D tomu vravim poriadne stiskanie pri zadku...
zaujimave je ze ked si to hadzeme smikom dole ale smerom dopredu tak uz to take nie je dokonca je to zabava...

raz sa tam stretli moji kamarati na troloch, jeden palil 2velkou hore a ten druhy letel smikom dole zbadali sa azacal sa tanec, ten co isiel hore ani nevedel ako rýchlo dal spatecku a leteluz dole ked sa mu pred nosom tocil 2,5 tonoví trol pred nosom hodinami aby vpalil do lesa a nie doneho... :D :D :D
to bol zážitok...xe

a takto sa mi tu mavame na Liptove...
otazka znie tiež aký ma kto pud sebazáchovi...kolko ho pusti riskovat...
a nazáver zabavne moje hesielko : ak budeš šklbat z autom auto bude šklbat tvojou penaženkov... :-D

_________________
Niva1,6 Niva1,7i Galloper2,5 TDi Patrol2,8-3,0 LR Disco1 300Tdi Honda CRV2,0 LR Disco1 200Tdi Nissan Terrano2W2,7tdi LR DiscoIITD5

autodolesa.sk
Land Rover Club Liptov
LandOFF service
Offroad Club Luky

offroadclubliptov@gmail.com
0908 384 826


Uto, 28.09.2010, 19:44
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
012Roman_0 píše:


Hovorím len jedno ... akoby papučou muchy na stole zabíjať... :-D

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Uto, 28.09.2010, 20:29
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 28 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: