Dnes je sobota 10. mája 2025, meniny má Viktória a zajtra Blažena
Lift 3,5" na XJ - ano ci nie
Autor |
Správa |
traktoristaa
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 10.06.2010, 20:24 Príspevky: 295 Bydlisko: Piestany
|
Chcel by som spraviť lift na XJ. Ale stále sa neviem rozhodnúť či áno alebo nie.
Teraz tam mám podzvozok už dosť opotrebovaný (pneu 225/70xR16) a idem ho meniť(péra, čapy, ramená...).Dám tam o 1“ vyžšie péra.
Ale hrám sa z myšlienkou zdvihnúť to o 3,5“ a pneu 31“.
Lift 3,5“ má výhody a nevýhody.
Výhody: nádherné auto, lepšia priechodnosť terénom
Nevýhody: zhoršená stabilita na ceste, tvrdší podvozok (?), strata krútiaceho momentu, zhoršený brzdný účinok,väčšie opotrebovanie náprav-prevodovky-spojky, zpísanie do TP rozmer pneumatýk 31“, cena.
Prosím dajte neaké info ako sa zmenilo auto keď sa spravil lift. Poznatky pred a po. Je to vôbec rozumné. Lebo okrem estetiky (čo je veľmi pekné) v tom nevidím zmysel.

|
Pia, 08.10.2010, 12:11 |
|
 |
Macej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 20.09.2009, 20:21 Príspevky: 547 Bydlisko: Vchod Záhoria
|

traktoristaa píše: ....strata krútiaceho momentu, zhoršený brzdný účinok,väčšie opotrebovanie náprav-prevodovky-spojky, zpísanie do TP rozmer pneumatýk 31“, cena.
Ja teda určite niesom žiadny odborník a ani som neliftoval o 3,5" Jeepa a ani nič iné ale tie nevýhody čo sú tu spomenuté vychádzajú práve zo zväčšenia priemeru pneumatík. Ak by zostal ich rozmer pôvodný tak tieto "nevýhody" by aj pri 4,5" lifte nenastali. A lift sa podla mňa nerobí na estetiku ale práve na zvýšenie priechodnosti v teréne a z toho vyplíva že sa väčšinou použijú aj väčšie pneu ktoré sa zmestia už zmestia oproti seriovej výške. A čo by som považoval tiež sa výhodu že sa zväčší (väčšinou) chod náprav čiže tzv. kríženie.
Tak osobne si myslím ak auto plánuješ používať v teréne a preto si ochotný upustiť od stability na ceste (tú môžeš dohnať rozšírením rozchodu náprav) tak rozhode liftuj. Ak to chceš iba do mesta na parádu tak stačí seriovka akurát aby neležala ako mnoho Cherokáčov (zadok). Jeep má rešpekt v meste aj bez liftu
Toť moj laický názor. Znalci opravia/doplnia 
_________________ Range Rover Classic - One is not enough
|
Pia, 08.10.2010, 15:58 |
|
 |
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8011 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
Macej píše: Tak osobne si myslím Jeep má rešpekt v meste aj bez liftu  Toť moj laický názor. Znalci opravia/doplnia 
nuz to je mudre ,, a pises dobre 
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Sob, 09.10.2010, 9:17 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
traktoristaa píše: Lift 3,5“ má výhody a nevýhody. Výhody: nádherné auto, lepšia priechodnosť terénom Nevýhody: zhoršená stabilita na ceste, tvrdší podvozok (?), strata krútiaceho momentu, zhoršený brzdný účinok,väčšie opotrebovanie náprav-prevodovky-spojky, zpísanie do TP rozmer pneumatýk 31“, cena.
Tieto nevyhody sa objavuju u zbastleneho liftu. Ked to urobis poriadne , tak ako sa ma (okrem liftu + vymena prevodov, upgrade zadnych brz a pod.) tak nic z toho co pises nenastane.
|
Sob, 09.10.2010, 21:26 |
|
 |
traktoristaa
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 10.06.2010, 20:24 Príspevky: 295 Bydlisko: Piestany
|
[/quote]
Tieto nevyhody sa objavuju u zbastleneho liftu. Ked to urobis poriadne , tak ako sa ma (okrem liftu + vymena prevodov, upgrade zadnych brz a pod.) tak nic z toho co pises nenastane.[/quote]
Co to znamena vymena prevodov? Zmeni sa neake kolecko v prevodovke, pridavnej prevodovke alebo v diferencialoch?
|
Sob, 09.10.2010, 23:03 |
|
 |
tibik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18 Príspevky: 2349 Bydlisko: Banská Štiavnica
|
meni sa prevod v diferencialoch .
PS: podla mna najjednoduchsie je ale vymenit komplet napravu s potrebnym prevodom 
_________________ Ex. XJ. 2,5td 1998. WJ 2,7 crd 2002. zatial leštenka . Grand Vitara 2,0td 2006 3dv. WK/WH 3crd. 2006. Prejdem kade chcem - skoro všade !
|
Ned, 10.10.2010, 9:30 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
tibik píše: meni sa prevod v diferencialoch . PS: podla mna najjednoduchsie je ale vymenit komplet napravu s potrebnym prevodom 
Ked ju menis, aj tak je dobre ju repasnut, takze to mas vlastne jedno.
|
Ned, 10.10.2010, 19:52 |
|
 |
tibik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18 Príspevky: 2349 Bydlisko: Banská Štiavnica
|
Ano tak som to myslel , aspon ja som daval vsetko co som myslel že treba nove ked som menil po havarke 
_________________ Ex. XJ. 2,5td 1998. WJ 2,7 crd 2002. zatial leštenka . Grand Vitara 2,0td 2006 3dv. WK/WH 3crd. 2006. Prejdem kade chcem - skoro všade !
|
Ned, 10.10.2010, 20:09 |
|
 |
RENSO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31 Príspevky: 1393 Bydlisko: Revúca
|
hmm, čo v tom máš za motor? kolko jazdíš cestu, kolko terén? aký podvozok máš na mysli? prevody počítaj cca +400 hore ak sa nemýlim a je to priam nutnosť pri slabších motoroch /u XJ 2.1 renault, 2,5 VM, 2,5 TBI, ostatné si už s 31 poradia... také 35 je už debata zase o inom, a nie len o podvozku ale to neriešime.
_________________ vek: 25 ex: Wrangler 2,5i ex: Wrangler 4,0i ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 2,5TD ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka now: Ford Explorer
|
Ned, 10.10.2010, 20:44 |
|
 |
traktoristaa
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 10.06.2010, 20:24 Príspevky: 295 Bydlisko: Piestany
|
RENSO píše: hmm, čo v tom máš za motor? kolko jazdíš cestu, kolko terén? aký podvozok máš na mysli? prevody počítaj cca +400 hore ak sa nemýlim a je to priam nutnosť pri slabších motoroch /u XJ 2.1 renault, 2,5 VM, 2,5 TBI, ostatné si už s 31 poradia... také 35 je už debata zase o inom, a nie len o podvozku ale to neriešime.
A co brzdy, pred 2 mesiacmi som daval nove. Treba aj tie vymenit?
Motor tam mam 2,5TD.
Co sa tyka terenu, tak jazdim prilezitostne. Len tu po kopcoch. Ziaden hard. Som skoro novacik. Ako pisem hore tak idem menit podvozok. Stary je po (ako hovori palo ch.) po smrti. V servise mi ponukli variantu 1" alebo 3,5". Najskor som chcel len 1". Ale casom sa mi zacal pacit ten 3,5". Preto tu na nete hladam ci ist do toho alebo nie. Ostatne ako pisem hore.
|
Ned, 10.10.2010, 21:09 |
|
 |
RENSO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31 Príspevky: 1393 Bydlisko: Revúca
|
zisti si najprv značku podvozku a napíš sem, aby si nekúpil hlúposť za drobné, pri týchto veciach sa oplatí dať viac... brzd sa neboj a počítaj s tým že všetky uloženia a čapy budu dostávať viac po krku a tým padom častejšie menenie, čisto následkom gum a zvoleného ET na disku... nie podvozkom ako si asi myslíš (z vyčítania mi tak prišlo)
_________________ vek: 25 ex: Wrangler 2,5i ex: Wrangler 4,0i ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 2,5TD ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka now: Ford Explorer
|
Ned, 10.10.2010, 21:39 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Co sa tyka brzd, tak zadne bubnove treba upgradnut na kotucove. Stoji to sice cez 300€, ale urcite to stoji za to.
Ja som vymenil komplet bobnove za nove bubnove a som tam kde som bol. 
|
Pon, 11.10.2010, 9:09 |
|
 |
traktoristaa
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 10.06.2010, 20:24 Príspevky: 295 Bydlisko: Piestany
|
dado píše: Co sa tyka brzd, tak zadne bubnove treba upgradnut na kotucove. Stoji to sice cez 300€, ale urcite to stoji za to. Ja som vymenil komplet bobnove za nove bubnove a som tam kde som bol. 
A to je kde?
|
Pon, 11.10.2010, 9:16 |
|
 |
traktoristaa
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 10.06.2010, 20:24 Príspevky: 295 Bydlisko: Piestany
|
A ako to bude s tvrdostov podvozku? Minule ste tu mali debatu za ked sa zdvihne podvozok tak predne ramena budu sikmejsie a teda budu viac prenasat razy do karoserie. Je mozne kupit neaky drziak ktory sa podlozi pod ramena na karoserii? Tak aby boli co najrovnobeznejsie s vozovkou.
|
Pon, 11.10.2010, 9:26 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|

tak napíšem aj ja trochu k tomu :
Tóno pekne poporadí:
do cca 2 palcov sa dá XJ zdvihnúť relatívne lacno a bezproblémovo. Stačia na to sériové ramená, predné struny sa dajú vypodložiť, dozadu listové perá +1´´ a dlhšie húpačky. Tlmiče dlhšie (al v najhoršom môžu ostať aj pôvodné s predĺženými úchytmi. Plus predĺžiť tiahla stabilizátora a nastaviť panhardku. Toto všetko samozrejme za predpokladu, že sériové veci sú v podriadku (sielntbloky v ramenách, čapy...)
Ale aj tak pri tejto úprave dochádza k zvýšnému opotrebeniu niektoých častí - viac trpí guľový čap sériovej panhardky, stabilizátor prednej nápravy, uloženia v ramenách.
Ale čokoľvek vyššie od 2´´ (ak to má normálne fungovať) vyžaduje ďaľšie úpravy.
Základom je nahradiť pôvodné plechové ramená niečím pevnejším a hlavne s inou geometriou. Ak sú nové ramená nastaviteľné, je to len plus.
Od 4,5 palca je to nutnosť. V prípade, že sa zvolia ramená s uniballmi, tak
sa výrazne zlepší "kríživosť" a odľahčia sa sillentbloky (pretože veľkú časť "krútenia" ramena prevezme uniball. Popri tom samozrejme prerobiť uloženie panhardky. Treba predĺžiť brzdové hadice. Menia sa struny aj listy. Menia sa tiahla predného stabilizátora. Od určitej výšky treba nanovo nastaviť záklon prednej nápravy a uhly kardanov. Vzadu sa môže vyžadovať zmena kardanu na SYE......
Ad uhol predných ramien - toto začína byť na XJ kritické až od cca 5´´. Dá sa to riešiť 3 spôsobmi.
1. tzv "Radius Arms" - zahnuté ramená
2. "drop brackets" - spustenie úchytov ramien
3. "Long Arms" - dlhé ramená - úchyt je posunutý viac do stredu auta
Ad tvrdosť podvozku - áno určite to bude tvrdšie ako séria. Špeciálne ak je podvozok s uniballmi. Ale tvrdosť sa dá zčasti doladiť vhodným výberom tlmičov.
Ad brzdy - brzdy na XJ nie sú žiadna sláva ani v sérii. Ale nie je to primárne tým, že sú vzadu bubny. To je omyl. Bubny na XJ - pokiaľ sú v poriadku, majú správny rozmer a sú správne nastavené tak nebrzdia o nič horšie ako kotúče (napríklad prerobené zo ZJ). A majú jednu veľkú výhodu a to je plnohodnotná ručná brzda!
Ich hlavná nevýhody sú v tom,že pri dlhodobom brzdení skôr "zvädnú" , pri jazde v blate a vode sa do nich dostane bordel a poškodzuje ich výraznejšie ako kotúče (však Kajo Fajer?), a teiž ak sú v kombinácii s C-klip nápravou (napríklad Dana35cklip) tak pri utrhnutí poloosi vybehne von celé koleso aj s bubnom.
Kotúče veľa týchto vecí riešia, ale napríklad ZJ s bubnami defacto nemá ručnú. Lebo tie smiešne bubny vovnútri kotúča a to miniobloženie čo tam je to auto ledva udržií na mieste. O núdzovom zastavení sa môže len snívať. A na blato je citlvejšie ako pôvodné bubny.
Ad 31 pneu, výkon a dynamika.
pri motore 2,5 Td sú v nápravách prevody 3,73. Pri zmene veľkosti kolies z 29 na 31´´ je citeľná zmena v dynamike auta - je to "lenivejše" Ale výkonovo (a zvlášť na redukcii" je to relatívne bezproblémové.
Ideálny stav je výmena stálych prevodov za 4,11 alebo 4,56 či 4,88 - podľa toho, čo kto preferuje. V Tvojom prípade (a vzhľadom na účel použitia) skôr doporučujem 4.11
Ad stabilita na ceste - neviem ako sa to má merať  ale v kombinácii 4,5 lft a 32pneu na 8´´ diskoch s ET -12 osobne nepociťujem nedostatok stability - a to ani pri 150 km/h
|
Pon, 11.10.2010, 11:35 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|