Dnes je piatok 2. mája 2025, meniny má Žigmund a zajtra Galina
Autor |
Správa |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6666 Bydlisko: PB
|

(Webasto riesit nemienim, nie kvoli cene, ale z principu  )
Mame kemru, auto sa zohrieva dlhsie, rozmyslam, ako dostat viac tepla do kabiny.
Napadli ma 2 sposoby, oba su viac menej realizovatelne, ale ma to aj svoje muchy, potreboval by som dalsie rozumy ...
1. Kabinu ohrieva maly radiator, ktory ofukuje vzduch. V tychto teplotach je schopny zacat fukat vlazny vzduch do minuty (aj kvoli vonkajsej teplote vzduchu aj ucinnej ploche radiatora).
V motore je vody dost. Takze by bolo treba poriesit cirkulaciu.
Je realne do cesty postavit cerpadlo, ktore by to utiahlo ?
Nevyhody tohoto riesenia ? (okrem odberu stavy z baterie).
2. Jedna z veci, ktora ostava pomerne dlho slusne horuca su zvody.
Rozmyslal som v ich blizkosti viest nejaku trubku (hlinik ?) a dalej do kabiny. Samozrejme sa nemienim udusit nejakymi splodinami od motora, takze vzduch by sa musel nasavat niekde z prednej ci bocnej casti motora.
Nevyhoda - treba doriesit izolaciu rury, prechod do kabiny. Odber ventilatora hov.no nic (zanedbatelny). Pokial by rura (viac rur v tvare chladica) zaberala v priestore vecsi priestor, aj mrnavy ventilatorik by dokazal pomerne dlho hnat teplo do kabiny, nie ?
A vcul babo rad ... 
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Pon, 27.12.2010, 19:48 |
|
 |
bum
Učeň
Registrovaný: Pia, 06.11.2009, 13:55 Príspevky: 99 Bydlisko: Ke
|
Folie na oknách celkom dobre izolujú ,osobne by som šiel ešte do jedného radiátora v kabíne než ťahať trubky z teplým vzdychom .Radiátor myslím niečo ako je dalši vymenik na vodu v dodávkach vzadu .
_________________ BMW110GS , Jeep Wrangler YJ 4,0L, Hummer H3
|
Pon, 27.12.2010, 20:05 |
|
 |
alfik223
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 20.06.2010, 21:14 Príspevky: 136 Bydlisko: Červenica pri Sabinove
|
zozen si bufik
|
Pon, 27.12.2010, 20:08 |
|
 |
Senator
Koumák
Registrovaný: Uto, 07.09.2010, 11:42 Príspevky: 178 Bydlisko: Košice-okolie
|
tatry 613 ktore mali bufik casto horeli.
_________________ Nissan patrol 2,8D (1998) Španiel
Dinli DL-802 (2010)
|
Pon, 27.12.2010, 20:24 |
|
 |
doricka75
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 16.06.2010, 22:26 Príspevky: 301 Bydlisko: OMSENIE
|
skus okolo vyfukoveho potrubia spravit akoze hada (vymennik) na vodu,ktory napojis na kurenie -kamarat to mal a kurilo to fajn a hlavne s kopca ked je motor menej ohriaty. Tot moja rada 
_________________ ARO 243TD motor PAJERO 2,5TD v predu naprava 461+ ausina,v zadu 100% uzavierka, navijak 5,4t.prekopany podvozok, kompresor,gurtne ,hi-lift. atd....
|
Pon, 27.12.2010, 20:27 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6666 Bydlisko: PB
|
Riesenie sa rovna prvej variante - po chvili sa povodny radiator ochladi. Musel by som aj tu robit nuteny obeh.  V kazdom pripade zaujimave riesenie ako rychlejsie ohriat radiator v kabine.
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Pon, 27.12.2010, 20:30 |
|
 |
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1923
|
Kamarát mal starú T 603 ale ho mrzelo, že bufík žral benzín. Tak vymyslel teplovzdušné kúrenie od výfukov: Vyrobil druhý obal, ktorý bol ca 1 cm vačší ako výfuk obalil výfuk a cezeň preháňal vzduch z kabíny malým ventilátorom na reostat, takže nemusel riešiť sanie čistého vzduchu, a tiež sa mu to rýchlejšie ohrievalo. Ten teplý vzduch privádzal dnu do kabíny pod zadnými sedadlami a napojil ho na vzduchový rozvod od bufíka, takže mohol ofukovať aj čelné sklá. Tatra mala vývuky 2 takže aj on mal 2 ks takýchto prihrievačov. Odpadového tepla z týchto vývukov bolo také kvantum, že v mrazoch vykúrilo kabínu na tielkovú teplotu. Pokiaľ stál a potreboval kúriť, používal bufík.
Naposledy upravil OGO dňa Štv, 30.12.2010, 21:48, celkovo upravené 1
|
Pon, 27.12.2010, 22:04 |
|
 |
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
... jednoznacne teplovzdusne kurenie vysoke pohodlie pre posadku bez zavislosti na motore.
... nema vyznam spekulovat nad objavovanim teplej vody.
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Pon, 27.12.2010, 22:05 |
|
 |
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
BMW ma v stredovom vyduchu el. spiralu a teply vzduch fuka pomerne rychlo, nikdy som to ale nemeral.
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Pon, 27.12.2010, 22:17 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
jasan21 píše: tatry 613 ktore mali bufik casto horeli.
A toto tvrdenie je skade? JPP? Alebo to máš nejako podložené?
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pon, 27.12.2010, 22:44 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
finder píše: (Webasto riesit nemienim, nie kvoli cene, ale z principu  ) ... A vcul babo rad ... 
Ak nemáš rád principiálne Webasto, skús Eberspächer
Ale vážne teraz. Nič účinnejšie ako teplovzdušné kúrenie asi nenájdeš a prestavby s vedením teplého vzduchu (ano, na T603 sa to naozaj robilo, zopár som videl na zrazoch aj úspešných, ale naozaj to vyrábali machri) sú veľmi náročné na výrobu. Ja som mal v Tatre len klasický Eberspächer a kúril výborne.
Ale na tvojom mieste by som sa pozrel po nezávislom kúrení z Wartburga, bolo veľmi malé, malo samostatnú nádržku a možno sa ešte niekde nájde. Dávalo sa do niektorých luxusných modelov a hodne sa toho pred pár rokmi navozilo z Nemecka. Na to, čo potrebuješ, by to podľa mňa bolo postačujúce.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pon, 27.12.2010, 23:06 |
|
 |
bacaono
Frajer
Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01 Príspevky: 222 Bydlisko: Mojmírovce
|
Vobec by som neriesil uz vyriesene.
Jednoznacne teplovzdusne kurenie. Odber malicky, pohode velka. Pri dnesnych motoroch co sa tazsie ohrievaju sa nad tym zamyslalo uz vela ludi a ani profesionalne riesena pre kamionistov niesu ine.
Niekedy ked motory v zime horsie startovali, pouzivali sa teplovodne, ale dnes ked so startom nieje problem, tak kvoli mensej spotrebe elektriny väcsinou teplovzdusne.
_________________ Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
Zatial sa ucim, citam, sledujem.
Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi
|
Uto, 28.12.2010, 9:26 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
dajte nejaké linky na kúrenia ktoré už máte odskúšané, kde by sa dala pozrieť aj cena a možnosti montáže 
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Uto, 28.12.2010, 9:52 |
|
 |
tibik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18 Príspevky: 2349 Bydlisko: Banská Štiavnica
|
no ja mam taketo a zatial postacuje http://www.eberspacher.sk/
_________________ Ex. XJ. 2,5td 1998. WJ 2,7 crd 2002. zatial leštenka . Grand Vitara 2,0td 2006 3dv. WK/WH 3crd. 2006. Prejdem kade chcem - skoro všade !
|
Uto, 28.12.2010, 11:08 |
|
 |
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
finder píše: (Webasto riesit nemienim, nie kvoli cene, ale z principu  )
... tak nam objasni svoje pohnutky lebo fakt nic lepsie ako "teplovzduch" (ci od W.. alebo E..) nejestvuje.
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Uto, 28.12.2010, 21:27 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|