Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Uto, 24.06.2025, 21:34
Dnes je utorok 24. júna 2025, meniny má Ján a zajtra Tadeáš




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 22 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 oleje pre veľkoobjemové benzínové motory 
Autor Správa
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ono o tých olejoch je to celá veda a popísali sa o tom tony papiera a veľa GB webpriestoru :-)

Viskozitná trieda je jedna vec, výkonnostná trieda ďalšia vec a teplotný index (resp. definícia bodu vyparovania a bodu vzplanutia) zas niečo iné. Aj keď navzájom to súvisí.

Takže napríklad olej viskozitnej triedy a rozsahu 10W40 od rôznych výrobcoov môže mať rôzne FP.

Vo všeobecnosti v Európe sa kladie dôraz na dlhodobé zachovanie mazacích vlastností a viskozitnú stabilitu = dlhé intervaly výmeny oleja

v USA až donedávna nikto "dlhodobé" oleje neriešil, bežné intervaly výmeny oleja pre staršie US autá boli 3 až 5000 míľ, tak sa skôr kládol dôraz na vyššiu teplotnú stabilitu.

Preto sa špecifikácie API a ACEA líšia

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Štv, 20.01.2011, 15:08
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1805
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pali, ak sa smiem spýtať, na WJ 4,7 by mal byť interval výmeny oleje 10 tisíc km, ale keď vyynulujem počítač tak odpočítava od 12 tisíc. Čoho sa teda držať?

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Štv, 20.01.2011, 16:02
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2030
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Dnes som sledoval závislosť tlaku oleja od teploty motora, a vyzerá to takto:
studený motor, voľnob. (650), teplota motora pod 40 st, okolie 20 st - 3,4 bar
700 ot., 65 st. - 3,3 bar
700 ot., 75 st. - 3 bar
700 ot., 85 st. - 2,5 bar
750 ot., 105 st. - 1 bar
1500 ot. 105 st. - 1,5 bar
2000 ot. 110 st. - 2 bar
avšak po zohriatí oleja jazdou je tlak oleja na voľnobeh 0,5 bar, po miernom pridaní však stúpa.
Môže externý chladič oleja pomôcť tlaku na voľnobeh?

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Štv, 20.01.2011, 18:50
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1923
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Marisko, napíšem ti totok:
Raz dááávno som mal Aviu. Na motore sme zrobili GO, motor normálne zabehli a potom sa auto normálne používalo. Po poskladaní či bol studený, či bol teplý, tlak na voľnobeh 4, na max otáčky 4,5. Horný tlak sa dal nastaviť na regulačnom ventile olejového čerpadla, nastavili sme ho podľa knižky.
Rokmi užívania a po najazdení už ani neviem koľko km ( okolo 150-200 tis ) pomaly s počtom pribúdajúcich km tlak začal klesať, až zhruba sa zastavil na voľnobehu na asi O,5 a na max. otáčkach horko ťažko 1,5-2,O.
Zohriaty. Takže to spôsobilo obyčajné opotrebovanie a ako sme neskôr po ďalšej GO zistili, tlak najviac unikal na ložiskách (šálkach) kľuky, proste opotrebovanie.
Takže ma analogicky napadla myšlienka, či už aj tvoj motor by nepotreboval nové ložiská aspoň na kľuke, kus ho odspodu vyluftovať, dekarbonizovať blok a pretesniť.
Dodatočný chladič oleja pomôže, pretože ja som raz behal asi týždeň so zacvekaným termostatom, ostal otvorený, motor sa mi v lete hrial na 40-50 stupnov, ale tlak oleja bol OK, myslím na tej ˇAvii.

Ešte na záver by som uvidedol, že v tých "starých" časoch v Aviách kľuky a ložiská bežne odchádzali medzi 100-150 tis. km.


Štv, 20.01.2011, 19:49
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 20.04.2010, 18:55
Príspevky: 442
Bydlisko: Zilina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ogo ma pravdu.Nevidel by som to v oleji ale v olejovom cerpadle alebo to bude ta kluka.Nejaky maxi-husty olej by som tam nedaval lebo aj tak bude po zohriati riedky a ak je kluka chytena,budes na tom istom.

_________________
XJ 4.0 ex,ZJ 4.0 ex ,ZJ 5.2 V8 ex,ZJ 4.0 ex,WJ 4,0 ex,ZJ 5,9 V8


Štv, 20.01.2011, 21:04
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2030
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dnes mi prišiel repsol 20W-50 tak ho zajtra vymením a uvidím či nastala nejaká zmena

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Uto, 25.01.2011, 23:11
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03
Príspevky: 553
Bydlisko: xx
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ford f150 4.6 V8 200 tisic km na Syntetickom oleji 5W-20, sem tam 5W-30, ak 20 nemali. Vymenny interval cca 10 tisic km, tlak oleja bez zmeny ci studeny alebo ak v otackach. jednoducho rucicka pribita.

spotreba oleja pocas vymenneho intervalu takmer ziadna. teda na ryske je to stale na vrchu. motor neklepe, ide ako hodinky.

Dodge( chrysler rv 94, 3,3 V6) cca 70 tsic km na syntetike, 5 W 30, predtym neviem co v nom bolo.tlak oleja jemne kolisal ked sa dostal do vyssich otacok, inak bez zmeny....pri 256 tisic km ho ukradli,

dodge 2006 3,3 V6, 100 tisic km na syntetike, 5W-20, sem tam 5W 30, Vymenny interval 5-10 tisic km, spotreba oleja ziadna, tlak uz nema budik na to.

transporter 2,4 D full syntetika , predany na 500 tisic km...jazdil do miliona, ale neviem na akom oleji, pokial som ho mal, super zimne starty, spotreba oleje minimalna. Vymenny interval cca 10 tisic


V severnej amerike je vymenny interval 5000 km z dovodu stop & go trafic, tiez koli nizsej kvalite pohonnych latok a hlavny dovod: Vysoko ziskova polozka pre servisy. Cierny olej som tu este nikomu z motora nevypustal, vzdy je medovo hneda farba. jedine Fabia HTP po 8000 km je total cierny a vymenny interval je 15 tisic.

odkedy je syntetika na trhu preferujem syntetiku v predpisanej viskozite . Nemam oblubenu znacku, kupim co je momentalne na vypredaj, najcastejsie Mobil 1, castrol syntec, formula, quaker state, sem tam Valvoline. neriesim ani to , ze ked si zacal so shell musi byt shell. cca 30 aut, nikdy ziaden problem z dovodu miesania olejov v motore.


Str, 26.01.2011, 5:34
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 22 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: