Dnes je piatok 2. mája 2025, meniny má Žigmund a zajtra Galina
Nissan Patrol - Údržba prednej nápravy
Autor |
Správa |
bacaono
Frajer
Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01 Príspevky: 222 Bydlisko: Mojmírovce
|
Tak Milanko po tej obhliadke u teba mi to islo ako po masle.
Byvaly majitel ma presviedcal ze tie gule na naprave musia byt take mastne  ale neuveril som mu. Vypustil som z diferaku asi 3l oleja.. no aspon nieco tam este bolo.
Pri pohodlnej, komotnej a pomalej praci dva dni a dve krabicky cigariet.. velka kopa spinavych handier...no aspon to mam tiez konecne v suchu... teda vo vazeline a oleji pekne oddelene od seba...presne tak ako to ma byt..
Usetril som aj dva deci oleja  lebo podla manualu tam malo vojst tusim 5,4 a voslo 5,2
Podakovanie patri aj Rolandovi, ze mi sikovne zohnal olej a Raiderkovi za zvarenie vlnovca na vyfuku.
Tak a mozem spokojne 
_________________ Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
Zatial sa ucim, citam, sledujem.
Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi
|
Str, 21.07.2010, 10:04 |
|
 |
Milan FI
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 17.01.2011, 10:49 Príspevky: 521 Bydlisko: Kežmarok
|
Páni použijem toto vlákno, nakoľko je tu celkom dobre popisané, ako nato a vďaka fotkám vidieť, ako má čo vyzerať a fungovať . Pustil som sa do údržby prednej nápravy a čo nezistím, ešte som sa ani nerozbehol. Voľnobežka na PP kolese zavarená na pevno. Predchádzajúci majiteľ pravdepodobne takto ,,vyriešil" opravu. Sú zvarené tie dve ozubenia , čo by to mali rozpájať. Možno sa čudujete že som si to nevšimol, ale predok fungoval bez problémov, len som si nevšimol že stále točí aj celý dif aj kardan. Jazdím 80% terén, tak asi aj preto. Včul, by som rád poradiť, je to len na jednej strane, ľavá je OK, zohnať jednu, alebo vymeniť rovno za manuálne. Martin 4, dík za návod!
_________________ Vždy ži svoj sen, neboj sa ísť pomaly, boj sa stáť na mieste, ale nezabudni si užívať život kým môžeš!
Mitsubishi L200, AVM voľnobežky, King One TDS-9.5C , Maxxis Mudzilla
Ex - Nissan patrol GR Y60, MT Nokian Vatiiva 33/12,5/15, naviják 5,4t,
|
Štv, 03.02.2011, 20:07 |
|
 |
Little PEPE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.07.2010, 20:34 Príspevky: 1296 Bydlisko: Myjava
|
Milan FI píše: Pymeniť rovno za manuálne. Martin 4, dík za návod!
ja som mal ten isty pripad a vymenil som za manualne
_________________Pepe K160 3,3TDi + Red Banditos Y60 4,2 D, Hyena V8 6.2D + Audi A6 2,5TD UTE Y60 TD42 vo výstavbe "ked motor tak kladivo, ked smrad tak z diesla" td42@safe-mail.net
|
Štv, 03.02.2011, 21:24 |
|
 |
Milan FI
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 17.01.2011, 10:49 Príspevky: 521 Bydlisko: Kežmarok
|
No Pepe, a to som si myslel,že sa to zvariť nedá, preto ma ani nenapadlo kontrolovať. Vidím že sa dá, a nie som sám. Vymením ich za manuál. mal som manuálne na Daihatsu Rocky a za 5 rokov som nevedel že tam sú. A to som ho nešanoval.
_________________ Vždy ži svoj sen, neboj sa ísť pomaly, boj sa stáť na mieste, ale nezabudni si užívať život kým môžeš!
Mitsubishi L200, AVM voľnobežky, King One TDS-9.5C , Maxxis Mudzilla
Ex - Nissan patrol GR Y60, MT Nokian Vatiiva 33/12,5/15, naviják 5,4t,
|
Štv, 03.02.2011, 21:42 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
Milan FI píše: mal som manuálne na Daihatsu Rocky a za 5 rokov som nevedel že tam sú. A to som ho nešanoval.
ahoj, to si 5 rokov nezapol predný náhon? 
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Štv, 03.02.2011, 21:45 |
|
 |
Milan FI
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 17.01.2011, 10:49 Príspevky: 521 Bydlisko: Kežmarok
|
Romo asi chce podpichnúť ?! Práve, že som ho zapínal, nešanoval som! Myslel som tým raz do roka premazal, založil a fachčil, nebol problém s manuálom, automaty som nemal dôvod rozoberať, nakoľko boly služobné t.j. najlepšie terénne autá.
_________________ Vždy ži svoj sen, neboj sa ísť pomaly, boj sa stáť na mieste, ale nezabudni si užívať život kým môžeš!
Mitsubishi L200, AVM voľnobežky, King One TDS-9.5C , Maxxis Mudzilla
Ex - Nissan patrol GR Y60, MT Nokian Vatiiva 33/12,5/15, naviják 5,4t,
|
Štv, 03.02.2011, 22:05 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
Milan: jasne že som rýpal  mechanické volnobežky vydržia rozhodne viac ako automaty, ale to vystupovanie z auta keď si ešte myslíš že prejdeš len na zadok a ono to zrazu nejde ďalej a všade okolo blato...
Keď si to mal takto zavarené bolo to cítiť aj na spotrebe že sa stále točil dif a kardan?
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Štv, 03.02.2011, 22:43 |
|
 |
Milan FI
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 17.01.2011, 10:49 Príspevky: 521 Bydlisko: Kežmarok
|
To Romo: S tým vystupovaním z auta máš pravdu, ale dá sa na to zvyknúť a zapnúť ešte pred výjazdom do terénu. Ja som o manuáloch uvažoval aj z dôvodu ťahania ťažkého vozíka a následného ranžírovania na pevnom podklade. Cúvať do nejakého stúpania na 2H s 3,5tonami není bohviečo pre spojku, takže aj preto manuál. A čo sa týka spotreby samozrejme, tá je o dosť vyššia, nehovoriac o zbytočnom opotrebení a hlučnosti. Má to vplyv aj na jazdné vlastnosti, predsa len ten predok tlačíš a o to väčšie šance sú že ti na hladkom podklade ten zadok strelí podstatne skôr, hlavne za podmienok aké sú teraz na naších cestách, necestách.
_________________ Vždy ži svoj sen, neboj sa ísť pomaly, boj sa stáť na mieste, ale nezabudni si užívať život kým môžeš!
Mitsubishi L200, AVM voľnobežky, King One TDS-9.5C , Maxxis Mudzilla
Ex - Nissan patrol GR Y60, MT Nokian Vatiiva 33/12,5/15, naviják 5,4t,
|
Pia, 04.02.2011, 10:29 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|

trochu upresnim, manualne volnobezky väcsinou co sa prenosu sily tyka nevydrzia tolko ako automaty v dobrej kondicii, ale samozrejme z titulu zivotnosti a bezporuchovosti je zas manual stokrat lepsi...
...ale preco chcete vystupovat z auta zakazdym ked treba v zime predok nechapem, predsa ked jazdim + / - 20 km okruh teren / cesta v zimnom obdobi, ked je pouzitie predku na dennom poriadku, necham vonobezky zapnute stale a vypinam len predok a ked prave cestujem mimo niekde po dialnici, vtedy ich vypnem...
...otazku unosnosti je asi najviac polemizovana tema pri manualnych volnobezkach, dat zosilene a riskovat v pripade extremu poskodenie homoklbu alebo poloosi, prip. diferencialu, alebo dat klasicke AVM a mat istotu, ze sa zlomi skor ona, riesim to nasledovne :
...idem do hardcore terenu na pneu 33 a vyzsich do 400 km od domu, dam zosilene AVM HP ale ked idem na expediciu mimo SR dam radsej klasicke AVM, alebo FLEX a vezmem este jednu alebo celu sadu do rezervy, takto riesime aj nasich zakaznikov, ktori idu dalej, jasne, ze je financne narocnejsie kupit 2 sady AVM, ale na druhej strane je to polozka 170 - 180 € a len odtah auta niekde z RO bude niekolkonasobne vyzsi (takisto zhananie poloosi atd)...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Pia, 04.02.2011, 11:27 |
|
 |
Milan FI
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 17.01.2011, 10:49 Príspevky: 521 Bydlisko: Kežmarok
|
Rado, trochu si ma zmiatol pravdupovediac, myslel som si že manuál je lepší za každých okolností, ale ono to všetko má svoje ,,ale". U mňa to vychádza podľa toho čo píšeš na normál AVM aj keď som rozmýšľal nad HP,nakoľko nejakú tú váhu zvyknem sem tam ťahať aj z kadejakých jarkov. Tak radšej voľnobežka jak poloos.Dík za upresnenie.
_________________ Vždy ži svoj sen, neboj sa ísť pomaly, boj sa stáť na mieste, ale nezabudni si užívať život kým môžeš!
Mitsubishi L200, AVM voľnobežky, King One TDS-9.5C , Maxxis Mudzilla
Ex - Nissan patrol GR Y60, MT Nokian Vatiiva 33/12,5/15, naviják 5,4t,
|
Pia, 04.02.2011, 13:31 |
|
 |
adam85
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pia, 20.03.2009, 16:05 Príspevky: 112 Bydlisko: SB
|
menil som vsetky semeringi na prednej naprave. vcera mi opat zacalo slzit okolo prachovky na guli. uz mam z toho nervy v p...! prava strana uplne bez problemov.
neporadi niekto, kde moze este byt chyba alebo co robim zle? nepokladam sa za odbornika, takze moze tam byt nejaka finta. dakujem! pripadne kontakt na sikovneho mechanika v okoli PO.
_________________ Patrol Y60
|
Sob, 26.03.2011, 11:40 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
Niečo je krivé...
|
Sob, 26.03.2011, 14:17 |
|
 |
adam85
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pia, 20.03.2009, 16:05 Príspevky: 112 Bydlisko: SB
|
neporadis, co to moze byt? na pohlad sa mi zdalo vsetko ok.
pocul som aj taky nazor, ze sa mam na to vy.... a akurat doliat do difu olej podla potreby. co na to skuseni borci?
_________________ Patrol Y60
|
Sob, 26.03.2011, 14:23 |
|
 |
PeterGRko
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 29.03.2009, 10:09 Príspevky: 122 Bydlisko: Trencin
|
Ked si mal poolos vonku,nemal si tam vydrane drazky od stareho gufera? A neskusal si dat nove gufero len tak este vonku cvicne na poolos? Ze kolko malo presah,ci nebolo volne a tak.Stalo sa mi uz viackrat ze nove gufero bolo volne a musel som stiahnut pruzinku.
|
Sob, 26.03.2011, 14:39 |
|
 |
adam85
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pia, 20.03.2009, 16:05 Príspevky: 112 Bydlisko: SB
|
vsetko sa zdalo byt v pohode.
servis sa robil koncom novembra. v zime som autom vela nejazdil, ale doteraz bolo vsetko ok. akurat vcera som si vsimol olej na zemi ...
_________________ Patrol Y60
|
Sob, 26.03.2011, 14:57 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|