Dnes je nedela 11. mája 2025, meniny má Blažena a zajtra Pankrác
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 14 ] |
|
torzne tyce vs. odstranenie stabilizatora
Autor |
Správa |
adrenix
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 29.09.2010, 9:28 Príspevky: 328 Bydlisko: Piestany/Bratislava
|
Daihatsu feroza F300, premyslam ze vyhodime stabilizator. Riesil to uz niekto na podobnom type napravy? Ma to zmysel? Nebudu viac namahane torzne tyce? Vopred dakujem za konstruktivnu debatu 
_________________Pajero V20 3.0 V6 - SOLD Daihatsu Feroza F300 LandCrusier LJ73 http://www.4x4life.sk/
|
Uto, 26.04.2011, 10:31 |
|
 |
adrenix
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 29.09.2010, 9:28 Príspevky: 328 Bydlisko: Piestany/Bratislava
|
nikto nic?
_________________Pajero V20 3.0 V6 - SOLD Daihatsu Feroza F300 LandCrusier LJ73 http://www.4x4life.sk/
|
Str, 27.04.2011, 8:03 |
|
 |
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8011 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
noo nemalo by sa nic stat, torzne tyce vydrzia pomerne ovela viac namahania ako listove pera a vynute pruziny, nemam na myslu velkost vahy, teda ze vydrzia alebo znesu vacsiu vahu, mam na myslu ich funkciu..skrutne perovania, a keby sa aj kusok casom unavyli, daju sa dospanovat-dotiahnut,,sak aj tatrovky maju vpredu torzky, alfy, pajerka, terana,ford maverick, a spusta inych vozidiel, a este jedna vec, torzne tyce sa nikdy nenalomia pocas jazdy,, najskorej ked su v klude,,..ked vyhodis stabilizator, vozidlo bude kusok labilne na asfaltovej ceste pri vacsej rychlosti, a najma v zatackach,, ale v terene je to +.....
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Str, 27.04.2011, 8:18 |
|
 |
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
adrenix..... ideš s tým jazdiť aj cesty? Alebo aj bočné náklony? Je neodškriepiteľným faktom, že na ceste (tak ako píše Efendi) prispeje k bezpečnosti jazdy. Platí to aj na poľnej ceste samozrejme.
Zdá sa, že u takých to typov áut je lepšie ponechať predný stabík na mieste. A aj v ťažšom teréne nechať radšej krížiť iba zadnú nápravu. Ide o ťažisko auta.
No..... ale šak oskúšaj .......... možno ti bude lepšie bez. (Ale daj si prilbu  )
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
Naposledy upravil Tunki dňa Štv, 28.04.2011, 8:38, celkovo upravené 1
|
Str, 27.04.2011, 8:48 |
|
 |
adrenix
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 29.09.2010, 9:28 Príspevky: 328 Bydlisko: Piestany/Bratislava
|
po cestach sa prepravujem len k terenu, auto sa na bezne vozenie nepouziva. Na samurai som stabilizator nemal a chovalo sa to v pohode. Asi to vyskusam a uvidime:)
_________________Pajero V20 3.0 V6 - SOLD Daihatsu Feroza F300 LandCrusier LJ73 http://www.4x4life.sk/
|
Str, 27.04.2011, 10:00 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6666 Bydlisko: PB
|
Daihatsu je IFS (?), samuraj mal vpredu tuhu, neporovnaval by som ...
NA IFS je vyhodeny stabik citelny  ((, rychlejsi prejazd kruhacu znamena na vonkajsej strane vyraz "blizkozem" 
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Str, 27.04.2011, 12:20 |
|
 |
adrenix
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 29.09.2010, 9:28 Príspevky: 328 Bydlisko: Piestany/Bratislava
|
hm, primontujem pomocne bocne koliecka jak maju deti na biku:)
_________________Pajero V20 3.0 V6 - SOLD Daihatsu Feroza F300 LandCrusier LJ73 http://www.4x4life.sk/
|
Str, 27.04.2011, 12:56 |
|
 |
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
Proti problémom pri bočnom náklone v teréne ti nepomôže inštalácia postranných kolesových stabilizátorov
V tvojom prípade nedávaj radšej preč stabík.
Alebo ............ nevyhadzuj ho do šrotu ak ho dáš preč. Po prvej búde ho založíš nazad.
A nepomôže ani pritiahnutie torziek. Jedine, že by si ich dotiahol až na spodné dorazy. IFS je v zásade iná náprava. Ak túžiš po krížení, naozaj nechaj krížiť len zadnú nápravu.
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Štv, 28.04.2011, 8:36 |
|
 |
adrenix
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 29.09.2010, 9:28 Príspevky: 328 Bydlisko: Piestany/Bratislava
|
Vyskusam. A v pripade ze stabik prec nepojde, ulohu krizenia bude musiet nahradit samosvor. Kazdopadne dakujem za postrehy.
_________________Pajero V20 3.0 V6 - SOLD Daihatsu Feroza F300 LandCrusier LJ73 http://www.4x4life.sk/
|
Štv, 28.04.2011, 9:34 |
|
 |
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
Samosvor svoju funkciu prudko stráca keď je niektoré zadné koleso v lufte.
On neplní funkciu uzávierky v teréne, len pomáha na šmykľavom povrchu.
Sprav zadnú nápravu tak, aby bohovo krížila. To si myslím , že je jediné riešenie.
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Štv, 28.04.2011, 21:16 |
|
 |
adrenix
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 29.09.2010, 9:28 Príspevky: 328 Bydlisko: Piestany/Bratislava
|
no ten samosvor samozrejme splni funkciu len ked zadna naprava dobre vykrizi, to je jasne.
_________________Pajero V20 3.0 V6 - SOLD Daihatsu Feroza F300 LandCrusier LJ73 http://www.4x4life.sk/
|
Pia, 29.04.2011, 11:34 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
Tunki píše: Samosvor svoju funkciu prudko stráca keď je niektoré zadné koleso v lufte. On neplní funkciu uzávierky v teréne, len pomáha na šmykľavom povrchu. ...
Tunki, vysvetli mi to nejako. Nerozumiem tomu.
Je mi jasné, že samosvor nedokáže 100% uzavrieť diferenciál. Ale prečo by mal stratiť funkciu, keď je koleso v lufte?
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Ned, 01.05.2011, 0:01 |
|
 |
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
Ked stratí kontakt koleso s povrchom, stratí sa aj povera o funkčnosti samosvoru v teréne. Bude sa pretáčať a v koši diferáku poškodzovať lamely. Preto veľmi rýchlo stratí funkčnosť.
Trením sa olej ohreje (medzi lamelami) a zredne. Zotrie sa film medzi lamelami a nastane pálenie. Teda pokial nejde o kolíkový samosvor alebo torsen. Tu sa nepáli ništ.
Do terénu samosvor nepatrí. Ten je dobrý na zlepšenie prenosu sily pre športiaky a cestné SUV.
..........
(Napríklad moje hrdzavé suv  )
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Ned, 01.05.2011, 0:56 |
|
 |
adrenix
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 29.09.2010, 9:28 Príspevky: 328 Bydlisko: Piestany/Bratislava
|
no to som mal hned povedat ze uvazujem nad niecim ako je ausie locker, tzn kolikovy samosvor. Preto ho chcem davat do prednej napravy. Na ceste sa odobne predok aj na zamkoch aby to nerobilo hluposti. Myslim si ze by to malo byt ok.
_________________Pajero V20 3.0 V6 - SOLD Daihatsu Feroza F300 LandCrusier LJ73 http://www.4x4life.sk/
|
Ned, 01.05.2011, 13:22 |
|
 |
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 14 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|