Dnes je utorok 20. mája 2025, meniny má Bernard a zajtra Zina
RADOFFROADOV PATROL - žeby predsa ?
Autor |
Správa |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|

tak som podrobne studoval video z TOP GEAR a musim podotknut, ze som trochu sklamany, ze taky kolos ako televizia BBC si robi z ludi prdel...
nakolko sme s R22 lietali dost dlho, viem presne, co dokaze s dobrym pilotom, Skodu Yeti sice poznam len z internetu, ale pravdepodobne nikto nepochybuje, ze sa pre tento ucel neda zrovnavat s 3tonovym patrolom v ziadnom ohlade...
fakt je, ze to nevrtalo v hlave len mne :
http://adam.cas.sk/clanky/9155/legendar ... dovky.html
...na rozdiel od autorov tohto clanku, ja mam k dispozicii fakty, technicke parametre a skusenosti s lietanim, pristatim na aute atd.
trochu technickych udajov :
moj patrol ma 3000 kg, rozchod kolies cca 200 cm a pomerne tvrde pruzenie, a teda pomerne vysoku stabilitu v nizkych rychlostiach alebo staticky
vrtulnik, ktorym sme pristavali na patrole ma vzletovu hmotnost cca 470 kg a tazisko cca 0,8 m nad zemou (heliportom)
heliport , ktory sme spravili omnoho jednoduchsi, nakolko vystuhu tvori stresny nosic ma ca 80 kg
RESUME : na streche 3tonoveho patrola som mal cca 500 kg s taziskom cca 0,8m nad strechou a presne vycentrovany na stred == a pri jazde som si daval poriadny pozor aby som sa nenaklanal, pretoze to bolo nachylne na kazdy pohyb do strany...
Skoda Yeti ma cca 1760 kg, rozchod kolies cca 1540 mm, uzitocnu hmotnost ma cca 500 kg (bez sofera) a zatazenie strechy 100 kg
vrtulnik Robinson R22, ktory na nej akoze pristaval ma vzletovu hmotnost cca 635 kg a tazisko cca 1,1 m nad zemou (heliportom), heliport, ktory vyrobili mal urcite min. 100 kg (ale podla mna viac)
RESUME :udajne seriovy Yeti so svojimi 1760 kg mal udajne na streche cca 735 kg a tazisko este vyzsie ako ja na patrole...
dalsie postrehy :
1) video je komplet zostrihane, nie je kontinualne
2) ked akoze dosadne R22 na strechu Yeti je cca 0,5 m vlavo a Yeti sa ani nepohol (nenaklonil) pri takomto dosadnuti by bol Yeti nahnuty skoro na prevratenie
3) ked Yeti zastavuje s vrtulnikom na streche, je zrazu vrtulnik presne v strede, zeby za jazdy naskocila pozemna kontrola a vystredila cca tristvrte tonovy vrtulnik za jazdy na stred ??
4) o vibracii, ktora nastane po dosadnuti a naslednom odpojeni spojky pri dosiahnuti urcitych otaciek rotora ani nehovorim, my vrtulnik zaistujeme do cca 1,5 min po dosadnuti este za konstantych otaciek rotora a pri vzlete ho dvaja drzime, pretoze by pri roztacani rotora pravdepodobne "odskackal" z heliportu...
o tuhosti karoserie, pri takom zatazeni strechy a naslednom otvoreni dveri ani nehovorim
80% komentarov pod tym videom sa nesie v duchu ako pisem ja : NEZMYSEL, NEZMYSEL, NEZMYSEL !!!
su tam aj poznamky o tom, ze neskorsia cast videa sa ukazuje ako skorsia a dalsie nezrovnalosti !
na zaver podotknem, ze ak aj pilot R22 takto zlahka zavisel nad iducim heliportom, pripadne sa ho dotkol, koli natoceniu videa, patri mu moje obrovske uznanie, kedze viem , co to obnasa, ostatne je ZOSTRIHANY PODVRH !
...ak toto cita este nejaky pilot helikoptery, budem rad ak sa vyjadri...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Str, 03.08.2011, 14:39 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
toto je realne video jedneho z prvych pristati na streche mojho patrola == NEZOSTRIHANA VERZIA !!!
http://www.youtube.com/watch?v=omG9NsvEbGQ
dovolena chybovost pilota do stran je max 15 cm !!
dovolena doba pristavacieho manevru od doby zavisenia nad heliportom je cca 2 sekundy !! (ak nedokaze do tej doby dosadnut, musi odletiet)
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Str, 03.08.2011, 14:43 |
|
 |
samuaz
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 27.10.2008, 19:09 Príspevky: 623 Bydlisko: Bacuch
|
ako ztoho zoskakuješ a ešte jedna vec daj video ako sa štveraš na trola ked chceš nastupit do tej mašiny
_________________ Off Road je choroba a preto mam rád blato lebo je Liečivé
|
Str, 03.08.2011, 15:06 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
vzadu je rebrik klasicky na dverach, normalne zlezies  a s trochou obratnosti sa da obist dookola aj hore po heliporte
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Str, 03.08.2011, 16:18 |
|
 |
Andy NM
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.05.2011, 19:44 Príspevky: 1066 Bydlisko: Nove Mesto n/V
|
_________________ Nissan Patrol GR Y61 Wagon 4,2 TD intercooled Toyota Landcruiser 100, 4,2 TDi ex.: Jeep Commander 3,0 CRD ex. Mitsubishi Pajero sport 2,5 TD ex. Lada niva 1,7i r. v. 2005 ex. Lada Niva 1,7i r. v. 2002 ex. Uaz 469 ex. Praga V3S
|
Str, 03.08.2011, 18:05 |
|
 |
bugy0
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 25.05.2008, 14:34 Príspevky: 108 Bydlisko: galanta
|
ja som taky amatersky pilot na rc heli.. a potvrdzujem ze na modeloch je co robit aby sa pristalo na vyznacenom place.. zatial sa to iba ucim ale uz mam zasebov par rozbitých modelov .. a tomu yety videjku ani ja neverim...
|
Str, 03.08.2011, 18:34 |
|
 |
medal41
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 09.09.2007, 10:31 Príspevky: 480 Bydlisko: Partizanske
|
vyzera to že bol aj niejaky vietor aspon podla tej zastavy v pozadí velmi šikovné 
_________________ L 200 - cb,hi-lift,sw9000,mt,šnorchel,
|
Str, 03.08.2011, 18:35 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
Hm, susedia sú v pohode sme ohľaduplný ...
Vietor aký bol vtedy nie je až taký problém, totálny problém je nerovnomerny prízemný efekt ktorý sa prejaví práve cca 2 sekundy po prílete nad heliport vtedy buď hneď dole alebo preč inak pruser veľmi pravdepodobný ...
S pilotovanim modelu želám veľa úspechov som na tom podobne
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Str, 03.08.2011, 20:15 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
prebehlo nejake to testovanie
totalne zle pocasie, dazd blato pneu som nemal Bogger umyselne
tahanie 200m do 20-30 st kopca, museli sme po kazdom tahani priviazat patrol o stromy, dve hodiny makacky...
ale ten pohlad stal za to
...a tento pohlad tiez (spolujazdec, tahac lana atd)

_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Štv, 11.08.2011, 11:46 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Str, 19.10.2011, 11:16 |
|
 |
pablo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 12.09.2007, 18:24 Príspevky: 1377 Bydlisko: Púchov
|
nejako vám krivo rastú tie stromy  či?
_________________ ~`<| _________ oooo __ ~~ | / ../ …\ … \ \ _|____\ ~~~[_ - - - ______ --- _ \ - \\\\\\ -\ ~~~~( o) ) – o - - - ( o ) ) – o ---) )
Jeep ZJ 5.2 V8,nápravy patrol Y61, 7.5" long arm,flowmaster a kopec iného.. Jeep XJ 4.0 cestná leštenka
|
Str, 19.10.2011, 19:30 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
Áno na tom svahu áno a to myslím vazne, preto tam stojí patrik aby bolo v reale vidieť sklon, alebo pozri na horizont ... inak je tam kúsok mozny rozbeh, nie je problém sa tam dostať, ale udržať tam tu hmotnost, preto som navrchu prehrabol aby boli jamy pod kolami inak mi to vždy zliezlo až dole na brzde... čelne je to cca 57
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Str, 19.10.2011, 19:47 |
|
 |
vladlm
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 11.01.2010, 17:17 Príspevky: 325 Bydlisko: Island+Slovensko(Liptov)
|
nevidno nikoho za volantom,to si sa nebal vystupit z auta? pri takom sklone mohlo kludne samo zist  (alebo si zo strachu vyskocil?)
ako je to s mazanim motora pri takych naklonoch?...do kolko stupnov je to pre motor bezpecne?
_________________ Patrol Y60 RD28T-sivý koník z Islandu,ktorý nikdy nesklamal Patrol Y60 TD42-zeleny vôl,doteraz poznajúci len tvrdú prácu
|
Str, 19.10.2011, 21:40 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
No bál, ale ked musíš, tak musíš...  nemalo velmi kam zabehnúť , len by zliezlo pár m , a vystupovalo sa zaujímavo, zvlášť z tých športových sedačiek...
Mazanie je samozrejme problém, hneď som to vypol, jeden motor som už takto odpálil, na patrole 3,3 D som asi v 45 st zapadol a nechal som bežať asi 45 min, bolo to v zime, ked som potom zišiel dole, už motor klepal...
Osobne nad 35 st už spozorniem... myslím, že tam je niekde hranica na GR samozrejme ak je auto v pohybe, nie je to taký problém, ale preferujem skôr menšie otacky,
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Štv, 20.10.2011, 7:26 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|

tak zas prebehlo par doladovani podvozku
stale sa mi to zdalo nizke  a zadok trochu kopal a predok zas padal na jednu stranu v zakrutach
po asi 12tich skuskach s roznymi kombinaciami roznych strun a podloziek sme uzavreli testovanie s vysledkom "spokojny majitel" nasledovne
dozadu dostal patrol struny robene na mieru (priblizne o 10 cm dlhsie ako Ironman a silnejsie o cca 1mm priemer pouziteho drotu ako Ironman NISS 020D) + sme zmenili podlozky 40 mm na podlozky 50mm
vzadu su pouzite tlmice Ironman triedy Foam Cell dlzky LF1 co je najdlhsi tlmic povodne urceny pre podvozky 6" (realne zdvihnutie je vsak aj u tychto podvozkovych sad o dost vyzsie)
dopredu sme dali struny Ironman NISS 043 B co je struna povodne pre 6" lift a tlmice Ironman triedy Foam Cell dlzky LF1 co je najdlhsi tlmic povodne urceny pre podvozky 6" a vybrali sme podlozku 40mm, teda momentalne bez podlozky
namontovali sme tiez relokacnu sadu caster kitu z nasej produkcie PRV koli zlepseniu zaklonu zvisleho capu
dnes po vystaveni na autosalone a nasledne slovakiaringu sa chudak patrol konecne po 2 mesiacoch dostal na svetlo bozie z garaze, tak ak cez vikend stihnem nejake jazdenie, budu foto jazdenia na pneu SS M16, sice uz som ich estoval na ukraine, ale bolo zamrznute podlozie, chcem skusit blato...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Uto, 06.12.2011, 14:42 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|