Dnes je piatok 16. mája 2025, meniny má Svetozár a zajtra Gizela
Skákajúci zadok na offroade
Autor |
Správa |
pneukaktus
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52 Príspevky: 561 Bydlisko: Myjava
|

Pocet listov (tvrdosť perovania) zalezi od toho aku vahu to pero ma nosiť, pri nalozenom - vylozenom aute. Podla toho by si mal ulozit pocet listov (prip. hrubku listov). A samotny prehyb dosiahnes nakutím listových pier. Ja som sa ich uz cosi nakul, raz som nakul predne pera tak moc ze sa s tym nedalo jazdit, sidce vyzeralo to dosť dobre, ale v zakrutach to robylo psie kusi!  Prekuvat do roviny sa mi ich moc nechcelo, tak ma napadlo  ze by som mohol otocit jeden list opacne, a bol com milo prekvapeni  z vysledku!Auto mi pekne zmeklo ,a zoslalo celkom stabilné (dnes mam prednu napravu vybavenu navyše panghhartskou tyčou).Potom mi raz kamarat povedal, ze UVAZ to tak ma vraj orginal.Hned sa mi lepsie spavalo  Takže si myslim za by si mal najprv vyhodiť tlmice a bez nich sa isť previezť.Ak to bude stale beze zmeny, tak sa najprv najprv venuj peram (namazal si mezi listami grafitovou vazevinau?, to vazne spraví divi). Ak ti auto zmekne a zacne plavať su na vine tlmice, a to tu uz bolo spominane co dalej  Tak se trap, a daj vedet co si zistil.Vela zdaru
_________________1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!
|
Štv, 01.03.2007, 23:47 |
|
 |
pneukaktus
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52 Príspevky: 561 Bydlisko: Myjava
|
rado ja si myslim ze pera pri svojom prevadzkovom zatazeny su idealne (co sa tyka stabilnosti) su idealne ked su rovno. Ked su moc preperovane ma tendenciu pri bocnych silach (v zakrute, pri bocnom naklone) listak skrutit, což pri rovnom to nejde, sapoň mne to tobilo 
_________________1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!
|
Štv, 01.03.2007, 23:56 |
|
 |
pneukaktus
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52 Príspevky: 561 Bydlisko: Myjava
|
_________________1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!
|
Pia, 02.03.2007, 0:11 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
Citácia: rado ja si myslim ze pera pri svojom prevadzkovom zatazeny su idealne (co sa tyka stabilnosti) su idealne ked su rovno
nie, pri prevadzkovom zatazeni nesmu byt rovno ,tam uz nemaju tu spravnu charakteristiku a stavaju sa menej poddajnymi (nenapada ma teraz spravnejsi vyraz) skratka tam konci hranica spravnej charakteristiky a zacina ta nespravna (nutena) oni su origo konstruovane tak ,aby sa vystierali z ohybu a nie prehybali naopak
...a mimochodom ,on sa nepytal na prevadzkovy stav ,ale pri preperovani a vtedy ako som uz povedal im niekedy dovolime priehyb opacny (nadol) koli krizeniu ,ale je to na ukor zivotnosti a jazdnych vlastnosti (aj ked vtedy mas v podstate nulovu rychlost takze to je nepodstatne)
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Pia, 02.03.2007, 0:13 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
a este som zabudol
premazavat pera na offe ,hm...
...este tak na liazke ,to ano ,ale na offe to ma efekt asi tak na pol dna (ak sa jazdi ako treba  ) aj ked ako kriticke rioesenie to beriem
mali by tam byt klzaky (teflon, silon atd)
...bezne listy na koncoch prevrtavame a vyrabame klzaky ,potom je to ten spravny zazitok
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Pia, 02.03.2007, 0:17 |
|
 |
ferjon
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:24 Príspevky: 604 Bydlisko: Polomka - okr. BR
|
Tak pri prvom NUDZOVOM prekladani per sme mazali grafitovou vazerlinou. Asi mesiac dozadu. Teraz po rozobrati tam po nej ani stopa. A tie klzaky to sme ešte neskušali a ani neviem presne ako nato. Original tam boli silonove no na arovich perach niesu. Tak neviem.
|
Pia, 02.03.2007, 0:25 |
|
 |
pneukaktus
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52 Príspevky: 561 Bydlisko: Myjava
|
klzaky su fasa, ja ich nemam, a mazem kazdy den  , a samozrejme ich tam chcem dat.Len vies, vsetko bude, aj most, aj voda  .Ja som mu len radil ze ak ich ma hrzave ze to moze byt problem, a co sa tyka toho tvaru neviem, neviem, overim a dam vediet. Popripade niekedy osobne podiskutujeme  . Chystam sa ta niekedy urcite dojst kuknut, prip. tisovec to isti 
_________________1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!
|
Pia, 02.03.2007, 1:09 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
TO PNEUKAKTUS : OK ,kazdy je vitany
over si to a daj vediet  ozaj a kde to ides overit
nie, fakt bez srandy ,viem co hovorim (teda aspon teraz som si isty  )
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Pia, 02.03.2007, 13:58 |
|
 |
pneukaktus
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52 Príspevky: 561 Bydlisko: Myjava
|
Rado, v podstate mas pravdu, celu noc som nad tym premyšlal  , ale pri vetšom prepruženi by uz mala byť panghrtska tyč, a to v smere risdiacej tyče. A pytal som sa človečiny co o autach vie a ten mi k tomu dodel ze by nebolo na skodu pozdlzne vedenie - vpodstate perodražka - ma to tak dosť aut.Takže asi tak. 
_________________1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!
|
Pia, 02.03.2007, 15:41 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
to ma mrzi ,ze si koli mne nespal
pozdlzne vedenie ani panhardka nie je treba (mozno u niektorych typov ,co maju nejake biedne listy)
v tom je prave krasa a jednoduchost listoveho podvozku ,ze nemas co opravovat a menit = minimum otocnych bodov a silentblokov = odolnost =minimum udrzby
to pozdlzne vedenie mi vysvetli ako myslis
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Pia, 02.03.2007, 16:42 |
|
 |
tono
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 05.02.2007, 18:46 Príspevky: 422 Bydlisko: Ilava
|
Rado, ja som tam na pôvodných listoch klzáky mal, či nemal?
Nevšimol som si  . Viem že teraz je to úplne iný podvozok, ale predtým
to tiež skákalo ako koza, a hlavne zadok. Teraz je to super, ako na lodi 
|
Pia, 02.03.2007, 18:00 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
no ,ako na lodi zas uplne asi nie
klzaky si mal ,ale tie spodne pera tusim nemali a tie co sme dokladali sa dorabali a myslim este nejake ,co boli zle (zodrate)
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Pia, 02.03.2007, 21:55 |
|
 |
ferjon
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:24 Príspevky: 604 Bydlisko: Polomka - okr. BR
|
Tak pred par hodinamy som vytiahol tlmiče a vysledok  začalo sa to spravať o dosť lepšie. Akurat bolo citiť že tam nieje utlm naspäť takže zadok vyskočil a hrabal a tak dookola. Čiže už tento tyždeň si asi obstaram nove tlmiče asi Niva.
Bol som aj krížiť no škoda nemal som foťak. Ale keď stal na rovnom listy boli kus dohora. Prekryžil som a prekryžilo dodola  a to tam je original doraz a NEDVIHANY !! Všimol som si že ten opačny hrubši list so zavažim na zadnej strane je tak akoby doraz tiež.
|
Sob, 03.03.2007, 15:35 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Ono je to tak ,že tlmič plní svoju funkciu len pri vedšich rýchlostiach ,kedy má zabrániť rozskákaniu.
Ak je tlmič "silný"na lahkom aute a ktomu silné listové perá,tak konečný výsledok je opačný,ako by si to všetko napevno zvaril a teraz to pruží iba na pneumatikách.
Takže ako bolo povedané,treba tlmiče z auta s menšou hmotnostu,nie avia,/aj ked opotrebované z furgona núdzovo  /
A mal si si kúpiť toho patrola  ,ako ti radily ,ale to by bola nuda  .
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Ned, 04.03.2007, 6:47 |
|
 |
ferjon
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:24 Príspevky: 604 Bydlisko: Polomka - okr. BR
|
Myslim že Rocky ako naša ZŠ nam bude ako s medom. KeĎ si predstavim Patrol s tym naradim čo mame doma a mojou silou tak som rad že je tu rocky...aj keď patrol podla mňa raz bude. Sme podložili medzi kasňu a ram puky!!  iba po jednom no hneď je lepši pristup k tlmičom...super. 
|
Ned, 04.03.2007, 19:58 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|