Dnes je sobota 17. mája 2025, meniny má Gizela a zajtra Viola
Jeep WJ 1999 - 4,7 - Prevodovka
Autor |
Správa |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
ked je uplne studena tak neradi OD
S lockupom to nema nic spoloce
Lockup (zamok) funguje podla toho, co mas zaradene.
|
Štv, 22.09.2011, 14:44 |
|
 |
Mjaus
Učeň
Registrovaný: Štv, 24.03.2011, 12:30 Príspevky: 26 Bydlisko: Nitra
|

Tak aby som pokracoval po par zisteniach:
1. pri diagnostike v Motorcar BA nezistili vobec ziadnu zavadu. Prevodovka radi ako ma.
2. po diagnostike u Andreja a naslednej vymene oleja, filtrov v AT a dlhodobom presnom doliati na mierku znova ziadna zmena.
Domnievam sa teda ze momentalne prevodovka radi a funguje tak ako ma. Mam vsak otazku ci nahodou nebola prevodovka pred tym nejako preprogramovana alebo upravena co sa mohlo odpojenim baterie (alebo niecim inym) vratit do sucastneho stavu.
Ked je O/D zapnute (na palubovke nesvieti nic) mam pocit ze prevodovka neprenasa moment od motora tak ako ma - auto je pri rozbehu lenive (pred tym podstatne zivsie). Taktiez sa mi zvysili otacky pri preradzovani. Teraz preradi vyssi stupen pri 2200 otackach (pred tym pri 1900-2000). Taktiez po dlhsom case konecne mozem porovnat aj spotrebu je poroti predchadzajucemu "stavu" o 1-1,5 litra vyssia (celkovo ci mesto alebo mimo). Taktiez mi teraz pri pomalom brzdeni pri podradzovani trocha vyskocia otacky (ako keby podradil a zopol spojku) co pred tym nerobil (pri pomalom brzdeni znizil otacky a tie boli rovnake az do opetovneho pridavania)..
Ked je O/D vypnute (na palubovke svieti O/D off) je to celkom dobre - akceleracia nie je taka leniva a aj otacky pri preradeni su podstatne nizsie. Neviem moc porovnat lebo pred tym som to pouzival fakt minimalne. Ale takto sa to pred tym spravalo - jazdilo na O/D zapnute.
Mohol by niekto opisat ako sa to sprava jemu (najlepsie 4,7 - 8V rok 1999) popripade niekto v okoli s kym by som sa mohol previezt a porovnat?
Popripade niekto poradit ci sa to da nejako flasnut alebo precipovat alebo upgrade jednotky...... cokolvek.
Vdaka...
_________________ JEEP Grand Cherokee 4,7L V8 + LPG Landi Renzo Omega - 1999 cestna lestenka, original Amik...
|
Uto, 25.10.2011, 15:50 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
mno, povodna prevodovka v tvojom aute ma oznacenie 45 RFE.
Zmenou software za novsiu verziu sa z toho da spravit prevodovka 545RFE
A podla toho co pises mi to pripada tak, ako keby si tam uz pretdym
mal ten novsi soft a z nejakeho dovodu doslo k downgrade spat na 45 RFE.
Neviem si sice predstavit ze ako, ale mozne je vsetko.
Pri cca 120 km/h mas ake otacky? cca 2000 alebo cca 2300?
Chcelo by to zistit cislo SW verzie RJ motora a prevodovky.
|
Uto, 25.10.2011, 16:11 |
|
 |
Mjaus
Učeň
Registrovaný: Štv, 24.03.2011, 12:30 Príspevky: 26 Bydlisko: Nitra
|
Pali vdaka. Otacky pri 120 zistim pri najblizsej jazde potom dopisem...
cislo SW verzie RJ motora a prevodovky sa da zistit iba na diagnostike ci?
_________________ JEEP Grand Cherokee 4,7L V8 + LPG Landi Renzo Omega - 1999 cestna lestenka, original Amik...
|
Str, 26.10.2011, 15:38 |
|
 |
Mjaus
Učeň
Registrovaný: Štv, 24.03.2011, 12:30 Príspevky: 26 Bydlisko: Nitra
|
Este pridavam PM jedneho registrovaneho:
... Spojka v meniči mi začne zamykať až keď sa teplota motora dvihne na cca 60 stupňov, dovtedy ide v preklze. Keď sa zohreje je to zopnutie cítiť, pri 60ek padnú otáčky z 2 tisíc na 1500 a aj hluk sa podstatne zníži.
No a toto je to co som pisal hned na zaciatku. Tiez som po zohriati citil prechod k perfektnemu tichemu radeniu a zamykaniu. Teraz to vsak necitim. Stale je to "akoby studene" aj ked to uz studene nie je.
No nic vyskusam otacky, popripade navstivim Bratislavu a potom neviem....
_________________ JEEP Grand Cherokee 4,7L V8 + LPG Landi Renzo Omega - 1999 cestna lestenka, original Amik...
|
Štv, 27.10.2011, 12:37 |
|
 |
pablo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 12.09.2007, 18:24 Príspevky: 1377 Bydlisko: Púchov
|
navštív radšej žilinu
sú tam velmi šikovný chalani,,, mne pomohli xxx krát po telefóne a pár krát aj osobne,,, zachvílu ich idem zasa otravovat 
_________________ ~`<| _________ oooo __ ~~ | / ../ …\ … \ \ _|____\ ~~~[_ - - - ______ --- _ \ - \\\\\\ -\ ~~~~( o) ) – o - - - ( o ) ) – o ---) )
Jeep ZJ 5.2 V8,nápravy patrol Y61, 7.5" long arm,flowmaster a kopec iného.. Jeep XJ 4.0 cestná leštenka
|
Štv, 27.10.2011, 23:54 |
|
 |
Mjaus
Učeň
Registrovaný: Štv, 24.03.2011, 12:30 Príspevky: 26 Bydlisko: Nitra
|

Vdaka za radu Pablo. Ano Zilina stoji za to uz aj ja tam chodim. Prijemny chalani co ochotne poradia. Velmi napomocni. Len nie vzdy sa to da. Je to 50 Eciek navyse za palivo a k tomu dovolenka  Keby boli v Nitre tak u nich v dielni hadam aj spavam
Pali.
Zistil som otacky. Su pri ustalenej jazde po dialnici:
60 km/h - 1500 ot.
80 km/h - 1700 ot.
100 km/h - 1700 ot. zamknuta
120 km/h - 2100 ot. zamknuta
Co je vsak horsie ze pri rozbehu alebo pri zmene rychlosti je to lenive. Mam ustalenu rychlost 60 km/h a ked chcem pridat na 80 km/h (bez toho aby podradil !) tak najskor idu otacky motora hore spolu aj s hukotom motora a az potom slabo citim a vidim na tachaci ze sa rozbieham ale otacky su vyssie a konstantne a auto sa stale pomali rozbieha. Neviem ci to opisujem dobre ale je tam oneskorenie. 60 - pridam pedal - otacky sa zdvihnu cca o 400 - potom sa zacne pomaly rozbiehat a otacky su stale o tych 400 vyssie a rychlost stupa az sa zastavi na tych 80 - potom preradi a otasky klesnu.
No a dnes sa mi stalo ze som siel mestom a O/D OFF potom som vysiel na dialnicu a pri 1900 ot. cca 65 km/h som OD OFF vypol. otackani to zaknisalo (tak ako vzdy ked vypnem O/D OFF) a pridaval som dalej a prevodovka nie a nie preradit na posledny prev. stupen. Musel som ubrad a znova pridat. Potom uz radil.
Tiez som spozoroval ze led som pri 90 km/h dal nohu z plynu dole otacky boli okolo 1200 ot. a to som hodne dlho spomaloval (z dialnice na vstup do mesta takze z 90 na 50) a aktualnu spotrebu mi na pocitaci ukazovalo stale ako keby som mal nohu na plyne ale nepridaval??? Myslim ze pred tym pri takomto ubrati plnu otacky klesli na 600 uz si nepametam....
_________________ JEEP Grand Cherokee 4,7L V8 + LPG Landi Renzo Omega - 1999 cestna lestenka, original Amik...
|
Pia, 28.10.2011, 18:19 |
|
 |
Mjaus
Učeň
Registrovaný: Štv, 24.03.2011, 12:30 Príspevky: 26 Bydlisko: Nitra
|
Tak trochu som snoril po webe a myslim ze toto by mohlo byt to co stale hladam:
X2 on the GDE TCM flash and if you don't have it their ECM tunes. That said for transmissions operating with the F37 flash you need to bring your speed up to ca. 62-64 mph; you will feel and see on the tach the final shift into overdrive and locked up; then you can reduce your speed to 60 mph at ca. 1600 rpm while staying in the same shift point which will preserve your current mpg at that speed. It's a pain as stoutdog can tell you but essentially the F37 raised the mph of that final shift AND the speed at which you drop back a gear. If I recall once you've passed that final shift point as long as you stay above about 57 mph you will stay in top gear.
The GDE TCM tune restores the per F37 shift mph AND adds lockup in lower gears and other enhancements. See http://www.greendieselengineering.com/f ... st/89.page
_________________ JEEP Grand Cherokee 4,7L V8 + LPG Landi Renzo Omega - 1999 cestna lestenka, original Amik...
|
Str, 23.11.2011, 9:08 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|