Dnes je streda 21. mája 2025, meniny má Zina a zajtra Júlia Juliana
Autor |
Správa |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
OGO píše: No, tak teraz mi povedzte, váš názor. Všetcia tvrdíte, že v reále je problém ideálne nakrmiť navijak, Rado má špeciálne napájanie a tiež tvrdí, že cca 25 sekúnd. Tak mi povedzte, či by sa neoplatilo začať sa zaoberať navijakom, ktorý by nebol závislý na elektrine, ale by bol mechanický a poháňal by ho samotný motor auta, cez nejakú prevodovku, spojku...či by to nebolo výhodnejšie ? Účinnosťou, spoľahlivostne, finančne, technickou náročnosťou ? A prosím to je otázka laika. Dik.
|
Pon, 12.12.2011, 11:21 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|

Ano OGO, správne. Prepáč moju úprimnosť, ale aj tvoj predošlý príspevok bol taký. Teda pohľad úplného laika.
Ten benzínovo-motorový navijak je pre vyprostenie auta nezmysel. Drahý, neefektívny a slabý.
Silu 2tony vyvinie aj ručný ráčňový navijak - je podstatne lacnejší, ale nikto ho nepoužíva aj tak. Lebo sme v praxi zistili, že nepomôže.
O mechanických navijakoch vieme dávno, netreba ich objavovať. Ale zrejme je tu problém, ktorý sa nedá riešiť tak jednoducho ako si laicky predstavuješ (že by mechanický výstup - náhon  ?). A to najmä technickou náročnosťou, finančne, spoľahlivosťou....
Takže nám vychádzajú len 2 ďalšie varianty, z toho je tá elektrická najmä finančne a technickou náročnosťou viac dostupná ako hydraulická. A to aj napriek tomu, že viem, že nedokážem v aute relevantne napájať navijak plným prúdom - proste použijem kladku alebo dve aby som sa vyhol prúdovej špičke.
K tomu meraniu ťažnej sily: uprednostnil by som predsa len postup podľa normy ČSN 27 8159 oproti tvojim 5-tim tonám cementu a použil by som určite meradlo DYNAFOR LLX aby som sa vyhol Shreckovým problémom s rozbitým ciferníkom. A meral by som určite bez kladky, lebo takú kladku, čo nenásobí ťažnú silu nepoznám - a to mám tiež technické vzdelanie.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pon, 12.12.2011, 11:51 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
No počkaj, Jenki, fyziku som mal už dávno alebo mi niečo ušlo (alebo sa nerozumieme),
ale jednoduchá kladka len mení smer pôsobenia sily.
To, že ňou dokážeme pri vyťahovaní sami seba zdvojnásobiť veľkosť, je len špeciálnym zapojením, nie?
|
Pon, 12.12.2011, 12:02 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
Ak sa nemýlim, tak k znásobeniu dochádza pri použití voľnej kladky, t.j. bremeno je upnuté o kladku a jeden koniec lana je pevne upnutý napr. o strom. Neviem o žiadnom špeciálnom zapojení.
Smer sily mení len pevná kladka - ale to zasa neviem kde by v meraní mala byť umiestnená, resp. aký by tam mala účel.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pon, 12.12.2011, 12:17 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
Ok, tak to vidíme rovnako. "Špeciálnym" som myslel spôsob, keď sám seba ťaháš navijakom cez kladku.
|
Pon, 12.12.2011, 12:38 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
No, a v tom je ten háčik. Ak sám seba, tak cez kladky. Cez 2 kladky. Takto:
Ak niekoho iného tak cez kladku. Cez 1. A na nej musí viesiť on ťahaný, koniec lana niekde o strom napevno. Teda takto:
Inak to nefunguje.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pon, 12.12.2011, 14:08 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
No ešte je možnosť (druhýobrázok), že Ty(ťahajúci) si čierna bodka, závažie s označením 1 je strom a červená šípka je ťahaný.
Kladku používaš, ale nemeníš veľkosť ťahu, len smer.
Nemáme rozpor, len si musíme ujednotiť terminológiu.
|
Pon, 12.12.2011, 14:29 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
O žiadny rozpor samo nejde, len o fakty. V tom prípade by sa ale zrejme jednalo o pevnú kladku a bolo by to takto:
Závažie musí byť vždy upútané o voľnú kladku, aby došlo k redukcii sily, inak kúzlo nefunguje (ako si na začiatku aj povedal).
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pon, 12.12.2011, 14:54 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
Tak.
Počuj, tie obrášťoky máš nachystané či ich tvoríš?
|
Pon, 12.12.2011, 15:08 |
|
 |
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
jenki, rado: klobuk dole... tomuto hovorim vysvetlenie "for dummies"...
... to by som to konecne mohol uz aj ja pochopit... 
|
Pon, 12.12.2011, 15:09 |
|
 |
ORC
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 30.05.2007, 10:04 Príspevky: 573 Bydlisko: Bratislava
|
rado nd píše: Tak. Počuj, tie obrášťoky máš nachystané či ich tvoríš?
Wikipedia
Alebo takto?

_________________..všetko pre váš OFF ROAD. www.offroad24.sk , orc@orc.skIronman4x4, Rugged Ridge, Asfir, ARB, AEV, SafariSnorkel, BullFace, Dick Cepek, Mickey Thompson, JamesBaroud, IPF, Pro Comp, Bushranger, FoxShox, Eibach, Misutonida, Delta4x4, AVM, ...
|
Pon, 12.12.2011, 15:13 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
 čo som kúzelník? Aj keď kresliť celkom viem  teda, v počítači.
Samozrejme, že som si to po jednom nezdarenom "štrikovanom" ťahaní Tiborovho Patrola na jame musel zoštudovať poriadne. Nešlo mi do hlavy, kde udelali soudruzi chybu - 2 autá s kladkami a ništ.
Pogoooglil som a odvtedy si pamätám, kde a ako to je. A už aj viem, kde sme robili chybu  . Preto už nosím kladky 2.
Takže tak.
P.S.
Thunder, ja si ale stále neviem predstaviť, ako ste sa ťahali predným navijakom dozadu. To je zase pre mňa záhada. A to by sa mi občas veľmi hodilo. Pustíš aj ty info? 
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pon, 12.12.2011, 15:20 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
ORC píše: Wikipedia Alebo takto? 
Správne Ďuro
Až na ten obrázok tu vyššie. Ten síce hovorí pravdu, ale nie o vyprosťovaní, ale o ťahaní nákladu (čierny krúžok na voľnej kladke). A v tom spočíva práve tá malá zrada. Tretí obrázok ukazuje v skutočnosti polovičnú ťažnú silu, nie tretinovú (ak sú teda tie čierne krúžky pevné) pri vyprosťovaní auta a kladka slúži na otočenie smeru pôsobiacej sily.
Pánko čo to nakreslil do návodu píše o ťahaní nákladu, nie o ťahaní auta. Je to nakreslené tak, že to dokáže zamotať hlavu.
Dá sa to odmerať aj na stole s malým školským silomerom.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pon, 12.12.2011, 15:31 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
jenki píše: Thunder, ja si ale stále neviem predstaviť, ako ste sa ťahali predným navijakom dozadu. To je zase pre mňa záhada. A to by sa mi občas veľmi hodilo. Pustíš aj ty info? 
Jenki,
rozprávalo mi to niekoľko svedkov, videl som videjko a aj tak som neveril.
Ale ide to aj zdôvodniť, len na jedno auto potrebuješ 4-5 kladiek.
Vtip je v tej poslednej.
Nech dá thunder podrobnosti.
Naposledy upravil rado nd dňa Pon, 12.12.2011, 17:14, celkovo upravené 1
|
Pon, 12.12.2011, 15:40 |
|
 |
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
tusim to bolo takto.
realne som navijal lano a auto cuvalo. ale vysvetlenie prosim odomna nechci. pozeral som ako puk, ze kam ma to vezie. ftip bude asi v tom V-cku za zadkom a mozno o nejakom uhle tam. a budem rad, ak to s radom nejako vysvetlite. som lenivy namahat zavity...
inak je to v praxi asi len tazko pouzitelne. tolko pevnych bodov a tak idealne umiestnenych asi tazko v tom danom problematickom mieste najdes, aj keby si mal zrovna v batozine tolko kladiek a v spulke tak dlhe lano...
a okrem ineho som bol rad, ze nam auto ostalo v jednom kuse a neroztrhli sme ho na polovicu...
rescue ma video, mohol by ho sem dat...
|
Pon, 12.12.2011, 15:43 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|