Dnes je streda 5. júna 2024, meniny má Laura a zajtra Norbert
Nissan Navara D40 jazda na zimnych komunikaciach
Autor |
Správa |
TILDEE
Učeň
Registrovaný: Uto, 13.09.2011, 13:11 Príspevky: 46 Bydlisko: Kĺačany338
|
|
Str, 21.12.2011, 20:31 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
TILDEE píše: Mam jazdit na zadnom nahone alebo 2x4 zadny = 4x2 TILDEE píše: Myslim vtedy ked su cesty mokre alebo neodhrnute-proste ked su cesty zle. Ak dokazes pri rozbehu zahrabat, je cas radit 4x4, ak nie, tak 4x2.
Ak sa povrch cesty bude striedat (sneh, asfalt, sneh), plati 4x2.
Ak si myslis, ze je poladovica, tak kludne 4x4, ale tu sa skor oplati mat stisnuty ritny zvierac a noha na plyne len velmi zlahka a oci na stopkach ...
eee - tato sranda ma medzidiff ci ee ? Skor nie, ale nie som si isty ...
|
Str, 21.12.2011, 20:53 |
|
|
TILDEE
Učeň
Registrovaný: Uto, 13.09.2011, 13:11 Príspevky: 46 Bydlisko: Kĺačany338
|
Aha no ale ked mam 4x4 tak auto ma uz pri 50ke a zaradenej 6ke nejakych 2500 otacok. A nemôzem stale jazdit na 4x2??? Nevadi to napr autu? No a zvierac mam aj tak stale v plnom nasadeni:D:D:D
|
Str, 21.12.2011, 21:52 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
Ad 1 - nequotuj cely predchadzajuci prispevok.
Ad 2 - vidim, ze v tom mas gulas.
Otacky s pohonom ziadno nesuvisia.
S pohonom 4x4H ak uz nieco suvisi, tak rychlost.
Pri klasickom pohone bez medizidiffu (terro, patrol) nissan uvadza, ze ho je mozne pouzit myslim do 100 km/h.
A ano, stale jazdis 4x2 (na zadku). (ibaze by si mal pohon ako fred flinston, lebo iny pohon ako 4x2 alebo 4x4 nie je ).
Takze este raz. Ak sa pri pohynani z miesta (na rovine) budes smykat, zapni 4x4. (ujazdeny sneh, neujazdeny hlbsi sneh, poladovica, teoreticky este hlboka rozmocena brecka).
Dobrym ukazovatelom je pre teba aj zatocenie a brzdenie. Ak je aj pri malej rychlosti brzdna draha pomerne dlha, resp. sa zle zataca (predne kolesa si ziju svojim zivotom), kludne rad 4x4.
Ak sneh skonci (jazdne podmienky sa zlepsia) okamzite 4x2.
|
Str, 21.12.2011, 22:12 |
|
|
marcek4x4
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 14.11.2006, 22:24 Príspevky: 324 Bydlisko: Dudince
|
[quote="TILDEE"]Aha no ale ked mam 4x4 tak auto ma uz pri 50ke a zaradenej 6ke nejakych 2500 otacok.
No ale to máš zaradenú aj redukciu!
4x4 zaradíš keď prepneš z prvej do druhej polohy.Z 2WD do 4WD
_________________ LANDROVER DISCOVERY bývalá leštenka
|
Str, 21.12.2011, 22:17 |
|
|
TILDEE
Učeň
Registrovaný: Uto, 13.09.2011, 13:11 Príspevky: 46 Bydlisko: Kĺačany338
|
Chalani dakujem ale ja mam gulas aj teraz. Ja mam 3 plohy prepinaca. Tusim je tam 2WD teda zadny nahon hej? Potom mam 4H tam pisu ze sa ma radit za jazdy v rychlosti od 60 do 100km a este mam 4LO a tam pisu ze sa radit ked stojim a to v neutrale a so spojkou. No a pri tomto mam strasne rychle prevody. Ako keby lahke...proste aj pri malej rychlosti na ktoromkolvek stupni otacky idu rychlo hore. Chalani nedate mi prosim cislo na vas? Ja by som o tom potreboval asi kecnut:D
|
Str, 21.12.2011, 22:44 |
|
|
Palan
Učeň
Registrovaný: Ned, 18.12.2011, 12:58 Príspevky: 16 Bydlisko: Puchov
|
Tildee: 1 poloha paky resp.asi spinaca 2wd-zapnuty zadny nahon 2 poloha 4H-pripajas predny nahon-cestna rychlost 3 poloha 4LO-zapnuty predny nahon plus redukovana rychlost do tazsieho terenu
|
Str, 21.12.2011, 22:55 |
|
|
TILDEE
Učeň
Registrovaný: Uto, 13.09.2011, 13:11 Príspevky: 46 Bydlisko: Kĺačany338
|
Palan píše: Tildee: 1 poloha paky resp.asi spinaca 2wd-zapnuty zadny nahon 2 poloha 4H-pripajas predny nahon-cestna rychlost 3 poloha 4LO-zapnuty predny nahon plus redukovana rychlost do tazsieho terenu
Aha takze ked je napr...miestami sucha cesta miestami mokra kusok snech a bacorinka a kusok zasa strk z posipov tak kludne môzem 4H??? Lebo v manuali po prelozeni do slovenciny som vycital ze by sa to malo pouzivat na suchych cestach. Vies bal som sa ze sa mi pokazi auto tak jazdim na zadku a to su drifty na kazdom kusku:D Drsne jazdenie:D
|
Str, 21.12.2011, 23:02 |
|
|
Palan
Učeň
Registrovaný: Ned, 18.12.2011, 12:58 Príspevky: 16 Bydlisko: Puchov
|
neviem ci to ma medzinapravovy diferencial ale ak nema tak si si to prelozil zle,pretoze natvrdo pripojeny predny nahon na suchom podklade by mohol narobit velku sarapatu(najskor by si to asi odniesli poloosi alebo klby),takze pouzivat iba na klzkom podklade kde maju kolesa moznost presmyknut,a pri zapnutom prednom nahone treba davat pozor hlavne v zakrutach pretoze pri absencii medzidifu ma auto tendenciu ist rovno
|
Str, 21.12.2011, 23:14 |
|
|
Palan
Učeň
Registrovaný: Ned, 18.12.2011, 12:58 Príspevky: 16 Bydlisko: Puchov
|
este aby som upresnil,pri priamej jazde na tvrdom podklade so zapnutym predkom nehrozi nic,poskodenie hrozi pri vytoceni kolies pretoze vtedy maju kolesa rozne otacky a absencia medzidifu zapricini ze nema tie otacky co vyrovnat a vtedy by mohlo dojst k tomu poskodeniu
|
Str, 21.12.2011, 23:20 |
|
|
TILDEE
Učeň
Registrovaný: Uto, 13.09.2011, 13:11 Príspevky: 46 Bydlisko: Kĺačany338
|
Palan píše: neviem ci to ma medzinapravovy diferencial ale ak nema tak si si to prelozil zle,pretoze natvrdo pripojeny predny nahon na suchom podklade by mohol narobit velku sarapatu(najskor by si to asi odniesli poloosi alebo klby),takze pouzivat iba na klzkom podklade kde maju kolesa moznost presmyknut,a pri zapnutom prednom nahone treba davat pozor hlavne v zakrutach pretoze pri absencii medzidifu ma auto tendenciu ist rovno
Aha no môze byt ze translator mi to prelozil bez zaporu teda namiesto nepouzivat tam bolo pouzivat. No a aj sa mi zda ze nema medzidiferak. Je to Navara D40 z roku 2006 - 2,5dieslova manual 6 rychlosti. )) Takze uz môzem jazdit normalne:D
|
Str, 21.12.2011, 23:24 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
Tak este raz a pomaly:
2H - len zadok - celorocne (aj v zime, ak nie je sneh)
4H - zadok+predok, cele spolu do rychla, 0-100 km/h - podla potreby, tam kde potrebujes ist rychlo, a potrebujes alebo vyuzijes predny nahon (polne cesty s bacorinami, mokra luka, sneh na asfaltke, atd). 4H len tam, kde si ma moznost predok prehrabnut !!! (cize nie cisty asfalt, tam to bude trpiet, volobezka alebo homos v prdeli).
4L - ako 4H ale cele do pomala a sily, 0- cca 45 km/h - Prudke stupania v terene, ale kludne aj zasnezeny stupak na asfaltke, kde sa sunies pomalicky v kolone za chudakom kamionistom, ktory kazdu chvilu zastane.
Ak by si mal volnobezky manualne, vies to vyuzit aj do kopca pri tahani velkeho nakladu (auto na privesnom voziku, nejaky ten 4-nohy konik, lod, atd).
|
Str, 21.12.2011, 23:34 |
|
|
TILDEE
Učeň
Registrovaný: Uto, 13.09.2011, 13:11 Príspevky: 46 Bydlisko: Kĺačany338
|
finder píše: Tak este raz a pomaly: 2H - len zadok - celorocne (aj v zime, ak nie je sneh) 4H - zadok+predok, cele spolu do rychla, 0-100 km/h - podla potreby, tam kde potrebujes ist rychlo, a potrebujes alebo vyuzijes predny nahon (polne cesty s bacorinami, mokra luka, sneh na asfaltke, atd). 4H len tam, kde si ma moznost predok prehrabnut !!! (cize nie cisty asfalt, tam to bude trpiet, volobezka alebo homos v prdeli). 4L - ako 4H ale cele do pomala a sily, 0- cca 45 km/h - Prudke stupania v terene, ale kludne aj zasnezeny stupak na asfaltke, kde sa sunies pomalicky v kolone za chudakom kamionistom, ktory kazdu chvilu zastane. Ak by si mal volnobezky manualne, vies to vyuzit aj do kopca pri tahani velkeho nakladu (auto na privesnom voziku, nejaky ten 4-nohy konik, lod, atd).
Ano uz tomu rozumiem:) Chalani velmi pekne vam dakujem za rady aj za ten humor (som sa nasmial). Veeeelmi ste mi pomohli a hlavne mojej krasnej Navare:) Sledujte toto forum (ved urcie sledujete) a ked zbadate prispevok od TILDEE tak viete ze som zas nieco pohnojil:D:D:D Este raz vsetkym dakujem!!!:)
|
Str, 21.12.2011, 23:45 |
|
|
TILDEE
Učeň
Registrovaný: Uto, 13.09.2011, 13:11 Príspevky: 46 Bydlisko: Kĺačany338
|
Jaj a este-prepacte ze som qotoval cele prispevky ale velmi malo sa zatial vyznam a este aj som tu cez Iphone.
|
Str, 21.12.2011, 23:53 |
|
|
Martinoff
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
|
Navara nemá medzinápravový diferenciál.
Ináč, ja ho na L200-ke mám a je fajná vec. Ale dvojtonový pickup na ľade aj tak docela sranda - včera som minul kandeláber asi o 3 cm. ABS ma začína fakt srať.
_________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!
|
Štv, 22.12.2011, 9:56 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|