Dnes je pondelok 19. mája 2025, meniny má Gertrúda a zajtra Bernard
Autor |
Správa |
jojo007
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pon, 05.03.2012, 15:54 Príspevky: 144 Bydlisko: Malacky
|
Prosím poradte.
Mám chip na jeepa od fitmy Jet performance products a v návode sa píše:
" Stupeň 2-určený pre výkonnostný nadšencov, Stage 2 obsahuje viac agresívne programovanie, aby sa väčšina koní a krútiaci moment k dispozícii. Paliva a časovania krivky sú značne upravené pre špičkový výkon a ovládanie. Vyžaduje použitie 91 oktánového paliva, 180 stupňov termostat a voľný tok výfukových plynov. Tiež dobre spolupracuje s aftermarket príjmu systémy, mäsové letecké senzory, TBI dištančné atď "
No pochybujem že európska verzia 91 oktan sa vyrovná 91 oktan v USA.
Čo mám natankovať namiesto 91-tky?
_________________ Poďme skratkou. Síce je to ďalej, ale je tam horšia cesta. Jeep Wrangler TJ 4l, 8" Fabtech, 36 Swamper.
|
Ned, 01.04.2012, 17:56 |
|
 |
wori
Frajer
Registrovaný: Sob, 14.11.2009, 3:18 Príspevky: 236 Bydlisko: ZH
|
USA EU
87 = 91
91 = 95
93 = 98.
_________________Cherokee XJ 4.0
Grand Cherokee ZJ 5.2

|
Ned, 01.04.2012, 18:28 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
no, tvoj goggole preklad je pomerne...zlý.
Veľmi by som sa na to nespoliehal.
Tým nespochybňujem číslo 91 v texte.
Ale je treba vedieť, či sa jedná o oktánové číslo výskumnou metódou alebo motorovou metódou. Obidve sa využívajú na označovanie paliva, záleží na krajine.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Ned, 01.04.2012, 19:14 |
|
 |
tibik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18 Príspevky: 2349 Bydlisko: Banská Štiavnica
|
A tak isto aj stupne budú asi v Farhajtoch namiesto v Celziovej stupnici .
_________________ Ex. XJ. 2,5td 1998. WJ 2,7 crd 2002. zatial leštenka . Grand Vitara 2,0td 2006 3dv. WK/WH 3crd. 2006. Prejdem kade chcem - skoro všade !
|
Ned, 01.04.2012, 19:35 |
|
 |
jojo007
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pon, 05.03.2012, 15:54 Príspevky: 144 Bydlisko: Malacky
|
Tu je origo popis:
Stage 2-Designed for the performance enthusiast, the Stage 2 features more aggressive programming to make the most horsepower and torque available. Fuel and timing curves are extensively modified for peak performance and drivability. Requires use of 91 octane fuel, 180 degree thermostat and free flow exhaust. Also works well with aftermarket intake systems, mass air sensors, TBI spacers, etc.
čo sa týka termostatu tak je 82 °C to som si už prepočítal, ale s tým palivom som si nevedel dať rady. Už dlho som nevidel na našich čerpačkách 91.
Dnes som ten čip nasadil do auta a môžem povedať,že pri normalnej jazde po dedine sa mi zdá že ide príjemnejšie a plynulejšie. Uvidíme čo bude robiť v piesočku a vo výjazdoch do svahu.
_________________ Poďme skratkou. Síce je to ďalej, ale je tam horšia cesta. Jeep Wrangler TJ 4l, 8" Fabtech, 36 Swamper.
|
Ned, 01.04.2012, 20:10 |
|
 |
Roland
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 03.06.2008, 20:42 Príspevky: 521 Bydlisko: Nitra
|
normalne by som si myslel ze 91 oktanov v americe bude 91 aj v europe
_________________R-servis Nitra Levická 7 +421 915 405 549 roland@r-servis.sk http://www.r-servis.sk OPRAVY AT PREVODOVIEK, MOTOROV, AUTOSERVIS
|
Ned, 01.04.2012, 20:43 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
možno v amerike majú aj pravý uhol 91 stupňový 
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Ned, 01.04.2012, 20:46 |
|
 |
jojo007
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pon, 05.03.2012, 15:54 Príspevky: 144 Bydlisko: Malacky
|
Roland
keby si sa ma opýtal na rozdiel by som mu povedal to iste - že je to rovnaké.
Ale keď som čítal návod že treba upraviť zvody, sanie a vymeniť termostat tak som spozornel že 91v USA asi nebude 91 v EU.
Inak si myslím že keď tam šupnem 98 tak asi pôjde ešte lepšie.
Inak Amerika je zem neobmedzených možností. (Rusko je už iná káva)
_________________ Poďme skratkou. Síce je to ďalej, ale je tam horšia cesta. Jeep Wrangler TJ 4l, 8" Fabtech, 36 Swamper.
|
Ned, 01.04.2012, 20:50 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
jojo007 píše: Tu je origo popis: .... Requires use of 91 octane fuel, 180 degree thermostat and free flow exhaust. Also works well with aftermarket intake systems, mass air sensors, TBI spacers, etc. .....
Myslím, že je to požiadavka na minimálnu kvalitu paliva, iný termostat a iný výfuk(free flow systém nemá klasické tlmiče).
To ostatné (tuningové sanie, váha vzduchu a TBI ventil) je len ako možnosť - systém s tým bude pracovať.
Ten výfuk môže byť problém... sám taký už nejaký čas hľadám.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Ned, 01.04.2012, 21:13 |
|
 |
jojo007
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pon, 05.03.2012, 15:54 Príspevky: 144 Bydlisko: Malacky
|
Problém je katalizátor a lambda sonda za ním. Dám tam priechodnejší katalizátor: http://www.jcwhitney.com/performance-ca ... j1s23.jcwx za lambda sondou si už výfuk môžeš aj urezať (obrazne myslené).
Zvody si dám tak isto poslať z USA:
http://www.jcwhitney.com/performance-he ... 06361.jcwx
_________________ Poďme skratkou. Síce je to ďalej, ale je tam horšia cesta. Jeep Wrangler TJ 4l, 8" Fabtech, 36 Swamper.
|
Ned, 01.04.2012, 22:08 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
OMG !
US má inú metodiku oktanových čísel
87 octane je REGULAR, to je naša 91
91 octane je premium a to je u nás 95
http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating
2jojo:
Z výfukom to nie je žiadna tragédia - normálne tam daj nejaké lepšie zvody (borla, pacesetter...), HiFlow katalyzátor od Magnaflow, za to drbni Flowmaster Delta alebo Super 40 ale minimáne v 2,5 palcovom priemere a máš vybavené.
Pod škrtiacu klapku si daj TB Spacer (taká podložka drážkovaná), klapku prevŕtaj o 2mm (aby si stiahol to zúžené miesto), k tomu FIPK sanie od K&N. Ak sa chceš moc hrať, tak si presuň IAT senzor, daj nastaviteľný MAP senzor, 24 lbs vstrekovače.....
inak zvody, katy tlmiče, TB spacery a spol mávame skladom 
|
Pon, 02.04.2012, 10:06 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
Palino, ešte keby si mi vedel takto poradiť výfuk na toho môjho benzínového Japonca... 
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pon, 02.04.2012, 10:26 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
najhoršie sú zvody - od zvodov ďalej to problém nieje, to sa dá vyskladať
|
Pon, 02.04.2012, 10:37 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
Zvody by som asi nechal...ale od katalyzátora (kua načo tam je) až po koniec by mohol byť free flow, nech sa mu ľahšie dýcha.
Vraj aj spotreba ide dolu, píšu africkí kamaráti.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pon, 02.04.2012, 10:40 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
tak to by asi aj šlo. Hi-flow katalyzátor plus nejaký voľnejší tlmič...alebo kat von a namiesto neho rezonátor ....možností je viac.
Ja osobne sa u auta na bežnú prevádzku prikláňam k tomu katu - predsa len treba niečo pre tú ekológiu spraviť 
|
Pon, 02.04.2012, 11:08 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|