Dnes je sobota 24. mája 2025, meniny má Ela a zajtra Urban
Autor |
Správa |
Dreamer
Učeň
Registrovaný: Pon, 31.05.2010, 22:13 Príspevky: 45 Bydlisko: Nitra
|

Tak Vas vsetkych zdravim
zaradim sa do davu a zverejnim tu par zaberov a geneziu miernych uprav Nasho rodinneho drobca
.. cca pred rokom a pol padlo rozhodnutie , ze si takeho dobca zadovazime (rozhodnutie rozumej , ze sa mi podarilo prehovorit manzelku ...  )
... vyber skoncil na modelovom roku 2004-2005 a v nemecku sme po dlhsom vybere jeden vhodny aj nasli
... kriteria boli 4x4 , 5,7 Hemi a LPG
... po kratkom dohadovani sa s Helmutom sme spolu s panom z firmy Autonazelanie.sk vyrazili niekde k Hannoveru urobit pokus o zakupenie toho drobca . Aj vdaka skusenostiam Nasho sprievodcu sa Nam to uspesne podarilo
... po par mesiacoch jazdenioa Nam (mne) auto trochu zovsednelo a zacali sme (som) premyslat , co by sa s tym dalo robit
... prvy napad bol ochrannym ram za kabinu na korbu s nejakymi pridavnymi svetlami
.. a takto to vypalilo po nalakovani
... neskor som sa rozhodol pre ine gumy , ktore by ma bez strachu pustili aj do lahsieho terenu , volba padla na BF-G atr 315/70 R17 TA/KO a koli nim bolo treba vyrobit rozsirovacie podlozky s hrubkou cca. 45 mm a namontovat rozsirene lemy blatnikov
... takto to dopadlo :
.. a celkovy pohlad :
... po tomto zasahu sa prejavila nizka stavba auta ... chytalo to podblatniky pri kazdom prepruzeni a aj pri prudsom zatacani , takze logicky musel prist na rad lift podvozku
... po dlhsej dobe a debatach s mechanikmi a firmami zaoberajucimi sa upravou off-roadov padla volba na Cesku firmu Goldservis , s kotrymi som sa asi najlepsie pochopil , co vlastne chcem
.. poziadavka bola 12 - 15 cm lifting so zachovanim vlastnosti , ktore to auto malo pred tym , cim som myslel tvrdost a komfort pri jazde 85% po ceste , co sa im vynikajuco podarilo
... auto sa im zaviezlo v jednu nedelu a na dalsiu stredu bolo hotove
... 15cm vzadu , 13cm vpredu a vlastnosti pri jazde vynikajuce , za co im musim verejne podakovat - odviedli naozaj vybornu odbornu pracu
... celkovo som s tymto autom po roku a pol jazdenia velmi spokojny , prinieslo mi to presne to , co som ocakaval a mozno mimo spotreby nemam ziadne vyhrady voci nemu
... a ak to niekoho bude zaujimat , tak spotreba bola 16 - 17 l Lpg pred upravami a cca 19 l Lpg teraz po upravach , pricom auto jazdi primarne po cestach a len sporadicky vo velmi lahkom terene
... tak nejako takto

_________________ Dodge RAM 1500 ´05
Faber suae quisque fortunae
|
Sob, 15.10.2011, 22:53 |
|
 |
YJ KAO
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 26.01.2010, 22:27 Príspevky: 383 Bydlisko: TRENČÍN, LIPTOV
|

Popravde velmi môžem tieto autá, tak to asi nebude uplne objektívne, ale pokúsim sa.....
Mno velmi pekné aj tá spotreba je milo prekvapujúca, by som to nečakal na takú váhu a silu použitého železa (5,9HEMI) a najmä účelovosť vozidla - narvi tam 2tony a žiaden problém !!!
Ja teda mám LPG vo Wranke (1700kg) a zatial to len testujem, ale musím priznať že na 4,0 L mám na jednu nádrž (cca 60L) aj s hodinovým jazdením v teréne a dosť mesto spotrebu 16,5 L na LPG tak v reále na ceste cca 13-15L podľa nohy. Klobúk dole ja by som mal na tom motore minimálne 30L
Ten lift - nie som celkom zastáncom (pramení to z nie celkom dobrých predošlích skúseností a toho čo mám možnosť pozorovať), ja by som ho nedvíhal je pekný taký aký je, ale keď musíš tak musíš.... podľa mňa to nieje off v pravom zmysle slova, je to primárne tvrdý pracant .... do terénu by som volil niečo iné ako druhé auto-ale proti gustu žiaden dišputát.
Kápni božskou aké tam sú nápravy. jedného času som to chcel kúpiť aj ja v singlecup verzií s 5,2L ale nedohodol som sa a to malo v predu Danu 60 a v zadu Danu 80- čo je velmi zaujímavé z titulu dlhodobého používania. A taktiež ma zaujíma pohodlie interiéru.
_________________ všetko čo má kolesa, pásy, nohy .......
|
Sob, 15.10.2011, 23:31 |
|
 |
Dreamer
Učeň
Registrovaný: Pon, 31.05.2010, 22:13 Príspevky: 45 Bydlisko: Nitra
|

... ja vzadu vozim motorky , takze ked dve , tak max 250kg , co auto prakticky neciti , jedine musim ist pomalsie koli tomu , aby mi z korby nevyleteli
... spotrebu som dal objektivnu , podla litrov a poctu km , prepocitavam to zo zaujmu stale
... lift a prakticky vsetky upravy boli podriadene tomu , ze som to jednoducho chcel a paci sa mi to tak  bez ohladu na vyuzitie v terene , kam aj tak velmi nechodim a ked , tak len velmi lahky
... vzadu naprava neviem ci je Dana , ale pravdepodobne nie , aspon to na nej nieje napisane a vpredu to ma dve trojuholnikove ramena , tuha naprava dopredu sa dava az od verzie 2500 a hore
... a do ineho motora ako 5,7 Hemi by som nesiel , skusal som diesel 5,9 Cummis tento rocnik , ale bolo to ako traktor , s tymto motorom a tymto vykonom je to relativne zive a celkom to reaguje na nohu
... co sa tyka pohodlia , tak nemam ziadne vyhrady , sedacky posobia jednoducho , ale su vynikajuc pohodlne , posed je skor vyssi , co ja preferujem , vydrzim v tom cestovat okolo 8 hodin uplne v pohodicke , trasy , kde ma v Oktavke po hodine islo porazit a mam tam povodny vyfuk , co ani menit nebudem - je tvovnutri neuveritelne ticho , nepocujes nic , co je problem , ked v meste ide sanitka , pocujemm ju pomerne neskoro ... inak maximalna spokojnost
_________________ Dodge RAM 1500 ´05
Faber suae quisque fortunae
|
Ned, 16.10.2011, 0:17 |
|
 |
laci73
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
|
Ak si skusal dodge s Cummins motorom, tak to musela byt 2500 alebo 3500. tie maju obe napravy tuhe. V zavislosti na rocniku moze byt 5,9 12v, alebo 5.9 24 v alebo 6.7 tiez 24 ventil.
Na svojom mas napravu Dana 44 myslim, dana 60 a 80 sa davala do 2500 a 3500.
cummins motor je podstatne vykonnejsi ako hemi, a ovela lepsi na spotrebu, ak neratame prestavbu na plyn. Jeho opravy su vsak drahe. je hlucnejsi, ale ma ovela vacsi tah hlavne do kopcov s tazkym privesom, nie zeby hemi netahal dobre, ale cummins potiahne viac a za menej penazi.
tento rocnik co mas bol posledny s dobrych 1500, posledny model 2009-2012 uz ma na ( y ) podvozok.
|
Ned, 16.10.2011, 9:53 |
|
 |
JOJO2105
Čumil
Registrovaný: Pon, 09.04.2012, 20:53 Príspevky: 2 Bydlisko: Šurany
|
Veľmi pekné auto, keď to prebehne po našej ulici, nedá sa prehliadnuť, tá veľkosť, a hlavne ten zvuk motora.
|
Pon, 09.04.2012, 21:06 |
|
 |
FOGY
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30 Príspevky: 428 Bydlisko: Rožňava
|
|
Pon, 09.04.2012, 22:37 |
|
 |
Dreamer
Učeň
Registrovaný: Pon, 31.05.2010, 22:13 Príspevky: 45 Bydlisko: Nitra
|
FOGY , treba kupit
JOJO dik , mne sa zase zda , ze to znie ako vysavac a ide to velmi potichu ... ale premyslam momentalne o nejakej uprave palivovej mapy v kombinacii s nejakym rozumnym hardware , pretoze ako som cca o 12% zvycsil priemer kolies , tak nie celkom idealne to radi ... nieco hadam vymyslim , alebo vypatram
_________________ Dodge RAM 1500 ´05
Faber suae quisque fortunae
|
Pon, 16.04.2012, 23:53 |
|
 |
FOGY
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30 Príspevky: 428 Bydlisko: Rožňava
|
Ja som teraz zainvestoval do nového wranglera JK, ale ten Fordík je neskutočný. To s tými kolesami treba poriešiť preprogramovaním automatu alebo skrátením prevodu. Aj ja som musel kôli kolesám skracovať , hoci mám manuál. Niektorí dajú na automatoch velké kolesá a potom im to jazdí celý čas na 4ke a ani o tom nevedia.
S palivovou mapou to asi neporiešiš
|
Uto, 17.04.2012, 11:39 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
treba upravit shift points prevodovky - prekalibrovat software na vacsie gumy. palivovu mapu by som moc nemenil
a ka sa ti to zda tiche, tak Flowmaster to poriesi
A ak sa ti to zda moc tiche, tak glasspack od RedHots. Ale to uz je na cestu na moj vkus trochu dost. A znie to takto:
http://www.youtube.com/watch?v=XqDEhth6eQE
|
Uto, 17.04.2012, 11:46 |
|
 |
Dreamer
Učeň
Registrovaný: Pon, 31.05.2010, 22:13 Príspevky: 45 Bydlisko: Nitra
|
hm ... on ten zvukovy prejav urcite nieje priorita a jeho zmena by bola nanajvys dosledok pripadnych uprav , ktore by smarovali k nejakemu zvyseniu vykonu
... ano , ak by som sa dostal k rozumnej uprave shift points (rozumnej ako ze to pochopim aj ja , ze co sa tam bude diat) bol by som rad , ale kazdopadne stale premyslam nad mozno aspon 10%-nou upravou vykonu - nechcem ist do kompresora aby som nemusel menit pol auta , ale nieco , po com by sa laicky povedane motoru lepsie dychalo
... ale toto by bolo na dlhsiu diskusiu , pretoze zatial netusim , ake su moznosti
... kazdopadne zatial dakujem za rady
_________________ Dodge RAM 1500 ´05
Faber suae quisque fortunae
|
Uto, 17.04.2012, 17:49 |
|
 |
pablo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 12.09.2007, 18:24 Príspevky: 1377 Bydlisko: Púchov
|
Dreamer píše: ale kazdopadne stale premyslam nad mozno aspon 10%-nou upravou vykonu - nechcem ist do kompresora aby som nemusel menit pol auta , ale nieco , po com by sa laicky povedane motoru lepsie dychalo ...
čo tak niaky set od K&N http://www.knfilters.com/
_________________ ~`<| _________ oooo __ ~~ | / ../ …\ … \ \ _|____\ ~~~[_ - - - ______ --- _ \ - \\\\\\ -\ ~~~~( o) ) – o - - - ( o ) ) – o ---) )
Jeep ZJ 5.2 V8,nápravy patrol Y61, 7.5" long arm,flowmaster a kopec iného.. Jeep XJ 4.0 cestná leštenka
|
Uto, 17.04.2012, 18:03 |
|
 |
laci73
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
|
KN alebo cold air intake ti vela veci neporiesi, ale skus si kupit performance chip, s nim okrem upravy vykonu motora a krutiaceho momentu si upravis aj shifting points, speed limiter, conventor lock. v neposlednom pripade, si skontroluj ake mas prevody na diferaku, robili sa ramky s 3,55 ale aj s 3,92.
Ak mas velke kolesa stalo by za zvazenie riesit prevody, aby si neporiesil uz aj tak poddimenzovanu prevodovku.
|
Str, 18.04.2012, 6:13 |
|
 |
gargamel
Učeň
Registrovaný: Sob, 03.09.2011, 17:23 Príspevky: 63 Bydlisko: ZM a BN
|
 dnes okolo piatej som isiel za tebou  a nesvieti ti prave brzdove svetlo
inak je to riadna opacha  som sa citil asi takto
http://www.svorka-disney-dogs.estranky. ... -psik.html
ale hned by som menil 
|
Pon, 23.04.2012, 21:48 |
|
 |
Dreamer
Učeň
Registrovaný: Pon, 31.05.2010, 22:13 Príspevky: 45 Bydlisko: Nitra
|
 cau ... hadam som nezazeral , ak ano m to ja mam len taky xicht
.. hej , o tom svetle viem , musim rozobrat tu plastovu somarinu , co su v nej ziarovky , tam bude njaky kontakt vysypany , lebo ziarovky su ok a stava tam ide , len si s tym davam nacas
... inak po necelych dvoch rokoch co to mam som vyslovene spokojny a keby som si teraz mal nieco kupovat , zase kupim to iste ... vyhovuje mi to po vsetkych strankach a ked spriemerujem doterajsie naklady vratane paliva a prepocitam na kilometer , tak niesu ovela vyssie , ako na beznych autach
_________________ Dodge RAM 1500 ´05
Faber suae quisque fortunae
|
Uto, 24.04.2012, 19:07 |
|
 |
gargamel
Učeň
Registrovaný: Sob, 03.09.2011, 17:23 Príspevky: 63 Bydlisko: ZM a BN
|
|
Uto, 24.04.2012, 20:09 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|