Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pon, 12.05.2025, 0:50
Dnes je pondelok 12. mája 2025, meniny má Pankrác a zajtra Servác




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 90 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší
 leniva akceleracia a vysoka spotreba JEEP ZJ 
Autor Správa
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.01.2012, 12:46
Príspevky: 296
Bydlisko: okr.prievidza
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dnes ked som isiel z hory (z roboty) prepol som na momentalnu spotrebu,vysledok:
-bez pridaneho plynu dole kopcom 8-12litr. ale ako nahle som sa "dotkol " plynu hned to vybehlo na 22 -54 litr. (manual 2 a 1 )
-pri miernom kopčeku na manualnej 1 (kamenista cesta ) a noha len opreta o plyn ukazuje od 60 - 86 litr. momentalnej spotreby

keby boli derave zvody citil by som to aj vo vnutri auta pri zapnutom kureni ?

jak zistim ci su derave - nastartovat a sledovat ci nefuka niekde

_________________
ZJ 5.2 V8 "95" ,selectrac , luft 3 " , krizove poloosy,30" yokohama AT/S...


Str, 09.05.2012, 14:26
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03
Príspevky: 553
Bydlisko: xx
Odpoveď s citáciou
Poslať 
A kolko by si cakal ze ti ukaze 8 valec na jednicke? 60 litrov na 1 ti ukaze aj fabia. Vyzera to na ptoblem vstrekovania, vycisti vstreky, pripadne vymen. Tiez pozri vz.filter a potrubie ci ti tam vevericka nebyvaI


Str, 09.05.2012, 14:39
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1923
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja keď som sa vozil na autách, čo majú palubný PC, ktorý ukazuje momentálnu spotrebu, tak pri jazde bez plynu, napr. dole kopcom ukazovalo nulu, prípadne nejaké malilinké hodnoty. Jeep neviem ako funguje palubný PC ale v princípe by to malo byť rovnaké, dole kopcom pri brzdení motorom pokiaľ sú otáčky vyššie ako voľnobežné, tak by tam nemal tiecť žiadny benzín, teda tiež by malo ukazovať nulu, takže ja si myslím, že či tam nebude nejaká zrada.
Aj tak sa najlepšie zistí spotreba pri natankovaní po hrdlo a potom sa to prepočíta pri nasledovnom tankovaní.


Str, 09.05.2012, 19:10
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45
Príspevky: 3143
Bydlisko: VYCHOD PO
Odpoveď s citáciou
Poslať 
starky píše:
-pri miernom kopčeku na manualnej 1 (kamenista cesta ) a noha len opreta o plyn ukazuje od 60 - 86 litr. momentalnej spotreby

..


...sa pozri hore na počitač,kolko Ti bude ukazovat spotrebu ked s autom stojiš :wink: budeš prekvapeny.. :shock: :-D

_________________
My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom.

ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk


Str, 09.05.2012, 19:13
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03
Príspevky: 553
Bydlisko: xx
Odpoveď s citáciou
Poslať 
kua, chlapi...pocitac ti sice ukaze nulu aj ked nula to nie je. Nemozes porovnavat spotrebu 1,9 tdi s 5 litrovym 8 valcom. Moj 15 litrovy dieslovy 6 valec mi do kopca na jednicke ukazal aj 682 l/100 a v priemere jazdim na 37. Troska zdraveho rozumu treba pouzit. necakaj ze az sa budes trepat po hore na redukcii s 8 valcom ze ti to bude jazdit za 15 litrov...ZABUDNI!!!!!

Zalezi v akom stave mas motor a prevodovku a tiez ostatne veci, ktore ti spotrebu mozu uz len zvysit, tiez pozor na nohy, tie zvysuju spotrebu najviac.
Automat je sice pre blbych, ale treba sa ho naucit pouzivat a tiez sa naucit s tym jazdit. Tiez ak jazdis kratke trasy, v terene, na manualnej jednicke( co je zbytocnost)nerataj ze sa dostanes s priemernou spotrebou nizsie ako 45-50 litrov. Dialnica sa da aj za 9-10 pri sviznej jazde.

ta leniva acceleracia moze byt sposobena aj vadnou prevodovkou, kde ti neradi 1, ale dvojku, tym padom sa auto rozbieha tazsie, alebo mas zle nastaveny kick-down, a nepodradi ti vtedy kedy by malo. Zbytocne do toho nevrtaj ak sa tomu nerozumies, lebo len si narobis viac problemov.


Pia, 11.05.2012, 17:36
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 12.01.2010, 22:33
Príspevky: 390
Bydlisko: Rožňava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To Laci73 :Automat je sice pre blbých , mohol si napísať že pre lenivých ale blbých /iste si nasral viacerých čo na automat nedajú dopustiť/ zo zbytkom tvojho posledného príspevku sa dá súhlasiť.


Pia, 11.05.2012, 22:23
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00
Príspevky: 1239
Bydlisko: Senica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
:lol: podla mna pre blbych je manual a my ostatni mame automaty /ked teda je moznost sa rozhodnut z obidvoch/ :-D


a k teme: vyvodzovat zavery podla toho co ukazuje momentalna spotreba je celeee zle. natankovat plnu, vyjazdit, dotankovat na tom istom stojane, vypocitat spotrebu, takto to je presne... nijak inak.

prasknute zvody zistis tak ako si napisal... a 5.2 musi hrabat tak ze sa z kolies musi dymit :-)

_________________
Zlatníctvo-Hodinárstvo


Pia, 11.05.2012, 22:38
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03
Príspevky: 553
Bydlisko: xx
Odpoveď s citáciou
Poslať 
denyz;nechcel som sa tym nikoho dotknut, ale je to nazor vsetkych ze automat je pre blbych preto na nich jazdi cela severna amerika :-)
na automate sice jazdim aj ja uz velmi dlho, ale sa s tym musi naucit jazdit, je to uplne iny jazdny styl. A ti co na tom uz jazdit vedia a vedia vyuzivat moznosti automatu, tak ti na neho dopustit nedaju, takisto ako aj ti co sa nikdy nenaucili radit manual. :-)


Pia, 11.05.2012, 22:40
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1923
Odpoveď s citáciou
Poslať 
laci73 píše:
...na automate sice jazdim aj ja uz velmi dlho, ale sa s tym musi naucit jazdit, je to uplne iny jazdny styl....


Hm, je prirodzené, že je potrebné sa s tým oboznámiť, ako ho obsluhovať, ale že by to bolo nejak komplikované, sa mi nezdá. Ale je pravdou aj to, že nie každý sa učí rovnako rýchlo.
Čo sa týka toho názoru, ze automat je pre blbych, tak tí čo to tvrdia asi nevedia, že luxusné autá ako napr. Mercedes S, BMW 7, Audi 8, ale aj ostatné už vôbec nemajú manuálnu prevodovku. Takže odhliadnuc od toho, či som blbý alebo nie, pokiaľ si kúpim nejaké luxusné auto, tam je automat. AUDI A6 už moc manuálov vo svojej ponuke nemá, napr. na najsilnejšie motory z radu 3.0 Tdi. Dokonca tvrdé športové auto Nissan GTR sa tiež dodáva s automatom. U Ferrari tiež začínajú prevládať automaty...tento rok je posledný čo si napr. už môžeš kupiť lamborghiny s manuálom...atď.


Sob, 12.05.2012, 0:10
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 05.03.2012, 15:54
Príspevky: 144
Bydlisko: Malacky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No do ferrari montujú automat pre ameriku. Asi sa poučili !Manuál si tam kupujú blbé blonďavé speváčky a cez celé mesto idu na jednotku!
Môj názor:
Keď automat tak do rodiného alebo pracovného auta.
Keď manuál tak na športové jazdenie (ON, OFF) a pobavenie.

_________________
Poďme skratkou. Síce je to ďalej, ale je tam horšia cesta.
Jeep Wrangler TJ 4l, 8" Fabtech, 36 Swamper.


Sob, 12.05.2012, 13:00
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
2 jojo007:
kazdy mame svoj nazor, ale aj na off jazdenie je vo vela situaciach lepsi automat. Napriklad rockcrawling, trial alebo tomu podobne.

a supersportoch takisto prevladaju minimalne robotizovane prevodovky. Vies si predstavit ako na F1 niekto macka spojku ???

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Sob, 12.05.2012, 17:27
Profil WWW
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 05.03.2012, 15:54
Príspevky: 144
Bydlisko: Malacky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
palo to som písal môj názor ako by to pasovalo mne.
Inak formula, relly atď, musíš radiť rýchlosti ale bez spojky (používajú také niečo ako sekvenčnú prevodovku a nie typickú automatickú zošliapneš plyn a ideš). Inak na automate prejdi strom na zemi alebo niekde cúvaj na tesno je to rozdiel? nie? Podla mňa je manuál jemnejší. A o rozbehoch ani nehovorím,
čo sa týka rýchlosti prevodovky z miesta (dám D , pustím brzdu a zošliapnem plyn a čakám a čakám kedy sa to pohne z miesta - ja toto osobne nemusím).
A najlepšie sú videá ako jednonohý v amerike si pomýlia pedále , potom je auto vo výklade, v benzínke alebo off na búde.

_________________
Poďme skratkou. Síce je to ďalej, ale je tam horšia cesta.
Jeep Wrangler TJ 4l, 8" Fabtech, 36 Swamper.


Sob, 12.05.2012, 18:57
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03
Príspevky: 553
Bydlisko: xx
Odpoveď s citáciou
Poslať 
myslim si ze by sme sa mali vratit k starkeho teme....ako si pokrocil s tou spotrebou a vykonom motora?


Sob, 12.05.2012, 19:28
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
2jojo:ak si myslis ze manual je pri prejazdoch jemnejsi a na rozbeh - reakciu z miesta rychlejsi, tak si asi v zivote nesedel v aute s dobrou at. Neviem preco by si mal po zaradeni d na nieco cakat. A skus na manuali vyjazd do prudkeho kopca na hranici vykonu motora a v polovici si prerad :)
laci ma pravdu, vratme sa k starkyho teme :):)

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Ned, 13.05.2012, 16:10
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.01.2012, 12:46
Príspevky: 296
Bydlisko: okr.prievidza
Odpoveď s citáciou
Poslať 
biker píše:
:lol: podla mna pre blbych je manual a my ostatni mame automaty /ked teda je moznost sa rozhodnut z obidvoch/ :-D


a k teme: vyvodzovat zavery podla toho co ukazuje momentalna spotreba je celeee zle. natankovat plnu, vyjazdit, dotankovat na tom istom stojane, vypocitat spotrebu, takto to je presne... nijak inak.

prasknute zvody zistis tak ako si napisal... a 5.2 musi hrabat tak ze sa z kolies musi dymit :-)


spravil som teraz jak si pisal natankoval som plnu LPG(62Litr.) a 3/4 nadrze benzinu,vynuloval som tachometer a uvidim kolko najazdim na LPG kym mi zacne ubudat z benzinu(bohuzial nefunguje mi budik na LPG)

takze zvody derave asi nebudu pretoze kurenie dava cisty vzduch a pri obzerani zvodov som nenasiel žiadne očmudene miesta :-)

inak jak si pisal :... 5,2 musi hrabat tak ze sa z kolies musi dymit-tiez si myslim ze to musi zahrabat,sak naco by tam bol potom ten 5,2 obsah ?
mne nezahrabe ani na trave ked mam D a zoslapnem plyn az dole

jedine co potrebujem je dostat sa s tym JEEP-om do ZA(ked budu mat volny termin) a uvidim co mi povedia skusenejsi ,ja som len začinajuci "BLBEC" :-D a bez vašich rad by som bol uplne v prdeli ! ! :-)


inak AT je po repase a kickdown som nastavil ! (to umele očko na konci TV-kabla je presne zaroven kolika kde sa ma nasunut ani netaha a ani nie je volne )

olej v AT na teplote cca 100 C a po preradeni vsetkych rychlosti a nasledne v N - je v mriezkovej casti OK !

este taka hovadina to auto sa mi zda živsie na redukcii ako bez nej (bezne jazdim do prace po lesnych cestach bez redukcie-ziadne strmaky len trosku stupajuce lesne cesty ) a aj v tych kopcekoch som zbadal tu lenivost napr. idem pomali po kamenistom kopceku na manual. 1 cca 1100 otač. akonahle prejdem tie kamene a chcem prudsie akcelerovat a dat 2 nechce sa poriadne zobrat a pomalicky sa rozbieha ... myslim ze 5,2 na 1 sa musi zobrat uplne v pohode ked mu dam viacej plynu,nie ?

inak spotreba a vykon ten isty ako som uz pisal,ja si s tym neporadim to auto sa pyta do ZA
inak neviem ci som pisal ale sviecky su pekne hnede odtrh 0.9mm a teraz som este daval do benzinu ten "SIRUP" na cistenie trysiek !

_________________
ZJ 5.2 V8 "95" ,selectrac , luft 3 " , krizove poloosy,30" yokohama AT/S...


Naposledy upravil starky dňa Ned, 13.05.2012, 18:18, celkovo upravené 1



Ned, 13.05.2012, 18:04
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 90 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron