Dnes je sobota 19. júla 2025, meniny má Dušana a zajtra Ilj, Eliáš
leniva akceleracia a vysoka spotreba JEEP ZJ
Autor |
Správa |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
to ze sa ti to zda na redukcii zivsie je logicke,redukcia je 2.72 krat pomalsia ako normalny prevod
preco jazdis na manualnej 1? Aky to ma vyznam?(okrem zjazdu dole prudkym kopcom)
|
Ned, 13.05.2012, 18:17 |
|
 |
starky
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 09.01.2012, 12:46 Príspevky: 296 Bydlisko: okr.prievidza
|
PALI: manualnu 1 davam v kopci ked idem po kamenoch uplne pomalicky aby som netrapil motor na 2,je to naprd ?
_________________ ZJ 5.2 V8 "95" ,selectrac , luft 3 " , krizove poloosy,30" yokohama AT/S...
|
Ned, 13.05.2012, 18:21 |
|
 |
RENSO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31 Príspevky: 1393 Bydlisko: Revúca
|
tu sa pozri na Pabla, ako má 5,2-ka ísť...
https://www.facebook.com/#!/photo.php?v ... =2&theater
také že to neprehrabne na tráve je volovina, niečo tomu urč. bude na chybe, ten motor má dobré pecky ked sa mu skúri.
_________________ vek: 25 ex: Wrangler 2,5i ex: Wrangler 4,0i ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 2,5TD ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka now: Ford Explorer
|
Pon, 14.05.2012, 0:02 |
|
 |
laci73
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
|
ked ides do kopca, hoci aj prudky kopec auto si podradi samo co potrebuje, bez ohladu na to ci mas redukciu alebo nie. Dole kopcom mozes podradit, ale ist na manualnej jednicke a este na redukcii to uz musi byt riadny padak.
jazdenie na redukcii je potrebne vtedy ak to auto ozaj potrebuje, inak je zbytocne prehanat sa po luke na redukcii, takisto ako manualne radit. Nauc sa pracovat plynovym pedalom, a tiez vycitit kedy sa ti uzamkne hydromenic, tiez pouzivat tlacidlo OD/ OFF. Redukcia vyrazne pomaha zvysit spotrebu. Je to sice V8, ma 230 koni, ale az pri urcitych otackach ( cca4500) a je to hruby vykon. Pri 1200 ma mozno len 80 koni, ak si pripocitas vahu auta a odpor vsetkeho tak tych koni znacne ubuda.
Ak mas stalu stvorkolku necakaj ze sa zahrabes, so zadnym nahonom to zase ide velmi lahko.
|
Pon, 14.05.2012, 0:03 |
|
 |
starky
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 09.01.2012, 12:46 Príspevky: 296 Bydlisko: okr.prievidza
|

laci73 píše: ked ides do kopca, hoci aj prudky kopec auto si podradi samo co potrebuje, bez ohladu na to ci mas redukciu alebo nie. Dole kopcom mozes podradit, ale ist na manualnej jednicke a este na redukcii to uz musi byt riadny padak.
jazdenie na redukcii je potrebne vtedy ak to auto ozaj potrebuje, inak je zbytocne prehanat sa po luke na redukcii, takisto ako manualne radit. Nauc sa pracovat plynovym pedalom, a tiez vycitit kedy sa ti uzamkne hydromenic, tiez pouzivat tlacidlo OD/ OFF. Redukcia vyrazne pomaha zvysit spotrebu. Je to sice V8, ma 230 koni, ale az pri urcitych otackach ( cca4500) a je to hruby vykon. Pri 1200 ma mozno len 80 koni, ak si pripocitas vahu auta a odpor vsetkeho tak tych koni znacne ubuda.
Ak mas stalu stvorkolku necakaj ze sa zahrabes, so zadnym nahonom to zase ide velmi lahko.
LACI redukciu som len skusal no nejazdim na nej ! Tlačidlo OD pouzivam -vypinam
Takze ziadne manualne radenie ak som spravne pochopil len prcnut D a nech si to radi samo -plati to aj pre lesne cesty kde idem max 20-30km/h v urcitych miestach
inak zase na druhej strane ked necham to D dole kamenistym kopcom tak to budem musiet furt stat na brzde-bribrzdovat a ked pouzijem man.1 tak pribrzdim len obcas v istych usekoch.Cesta ktoru schadzam z prace ma asi 7km skoro stale dole kopcom a 5 kamenistych usekov
mam klasiku 249-zatial  a necakam od toho ze sa to zahrabe jak KTM 525  ale nejake to hrabanie tam musi byt ked stojim na rovnej travnatej luke s hladkymi gumami a sprudka šlapnem na podlahu,nie??
RENSO:dik za video ,skoda ze je take kratke ! inak uz som pokukal toho na youtube hodne aby som porovnal asi ako ma ist 5,2
_________________ ZJ 5.2 V8 "95" ,selectrac , luft 3 " , krizove poloosy,30" yokohama AT/S...
|
Pon, 14.05.2012, 15:34 |
|
 |
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1923
|

laci73 píše: ... Redukcia vyrazne pomaha zvysit spotrebu...
Dovolím si mierne oponovať.
Na tej istej dráhe v teréne jazda na D bez redukcie prebieha podľa okolností členitosti vačšinou 1 až 2, 3 sa tam nezaradí, lebo to je už veľká rýchlosť a otáčky na to nie sú.
Keď dám redukciu, rozsah použiteľných prevodových stupňov sa mi rozšíri o násobok redukčného faktoru, t.j. ten motor kde predtým išiel na 1-2, teraz pôjde ľahúčko na 3-4. Je to to isté ako v kamiónoch, tam veľký počet prevodových stupňov neslúži na dosiahnutie vyšších rýchlostí, ale na to aby v každnej jazdnej situácii bol k dispozícii vhodný stupeň.
Čo je ale podstatné, že zaradením redukcie sa motoru "uľahčí" bude pracovať omnoho ľahšie, oveľa skôr dochádza k uzamknutiu meniča, teda sa vylučujú straty vzniknuté dlhším preklzom meniča. Motor sa ľahšie udržuje v optimálnom rozsahu otáčiek a hlavne v závislosti od redukčného faktora je k dispozícii obyčajne dvojnásobný počet pouťiteľných prevodových stupňov.
Nie je to isté jazdiť tou istou rýchlosťou na 1 s plynom na dlážke ako ľahučko na red. 2-3.
U benzínovej motorizácie je výhodnejšie a užitočnejšie pre motor držať otáčky kus vyššie ako zaradiť ťažký stupeň a dusiť ho pod plynom.
|
Pon, 14.05.2012, 16:48 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
Citácia: Čo je ale podstatné, že zaradením redukcie sa motoru "uľahčí" bude pracovať omnoho ľahšie, oveľa skôr dochádza k uzamknutiu meniča, teda sa vylučujú straty vzniknuté dlhším preklzom meniča. Motor sa ľahšie udržuje v optimálnom rozsahu otáčiek a hlavne v závislosti od redukčného faktora je k dispozícii obyčajne dvojnásobný počet pouťiteľných prevodových stupňov.
OGO síce pekné ale nejak si na ZJ s 46RH ten lock-up v teréne na redukcii neviem reálne predstaviť. Nehovorím že to nejde, ale zrovna u tohot auta to fungovať nebude 
|
Pon, 14.05.2012, 17:13 |
|
 |
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1923
|
Nerozumiem. Však keď 1 už nevládze, tak dám RED.1 a idem s polovičnou námahou. Ten princíp je všade rovnaký, zaradením redukcie de facto zmenším odpor. No ale to máš pravdu, neviem akým spôsobom pracuje ZJ s 46RH. Ale čím je preklz v meniči dlhší, tým viac koníkov behá pomimo. U nových ZF išli presne na to, aby sa menič čo najskôr uzamykal.
|
Pon, 14.05.2012, 17:46 |
|
 |
laci73
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
|

teoreticky je to tak, prakticky o vsetkom rozhoduju nohy sofera. Kto ma drevene nohy, nevidi na otackomer a nepocuje motor nemal by ani vidiet ze ma vysoku spotrebu a u benz. 8 valca by to zo zdravotnych dovodov v terene ani sledovat nemal. V kazdom pripade taketo polemizovanie na dialku velmi starkemu nepomoze. Idealne by bolo keby mal moznost sa povozit na podobnom aute, dat na svojom skontrolovat motor a prevodovku niekomu co sa tomu ozaj rozumie, aby potom nemal ocakavanie za jeho 5 liter netaha alebo vela zerie.
z mojich skusenosti, este som nevidel benzivovu jeepku ci uz s I6 alebo V8 aby nevladala. Teda za predpokladu ze je vsetko v poriadku.
Mam V8, Podstatne tazsie auto ako ZJ, zerie, netaha, teda mohlo by menej zrat a lepsie tahat, ale auto ma 3 tony prazdne. Spotrebu neriesim, aj ked mam za 6 rokov 14-15 priemer v meste, stihacka to nie je a na 4x4 mi nezahrabe, ale vyrazi vpred. redukciu pouzivam len vynimocne, lebo extrem nejazdim, mam na to svoje dovody a auto dlhy razvor.
Kto pravidelne potrebuje jazdit do hory 10 km tam a 10 naspat a mam obmedzeny rozpocet na palivo, tak si nekupim V8 ale maly diesel, tych 10 km prezijem v comkolvek co ma kolesa, aj ked je pravda ze v jeepke je to celkom pohodlne zvezenie.
|
Pon, 14.05.2012, 21:38 |
|
 |
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1923
|
laci73 píše: ...Kto ma drevene nohy, nevidi na otackomer a nepocuje motor nemal by ani vidiet ze ma vysoku spotrebu a u benz. 8 valca by to zo zdravotnych dovodov v terene ani sledovat nemal....
Tak toto si napísal super, som sa pobavil, ale je to pravda !
Tiež si myslím, že najlepšie by bolo priame porovnanie s nejakým podobným strojom ktorý je v poriadku.
Starký píše, že má ZJ 5.2 V8 "94", tam už môže byť predpoklad, že ten motor nie je v najlepšej kondícii.
Najlepšie by spravil, keby auto dal na brzdu a zmeral výkon. V Turanoch je jedna firma BH Motosport, majú dobré vybavenie, od Prievidze to je nejakých 65 km.
Aspoň by vedel, ako je na tom.
|
Pon, 14.05.2012, 22:01 |
|
 |
biker
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00 Príspevky: 1239 Bydlisko: Senica
|
ja by som s tym zasiel najprv do ziliny. ked to nevyriesia oni tak uz nevim kde potom... na emisie, na brzdu... nevim... aj ked is myslim ze to bude nejaka blbost elektronicka... lambada alebo nevim co...
|
Pon, 14.05.2012, 22:17 |
|
 |
starky
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 09.01.2012, 12:46 Príspevky: 296 Bydlisko: okr.prievidza
|

presne ako pisete chcelo by to dat odskušat alebo sa previezt na dobrej 5,2 a zistit co je na chybe :
-ci nieco nefunguje na aute ako ma
- alebo je chyba vo mne a neviem sa natom vozit  ale myslim ze skor chyba v aute
No do ZA chcem ist na 100% len cakam kedy si chlapi najdu nejaky cas
Inak jeden kamarat sa mi na tom bol zaviest a tiez vlastni 5,2 a ten mi povedal ze je vsetko dobre a ze aj ked to je 5,2 aby som necakal od toho ze ma to bude opierat o sedacky(co je pochopitelne) a ze to nie je oktavia RS  On to bol vyskusat na asfalte a potom na jednom vyjazde s redukciou... a na redukcii to je žive ale bez nej nič moc a zase nebudem davat redukciu do kazdeho maleho kopceka !
Pride mi divne ked v kopci uberem plyn(bez redukcie-ziadny strmak)
prejdem prekazku a prudsie mu pridam plyn a nezoberie sa- je take lenive...ledva sa vystvera nad 2000otac. a je jedno ci tento "manever" spravim na manual.1 alebo 2-vysledok je rovnaky
tiez ako som pisal na tej trave stojim na brzde dam D a slapnem na podlahu a nezahrabne
Aby ste si nemysleli ze jazdim jak šašo to som len skusal ako sa to auto berie z miesta a velke sklamanie
myslim ze ked v kopci uberem plyn na 5,2 a nasledne mu prudsie pridam musi to veselo vyskocit aj 4000otac,no nie ??
brat sa my stale smeje ze co to mam za kram
Uz takto dalej nevladzem zit s pocitom ze mam doma KRAM 
_________________ ZJ 5.2 V8 "95" ,selectrac , luft 3 " , krizove poloosy,30" yokohama AT/S...
|
Uto, 15.05.2012, 19:43 |
|
 |
pablo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 12.09.2007, 18:24 Príspevky: 1377 Bydlisko: Púchov
|
máš to asi pokazené  hrabať by to veru na tráve malo, aj bez redukcie,
ja na 33x12.5 R16 kolesách pískam na asfalte, samozrejme len na zadnom náhode, ( bez predného kardanu  )
a v seriovom stave, na seriových pneu 225/65 to auto išlo ako gula,, !! mám 2 ,, oboje som kupoval seriovky, ak ma chcel niekto na ceste obehnúť tak sa mu to nikdy nepodarilo  stupíš tomu na podlahu a auto musí vystreliť
_________________ ~`<| _________ oooo __ ~~ | / ../ …\ … \ \ _|____\ ~~~[_ - - - ______ --- _ \ - \\\\\\ -\ ~~~~( o) ) – o - - - ( o ) ) – o ---) )
Jeep ZJ 5.2 V8,nápravy patrol Y61, 7.5" long arm,flowmaster a kopec iného.. Jeep XJ 4.0 cestná leštenka
|
Uto, 15.05.2012, 21:41 |
|
 |
probiker
Čumil
Registrovaný: Uto, 15.05.2012, 23:30 Príspevky: 1 Bydlisko: Košice
|
asi
|
Uto, 15.05.2012, 23:35 |
|
 |
sparc
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 28.11.2007, 23:14 Príspevky: 302 Bydlisko: Alemagne, BA, BB
|
starky píše: a ze aj ked to je 5,2 aby som necakal od toho ze ma to bude opierat o sedacky(co je pochopitelne)
no akoze moj ma neopiera o sedacky ale vcucava  , btw. pri prudkej akceleracii bezproblemov do 5000 ot/m.
_________________ OFF - `97 JEEP ZG 5.2 MAGNUM V8 ON - `05 Chrysler 300C 5.7 HEMI V8 NA PREDAJ SUV - `14 JEEP WK2 kachle
|
Str, 16.05.2012, 8:10 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|