Dnes je piatok 2. mája 2025, meniny má Žigmund a zajtra Galina
ako dat zabrat syntetickemu lanu?
Autor |
Správa |
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
dostali sme na testovanie synteticke lano od anonymneho vyrobcu, s cielom pouzivat ho v tvrdsich offroadovych podmienkach a testovat na rozne druhy opotrebenia a zataze s tym, ze na zaver vyhodnotime jeho vlastnosti a dolozime fotodokumentaciu.
zatial sme ho macali vo vode, valali v blate, drali po hlinenej hrane a cez drevo a drtili ho kolesom auta.
na kamen som si este netrufol, to ako najvyssi level zaradime na zaver, lebo tusim, ako to dopadne  .
ak mate niekto nejaky napad, ako dat syntetike po hube (ale s rozumom a idealne v situacii, s ktorou sa mozeme realne pri offroade stretnut) tak sem s nim, otestujeme a poinformujeme... najlepsie pekne postupne od "soft" az po "hard"...
vopred vdaka za vsetky namety... 
|
Str, 20.06.2012, 20:38 |
|
 |
fajer
Proviantak
Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
|
thunder., pokial viem , tak nasou ulohou nieje testovat pevnost v tahu, nakolko ANONYM ma danu testovaciu stolicu., takze ak testovat , tak skor zivotnost a odolnost voci offstandartnym okolnostiam.,
Mozno by stalo za pokus lano odmotat s wincu a namocit ho do poriadneho blatka. potom nechat preschnut a take poriadne zablatene namotat a zatazit.
Urcite vsak treba zvazit ktoru testovaciu metodu kedy zaradit a skusit k tomu nieco popisat pred/po.
_________________ KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,
|
Str, 20.06.2012, 21:50 |
|
 |
Little PEPE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.07.2010, 20:34 Príspevky: 1296 Bydlisko: Myjava
|
thunder skuste ho použit jak dynamiku kolko znese, preložte ho na 3 krat a trhnut neco , či sa dá na to núdzovo použit. nekoho vytrhnut z blata.
pripadne z parlamentu vytrhnut darmožráčov 
_________________Pepe K160 3,3TDi + Red Banditos Y60 4,2 D, Hyena V8 6.2D + Audi A6 2,5TD UTE Y60 TD42 vo výstavbe "ked motor tak kladivo, ked smrad tak z diesla" td42@safe-mail.net
|
Str, 20.06.2012, 21:54 |
|
 |
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
kajo: ved ja nikde nepisem, ze ho budeme trhat. skor obdierat a vzdy nasledne zatazovat, ci nerupne... aj to v nasom beznom pouziti, nie na maximalke... a ak nas nejakou nahodou prezije, teoreticky ho mozeme vratit na trhacku, ze kolko vydrzi "ojazdene". ale silno pochybujem, ze by nas prezilo v celku...
pepe: mozeme, ale destruktivne skusky dame az na zaver, ak vobec. ide nam skor o bezne opotrebovanie pri narocnejsom pouziti. a ako dynamiku ho isto nepouzijes, podla mna nie je dost elasticke. a miesto klasickej gurtne by to asi bola dost draha nahrada 
|
Str, 20.06.2012, 21:58 |
|
 |
pepo_ba
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 06.06.2011, 11:47 Príspevky: 656 Bydlisko: Bratislava
|

Caute.
Nemam velmi prehlad ako sa lana testuju, ale ked uz ste sa na to dali, tak sa pridam...
Bolo by dobre, keby bolo s cim porovnavat... pre korektnost...
Okrem uz spominaneho ma napadli dalsie formy testovania.
Jedna vec je kratkodoby test - bezne mechanicke zatazenie a tomu zodpovedajuce bezne opotrebenie, ale to co asi tiez dost vplyva na odolnost su vysoky pocet cyklov zatazenia v kombinacii s poveternostnymi vplyvmi...
Na plasty vacsinou velmi destruktivne posobia UV ziarenie a teplotne vykyvy...
Inak lano odolava zatazeniu, ked je nove a inak ked je pravidelne zatazovane beznym pouzivanim naviac vystavene vsetkym rocnym obdobiam rok ci dva...
Material sa unavi...
Navrhoval by som odmerat dlzku lana v novom stave...
rozvynut lano a nechat ho v tomto horucom letnom obdobi slnit sa par pocitanych dni...
nasledne urobit niekolko pocitanych zatazeni...
schladit lano v mrazaku (simulacia zimy)...
opatovne urobit niekolko pocitanych zatazeni...
zopakovat to niekolkokrat v dlhsom casovom useku podla chute a trpezlivosti testujucich a na konci testu odmerat dlzku lana...
Rovnaku proceduru zopakovat na inom porovnavanom produkte a vyhodnotit udaje...
Myslim, ze taky test by prezradil viac...
Co vy na to?
Pepo.
|
Str, 20.06.2012, 22:34 |
|
 |
MIrec01
koumák
Registrovaný: Pia, 28.12.2007, 0:25 Príspevky: 1355 Bydlisko: Banska Bystrica
|
thunder: skus troska posklbat zapadnute auto ak vydrzi tak je super ak nie tak je to takisty smejd ako predavaju vsade
Stava sa ze ked sa navijas do svahu alebo aj na rovine tak ti zaberu kola a potom ta smikne a atd mne sa stalo ze som takto roztrhal lano sinteticke co je asi moja smola ale mam zas druhe to testujem ale uz by som to nekupil nikdy viac draha k......a .
_________________viewtopic.php?f=4&t=3491&hilit=moj+samikviewtopic.php?t=9904&postdays=0&postorder=asc&start=0 Nerob si starosti s tým, čo si o tebe myslia iní. Tí majú dost starostí s tým, čo si o nich myslíš ty.
|
Štv, 21.06.2012, 0:14 |
|
 |
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
vdaka za napady.
UV ziarenie je pre syntetiku z dlhodobeho hladiska asi najvacsi problem, preto sa odporucaju navleky na vonkajsie navijaky. vacsina lan ma proti UV impregnaciu, ale odporuca sa po case ju obnovit. toto je ale problem, resp. vlastnost vsetkych, takze porovnanim asi nic nedosiahneme.
ta teplota (napr. od bubna makajuceho navijaku, alebo mraz v zime je dobry napad), a to trhanie pri navijani tiez, je to uplne bezny jav. zaradime do testov... 
|
Štv, 21.06.2012, 9:07 |
|
 |
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
Zaraďte do testovania aj čisto "náhodné" oliatie prevádzkovými kvapalinami z vozidla. Dosť by ma zaujímal hlavne vplyv brzdovky a samozrejme aj toho čomu hovoria v EU nafta.
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Štv, 21.06.2012, 11:44 |
|
 |
Martinoff
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
|
Aj kvapalina do ostrekovačov by mohla zamiešať karty - hlavne zimná! 
_________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!
|
Štv, 21.06.2012, 13:41 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6666 Bydlisko: PB
|
Tak teda z tekutin urcite dajte slanu vodu (akoze posolena brecka v zime).
V kombinacii s pripadnym mrazom to bude mozno celkom zaujimave ...
|
Štv, 21.06.2012, 15:36 |
|
 |
hardoff
Učeň
Registrovaný: Str, 18.02.2009, 17:40 Príspevky: 84
|
Spraviť na ňom uzol a vyskúšať čo znesie.
|
Štv, 21.06.2012, 18:38 |
|
 |
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
Uzol mozeme skusit, ale az ked rupne. Neodborne potom zauzlime a budeme testovat dalej....
|
Štv, 21.06.2012, 22:06 |
|
 |
marcek4x4
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 14.11.2006, 22:24 Príspevky: 324 Bydlisko: Dudince
|
Chlapi, keď už sme pri uzle.Mne sa podarilo spraviť uzol a potrebujem radu ako ho rozuzliť.Ten uzol je riadne zatiahnutý a neviem ako ho povoliť.
_________________ LANDROVER DISCOVERY bývalá leštenka
|
Pia, 22.06.2012, 8:10 |
|
 |
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
myslim, ze roztrhnuta syntetika sa da v pripade potreby zapliest do seba. vznikne tak spoj, ktory je sice o nieco hrubsi ako samotne lano, ale je este pevnejsi a uplne spolahlivy.
tak ak nenajdes sposob ako rozuzlit, tak ber ostry noz a hladaj zapletaca 
|
Pia, 22.06.2012, 8:16 |
|
 |
marcek4x4
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 14.11.2006, 22:24 Príspevky: 324 Bydlisko: Dudince
|
Hm to bude asi jediný spôsob.Ten uzol je asi 1,5m od háku,takže by som lano skrátil, len sa pýtam či už niekto takéto neriešil a aj vyriešil 
_________________ LANDROVER DISCOVERY bývalá leštenka
|
Pia, 22.06.2012, 8:26 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|