Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pon, 05.05.2025, 8:55
Dnes je pondelok 5. mája 2025, meniny má Lesana, Lesia a zajtra Hermína




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 150 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Ďalší
 Grand Vitara, Terrano II, Pajero Wagon 
Autor Správa
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 15.08.2012, 19:31
Príspevky: 82
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Ahojte všetci

Ako mnohí tu na tomto fóre, aj ja riešim kúpu nové auta do rodiny. A prečo práve offroad?

Mám totižto Fabiu II HTP, čo je super auto, no akonáhle treba ísť na chatu, alebo treba zobrať viac ako dvoch ľudí v aute, je to trápenie. Chatu máme dosť na lazoch a aj keď mám fábku zdvihnutú o 4cm, občas sa stane, že chytím spodok. Príjazdová cesta k chate je do dosť strmého kopca a sú na nej porobené priečne odvodňovacie žľaby z nahrnutej hliny (cesta je tiež hlinená). Ak zastanem v tomto kopci, tak ho musím absolvovať ešte raz, lebo pri pohýnaní trieskajú všetky kamene do podbehov a nerozbehnem sa (reťaze mám pre istotu vždy).

Ďalšia vec, čo ma na fábke irituje je jej kufor. Pre potreby akéhokoľvek výletu je úplne nepostačujúci. Proste do neho neviem nič poriadne dať a keď konečne niečo dám, zistím, že musím aj tak sklopiť minimálne sedadlo za vodičom, aby som do neho dal všetko. Od toho sa potom odvíja aj komfort sedenia dvoch ľudí na zadných sedadlách.

Takže verdikt je, že auto je malé a nízke. Aj keď je v ňom LPG a spotreba je cca 5€/100km, auto nie je vhodné na to, na čo ho občas používam. A práve preto som sa konečne rozhodol kúpiť nejaký offroad/SUV, ktoré mi pomôže eliminovať tieto problémy. Potrebujem auto, ktoré bude čo najviac spĺňať tieto požiadavky:

- vysoký podvozok
- bude mať pohon minimálne zadných kolies (s možnosťou pripojenia predných)
- vhodná by bola aj redukcia
- taktiež potrebný veľký kufor (minimálne 3 krát taký ako na fábke)
- no a samozrejme bude mať slušnú spotrebu na ceste pri ekonomickej jazde (dúfam, že sa dostanem do 12€/100km).

Čo sa týka paliva, v podstate mi je jedno, či to bude benzín + LPG, alebo diesel. Určite nechcem jazdiť na aute, ktoré bude jazdiť iba na benzín. Najlepšie by bolo kúpiť auto rovno so zabudovaným (a legálnym) LPG, alebo potom nafťáka.

Zabudol som ešte napísať, ako často sa bude toto auto využívať. Aj ja, aj oco máme slabučné škodovky, ktoré dosť trápime. Oco na felde bežne ťahá vozík naložený štrkom, alebo iným stavebným materiálom a ja zase (keďže nemám ťažné) nosím podobné veci vo vnútri auta. Typujem, že keby sa mi podarilo kúpiť tohto stroja, začali by sa konečne naše dve "embéčky" používať ako osobné autá a nie ako V3S-ky. Takže novým off/SUV autom by sa mohlo najazdiť do cca 10000km ročne.

Už pár mesiacov sledujem internet, rôzne fóra, diskusie, autobazar.eu a celého toho zisťovania informácií som dospel k nasledovným autám:

Suzuki Grand Vitara

Zaujímali by ma ročníky pred faceliftom v roku 2006. Čo sa týka motorizácie, rozmýšľal som iba nad benzínovými motormi s LPG. V Banskej Bystrici zopár takýchto áut jazdí ako ako tak na ne pozerám, zisťujem, že tiež nie sú veľmi veľké (to ešte nerátam s LPG nádržou v kufri) a pomaly od ich kúpy upúšťam. Hlavne keď zisťujem, že Pajero je cca o 1000€ drahšie.

Nissan Terrano II

Tento typ auta sa mi vidí veľmi schodný, lebo má celkom slušný kufor a taktiež aj podvozok. Neviem, či sa vyrábalo aj s benzínovými motormi (určite áno), mňa zaujíma iba časom overený 2,7 TDi s medzichladičom a výkonom 92kW. Spotreba by sa mala v pohode vtesnať do tých 12€/100km a cenovo vychádza približne rovnako ako Grand Vitara s LPG.

Mitsubishi Pajero

Nie som veľmi bohatý a preto sa zaujímam o druhú generáciu tohto vozu a teda roky 1990 až 2000. Pravdu povediac ma na ňom zaujal najviac motor 3,5L V6. Ale keďže mi ide aj o spotrebu, bral by som aj hociktorý slabší benzínový. LPG by bolo iba výhodou. Ako som tak pozeral, ten 3,5-liter sa vyrábal iba s automatickou prevodoukou, čo mi až tak nesedí, ale keby bol za tisícku aj s LPG, tak som vysmiaty že až. Ďalšia možnosť by samozrejme bola 2,8L TD, ale tam je zase spotreba vysoká.

Tieto modely ma zatiaľ napadajú a prichádzajú v úvahu. Nie som rýchly vodič, radšej chodím pomalšie (tam, kde sa to dá) a vychutnávam si tak jazdu.

Dúfam, že som nezaložil duplicitnú tému a že mi pomôžete tak, ako ste pomohli Heshovi pri výbere 2.8 TD, čo nakoniec skončilo 3,5 V6 :)


Štv, 16.08.2012, 17:32
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 06.03.2012, 23:45
Príspevky: 89
Bydlisko: Žilina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Na to čo popisuješ by sm ja osobne volil to Terano. 2.7 ten diesel s tou spotrebou by si sa do toho zmestil a je to taký zlatý stred podla mňa. Nie malé ale zase nieje ani taká velka "ozruta" ako Patrol. Pajero je tiez velmi dobre auto ale stou 3,5 neviem ci by si sa dostal na tvoju spotrebu. Terano má k hmotnosti aj primeraný motor tak si myslim ze je to idealne riesenie na tvoju potrebu. Má slušný kufor a máš tam 4x4 a aj redukciu.

_________________
You can go fast, but I can go anywhere


Štv, 16.08.2012, 18:23
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 17.11.2011, 19:51
Príspevky: 88
Bydlisko: Kapušany
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak na 3,5l V6 ja osbne nedam dopustit, ked je vsetko v poriadku taha ako blazon, samozrejme ze danou je vyssia spotreba mne to zerie 20l/100km LPG. LPG mam legalne v technicaku ale stalo to dost penazi. No ale aj ked drahsie jazdenie ale o to komfortnejsie. Ja to pouzivam aj ako osobne, rodinne a aj na zabavu. Cize jazdi v kuse.

Moj nazor ak potrebujes jazdit len obcas tak urcite odporucam Pajero 3,5l V6, ale len ak prestanes riesit spotrebu :).

_________________
RastoJusko

Mitsubishi Montero Sport Limited 3,5 V6


Štv, 16.08.2012, 18:58
Profil WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 15.08.2012, 19:31
Príspevky: 82
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
jenki písal, že mu jeho Pajero 3,5 V6 žerie od 15 do 17l/100km. Preto ma zaujal práve tento motor. Samozrejme, že nie som proti slabšiemu benzínovému motoru 3,0 V6. Taktiež uvítam manuál namiesto automatu (aj keď pri 3,5 V6 som priklonený k automatu).

Okrem iného som pre Pajero naklonený hlavne preto, lebo vychádza lacnejšie ako Terrano II, ale zase je staršie. A to rátam aj s prestavbou na LPG. Taktiež na mňa pôsobí ako auto vhodné do terénu. Nezanedbateľný je medzinápravový diferenciál, ktorý Terrano II nemá.

Čo sa týka Terana II, čítal som o ňom len samé chvály (až na tú spojku). Len neviem, koľko žerie pri kľudnej jazde s prázdnym autom po ceste. Na nete som našiel kadejaké merače spotreby, ale to nie sú osobné skúsenosti, ale grafy z ktorých nemožno vyčítať, akú ťažkú nohu má vodič.


Štv, 16.08.2012, 19:16
Profil
Učeň

Registrovaný: Pon, 08.08.2011, 11:26
Príspevky: 12
Bydlisko: mam
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jazdim sukromne aj GV aj Pajero, Terr2 sme mali vo firme od novoty zopar.
GV su neskutocne drziaky s nizkymi nakladmi na udrzbu/opravy. Miesta tam nieje na rozdavanie, ale ak si zapraces kufor LPG bombou tak ani jedno z tychto aut ta kufrom asi nepotesi. GV je velmi obratny lahky voz ktory dokaze prekvapit aj v horsom terene ak je dobre obuty a da sa s nim jazdit za rozumnu spotrebu (2 liter benzin, R4)
Pajero je priestrannejsie, silnejsie (ak sa bavime o benzinoch, TD som nejazdil nikdy), miestami pohodlnejsie nez GV, ss4 bezkonkurencny, zadna uzavierka na nezaplatenie. Kratky 3liter na 295kach mi berie od 9 do 13, wagon do 15, 3.5ky ti povedia tu majitelia.
K Terranu ti vela nepoviem, boli to lenive mrciny v ktorych sa mi zle sedelo a furt boli v servise (3), kusy znamych detto, takze tu by som nebol objektivny :)


Štv, 16.08.2012, 19:43
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 15.08.2012, 19:31
Príspevky: 82
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pitu píše:
Jazdim sukromne aj GV aj Pajero, Terr2 sme mali vo firme od novoty zopar.
GV su neskutocne drziaky s nizkymi nakladmi na udrzbu/opravy. Miesta tam nieje na rozdavanie, ale ak si zapraces kufor LPG bombou tak ani jedno z tychto aut ta kufrom asi nepotesi. GV je velmi obratny lahky voz ktory dokaze prekvapit aj v horsom terene ak je dobre obuty a da sa s nim jazdit za rozumnu spotrebu (2 liter benzin, R4)
Pajero je priestrannejsie, silnejsie (ak sa bavime o benzinoch, TD som nejazdil nikdy), miestami pohodlnejsie nez GV, ss4 bezkonkurencny, zadna uzavierka na nezaplatenie. Kratky 3liter na 295kach mi berie od 9 do 13, wagon do 15, 3.5ky ti povedia tu majitelia.
K Terranu ti vela nepoviem, boli to lenive mrciny v ktorych sa mi zle sedelo a furt boli v servise (3), kusy znamych detto, takze tu by som nebol objektivny :)


Ďakujem za odpoveď. Po zaprataní kufra GV sa jeho objem asi dosť priblíži krátkej fábke, či? Preto by som bral niečo väčšie, čiže Terrano II alebo Pajero. Ako som už písal, Pajero hlavne kvôli priestoru (či už kufor, alebo aj na sedenie) a SS4.

Ak píšeš, že Pajero Wagon s 3,0 V6 motorom Ti žerie cca 15l/100km, to by sa aj celkom dalo, však nemienim to používať na bežné jazdenie do Treska a Lídla, ale na prevážanie ľudí a nákladu tam, kde už fábka nebude stíhať.

Čo sa týka Tvojho štýlu jazdenia, tých 15l/100km je spotreba pri plne naloženom aute s 3t prívesom, alebo kľudnou nohou a 90km/h po okresných cestách?


Štv, 16.08.2012, 19:55
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.07.2009, 9:45
Príspevky: 576
Bydlisko: BA/Zvol.Slatina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja mám najsilnejšiu verziu trojlitrového pajera - 24v (133kw). Ak si zajtra v BB tak idem na ňom do práce. Kľudne sa môžme stretnúť, pokecať. Moje auto je síce momentálne na predaj, ale kľudne ti bez problémov poviem všetky negatíva ktoré som za obdobie čo ho mám a používam zistil.

K terranu ti poviem len toľko - tiež som ho riešil ked som kupoval Pajero a som rád že som kúpil Pajero. Priemerná spotreba je 9-10litrov nafty, čo zdaleka nieje 12€/100km, sú to motory ktoré vydržia hodne veľa ale treba sa o ne starať. Čo sa týka priestrannosti - kufor je užší aj plytší ako na pajere wagone, celkovo je to auto proste užšie. O komforte jazde sa nedá ani rozprávať - Pajero je gauč s odpruženými sedačkami a nastaviteľnými tlmičmi, zatiaľ čo Terrano je tvrdá koza ako každý terénny Nissan.

_________________
Pajero Wagon 3,0 V6 24V - 35x13,5R15 Maxxis Mudzilla, Superwinch 12000, CB Intek, Sirio 1000 + LPG STAG
Stavba - Nissan Patrol K160, 3.3TD, OME podvozok, ARB vzadu+kompresor, 36" SuperSwamper TSL, Warn winch, Tripmaster, CB, klietka...


Štv, 16.08.2012, 19:58
Profil
Učeň

Registrovaný: Pon, 08.08.2011, 11:26
Príspevky: 12
Bydlisko: mam
Odpoveď s citáciou
Poslať 
miggy píše:
Ďakujem za odpoveď. Po zaprataní kufra GV sa jeho objem asi dosť priblíži krátkej fábke, či? Preto by som bral niečo väčšie, čiže Terrano II alebo Pajero. Ako som už písal, Pajero hlavne kvôli priestoru (či už kufor, alebo aj na sedenie) a SS4.

Ak píšeš, že Pajero Wagon s 3,0 V6 motorom Ti žerie cca 15l/100km, to by sa aj celkom dalo, však nemienim to používať na bežné jazdenie do Treska a Lídla, ale na prevážanie ľudí a nákladu tam, kde už fábka nebude stíhať.

Čo sa týka Tvojho štýlu jazdenia, tých 15l/100km je spotreba pri plne naloženom aute s 3t prívesom, alebo kľudnou nohou a 90km/h po okresných cestách?

Auto je na vsetko co neriesim "civilnym", a jazdi uplne vsetko od dialnic po zvazanie dreva. Uprimne, neviem kolko to v ktorom rezime berie a je mi to vlastne jedno pokial nescucne plnu nadrz behom dvoch hodin - co nehrozi :) Ze to ale neslo za 8 litrov ked som naplieskal 2 tony dlazby do auta a dalsie 3 na prives mi je tiez jasne, ale to robim tak raz za uhorsky rok.


Štv, 16.08.2012, 20:10
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 15.08.2012, 19:31
Príspevky: 82
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ahojte

Neviete mi náhodou priblížiť, či aj pri trojlitrovom motore v Pajere je lepšia automatická prevodovka, alebo je v pohode aj manuál? Čítal som odporúčania pre 3,5L V6, kde je automat vhodnejší (vzhľadom na spojku a jej záťaž).

Ďakujem


Pia, 17.08.2012, 15:50
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 8010
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
to mas jedno,, ten motor je silny ako byk,, a tu kasnu bere v pohode,,

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Pia, 17.08.2012, 17:54
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 15.08.2012, 19:31
Príspevky: 82
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
efendi píše:
to mas jedno,, ten motor je silny ako byk,, a tu kasnu bere v pohode,,


To mi je jasné, že s ťahaním auta nebude mať problém :) Len či náhodou nebude mať problém spojka ako najslabší článok tak ako jenki (v niektorom inom vlákne) spomínal.

Vždy ma zaujímalo, či je možné pri automate vyradiť počas jazdy do neutrálu tak ako pri maunálnej prevodovke? Teda či je možné z "D" zaradiť "N" a potom prípadne späť do "D" bez problémov?


Sob, 18.08.2012, 7:23
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 8010
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nuz pri automatickej prevodovke nesmies prehadzovat z polohy D do *N, pocas jazdy,nici sa tym, dobre jej to nem roby,nepotrebujes to,, ona totis ta automaticka prevodovka nema motorovu brzdu, takze ked ides v zaradenom stupni D, uberes plyn, tak motor ide na volnobehu a motor nem taha, ako keby si mal v neutrale, motorovu brzdu mas ked zaradis redukciu,, od automatu sa bat nemusis,,je v pohode,,,aj manualne prevodovky sa kazia,,takze ziaden strach..

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Sob, 18.08.2012, 9:55
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 15.08.2012, 19:31
Príspevky: 82
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ďakujem Ti veľmi krásne za vysvetlenie automatickej prevodovky. Nikdy som nevedel, ako je to s neutrálom a vždy som si myslel, že je to ako na klasickej, teda keď pustím nohu z plynu, začne brzdiť. No už si ma vyviedol z omylu :)

Prevodovka teda brzdí iba pri zaradenej redukcii a "2" a "L" ak som správne pochopil?


Ned, 19.08.2012, 11:16
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 15.08.2012, 19:31
Príspevky: 82
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ešte taká otázočka: Toto auto by mi vyhovovalo asi najviac. Nepoznáte náhodou niekto majiteľa? Neviete v ako stave je?

http://mitsubishi-pajero.autobazar.eu/30-24v-gls-m95-id3472275.html


Ned, 19.08.2012, 11:18
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45
Príspevky: 3143
Bydlisko: VYCHOD PO
Odpoveď s citáciou
miggy píše:
Ahojte všetci


a aj keď mám fábku zdvihnutú o 4cm, občas sa stane, že chytím spodok.


..sorry za odbočenie od temy :oops: nemaš foto Fabie zdvihnutej o 4cm?

Pajero asi nema LPG legalne ,si myslim.

_________________
My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom.

ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk


Ned, 19.08.2012, 11:32
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 150 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: