Dnes je sobota 3. mája 2025, meniny má Galina a zajtra Florián
Zahadne prehrievanie motora (ex: Prask. Zvody)
Autor |
Správa |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
to by ti zhorela aj žiarovka aj špirála. Dióda odfiltruje jednu polvlnu a špirála bude napájaná pulzami
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Str, 26.09.2012, 20:54 |
|
 |
RENSO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31 Príspevky: 1393 Bydlisko: Revúca
|
a ked to začne tiecť, dáš tam normálnu protimrazovu poistku ako tam aj má byť a obstaráno...
_________________ vek: 25 ex: Wrangler 2,5i ex: Wrangler 4,0i ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 2,5TD ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka now: Ford Explorer
|
Str, 26.09.2012, 21:01 |
|
 |
spin
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 11.08.2012, 15:59 Príspevky: 471
|
Mas pravdu, zmotal som sa :)
Skusme pisat trochu k teme, lebo takto auto nespojaznim ani za uhorsky rok :D
_________________
|
Str, 26.09.2012, 21:01 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
tak k téme, zvárať nauhlíkovanú oceľ je c h u j o v i n a
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Str, 26.09.2012, 21:04 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|

odcitujem to aj s fotkami - Finder prepáči
spin píše: Novinky mam. Auto je rozobrate na mindar-p*cu. trt makovy. dal si dole jedny zvody  A ked to budes skladat nazad tak daj nove tesnenie ! spin píše: Zvodom nic neni. Ocividne uz boli zvarane davno, ale odvtedy drzia, ani dierka. To co vypadalo ako prasklina, bol len opticky klam a je to zvar (cisty). Ta ciarka bola asi len, jak som potiahol bedla zvaru srobovak. Opucoval som to od hrdze, a vyzera to byt uplne okey. tak bud rad ze su ake su. Tie zvary su asi este povodne z vyroby a zvarane neboli vobec spin píše: Ovsem "parohy" sania su totalne zadrbane ciernym maglajzom, ako bola aj klapka. Vsetko som vycistil, co to dalo. Trisky vyzeraju byt pekne, ciste. Asi boli aj davane nove. Blok motora z boku je jedna hrdza, ocistil som, co sa dalo. Vycapoval som chladiacu, bude preplach a cistenie a potom nova gebuzina. Co sa mi totalne nepacilo, bolo toto. Totalna ciernota, niekde aj vyse milimetra nenosena. Som to oskrabaval dole vsetko, ledva ledva. Neviem, ci toto je uplne normalne aby bolo v sani, ale extrem to bol...  Bok motora vidno tu, je dost hrdzavy, po farbe ani stopy. Resp skor ako hrdza mi to pripadalo, ako spalene, dobre prepecene. Mozno trepem kokotiny, uvidite odbornym okom... sanie zadrbane zvnutra je najcastejsie dosledkom zle fungujuceho PCV alebo je nejaka zavada na hlave a ventiloch, napriklad ja blbe gufera ventilov. EGR to nema a inak sa tam nema kadial dostat ten bordel. Alebo by museli by kruzky vybehane jak stare ku..vy a motor tlakuje do kartra. Vstreky nemaju byt preco spinave a pochybujem ze by ich niekto menil. Blok nie je nijak zavazne hrdzavy, vyzera uplne standardne. je to liatika kua!!! A podla fotiek kanalov v hlave to nevyzera az tak zle. Takze to zadrbane sanie bude najskor asi to PCVcko spin píše: Dalej je tam jeden cuplik s konektorom, ale netusim co to moze byt, lebo druhy koniec kablu z toho nikdy nebol zapojeny, len hore priviazany o kapotu. Je to taky trojkolik s dost hrubymi kontaktami. Ide z neho trojzilovy plochy kabel.  Kanadska verzia, ohrev bloku motora na 110 Volt. Normalna elektricka spirala. Ak ti to zavadzia, tak to vyber a daj tam mrazovku normalnu. Ked to mas takto rozobrate tak je to robota na 20 minut a material za 5 eur. spin píše: Kua pri tejto zavade som presiel uz snad cele auto, ale neviem dojst na galibu. Zas na diagnostiku ist 160km dva krat, pricom som sa nedostal 20km na ryby minule, lebo mi to chciplo... Hm. 
mal si prist na zaciatku tak ako som ti hovoril 
|
Štv, 27.09.2012, 11:32 |
|
 |
spin
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 11.08.2012, 15:59 Príspevky: 471
|

Palo, pre mna uz takato rozrabka je vela. Doteraz som si menil akurat tak olej sam :D [ale musim uznat, ze o moc jednoduchsie sa robia veci na tomto aute, ako na nemcovi napriklad]
Novinky mam zase...
Zvody su poskladane, vsetko nahodene. [este poznamka ku zvodom - ked som ich rozoberal, tak niektore sroby isli povolit totalne lahko klucom a tie zvysne isli povolit rukou - toto asi nebola moc velka vyhra]
Rozobral som chladenie, vypustil kvapalinu. Kvapalina zelena, ale naznaky oleja som v nej nezbadal. Na dotyk bola trochu mastna, ale to moze byt aj chladiacou, alebo nie ? Kvapalina mala taku trblietavu strukturu, vyzeralo to, ako zelena metaliza. Neviem, co to v nej mohlo plavat, ale nebolo to strasne.
Hadica, ktora vychadza z motora do chladica na vrchu, ta bola zasrata s takym istym maglajzom, ako bolo aj nasavanie a klapka. Zaujimave, ze v chladici nic take som nezbadal. Ani na hrdle chladica, kde ustila tato hadica.
Prikladam foto:
Auto sa uz tesi na cestu do Ziliny a ma chut na wellness. Dufam, ze chudak bez ujmy vydrzi cestu. Pojdem nad ranom, ked bude kosa, aby nekuril - a pojdem pomaly, nech sa netrapi moc ;)
EDIT: este medziotazka. mozem dat G12 D [cervena] nemrznucu do chladiaceho okruhu ? toto len docasne na chvilu, potom tam pojde uplne nova napln...
_________________
|
Štv, 27.09.2012, 20:18 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
ak docasne tak kedze vonku nemrzne este tak staci voda. Zelatelne destilovana. Zbytocne mrhat chladiackou na 150 km
|
Pia, 28.09.2012, 15:13 |
|
 |
spin
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 11.08.2012, 15:59 Príspevky: 471
|
Chladiaci system som cely vycistil, nasledne poskladal a nalial vodou. Kuriozne ziadna zmena, motor kuril jak besny aj nadalej. ;)
[ovsem rucicka vody pekne stoji na 100 stupnoch]
Tak som sa chytil a vybral som termostat. Teraz rucicka sice nevyleze uplne hore, len asi na 70 stupnov a na zakladny plyn tam aj zostane. Ovsem motor uz tak nekuri a ani ked ho vypnem, tak z neho neidu rozne zvuky.
Predtym, ked som ho vypol, tak normalne pukalo zelezo, ako ked pracuju doma radiatory po zaponuti kurenia. Pretym to nerobilo, takze to asi nebude normalne. :)
Co myslis Palo, mam ist do ZA bez termostatu, alebo s nim ? :P
_________________
|
Ned, 30.09.2012, 15:38 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6666 Bydlisko: PB
|
Ak sa bojis, tak bez neho. Nebude mat optimalnu pracovnu teplotu, mozno stupne spotreba, ale furt lepsie par litrov paliva minut, ako nieco uvarit ...
|
Ned, 30.09.2012, 17:17 |
|
 |
spin
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 11.08.2012, 15:59 Príspevky: 471
|
Inak na tomto wranackom termostate vidno daco, ked ho doma ponorim do hrnca ? Lebo VW termostat som tak zvykol otestovat, ze v teplej vode ocividne pracoval. No tento ani necekne, ani vo vriacej vode...
Edit: neviem rozlustit, na akom principe funguje, kade vlastne prepusta kapalinu...
_________________
|
Ned, 30.09.2012, 17:19 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Ale súudruhu 100st. je pre tento motor naprosto normálni teplota, to nieje VW so svojimi max 85st.
A bez termostatu máš trvale podchladený motor
A klasický termostat pre 4l má na hornej ploche termostatu dierku a guličku, a otestuješ ho rovnako ako každý iný zahrej a musí sa ovtárať, ak sa neotvára tak je v čavese.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 01.10.2012, 9:29 |
|
 |
spin
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 11.08.2012, 15:59 Príspevky: 471
|

No ved prave, ze som ho zohrial a mal na haku robit hocico, ani necekol. Dal som ho do vrelej vody a nic - pruzina stale tak isto silno tlacila. Tiez si myslim, ze asi dosluzil.
To je mi jasne, ze 100st. je ideal teplota - lenze v tomto pripade to tak vyzera, ze voda sice pri senzory mohla mat 100st., ale motor bol zrejme ovela horucejsi. Neviem, mozno tliacham haluze, ale ten motor abnormalne kuri, ked ho vypnem, tak normalne puka sanie, jak radiator - fest pracuje ta liatina. To predtym nerobilo - myslim pred tym, ako zacali tieto problemy.
Od zaciatku je podozrenie na prehrievanie sa motora. To sanie tam, ta liatina - je taka vrela, ze by si na tom mohol piect - cele sa to potom prehrieva aj na klapku, servo cerpadlo, snimace, atd..
Lebo pokial dobre chapem, tak snimac teploty snima teplotu vody a nie priamo telesa motora - no a voda moze mat 100st., ked necirkuluje poriadne, tak mi to nepomoze.
Preto radsej by som isiel asi s mierne podchladenym motorom, ako zostat na dialnici kazde dva kilometre stat s prekurenymba zadochnutym motorom - jak naposledy, kedy som isiel len 20km na ryby :)
_________________
|
Pon, 01.10.2012, 9:36 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Však kúp nový termostat a je po starostiach, alebo keby chcel tak sa dá aj studenší momentálne je skladom, prípadne použi vyskospojku HD ktorá spína skorej a nebude sa Ti toľko hriať motor. A 4l bude aj tak kúriť hodne, a to praskanie je normálne robí to aj moja 5,2 kde mám studenšiu vyskospojku a aj termostat, a aj tak mám malú piecku pod kapotou.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 01.10.2012, 9:42 |
|
 |
spin
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 11.08.2012, 15:59 Príspevky: 471
|
Ja mam visko taku (zrejme tiez po smrti), ze sa toci uz aj za studena - toto mi momentalne nevadi, lebo zatial je teplo, bla bla.. Tu zatial neriesim a zrejme kvoli cene budem riesit az neskor - teraz to najnutnejsie.
No kupit termostat - ved idem do Ziliny, bude sa to cele rozoberat, Palo mi tam da novy. Kym dojde termostat dobierkou ku mne, tak uz budem mat hotove auto mozno aj naspat s nim.
Mne to ale predtym tak nepukalo vobec, ani v tych najvacsich teplach. Teraz to zacalo spolu s tymi problemami prehrievania a vybiehania otacok.
Hlavne chcem aby bolo auto co najskor v Ziline a nech sa s tym robi, lebo ho potrebujem, aby jazdilo doma :) Ked teraz budem objednavat termostat a zas to rozoberat, tak to tam nedotrepem ani o tyzden...
_________________
|
Pon, 01.10.2012, 9:59 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Kua aj s Tebou ak chceš riešiť chladenie tak ho rieš na 1krát a poriadne a nekuskuj to ja zákusky, to je celé potom na pikaču.
Ak máš v prdeli vyskospojku termostat, tak to treba vymeniť a hotovo. A zase tá vyskospojka nieje tak príšerné drahá aby sa to nevymenilo.
Ináč je to na dve veci.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 01.10.2012, 10:05 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|