Dnes je pondelok 19. mája 2025, meniny má Gertrúda a zajtra Bernard
Ford Explorer V6 4.0 SOHC
Autor |
Správa |
fajer
Proviantak
Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
|

toto elektronicke kurvitko nieje "supercharger" ale turbocharger, ci uz pohanane el. motorom alebo propelkov od vyfukovych plynov ..
SUPERCHARGER : pohanany remenicou od motora
TURBOCHARGER: pohanany zvacsa výfukovými plynmi, el.motorom. remenicou s prevodom
v dnesnej dobe je turbo pohanane el. motorom bezna vec , motor vhodny na taketo pouzitie dokaze tocit bez problemov 60tis.ot./min. a tlak pre dany ucel je dostatocny. Netreba zabudat na skutocnost, ze tlak sa nasledne vo valcoch znasobuje. V podstate ide o to, dostat do valca co najvacsie mnozstvo vzduchu. Velke mnozstvo potom zas moze sposobyt skazu ojnic a kluky.
Bezne takyto system pouziva napr. BMW v motoroch 3L Diesel ako "spodne" turbo , nakolko ma este druhe velke turbo, ktore vsak motor v nizkych otackach exhalatom neroztoci dostatocne.
Neobaval by som sa ci toto kurvitko dokaze pomoct vykonovo , pri dolnych otackach URCITE, problemom su pre atmosf. motor vyzsie otacky , kde motor potrebuje vacsi objem vzduchu.
Ako pise VladoKE tu "trosicka" pomoze TBS. a to hlavne rezervoarom vzduchu pri prudkom zosliapnuti pedalu. Nezanedbatelna je aj vlastnost (zalezy od vyrobku) rozvyrenia palivovej zmesi prip. samotneho vzduchu .
Vzajomna kombinacia vsak moze byt aj kontraproduktivna.
TURBOCHARGER s el. pohonom si mozete kludne skonstruovat podla vlastnych poziadavok vratane kvalitnej regulacie.
|
Štv, 15.12.2011, 22:52 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
e-e
to turbo v slove turbocharger znamená že je kompresorová časť práve a len poháňaná výfukovými plynmi (teda turbínkou)
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Štv, 15.12.2011, 22:58 |
|
 |
fajer
Proviantak
Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
|
V takom pripade bude vyraz "nabijacka" vzduchu rozdeleny skor len na sposob stlacania vzduchu , a to snekom alebo vrtulou.
kazdopadne snek sa pohana zasadne len od hlavnej pohonnej jednotky.
na vrtulu sa pouziva viacero moznych pohonov.
http://www.htmodel.sk/produkty/funkcne-modely/vrtule/edf/13802.html
|
Štv, 15.12.2011, 23:14 |
|
 |
robin
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 21.07.2008, 7:51 Príspevky: 540 Bydlisko: Trenčín
|
VladoKE
čím si dosiahol skoršie radenie prevodov?
_________________ Jeep grand cherokee 4,7 V8
|
Pia, 16.12.2011, 10:13 |
|
 |
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
robin píše: VladoKE čím si dosiahol skoršie radenie prevodov?
Písal som to v predchádzajúcom príspevku, že predpokladám že to súvisí so parametrom zaťaženia motora (obrázok je iba orientačný, nie je z Explorera):
Okrem toho aj pozícia škrtiacej klapky - keď to zhrniem ako to vidím ja - tým že som zvýšil výkon motora, potrebujem menej stlačený plynový pedál aby som dosiahol očakávané hodnoty prevodovky pre zaradenie ďalšieho prevodového stupňa.
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Sob, 17.12.2011, 11:33 |
|
 |
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
Explorer používa automatické pripájanie predku v prípade prešmyknutia zadku - rozdiel v rýchlosti točenia hriadeľov.
Keďže chcem mať prehľad kedy to zapne, namontoval som tam relé, ktoré sa zopne po zaradení predku a zároveň mi rozsvieti kontrolku 4x4. Relé vydáva rapčiaci zvuk a teda to aj počas jazdy počujem. Pripínanie predku je prerušované s frekvenciou - tipujem 10 Hz - a trvale zopne iba 4x4Lo pri riadnom zabratí. Týmto predpokladám nahradili medzinápravový diferenciál, aby na ceste nelámalo (až tak) poloosi.
Zároveň som urobil "brown wire modification" čo u tohto auta zablokuje pripojenie predku, a teda môžem mať pohon iba zadného náhonu a pritom redukovaného.
Tu je umiestnené relé:
A tu sú spínače:

_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Ned, 11.11.2012, 17:28 |
|
 |
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
Keďže spružinka na kľučke šoférových dverí bola prasknutá, potreboval som to vyriešiť.
Trebalo dať dole tapacírunk a potom odpojiť tiahlo od kľučky k zámku dverí. A toto bol teda riadny problém, keďže k tomu nebol vnútri prístup. Kľúčom k úspechu je táto skrutka:
Potom vybrať túto koľajničku:
A potom už je krásny prístup:
A takto som to vyriešil:
Kľučka bola prinitovaná a pre vybratie tie dva nity treba odvŕtať.
Po oprave ju stačí priskrutkovať:

_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Ned, 11.11.2012, 17:42 |
|
 |
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
Na českom fóre FordExplorer.cz som dostal dobrý tip od užívateľa BlackflamesIczI, že Explorer veľmi dobre znáša život bez EGR. Toto ma ozaj potešilo a tak som to vyskúšal a naozaj riadiaca jednotka nemá žiadne námietky
Spotreba vraj dole o jeden liter a výkon určite mierne hore.
Najprv vybrať rúrku von:
Zaslepiť solenoid na podtlakové ovládanie - prepojil som vstup a výstup jednou hadičkou a tým je to vyriešené:
a detail:
A gumička zo stavebnice Voltík zaslepila aj toto:
Výroba záslepok z klingeritu:
Takto vyzeralo zaslepenie EGR:
a takto na potrubí výfuku:
Potom som sa rozhodol že chcem viac miesta v motorovom priestore tak som ho vyhodil celý:
a tu je výsledok:
A keďže som zároveň hľadal miesto cez ktoré by som motor kŕmil energetickými dobrotami, tak toto je to najlepšie miesto kde mu to budem dávkovať. Zatiaľ som tento vstup zaslepil, počká kým príde čas aj na neho 
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Ned, 11.11.2012, 18:43 |
|
 |
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
Ešte minulé Vianoce dostal Explorer darček svetlá od väčšieho bráchu F150. Čas na ich montáž prišiel až teraz.
Najprv nakresliť rozmiestnenie:
Označenie dier a E je miesto pre napájanie:
Spodok svetla som natrel vazelínou aby tam neprešla vlhkosť - je to síce fabricky vyriešené penovou podložkou ale zicher je zicher:
A tu je výsledok:
Zapínajú sa spolu s obrysovými - v sade bol aj pekný vypínač na ovládanie pre toho kto si to chce zapínať samostatne.

_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Ned, 11.11.2012, 18:56 |
|
 |
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|

Explorer je vybavený tlakovým spínačom, ktorý sníma iba či je dostatočný tlak v motore alebo nie a toto zobrazí na prístrojovke:
Je čas na informáciu o skutočnom tlaku, čo mi povie o aktuálnom stave motora a oleja v ňom konečne pravdu - na papieri je položený pôvodný snímač pre porovnanie:
Tu je už na miesto pôvodného snímača namontovaný fiting s hadičkou ktorá ide do kabíny k budíku:
Normálne sa to rieši T-kusom, ktorý na Slovensku nezoženiem, kvôli iným závitom. Tak by som mal aj pôvodný snímač aj nový. Teraz mám len nový a keď zoženiem v US téčko tak to zapojím.
Pôvodný snímač zopol kostru keď bol dostatočný tlak. Preto som našiel v blízkosti dobrú kostru a prepojil kontakt pôvodnej káblovačky na túto kostru a teda prístrojovka aj riadiaca jednotka je spokojná s touto informáciou:
Tu je zapojenie v kabíne - káble z Ampérmetra sú vyvedené už k baterke, keď príde ich čas tak sa zapoja, aby som to mal v kabíne už nahotovo a nemusel som sa k tomu vraciať:
Budíky sú primontované na dvierka popolníka:
A tu je výsledok - radosť pozerať, toľko mi jeep nikdy neukázal, motor je v ozaj dobrom stave, úprimne som toľko ani nečakal

_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Ned, 11.11.2012, 19:27 |
|
 |
denyz
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 12.01.2010, 22:33 Príspevky: 390 Bydlisko: Rožňava
|
Pozor na tú bielu hadičku , nemá rada teplo ,mne sa zdeformovala tak že som ju musel objednať až s US . teraz ju už mám v ochrannej hadici ktorej teplo nevadí .
|
Ned, 11.11.2012, 20:10 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
VladoKE píše: Normálne sa to rieši T-kusom, ktorý na Slovensku nezoženiem, kvôli iným závitom.
to je blbost. Fittingy aj t-kusy s NPT zavitom sa daju normalne kupit. Opytaj sa RadaND
Alebo si mohol pouzit kombinovany snimac a mal by si aj tlak aj kontrolku.
Ale inak pekna praca a nadherny popis. 1 s *
|
Ned, 11.11.2012, 20:14 |
|
 |
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
palo-cherokee píše: to je blbost. Fittingy aj t-kusy s NPT zavitom sa daju normalne kupit. Opytaj sa RadaND 
Diki za tip ozvem sa mu 
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Ned, 11.11.2012, 20:32 |
|
 |
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|

Riadenie mi tieklo už niekoľko rokov, tak prišiel čas aj na jeho repas.
Robil som to prvý krát a verím, že ten čo to robí denne to dokáže urobiť komplet rozborka a zborka do hodinky.
U nás pýtajú za repas cca 250 eur, BEZ demontáže z auta a montáže naspäť.
Na stôl som si dal čistý veľký papier na ktorý som zdemontované časti ukladal podľa zobrazenia zostavy.
Tu je zostava:
DEMONTÁŽ:
1. Upnúť riadenie do zveráka:
2. Zdemontovať čapy riadenia (1) a istiace matice
3. Zdemontovať obidve svorky manžety (3)
4. Zdemontovať manžety (4) a odvetravaciu spojovaciu hadičku (5)
5. Zdemontovať záslepku - pasuje na ňu kľúč z flexy:
6. Pridrž vstupnú hriadeľ riadenia (kľúč č.17) a odmontuj istiacu maticu (7)
7. Vybrať tesniacu prachovku (8) - ostrým šrubovákom to išlo celkom dobre:
8. Vybrať ségrovku:
9. Gumeným kladivom jemne vyraziť vstupnú hriadeľ. Tým sa vyberie tieť tesnenie (11) a ložisko (12)
10. Teraz vznikol priestor na vyrazenie ložiska (14) - je na fotke vyššie. Tiež by sa malo vybrať tesnenie (13) ale nie som si istý či tam naozaj aj bolo, skôr nie, lebo ani na fotke ho nemám a v sade asi tiež nebolo.
11. Vybrať štyri teflónové O-krúžky (15) zo vstupnej hriadele.
12. zatiaľ nič - daj si pivko
13. Zdemontovať obidve tyčky riadenia (17) - toto bol dosť problém, avšak na tyčke riadenia treba chytiť kľúčom č.36 a na ozubenej časti hriadeľa pasuje presne kľúč č.28 a tak sa to už dá povoliť bez problémov:
tu sú na fotke obidva kľúče v akcii:
14. V tomto poradí zdemontovať:
a. veľkú poistnú maticu (18) - na fotke ju držím palcami:
b. záslepku (19)
c. Pružinku (20)
d. vymedzovacie plastové lôžko (21)
15. Na dlhšom konci telesa riadenia treba jemne zatlačiť hriadeľ doprava aby vzniklo miesto pre vybratie ségrovky (22) a koncového kusu (23).
Ten koncový kus by mal výjsť sám no v mojom prípade som ho jemne vyrazil s hriadeľou, že som použil predĺžovací nástavec z goly.
a tu je:
16. Vybrať piest-hriadeľ (24) - tu by mal ísť aj (25) ale myslím že ja som mal verziu kde položky (31) až (28) boli nahradené jedným kusom. Sada zodpovedala môjmu skutkovému stavu.
17. Dlhým vyťahovákom vybrať tesnenie (26).
18. Vybrať teflónový O-krúžok (27) a pod ním je gumový O-krúžok (28) z piestu.
A je ukončená rozborka. Takto to vyzeralo na stole usporiadané podľa obrázka zostavy:
MONTÁŽ:
Všetko vyčistiť. Použil som čistič bŕzd a veľa.
Používať len olej ktorý sa použije na naplnenie. Špecifikácia MERCON. Všetky časti pri skladaní olejovať, každé tesnenie atď.
Všetky diely sady som si rozložil na papieri vedľa originálnych zdemontovaných aby som vedel ktorý ide kde. Potom som ich všetky nasadil, keď bola celá sada rozdelená.
1. Namazať vnútorné tesnenie ktoré pôjde do telesa riadenia (26) a vložiť ho dnu. Použiť 1" priemer násadu na ložiska/tesnenia s 12" predĺžovacou tyčkou a gumené kladivo na zasunutie tesnenia až na miesto.
2. Nasadiť gumený O-krúžok (28) a teflónový O-krúžok (27) do drážky piestu (29). Toto išlo ľahko.
3. Naolejovať celý piest (24) a opatrne ho zasunúť do telesa riadenia - dávať veľký pozor na O-krúžok aby ľahko vošiel dnu bez násilia a poškodenia:
4. Nasadiť koncový kus aj s tesnením (23). V tomto kroku by mal ísť aj O-krúžok (30) tesnenie (31) a tiež (25). Ja som ich nemal a preto som ich nedal a ani v sade neboli.
5. Koncový kus (23) je už dnu a teraz dať ešte ségrovku (22)
6. vynechám
7. Nasadiť štyri teflónové tesnenia(15) na vstupnú hriadeľ (10). Tento krok je najťažší keď sa nepoužije správny postup. Ja som to tu zbabral, zastudena som ich tam dostal a to bola chyba. Postup je na nete, ja som našiel taký, že krúžky treba nahriať vo vriacej vode, potom ich nasadiť a oni sa zmenšia späť na veľkosť drážky, ak nie, ešte raz nahriať už na mieste kde sú a sa zmrštia. Ja som to zbabral takto:
A keďže vojak si musí pomôcť v každej situácii, tak som pomeral hriadeľ = 37,5mm a sadol tam gumový O-krúžok 34x2. A tak to zatiaľ testujem, tak uvidím koľko vydržia. Náhradu už mám doma z inej sady, takže pripravený som a hlavne ide to jednoducho servisovať bez celej rozborky - hriadeľ sa dá vybrať samostatne.
8. Nasadiť ložisko (14) a tiež spodné tesnenie (13) ktoré som nemal, viď vyššie.
9. Nasadiť ložisko (12) a tesnenie (11).
10. Vložiť vstupnú hriadeľ do vnútra telesa riadenia - jemne pootočením zasunúť aby si sadli zuby na zuby.
11. Nasadiť ségrovku (9)
a prachovku (8)
12. Nasadiť poitnú maticu (7) a dotiahnúť na 35-40 ft.lbs. Nasadiť záslepku-pracovku (6) - na fotke ju držím v ruke
13. Nasadiť vymedzovacie plastové lôžko (21)
pružinku
Zaskrutkovať záslepku (19) o 1/2 otáčky po dotiahnutí rukou.
Nasadiť poistnú maticu (18) a dotiahnúť na 55-65 ft.lbs.
14. Nasadiť obidve tyčky riadenia (17) a dotiahnúť ich na moment 70-75 ft.lbs.
15. Nasadiť manžety (4)
a odvetravaciu rúrku (5)
16. Nasadiť svorky (3) na manžety
17. Nasadiť poistné matice (2) na tyčky riadenia a čapy riadenia (1)
A máme hotovo 
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Ned, 11.11.2012, 22:34 |
|
 |
vladino
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 24.03.2011, 15:17 Príspevky: 256 Bydlisko: ZA
|
Kde sa to da kupit ? Musi to byt v TP ? Ci si ich mozem daj aj ja na pajo 
_________________ Pajero II. 2,5TD GLX 3dv. Super Select, 2x navijak 5,5t, OME, CB, hi-lift, kladka, gurtne,...
|
Pon, 12.11.2012, 10:38 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|