Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 20.06.2025, 0:30
Dnes je piatok 20. júna 2025, meniny má Valéria a zajtra Alojz




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 65 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší
 navijak a baterka dokopy 
Autor Správa
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 14.11.2006, 22:24
Príspevky: 324
Bydlisko: Dudince
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Zabudli ste na jednu dôležitú vec a to je výkon alternátora.Aký prúd dáva alternátor na UAZe?Tam by som hľadal hlavný problém.

_________________
LANDROVER DISCOVERY bývalá leštenka


Ned, 02.12.2012, 22:09
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 12.11.2012, 15:39
Príspevky: 911
Bydlisko: Vranov nad Toplou
Odpoveď s citáciou
Poslať 
marcek4x4 píše:
Zabudli ste na jednu dôležitú vec a to je výkon alternátora.Aký prúd dáva alternátor na UAZe?Tam by som hľadal hlavný problém.


Pravdepodbne tam ma seriovy alternator prave preto som narazal na regler ...novsie ho maju zabudovany v alternatore starsie mimo je hodeny na boku vedla motora a oxiduju v nom kantakty preto nemusi dobijat dost silno a dost rychlo aj ked je alternator a bateria v pohode....


Ned, 02.12.2012, 22:13
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4332
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tak este raz, bez ohladu na stav vozidla, toto je princip rozdielu akumulatora bezneho a OPTIMA :

sorry , ze sa opakujem, ale kedze preskocila nova strana a mam pocit, ze toto je dolezite, kopirujem este raz


nejde o to, ci staci jedna, dve , tri alebo styri baterky, skratka kolko navijaku das, tolko dostanes...

vykon motora v beznych navijakoch je 4-6,5 PS samozrejme cinske navijaky ako obvykle udavaju v dokumentacii viac, uz som videl aj 8 PS, ale beriem to s rezervou, kedze SUPERWINCH 5,5 t je raz tak velky ako cinsky 5,5 t nevychadza mi z toho nic ine, len ze inzinieri v cine, su skratka hooodne popredu vo vyvoji oproti ostatnemu svetu...

s napajanim je to takto :

navijak + 100 Ah akumulator bezneho typu sa potiahne povedzme 50 m a treba dobijat

navijak + 55 Ah akumulator OPTIMA sa potiahne povedzme 28 m a treba dobijat



obaja dobiju povedzme 20 min a idu znovu

navijak + 100 Ah akumulator bezneho typu sa potiahne 40 m a treba dobijat

navijak + 55 Ah akumulator OPTIMA sa potiahne 28 m a treba dobijat

obaja dobiju povedzme 20 min a idu znovu



navijak + 100 Ah akumulator bezneho typu sa potiahne 30 m a treba dobijat

navijak + 55 Ah akumulator OPTIMA sa potiahne 28 m a treba dobijat

obaja dobiju povedzme 20 min a idu znovu



navijak + 100 Ah akumulator bezneho typu sa potiahne 25 m a treba dobijat

navijak + 55 Ah akumulator OPTIMA sa potiahne 28 m a treba dobijat

obaja dobiju povedzme 20 min a idu znovu



navijak + 100 Ah akumulator bezneho typu sa potiahne 18 m a treba dobijat

navijak + 55 Ah akumulator OPTIMA sa potiahne 28 m a treba dobijat

obaja dobiju povedzme 20 min a idu znovu



navijak + 100 Ah akumulator bezneho typu sa potiahne 10 m a treba dobijat

navijak + 55 Ah akumulator OPTIMA sa potiahne 25 m a treba dobijat

obaja dobiju povedzme 20 min a idu znovu



navijak + 100 Ah akumulator bezneho typu sa potiahne 3 m a treba dobijat

navijak + 55 Ah akumulator OPTIMA sa potiahne 20 m a treba dobijat

obaja dobiju povedzme 20 min a idu znovu



navijak + 100 Ah akumulator bezneho typu sa ... hups

navijak + 55 Ah akumulator OPTIMA sa potiahne 20 m a treba dobijat



najdite par rozdielov v tomto pribehu
Wink

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Ned, 02.12.2012, 22:16
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2588
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Poslať 
to mi je jasne ze obycajny akumulator nevydrzi niekolko krat po sebe taku zataz-nie je trakcny iba startovaci-len nie kazdy navijakuje niekolko krat po sebe na jednej akcii,hoci rezervy nikdy nie je dost vo vykone


Ned, 02.12.2012, 22:17
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 27.10.2008, 19:46
Príspevky: 346
Bydlisko: Banska Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ak to teda neni zlou baterkou.. asi vymen alternator..

s altikom mam ten isty problem.. aj som ho repasol.. aj uhliky vymenil.. ale asi je regler v nom naprt :) obcas ide poriadne, obcas dobija len na 30%.. a akurat vtedy ked je velky odber tak nerobi to co maa :?


Ned, 02.12.2012, 22:17
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 12.11.2012, 15:39
Príspevky: 911
Bydlisko: Vranov nad Toplou
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ako v skole dobre si to vysvetlil a samozrejme nechybala hadanka na konci :-D :-D :-D
Inak som myslel ze chalan riesi aj nejaku poruchu preco mu to stale vybija nie polemizuje na optimalnym vykonom baterii a komplet prislusenstvu k navijaku...hmmm kazdopadne podal si info ktore mi dost ozrejmilo ako tp vlastne funguje...:-)


Ned, 02.12.2012, 22:22
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4332
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
principialne nemusis navijakovat tolkokrat po sebe, staci dva tri krat co je bezne a uz pocitis rozdiel...

ide len o to, ze vela ludi hlada chybu v navijaku, ale velakrat je to o tom, ze chudak navijak nema stavu...

...altik samozrejme musi byt OK, raidte mu dobre, tiez by som zacal tymto meranim...

P.S. obycajny akumulator nie je ani startovaci, je univerzalny (ako toto slovo neznasam) startovaci je OPTIMA RED TOP mojho trola nastartuje na brnk aj pri cca 9,7 V (samozrejme raz, dvakrat, potom potrebuje injekciu amperov z altika)

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Ned, 02.12.2012, 22:24
Profil ICQ WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 14.11.2006, 22:24
Príspevky: 324
Bydlisko: Dudince
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Okrem problémového regleru som mal na mysli výkon alternátora.Predpokladám že viac ako 45-50A nedáva.To je proste k navijáku málo.Toto optimy nevyriešia.Skôr naopak kvôli zlému regleru a zlej regulácii budú trpieť.Dnešné autá nabíjajú vyšším napätím ako starý Uaz.

_________________
LANDROVER DISCOVERY bývalá leštenka


Ned, 02.12.2012, 22:26
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 12.11.2012, 15:39
Príspevky: 911
Bydlisko: Vranov nad Toplou
Odpoveď s citáciou
Poslať 
bado píše:
ak to teda neni zlou baterkou.. asi vymen alternator..

s altikom mam ten isty problem.. aj som ho repasol.. aj uhliky vymenil.. ale asi je regler v nom naprt :) obcas ide poriadne, obcas dobija len na 30%.. a akurat vtedy ked je velky odber tak nerobi to co maa :?


Tak alternator bud ide alebo nie aspon take mam skusenosti a zmenu vykonu reguluje regler ....


Ned, 02.12.2012, 22:28
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2588
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Poslať 
aj s malym alternatorom sa da nabit velka baterka len to bude trvat omnoho dlhsie ale silnejsi alternator by nezaskodil-ja mam v patrole asi 75 a v pajere 70 ale v medvedovi je 150 alebo az 180 Amper-ked mi to menili-taky by bodol do offroadu a ak by nabijal aj na volnobeznych otackach vyssim prudom ale slaby alternator uz nedoda tolko prudu navijaku ako silnejsi a vsetok prud potom musi dodat baterka-hoci ta dodava-podporuje alternator-ak nie tak ma opravte


Ned, 02.12.2012, 22:30
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 12.11.2012, 15:39
Príspevky: 911
Bydlisko: Vranov nad Toplou
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Zabudli ste povedat ze bateria moze mat kolko chce Ah pokial alternator robi malo amperov takze ako som sa uz naucil ze vsetko priamo nadvezuje na vsetko .....preto sa aj dost tesim s toho ze mam v aute fakt monimum elektriky a aj s toho este skusim co to okresat.....


Ned, 02.12.2012, 22:41
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 01.01.2008, 14:27
Príspevky: 1286
Bydlisko: Dohnany
Odpoveď s citáciou
Poslať 
miro a tie 3 auta si tahal v zavese alebo po jednom?
raz som tahal tatru 148 z blata bolo to sice cez 3 kladky ale vytiahol som ju, baterku som mal nejaku 85Ah, navijak bol v zabere stale, bolo to nejakych 5 metrov co chybalo ,,máni,, na ,,pevninu,, bol to navijak 5,5t za 100€ od pouzivatela PV z fora mal som ho nahodeny na aute na skusku ci je pouzitelny :-D nikto nechapal ze ako moze 2,5 tonove auto vytiahnut cca 18 tonove, kladky som pouzil z masokombinatu co sa vesali na ne bravcove polky mal som do zalohy v aute aj 4. ale nemusel som ju nakonec pouzit, ale je pravda ze dobry altik a dobra baterka spravia svoje, navijak je stale funkcny a auto tiez, este k tomu tahaniu dodam ze som bol upnuty lanom tazne-strom a nechal som si rezervu koli tomu aby som zistil ci sa pohnem dopredu ale gumy sa zakusli skor ako sa naplo lano

_________________
lepší je si to posrat podle svýho, než podle toho, co ti raděj ti druhí !!!


Ned, 02.12.2012, 22:42
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56
Príspevky: 988
Bydlisko: Povazie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
JOE66 píše:
aj s malym alternatorom sa da nabit velka baterka len to bude trvat omnoho dlhsie ale silnejsi alternator by nezaskodil-ja mam v patrole asi 75 a v pajere 70 ale v medvedovi je 150 alebo az 180 Amper-ked mi to menili-taky by bodol do offroadu a ak by nabijal aj na volnobeznych otackach vyssim prudom ale slaby alternator uz nedoda tolko prudu navijaku ako silnejsi a vsetok prud potom musi dodat baterka-hoci ta dodava-podporuje alternator-ak nie tak ma opravte


mas niekde foto tejto svetelnej sou pri plnej palbe?


Ned, 02.12.2012, 22:44
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 12.11.2012, 15:39
Príspevky: 911
Bydlisko: Vranov nad Toplou
Odpoveď s citáciou
Poslať 
JOE66 píše:
aj s malym alternatorom sa da nabit velka baterka len to bude trvat omnoho dlhsie ale silnejsi alternator by nezaskodil-ja mam v patrole asi 75 a v pajere 70 ale v medvedovi je 150 alebo az 180 Amper-ked mi to menili-taky by bodol do offroadu a ak by nabijal aj na volnobeznych otackach vyssim prudom ale slaby alternator uz nedoda tolko prudu navijaku ako silnejsi a vsetok prud potom musi dodat baterka-hoci ta dodava-podporuje alternator-ak nie tak ma opravte


V tomto sa mylis maly alternor nenabije velku baterku....to je ako by si s 2decovim poharom vodi chcel napnit litrovu nadobu naraz....


Ned, 02.12.2012, 22:47
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 06.09.2012, 12:18
Príspevky: 2731
Bydlisko: Michalovce
Odpoveď s citáciou
Poslať 
petriiik píše:
miro a tie 3 auta si tahal v zavese alebo po jednom?
raz som tahal tatru 148 z blata bolo to sice cez 3 kladky ale vytiahol som ju,


kuaaa a nemali by skor tatrovky vytahovat nas ? :smt041 :smt041

_________________
_________________________________________________________
Kto v 20 nebol socialistom, nemá srdce a ten, čo je nim ešte v tridsiatke, nemá rozum. :D

Kto raz zvládol 18 kolies,nemal by mať problém na 4 ,ani keď su x4

Jeep Grand Cherokee '98 V8 5.9l


Ned, 02.12.2012, 22:49
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 65 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: