Dnes je pondelok 19. mája 2025, meniny má Gertrúda a zajtra Bernard
Ford Explorer V6 4.0 SOHC
Autor |
Správa |
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
Teším sa na ten deň
Ešte mi v chodbe na zemi leží krabica s navijakom, snáď do konca roka bude nahodený, garáž nemám vyhrievanú takže motivácia trošku tažšia 
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Uto, 11.12.2012, 9:39 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
menil si prevody alebo nechal si pôvodné ?
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Uto, 11.12.2012, 22:24 |
|
 |
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
Nemenil ale pravdu povediac ani sa UŽ nechystám.
Ak náhodou predsa, tak až vtedy keď budem riešiť uzávierky. Ale tiež ešte neviem či automatické alebo elektrické 
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Str, 12.12.2012, 6:29 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
no lebo ja mám zo série (31") na 33" čo je asi 17% pocit že je to max čo prevodovka znesie a ty si prešiel z nejakých 30" na 35" ? To sa mi zdá priveľa
Máš automat ? v tom prípade prevodovka onedlho zbohom buď
alebo si daj poriadny prídavný chladič na ATF
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Str, 12.12.2012, 6:33 |
|
 |
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
Sa mii zdá že podceňuješ Bronco
Máš fullsize a tam 33" je bežné minimum. Tachometer ti predpokladám ukazuje na 33" práve presný údaj o rýchlosti. Alebo?
Na Explorer 35" sú bežné za morom.
O prevodovku sa nebojím, tá si pýtala repas už pred troma rokmi, prešmykovala. Potom som riešil výkon motora a prevodovka odvtedy neprešmykla ani raz. A s autom chodím denne zhruba tú istú trasu.
Ale už je v poradí, ale kým ide, nešahám na to.
Prevodovka 5R55E je ozaj skvelá a teraz ma zase príjemne prekvapila. Po zmene kolies na 35" v meste jazdím na 3-ke 1500ot, mimo mesta 4-ka 1800ot a za štyri dni bola raz aj päťka zaradená. Na cestu proste prevody nevidím zatiaľ dôvod riešiť keďže je päťkvalt.
Chladiče mám hlavný aj prídavný a ešte je miesto na jeden prídavný ale zatiaľ nevidím dôvod. Mám už aj sadu na meranie teploty automatu, keď budem riešiť naviják tak to urobím - miesto na pripojenie je práve tam.
Skôr očakávam že sa ozvú poloosi s homokineťákmi no a vtedy prídu heavy-duty 
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Str, 12.12.2012, 8:34 |
|
 |
RENSO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31 Príspevky: 1393 Bydlisko: Revúca
|
tie prevody by som riešil určite, či už tam je automat alebo nie. automat z toho zblbne totálne a nebude to ono. Spotreba tym padom ukrutne hore. Ked je ttam manual, tak spojka dostane dobre zabrať, nehovorím v teréne na tých pneu.
_________________ vek: 25 ex: Wrangler 2,5i ex: Wrangler 4,0i ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 2,5TD ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka now: Ford Explorer
|
Str, 12.12.2012, 8:37 |
|
 |
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
Renso, ešte pred pár rokmi by som neváhal a urobil ako píšeš. Avšak v lete jazdím na 3-kvalte a spotreba je dobrá. A za štyri dni čo jazdím automat raz nezaváhal - myslím že je to hlavne kvôli tomu, že na preradenie berie do úvahy vždy AJ % zaťaženia motora a nielen otáčky a preto sa chytil hneď od začiatku. Tento týždeň sa chystám ešte ťahať 3-tonový vlek tak som zvedavý ako bude radiť  A prvých 500 metrov je prudký výjazd po poľnej ceste, tam bude redukcia, teším sa keďže to bude po snehu 
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Str, 12.12.2012, 8:50 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
práveže mi ukazuje tacho o 20 % menej lebo je ciachované na 31" alebo na 235/80/15 (podľa výbavy/verzie/roku výroby)
vyskúšaš dlhšie a uvidíš
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Str, 12.12.2012, 8:54 |
|
 |
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|

Došlo na ťahanie 3-tonového prívesného vozíka. Keďže nové 35" Silverstony museli ostať v garáži, lebo po pripojení vozíka ostala prvá náprava vozíka vo vzduchu, musel som dať malé kolesá so 7-ročnými zimnými Yokohamami
Po naložení som si na prvom úseku veril, po rovine, síce na redukcii ale dali sme sa na snehu do pohybu.
Neskôr, z nuly, prišiel prudký výjazd po poľnej ceste, prvých desať metrov rovinka a potom už len hore. Na rovinke som sa plánoval rozbehnúť ale z rozbehu bola na zimných slikoch sotva kroková chodza, otáčky 5-tisíc ale išli sme. V polke kopca som tam dal aj dvojku a systémom skákajúcej lopty sme sa vydriapali hore. V duchu som si povedal že ak by som mal 3 pokusy, tak z nich by bol len tento úspešný.  V ostatných dvoch by ma vozík stiahol dole a to si nechcem ani predstaviť, keďže to je riadna dolina.
Takže vyšlo z toho hneď niekoľko ponaučení:
1. Na druhý deň dostal Explorer nové zimné gumy NOKIAN WR, vraj sú najrýchlejšie - http://vianor.sk/tyre_details?id=112307 ... =Nokian+WR
2. Nutne vyriešiť pripojenie vozíka na 35" kolesá
Skúsil som hľadať riešenie s autocar.sk avšak po prediskutovaní možných riešení, nemajú v ponuke nič čo by sa hodilo na moje ťažné - chcel som prerobiť guľu typu "D" na domček, kde by som vedel zasunúť guľu podľa potreby zníženú alebo normálnu.
Takže včera mi plazmou vypálili plechy a dnes som to pozváral.
Na malé kolesá potrebujem zníženie o 6 cm a na veľké potrebujem zníženie o 15 cm. Keďže vozík občas požičiavam, chcel som zachovať univerzálnosť, takže za 10 minút je možné nasadiť ľubovoľnú úpravu - 0, 6 a 15 cm.
Tu je výsledok - zvary prosím nehodnoťte, po včerajšku sa mi ruky triasli a pod kuklou som tiež veľa nevidel  V lete to vytmelím a strieknem
Tu je kaslík 15 cm, zbokov strieknuý na strieborno:
A tu je výkres ak by niekto potreboval:

_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Sob, 22.12.2012, 19:18 |
|
 |
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
Explorer dostal nové cúvacie svetlá, sú to klasické hmlovky 55W, ale zúžené a vošli mi presne na ťažné zariadenie, kde vzniklo miesto po bodylifte. a takto to svieti: Konečne už niečo uvidím, nakoľko každý deň cúvam v slepej ulici a štrikujem sa medzi stojacími autami 
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Štv, 28.02.2013, 11:46 |
|
 |
mito.al
Koumák
Registrovaný: Štv, 03.01.2013, 20:58 Príspevky: 173 Bydlisko: Bytča
|
Dal si to cez nejake relatko ? Ak je to priamo zapojene k bežnym cuvačkam čidlo spiatočky v prevodovke tie prúdy dlho nevydží :/
_________________ Nissan DoubleCab 2,5D 205/80 R16
|
Štv, 28.02.2013, 15:37 |
|
 |
ManoM
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 11.09.2012, 15:10 Príspevky: 513 Bydlisko: Ružomberok
|
a potom to dalsie relatko kam pripojit do serie zo svetlom ?
_________________| pajero 2,8TD intercooler 3dv. r.97 + M/T toyo | facebook |
|
Štv, 28.02.2013, 16:02 |
|
 |
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
mano, vies, ako funguje rele?
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Štv, 28.02.2013, 16:23 |
|
 |
ManoM
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 11.09.2012, 15:10 Príspevky: 513 Bydlisko: Ružomberok
|
viem ako funguje ale mozes ho pripojit ku svetlam potom by zapinalo dalsie svetla ci tak by to nefungovalo ? 
_________________| pajero 2,8TD intercooler 3dv. r.97 + M/T toyo | facebook |
|
Štv, 28.02.2013, 19:39 |
|
 |
tomasb
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 05.01.2010, 20:33 Príspevky: 360 Bydlisko: Banská Bystrica
|
relatko sluzi na spinanie velkych prudov, cize na relatko privediet + a - a uz len privod od cidla spiatocky, cize od spiatockovej lampy, a na druhy das nove svetielka a uz to svieti. len pozor musi to byt spinacie rele ....
_________________ Nissan Doublecab 2,5 D
Mitsubishi Pajero 2,8 TD
|
Štv, 28.02.2013, 20:01 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|