Dnes je utorok 4. novembra 2025, meniny má Karol a zajtra Imrich  
	 
	
  
  
 
 
	
	 
  
	
			
	
	 suziki Jimny -rada pri kupe   
	
        
        
            | Autor | 
            Správa | 
         
        
			| 
				
				 jenki 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Ja si pravidelne požičiavam Jimnyho na dovolenke, lebo pri diagnóze offroad mi to aj pri mori chýba. 
 Prejazdil som na ňom grécky ostrov Thassos krížom-krážom a to auto je podľa mňa super pre dvoch ľudí. Vždy beriem kabrio a môžem ho iba pochváliť. Aj v sérii dokáže v teréne veľmi veľa. Treba byť opatrný ako s každým malým a ľahkým autom. A na ceste sa tiež podľa mňa chová super, presuny po ceste 110 (viac sa nedá, lebo tam neexistuje rovný úsek cesty) sú podľa mňa normálne. Príjemný je aj celkom slušný luxus v kabíne.
 Tiež si myslím, že je to výborná náhrada Samuraja. 
					
						 _________________ Jenki
  Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II,  3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 14.12.2012, 10:03 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 milo 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Pon, 16.05.2011, 21:19 Príspevky: 33 Bydlisko: Martin
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						celkom zaujmave info.
 
Vozidlá s minimálnym počtom porúch – vek od 10 do 11 rokov
 Index	
 Vozidlo	
 Priem. počet km	
 Porucha
 1.	
 Porsche 911	
 87 000	
 11 %
 2.	
 Toyota RAV4	
 110 000	
 14,2 %
 3.	
 Mercedes SLK	
 94 000	
 16,9 %
 4.	
 Toyota Corolla	
 110 000	
 18,1 %
 5.	
 Toyota Yaris	
 109 000	
 18,3 %
 6.	
 Toyota Avensis	
 139 000	
 19,3 %
 7.	
 Mazda MX-5	
 93 000	
 19,7 %
 8.	
 Suzuki Jimny	
 96 000	
 21 %
 9.	
 VW Golf	
 134 000	
 21,2 %
 10.	
 Audi A2	
 127 000	
 22,4 %
 http://auto.sme.sk/c/6636738/nemci-prip ... idiel.html
Čítajte viac:  http://auto.sme.sk/c/6636738/nemci-prip ... z2F0zIomoQ   
					
						
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 14.12.2012, 11:00 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 bull4x4 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 fakt riadna statistika z TUV, keby ju robili z STK u nas, tak by sme mali najlepsie auta na svete 
					
						_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60   TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon  
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 14.12.2012, 11:26 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 JIMNY1 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Ned, 14.02.2010, 16:51 Príspevky: 19 Bydlisko: Žiar nad Hronom
				 
				 
			 | 
			
				  
				
					
						Na to kvantum motorov sa budeš zbytočne donekonečna vypytovať, na Slovensku nie je až tak veľa Jiímníkov aby to vedel niekto poriadne porovnať /a ešte k tomu si chcel aj po rokoch výroby, či čo, to je blbosť takto na to ísť/. A navyše každý mal väčšinou len jedného a nie aj diesel aj benzín aj 59kW aj 63.... Takú otázku by Ti vedeli zodpovedať v nejakom nemeckom servise, kde ich predali "stovky", ale to by sa s Tebou zase nebavili. Nejaké porovnanie motorov niekde v časopise nikto nespraví, veď je to predsa len auto za "5 korún".
 Ja by som kúpil benzín, zatiaľ som "1000x" štartoval a "1000x" na prvý šup naštartoval. Ale pripúšťam, že pri sériovej redukčnej prevodovke mu chýba krútiaci moment, čo by pri diesli nemuselo byť. Ale aj tak by som kúpil zase benzín.
 Keď ho kúpiš, potrebuješ tri základné veci:
 -väčšie kolesá
 -zdvihnúť kasňu o nejakých 4-5cm nad rám /4ks jednoduchých podložiek/
 -naviják, ak predopkladáš, že niekde vyrazíš sám
 Keď toto budeš mať, veľa vecí pochopíš sám a uvidíš či do toho budeš vrážať ďalej, možností je veľa.
 Nejaké uzávierky nerieš, v krajnom prípade len zadnú. Predná Ti 1x pomôže a 10x Ti poláme poloosi alebo kĺby. Viem o čom hovorím, mám obe, aj vysokopevnostné poloosi, homokineťáky, kardany a všetko možné aj nemožné. A že v tom je menej miesta pokiaľ nemáš 190cm nevadí, keď vyhodíš zadné sedadlá v pohode sa na mieste spolujazdca dá vyspať - má to tam 220cm. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 14.12.2012, 18:02 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 pejo 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Dozadu by som dal mechanickú uzávierku a dopredu ausie locker. Jimny nemá až také kríženie, že by sa zaobišiel bez uzávierok. 
					
						 _________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj! 
					
							
  
							
    							Naposledy upravil pejo dňa Pia, 14.12.2012, 20:54, celkovo upravené 1 
    						 
						
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 14.12.2012, 20:52 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 abacad 
				Začínajúci koumák 
				
					 Registrovaný: Pia, 16.09.2011, 21:27 Príspevky: 121 Bydlisko: Trencin
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 k motoru: japonský motor benzín 1,3 je maximálne spolahlivý, má vyššiu spotrebu ako 1,5 nafový, i slabší ťah, ale je výrazne spolahlivejší. už sa vyrába iba jimny s benzínovým motorom.
 mna by zaujímalo, či a ako zosilniť redukčnú prevodovku...má niekto skúsenosti? 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 14.12.2012, 20:52 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 pejo 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 V prvom rade treba zosilniť uchytenie prídavnej prevodovky. Konzoly ktoré držia prevodovku sú z Al zliatiny. Na vlastné oči som videl, pri akom prejazde sa zlomili a prevodovka spadla na kryt, ktorý tam bol naviac. Ak by tam nebol, prevodovka by skončila na zemi s vytrhnutými kardanmi. Prídavný prevod sa spomaliť nedá, ale dá sa spomaliť primárny prevod, ktorý je plochou reťazou. 
					
						 _________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj! 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 14.12.2012, 21:02 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 abacad 
				Začínajúci koumák 
				
					 Registrovaný: Pia, 16.09.2011, 21:27 Príspevky: 121 Bydlisko: Trencin
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 dik za info. včera som bol lyžovať na kohútke, videl som par terennych aut kolo cesty, chodíte niekam pojazdiť do terenu? pridal by som sa ...lubi sa mi ten vaš kraj 
					
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 16.12.2012, 14:22 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 agos 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Uto, 01.01.2013, 17:17 Príspevky: 56 Bydlisko: BB
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Bratranec behal firemne jimny dlhu dobu, vela krat som sa bol snim previest jazdil sa obzvlast narocny teren (telekomunikačne vysielače) čo sa tyka motoru  riešil by som ten silnejši benzin s označením vvti ten ma na to auto skvely vykon a super je zredukovane ,nevyhodov su elektronicky ovladane pohony...pri prejazde cez rôzne kríky sa zvyknu vytahovat podtlakove hadičky a auto ti vyhodí predok v tom najlepšom !!! staršie s pákami ten problem nemali,no slabsí vykon motora je dost cítit a redukcie sa mi zdaju pridlhe! A čo sa tyka jazdy na ceste to auto drží ! naklana sa ale odlepit ho tažko často sme chodily cez šturec tak to mam overene! a tu spominane uchytenie prid.prevodovky je vážne choroba mnohokrat sme s terenu domov dosli len s podloženou doštičkou neskôr sa to vyriešilo vyrobenim toho kusu so silentblokom so železa ! môj typ znie novší s motorom vvti 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 03.01.2013, 16:15 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
	
		 | 
	 
	
	 
	
	
 
	 
	
	
		Kto je on-line | 
	 
	
		Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný  | 
	 
	 
 
	 | 
	Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
  | 
 
 
 
	 |