Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 01.11.2024, 2:03
Dnes je piatok 1. novembra 2024, meniny má Denis, Denisa a zajtra nikto




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 74 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší
 ako dat zabrat syntetickemu lanu? 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 06.01.2009, 11:01
Príspevky: 848
Bydlisko: Bratislava - Dubravka
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Moj syn ma taky zatvaraci nozik Wictorinox a je to jachtarska verzia, jedno zelezo je na rozviazanie uzlov mokrych (na lodiach sintetickych) lan. To zelezo sa da lahko vyrobit z cca 2mm pasoviny.
http://www.slaviacentrum.sk/noz-victori ... -5560.html je to to cudne zelezo s otvormi.

_________________
Navara 3,0 V6 http://www.ostrenienastrojov.sk


Pia, 22.06.2012, 8:26
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2389
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No neviem, ale keď to tak čítam... mal som už syntetiku zauzlenú (ano, roztrhne sa, pri trhnutí, lebo lom to lano neznesie) aj som ju už roztrhol (V.Slavkov) ale toto sú "skúšky" ktoré hovoria o nesprávnom použití. A nejaké trhanie ako dynamikou je už úplne mimo, to je vyhadzovanie peňazí.

Tá slaná voda s rozpustenou cestárskou soľou, to sa mi zdá výborný nápad, aj tie zmeny teploty, teda nechať ho napevno navinuté zamrznúť a potom ho odvíjať a zaťažiť ťahaním. Určite by som urobil dosť skúšok s ťahaním cez hlinenú hranu na doraz a s ponechaním navinutia (neprevíjať a nečistiť). S tým blatom ako píše Kajo, namočiť ho poriadne ale potom sa ťahať (napevno navinúť) a následne pár dní nechať tak a potom znova.
A určite by som skúsil neštandardnú dĺžku lana, napr. 40-45 metrov na klasický navijak, aké budú rozdiely medzi hornými a dolnými vrstvami.
A tiež by som zaradil do skúšok pevnosť po spojení syntetického lana po roztrhnutí, ako čistého (spájaného doma) tak aj po spojení špinavého lana v teréne.
Za pokus by stálo aj porovnanie životnosti pri správnom ošetrovaní lana impregnáciou na syntetické lano a pri systéme "kúp si lano a zabudni".

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Pia, 22.06.2012, 8:40
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2389
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
marcek4x4 píše:
Hm to bude asi jediný spôsob.Ten uzol je asi 1,5m od háku,takže by som lano skrátil, len sa pýtam či už niekto takéto neriešil a aj vyriešil :D

Áno, riešil. Skrátiš takto lano o 80cm. :wink:
A urobíš si to aj sám doma, nemusíš mať zapletača. To je to čaro syntetického lana. Ale najprv skús ten jachtársky výmysel.
Ale keď ti lano praskne (asi v tom mieste uzla) tak vieš, že sa nič nedeje, zapletieš si ho a ideš ďalej.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Naposledy upravil jenki dňa Pia, 22.06.2012, 20:03, celkovo upravené 1



Pia, 22.06.2012, 8:43
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
mudro pises jenki, co budeme vediet, odskusame. ale su tam veci skor na trhacku, to zatial asi nebudeme vediet zabezpecit.

inak to zapletanie by nemalo byt moc zlozite, na youtube som nasiel niekolko navodov...


Pia, 22.06.2012, 16:29
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2389
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nabudúce pripomeň, zapletieme :)

Prečo chcete lano skúšať na trhačku?

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Pia, 22.06.2012, 20:02
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ved sam pises, ze skusat po zapleteni v roznych podmienkach na pevnost. to moze byt zaujimavy udaj. aj ked som pocul, ze po dobrom zapleteni je ten zapleteny kus pevnejsi nez zvysok...


Sob, 23.06.2012, 18:06
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2389
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Veď hej, to som myslel ako bonbónik na koniec.
Inak, na to nasolené, pevne navinuté a zamrznuté lano by som bol potom zvedavý.
Jazdím hodne, navijak dostáva v zime zabrať viac ako v teréne.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Sob, 23.06.2012, 21:21
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 06.06.2011, 11:47
Príspevky: 656
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Thunder... a tato vec nejak dopadla?

Ci ten test este prebieha?

:smt102

Pepo.

_________________
XJ


Pon, 26.11.2012, 17:47
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2389
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak ako Roman? Máš nejaké výsledky? Doporučenia? Dávaj, sme zvedaví... :wink:

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Pia, 21.12.2012, 9:37
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
lana sme pouzivali a potrapili, nieco sme im pofotili a popisali, ale k ich zaverom z tohto testu sme sa uz nedostali... :(

podla toho co sme sa ale zakulisne dopoculi, islo im o to, aby posudili, ci pri vyrobe lana impregnovat kazde jednotlive vlakno, z ktoreho sa lano sklada, alebo az na zaver povrchovo impregnovat hotove lano.

co od nich ale viem, tak najvacsim nepriatelom syntetickeho lana je mechanicke poskodenie a oter (co sme samozrejme vedeli) a ze velky vplyv ma vraj UV ziarenie. takze idealne asi schovavat navijaky aspon pod celtovy obal a konce lan do niecoho navliect...


Pia, 21.12.2012, 19:21
Profil ICQ WWW
Ťažký Profík

Registrovaný: Str, 16.06.2010, 20:49
Príspevky: 303
Bydlisko: Strezenice-City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Roman, prosim ta a cim sa to impregnuje? uz je nieco na tom z vyroby? a ako casto to pyta nejake osetrenie?

_________________
5,2 plyňák V8, postupne sa začína podobať na auto ;)


Ned, 23.12.2012, 0:24
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Str, 16.06.2010, 20:49
Príspevky: 303
Bydlisko: Strezenice-City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
jenki a ty mas nejaky technologicky postup na zapletanie toho lana? mam novu syntetiku, este ju len idem nahodit a rad by som to mal nacvicene keby sa mi niekedy v terene roztrhla. taketo veci je dobre sa naucit popredu.

_________________
5,2 plyňák V8, postupne sa začína podobať na auto ;)


Ned, 23.12.2012, 0:34
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4332
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
neviem, ci by som to nazval zaplietanie, synteticke lano sa vsuva samo do seba a potom sa pod zatazou samo zatahuje, akurat treba zafixovat koniec nejakou paskou, je presne definovane, ktore lano sa kolko ma zasunut, podla nosnosti...

...trochu prplacka, ked nie su dielenske podmienky...

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Ned, 23.12.2012, 10:33
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19
Príspevky: 1872
Bydlisko: Východ pri KE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
jenki píše:
Za pokus by stálo aj porovnanie životnosti pri správnom ošetrovaní lana impregnáciou na syntetické lano a pri systéme "kúp si lano a zabudni".

... mam taky pocit, ze toto realne v praxi nikto nerobi.

Skuste trebars potzivat rolne namiesto prievlaku. Mnohi vyrobcovia pisu, ze nutne ! pouzit prievlak.
Skuste ukotvit lano na strom bez gurtne. Mnohi to v praxi robia.
Skuste navijat lano na jednu stranu bubna (len pozor casto sa roztrne nevijak nie lano)

_________________
Ak mozem vytiahnem....potiahnem.


Ned, 23.12.2012, 11:23
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
RADOFFROAD píše:
neviem, ci by som to nazval zaplietanie, synteticke lano sa vsuva samo do seba a potom sa pod zatazou samo zatahuje, akurat treba zafixovat koniec nejakou paskou, je presne definovane, ktore lano sa kolko ma zasunut, podla nosnosti...

...trochu prplacka, ked nie su dielenske podmienky...


Fabricky zapletené lano sa mi po čase uvolnilo....len zasunuté. Možno bolo zasunuté na primalej dĺžke. Dal som na radu a spravil to ako na snímku a to drží bez pohnutia už roky.

Obrázok

Uploaded with ImageShack.us

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Ned, 23.12.2012, 11:44
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 74 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: