Dnes je sobota 7. júna 2025, meniny má Róbert a zajtra Medard
Autor |
Správa |
Samik1300
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pia, 22.04.2011, 14:25 Príspevky: 102 Bydlisko: Svrčinovec (CA)
|

Za posledné dva roky som dal dva krát zmerat kompresiu.Jeden nameral cca 9 bar další 7.Auto je zrelé na GO odpoved.Žiaľ nebol som ani pri jednom z meraní.Napriek tomu auto má dobrý ťah na ceste aj v lese.Kupil som tester kompresie: http://www.driveservis.sk/product/detail/id/10286818/univerzalny-tester-kompresie Meranie som praktizoval presne podla tohto návodu: http://ceramizer.sk/meranie-kompresie-motora-tlaku-oleja/ Olejovu skušku som nevykonal.Namerané hodnoty:13 - 12.8 - 13.1 -13 bar.Štandardné hodnoty výrobcu motora 14.Servisný limit 12.Kde sa stala chyba?Kompresné tlaky v norme,no spotrebu oleja mám cca 1l na 3000 km.Jazdím veľa v teréne (ťažba dreva).Sviečky mali matnu tmavu farbu.Na emisnej mám problém s HC (moc paliva v emisiach).Spotrebu mám v meste cca 13-14 litrov.Kompresiu zmerám pre istou ešte raz.Tlaky nabiehali postupne 10,12 a nakoniec zastali pri 13.Rozmýšlam či som moc dlho netočil motorom pri jednom meraní.Jedno meranie som točil cca 6-8 sekund kým hodnoty prestali narastat.Ako dlho má trvať meranie jedného valca?? Jedná sa o auto Suzuki SJ 413 klasicky karburátor,motor G13A.Vopred ďakujem za každý vecný názor...
_________________Suzuki SJ 413 1.3 karburátor,47 kw ,r.v.87,Hard top,ŠPZ - Šikovný stroj 
|
Ned, 06.01.2013, 13:12 |
|
 |
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
Meraš zopár zdvihov, kým neprestane narastať tlak. Najvyšší údaj je nameraná hodnota. Predpokladám, že si točil štartérom a sviečky boli vybraté.
Takto na diaľku (podľa tých sviečok) typujem problém s karburátorom. Ani tak nie že by bolo dačo pripchaté, ako skôr nesprávne riadená zmes v závislosti od zaťaženia.
A ten olej ti náhodou nekvapká. Trebárs po naštartovaní a počas jazdy.
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Ned, 06.01.2013, 13:30 |
|
 |
Samik1300
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pia, 22.04.2011, 14:25 Príspevky: 102 Bydlisko: Svrčinovec (CA)
|

Tunki píše: Meraš zopár zdvihov, kým neprestane narastať tlak. Najvyšší údaj je nameraná hodnota. Predpokladám, že si točil štartérom a sviečky boli vybraté.
Takto na diaľku (podľa tých sviečok) typujem problém s karburátorom. Ani tak nie že by bolo dačo pripchaté, ako skôr nesprávne riadená zmes v závislosti od zaťaženia.
A ten olej ti náhodou nekvapká. Trebárs po naštartovaní a počas jazdy.
Áno,točil som štartérom,sviečky von.Tlaky prestali narastať po 6-8 sekundách.
Tiež si myslím,že karburátor moc obohacuje zmes.Otáčky zatial drží dobre.Napriek tomu zvažujem inštaláciu favo karburátora,alebo karburátora zo škody 105 spotreba vraj 7-8 litrov a nerobia mu problém ani náklony.Moc tomu neverím.Neviem sa nikde dopátrat kolko má spotrebu favo karburátor na samcovi.
Olej mi nikde nekvapká,skorej slzy a to pod výstupom rozdelovača z hlavy.Asi gufero mierne prepušťa.A sem tam hlavne,ked v teréne jazdím tak trochu slzy pod ac pumpou,ktorá je na hlave.Riešil som to už dvakrát výmenou tesnenia z kringelitu a dotretice som dal hermetic,zatial nič netečie.
Nemohol by unik oleja suvisieť so zlými guferami na ventiloch,prípadne roštelovaním ventilov?
_________________Suzuki SJ 413 1.3 karburátor,47 kw ,r.v.87,Hard top,ŠPZ - Šikovný stroj 
|
Ned, 06.01.2013, 14:14 |
|
 |
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
Po 6 až 8 sekundách?! Nie po pár otáčkach?
To by podľa toho návodu nasvedčovalo, že máš naozaj kompresiu v kýbli. Motor si natlakuje po takej dobe dosť oleja na utesnenie piestov a ty nameráš falošné údaje. S tým by samozrejme súvisela aj tá spotreba oleja. Neviem koľko má samec žrať ,ale liter na 3000km sa mi zdá tiež dosť.
PS: Koľko má ten samčo už nalietané? 
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Ned, 06.01.2013, 17:04 |
|
 |
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8014 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
Samik1300 nuz na benzinovych motoroch, tlak vo valcoch merias nasledovne,, vlozis miesto sviecky ten meraci bazmeg, -kompresiometer a slapnes na plny plyn a tocis motorom az dovtedy,,, kym rucicka sa prestane dvyhat a ostane na jednom mieste, cize uz dalej nejde,, a ukaze ti spravnu hodnotu,,
minimalny tlak na benzinovych motoroch je spravidla 8 barov,,
a ked ti papa oil,, nemusis mat hned v haji stieracie kruzky,, mozno mas stvrdnute simeringy na ventyloch a to potom sa ani nem cuduj,, 
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Ned, 06.01.2013, 17:12 |
|
 |
Samik1300
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pia, 22.04.2011, 14:25 Príspevky: 102 Bydlisko: Svrčinovec (CA)
|
efendi píše: Samik1300 nuz na benzinovych motoroch, tlak vo valcoch merias nasledovne,, vlozis miesto sviecky ten meraci bazmeg, -kompresiometer a slapnes na plny plyn a tocis motorom az dovtedy,,, kym rucicka sa prestane dvyhat a ostane na jednom mieste, cize uz dalej nejde,, a ukaze ti spravnu hodnotu,, minimalny tlak na benzinovych motoroch je spravidla 8 barov,, 
Najazdené má 163 000 km.Postupoval som presne ako píšeš tj. točil som motorom kým sa ručička prestala hýbať.Tiež si myslím,že gufera ventilov možu byť stvrdnuté.Pri výmene gufer ventilov treba dať dole hlavu alebo sa to dá spravit aj cez viko ventilov? Rozmýšlam aj nad nastavením vole ventilov.
_________________Suzuki SJ 413 1.3 karburátor,47 kw ,r.v.87,Hard top,ŠPZ - Šikovný stroj 
|
Ned, 06.01.2013, 17:32 |
|
 |
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8014 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
nuz pravdepodobne da,, na Audi 80,90, Lada Niva motoroch sa da, a pravdepodobne aj na samikoch,, neskusal som to na samikoch, tak neviem, ale keby som mal , tak urcite by som to tak riesil,, ide o to ze ked vyberies svieckuu, tak nieco ako sirsi srobovak tam musis vopachat miesto sviecok a by ventyle nepadli dnu do valca a navyse piest musi byt navyse na hornej uvrati, a je to opotom balada ta vymena,,
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Ned, 06.01.2013, 19:22 |
|
 |
Samik1300
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pia, 22.04.2011, 14:25 Príspevky: 102 Bydlisko: Svrčinovec (CA)
|
efendi píše: ,, ide o to ze ked vyberies svieckuu, tak nieco ako sirsi srobovak tam musis vopachat miesto sviecok a by ventyle nepadli dnu do valca a navyse piest musi byt navyse na hornej uvrati
Načo dať ten šrobovák miesto sviečky? Aby nespadli ventily do valca,ale ved možu spadnuť okolo šrobovaká,či? Nájde sa tu nejaký samuraista čo má s tím skusenosť,či sa to dá vymeniť cez viko,prípadne načo si dať pozor.Ak sa do toho pustím.
_________________Suzuki SJ 413 1.3 karburátor,47 kw ,r.v.87,Hard top,ŠPZ - Šikovný stroj 
|
Ned, 06.01.2013, 19:49 |
|
 |
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8014 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|

nuz viko ventylov dole kazdopadne,, a vsetko co je pod výkom,, vackovka a tak ,, ked budes mat na vyhlade iba ventyle teda s strunami a klobucikom,, , valec ktory akurat ides robit, spravidla prvy,, tak piest musi byt na hornom uvrate, das na ventyl cca19 golu kluc, pokial nemas pripravok origo k tomuu,, a yebnes kladivom na golu kluc, vrchnak teda ciapocka z ventylu ti pekne zeskoci dole a das dole tu strunu z ventylu a bacha este na tie dva malicke kliny čo drzia tu plosku ciapocku na ventyloch , aby si ich nem stratil,,daj vstale okolo cistu handru a aj na tu golu,, a aby tie poistky-kliny neodleteli het,, potom pekne stiahnes simeringy z ventylov, nasadis nove,, a natlacis ich tam , najlepsie ak mas k tomu pripravok ties , abys nedeformoval te simeringy,,,, ked to mas hotove, tak potom ide na rad ten srobovak, das ho cez otvor pre sviecku dnu a dotlacis hore spadnuty ventyl, ktory lezi hlavou na piesteeee aby dosadal presne na doraz vo svojom sedle-hniezde,, a potom das s5 strunu na ventyl, stlacis rovnomerne dole spruzinuuu , das nas5 klobucik, a to tak ze potom tie dva male kliny vsadis dnu na miesto,, a tak to budes robit na kazdom ventyle tuto metodu,,ked mas origo pripravok k veberaniu spruzin na ventyloch,, je to ok, ale ked nemas tak to budes robit tymto opisanym sposobom,,
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Ned, 06.01.2013, 20:23 |
|
 |
Samik1300JX
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 19.12.2011, 23:09 Príspevky: 261 Bydlisko: Trenčín
|
Aj ti pekne dimí ??? mne ked papal olej tak to bolo ze auto ledva chodilo na jednotke a na 100km to z papalo priblizne liter oleja  ja som mal v rici stiracie krúžky a aj gumičky na ventiloch
a ešte k tomu favo karbu ja jazdím len terén a pri náklonoch bez problém , pridáti aj trochu výkonu a aj spotreba bude lepsia. a ventili ti klepú ??ked si myslis ze mas velkú vôlu. 
_________________ 2x Samurai pozitív
|
Ned, 06.01.2013, 21:16 |
|
 |
Samik1300
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pia, 22.04.2011, 14:25 Príspevky: 102 Bydlisko: Svrčinovec (CA)
|
Samik1300JX píše: Aj ti pekne dimí ??? mne ked papal olej tak to bolo ze auto ledva chodilo na jednotke a na 100km to z papalo priblizne liter oleja  ja som mal v rici stiracie krúžky a aj gumičky na ventiloch a ešte k tomu favo karbu ja jazdím len terén a pri náklonoch bez problém , pridáti aj trochu výkonu a aj spotreba bude lepsia. a ventili ti klepú ??ked si myslis ze mas velkú vôlu. 
Práveže som si nikdy modrý dym nevšimol,iba biely keď je studený výfuk a prskajuci čierny kondenz.Neviem či čierny od sadzí alebo od oleja.Mne to vychádza cca 1l na 3000 km.Na favo karbeci upravoval si aj lanko plynu?
efendi rozmýšlam ak treba dať dole aj rozvody,vačku...či nedať dole aj hlavu a zabrusiť sedla ventilov.
Dá sa zohnať nejaký univerzálny sťahovak ventilov?Vedeli by ste mi poradiť nejaku dobru estránku na guferá?Konkrétne na samurai.
_________________Suzuki SJ 413 1.3 karburátor,47 kw ,r.v.87,Hard top,ŠPZ - Šikovný stroj 
|
Ned, 06.01.2013, 22:36 |
|
 |
samuro
Frajer
Registrovaný: Str, 14.03.2012, 1:45 Príspevky: 219 Bydlisko: Rožňava
|
to lanko plynu netreba nejak extra upravovat len s tej hrče na konci trocha zbrusiť a je aleob ju odstrihneš a daš na koniec lanka nejaku svorku 
_________________ Čím viac upravené auto ,tým ďalej sa ide po traktor "
|
Ned, 06.01.2013, 23:40 |
|
 |
MARTINO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45 Príspevky: 3143 Bydlisko: VYCHOD PO
|
Samik1300 píše: Vedeli by ste mi poradiť nejaku dobru estránku na guferá?Konkrétne na samurai.
..gufera ,potrebuješ na ventily či niekde inde? /nečitam celu tuto "story"/ 
_________________My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom. ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk
|
Ned, 06.01.2013, 23:45 |
|
 |
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8014 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
Samik1300 ked das hlavu dole a chces zabrusit ventntyle,, budes to mat trosku dlchsieee ale o to lachsie a ked zabrusis ventyle budes mat vyssiu kompresiu,, a tym padom aj vykon,, ale spoj sa s Mirec01, alebo Gažur Lubom, tu s fora oni su dochtor-specialisti na samuraje,,
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Pon, 07.01.2013, 0:49 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
tie ventily si radsej zafixuj stlacenym vzduchom namiesto srobovaka
(napr. na staru sviecku nejako napoj hadicu s kompresora)
ak si to este nerobil necakaj ze ti tie klinky povolia po prvej rane kladivom, obvykle byvaju zatuhnute
a mozno ich zopar budes hladat aj v olejovej vani
|
Pon, 07.01.2013, 12:17 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|