| Dnes je piatok 31. októbera 2025, meniny má Aurélia a zajtra Denis, Denisa 
 
 
 
 
	
			
	
	 VW Touareg, alebo ine pohodlne do lahkeho terenu 
        
        
            | Autor | Správa |  
			| RADOFFROAD Nikdy nespokojny úpravca 
					Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
 Príspevky: 4322
 Bydlisko: ZA
   | harp, kazdy, kto sa trochu vyzna v tychto autach a tym nemyslim mechanikov, ale uzivatelov, ti povie, ze ak touareg, tak jedine so vzduchovym podvozkom...
 neviem o nikom, kto by mal s tym problem...
 bez vzduchu to nie je touareg...
 prevodovku ma V10 inu ako ostatne...
 olej v automate som si dal vymenit pri cca 150 000 km  a uz by som to viac nespravil, mozno som hypochonder, ale mam pocit, ze neradi tak bohovo ako predtym, minimalne jednotku a zda sa mi, ze zlahka pocujem nieco pri 70km/h na 3-stupni , pritom to robil chlap, co ma autorizaciu na VW a tieto touráregy robil od kedy sa vyrabaju...
  neviem... ale cim som mal viac aut, tym viac zastavam nazor, ze na modernych a zvlast drahych autach rozoberat, len ak sa nieco pokazi... 
 to bull4x4 : kua ide to, ale poznam iba par ludi, co to rasuju na podobny sposob, je mojim tichym snom si V10 nechat a ked dosluzi, spravit z neho buggy 
  _________________www.allmetal.sk       www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk  , 0905658233 
 Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt   
 
 |  
			| Uto, 22.01.2013, 16:07 | 
					
					       |  
		|  |  
			| Milan FI OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pon, 17.01.2011, 10:49
 Príspevky: 521
 Bydlisko: Kežmarok
   | Už som to tu písal, ale pre zhrnutie. Tuareg jednoznačne na vzduchu, nám mechy menili, či to bolo fakt nutné neviem, prevodovka s pôvodnou náplňou začala blbnúť niekde pri 330 000 najazdených km. Robilo to ale len pri otáčaní a radení z D do R, inak sa to neprejavovalo, ani diagnostika nič neukázala, vraj chyba elektroniky. Treba podotknúť , že tento vôbec nebol šetrený, mal asi šiestich šoférov a strávil kopu času mimo spevnených ciest a z vozíkom za sebou. Dostal ale čo bolo potrebné.
Too Harp: Ak by to bolo na mne ja by som ho bral s tým čo k takému autu patrí!
 _________________
 Vždy ži svoj sen, neboj sa ísť pomaly, boj sa stáť na mieste, ale nezabudni si užívať život kým môžeš!
 
 Mitsubishi L200, AVM voľnobežky, King One TDS-9.5C , Maxxis Mudzilla
 
 Ex - Nissan patrol GR Y60, MT Nokian Vatiiva 33/12,5/15, naviják 5,4t,
 
 
 |  
			| Uto, 22.01.2013, 17:10 | 
					
					   |  
		|  |  
			| harp Učeň 
					Registrovaný: Pia, 09.02.2007, 13:37
 Príspevky: 25
 Bydlisko: Banská Štiavnica
   | Toto z tou nemkou poznam...
http://www.youtube.com/watch?v=OpWK8IzUvdw Len mi povedzte ci toto dokaze tuareg bez offroad packetu, resp 4xmotion.
 Kazdopadne vdaka za postrehy.
 
 |  
			| Uto, 22.01.2013, 22:44 | 
					
					       |  
		|  |  
			| bull4x4 OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
 Príspevky: 2320
 Bydlisko: Sliač
   | to vyzera na uzavierky, ktore prve touaregy mali
 4motion je v podstate quattro, cize 3 x torsen, dokaze to dost, ale ta elektronika....
 _________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60  TD 4,2T , Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon 
 
 |  
			| Uto, 22.01.2013, 22:49 | 
					
					   |  
		|  |  
			| harp Učeň 
					Registrovaný: Pia, 09.02.2007, 13:37
 Príspevky: 25
 Bydlisko: Banská Štiavnica
   | v tomto stale tapam
klasicke T. maju prepinanie HI, AUTO, LO, a nasledne co? Medzinapravovy diferencial?
 
 Potom su tu modely co maju dalsiu polohu, resp zacina to onROAD a offROAD.
 
 Na mojom z ktoreho planujem presedlat sorente to bolo jasnejsie. 2H, 4H, 4L.
 
 Rad by som od vas pocul ktoru variantu radenia pohonu pokladate za najlepsiu a preco. A pokial ma nebodaj niekto skusenost so sorentom ako a ci to porovnavat.
 
 Vopred Vdaka.
 
 
 |  
			| Uto, 22.01.2013, 23:08 | 
					
					       |  
		|  |  
			| OGO OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
 Príspevky: 1923
   | 
 
 |  
			| Uto, 22.01.2013, 23:55 | 
					
					   |  
		|  |  
			| RADOFFROAD Nikdy nespokojny úpravca 
					Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
 Príspevky: 4322
 Bydlisko: ZA
   | ten na videu ma tipujem uzavierku aj zadneho difu, teda udajne je vo vsetkych difoch, ale ja ju napriklad nemam zapojenu... uzavierku medzidifu mam...
 skusal som nieco podobne, ale mam pocit, ze to neslo az tak hladko, musel trochu prehrabnut aby pribrzdil ostatne kolesa, ale zas ja som to skusal na snehu, takze aj trakcia kolies na zemi je spochybnitelna...
 
 so sorentom mozes porovnavat asi len odolnost zadnej napravy, ktoru ma sorento tuhu...
 
 inak si neviem dost dobre co tam porovnat
 _________________www.allmetal.sk       www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk  , 0905658233 
 Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt   
 
 |  
			| Str, 23.01.2013, 8:16 | 
					
					       |  
		|  |  
			| Martinoff OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01
 Príspevky: 1932
 Bydlisko: TO
   | Sorento je 2H je zadokolka, pri 4H priradí predok. Touareg 4motion je stála 4-kolka. Pri mechoch má v strede dva otočné ovládače:
1. dvíha a spúšťa mechy
 2. uzávierky - 1.poloha otvorené dify, 2.poloha uzavretý medzidif, 3.poloha uzavretý zadný dif.
 Popri tom ešte pracujú rôzne elektronické systémy ako ABS, ESP, kontrola výjazdu a zjazdu kopca, atď.
 Takto je to u prvej generácie.
 _________________
 Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
 L200 - pracovné, a to doslova!
 
 
 |  
			| Str, 23.01.2013, 10:07 | 
					
					   |  
		|  |  
			| stanovw Učeň 
					Registrovaný: Ned, 27.01.2013, 0:21
 Príspevky: 72
 Bydlisko: Nitra
   |  harp píše: + potesilo by keby ste mi poradili nieco okolo tohoto auta. Moje naroky som zhrnul uz aj tu. Tu ste mi ciastocne aj odpovedali:viewtopic.php?t=2391&postdays=0&postorder=asc&start=30 Moje poziadavky: 4clenna rodina, uz menej batoziny, nie kociky, obcas potreba odviest viac ako 5 ludi - nie je podmienka,  prevazne cesta a dialnica  50% slovenske cesty prvej triedy  20% zahranicie a dialnice  20% cesty v kopcoch. na dedinach a v BaNSKEJ STIAVNICI.,  10% LESNE MIERNE HORSIE CESTY A polne cesty. V zime slusne zaviate cesty Stiavnice. Obcas 1-2 x do mesiaca v lete aj lesna kamenista cesta. Co by ste mi doporusili ako nasledovnika. DIKIHarp ako vidíš 100 ľudí 100 chutí.. 
 ak ti môžem poradiť,ako vlastník touarega,na tvoje predpokladané používanie ti stačí v pohode touareg I,ale s motorom minimálne 3l-je to veľké a ťažké vozidlo.Tá spomínaná V10 5l-to je už extrém    ..v ťažšom teréne má potom problém pre svoju váhu +cca 200kg..ale to ty určite nebudeš potrebovať    Čo sa týka prejazdnosti terénom a tie videá spomenuté vyššie,zvládne to každý T I,nakoľko mali všetky sériovo užávierky..
 čo sa týka tebou spomínaného terrain tech paketu..to sa týka len Touaregu II..je to lepší systém v spojeni 4Xmotion,ako v T I,je však za príplatok..štandardne sa T II začali vyrábať bez uzávierok a tak  z neho vlastne spravili klasické SUV..bolo to hlavne preto,že málo ľudí tieto systémy nevyužívalo a do ťažšieho terénu s týmito vozidlami nechodili..a potom samozrejme mohli upraviť aj cenu..
 čo sa týka vzduchového podvozku..určite áno..velmi dobre filtruje nerovnosti vozovky,je adaptívny vzhľadom na rýchlosť vozidla a bezpečnejší pri prejazde zákrut,kedy sa vozidlo tak nenakláňa pri prudšom prejazde..pomôže ti aj vtedy,keď máš problém,napr pri prejazde závejmi,kde pri svetlej výške vozidla 300mm určite len tak na bruchu nezostaneš..    čiče ak to mám zhrnúť..
 T I-najlepšie na vzduchu s motorom minimálne 3L,najlepšie facelift r.07-09
 T II-taktiež vzduch a v pohode ti stačí V6 3l,nakoľko je to úsporný motor a s terrain tech paketom je to jediný motor.. V8 4,2 sa s týmto paketom nevyrába
 keďže je toto vozidlo neustále u niektorých ,,ťažkých offroaďákov" podceňované a radené ,,len" do triedy SUV,pozri si tieto linky..si myslím,že nie všetky klasické SUV prejdú niečo podobné..   http://www.facebook.com/#!/media/set/?s ... 237&type=3
http://www.facebook.com/#!/media/set/?s ... 237&type=3_________________Touareg 3.0 V6 TDI 4XMOTION "Terrain Tech" 8st.automat BlueMotion Technology Touareg Club Slovakiahttp://www.facebook.com/pages/Touareg-C ... 865?ref=hlhttp://www.touaregclub.sk 
 
 |  
			| Ned, 27.01.2013, 9:08 | 
					
					     |  
		|  |  
			| Tepes Ťažký Profík 
					Registrovaný: Štv, 30.12.2010, 23:51
 Príspevky: 316
 Bydlisko: Poltár
   | Je tam aj video ? 
 
 |  
			| Ned, 27.01.2013, 11:23 | 
					
					   |  
		|  |  
			| bull4x4 OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
 Príspevky: 2320
 Bydlisko: Sliač
   | 
   prejdu dost, len budu presne takto vyzerat _________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60  TD 4,2T , Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon 
 
 |  
			| Ned, 27.01.2013, 11:54 | 
					
					   |  
		|  |  
			| stanovw Učeň 
					Registrovaný: Ned, 27.01.2013, 0:21
 Príspevky: 72
 Bydlisko: Nitra
   |   no a to je ten handicap V10 -váha    ..všetky V6 vyšli cez to blato a napadané lístie,avšak chalan s V10 mal problém na takom teréne s tou obrovskou váhou a dosť to roztúroval,nadskočil na malú skalu a odhodilo ho presne do stromu...
    ..ja som len chcel poukázať na skutočnosť,že tieto vozidlá sa v ,,ľahšom teréne" nestratia a nepatria len medzi ,,SUV leštenky"..    a dá sa s nimi zísť mimo cesty.. samozrejme že s ťažkým offroadom sa porovnávať nemôžu..  ...i keď napríklad na tankodrome v Bělej som videl,ako májú v porovnaní s Touaregom na piesku a blate problémy Nissan Navara a Mercedes G..je to tiež na tých fotkách...  _________________Touareg 3.0 V6 TDI 4XMOTION "Terrain Tech" 8st.automat BlueMotion Technology Touareg Club Slovakiahttp://www.facebook.com/pages/Touareg-C ... 865?ref=hlhttp://www.touaregclub.sk 
 
 |  
			| Ned, 27.01.2013, 12:03 | 
					
					     |  
		|  |  
			| palo-cherokee koumák 
					Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
 Príspevky: 4319
 Bydlisko: ZA
   |  stanovw píše:  keďže je toto vozidlo neustále u niektorých ,,ťažkých offroaďákov" podceňované a radené ,,len" do triedy SUV,pozri si tieto linky..si myslím,že nie všetky klasické SUV prejdú niečo podobné..   Stano ale podcenovat a radit do kategorie su mylim dve rozdielne veci.    kategoriou je Touareg je naozaj SUV (tak ako mnohe ine) A napriklad aj taky Jeep Cherokee XJ bol v roku 1985 oznaceny ako SUV. A to priamo od vyrobcu. A pritom v dnesnej dobe ho vela ludi povazuje za cisty offroad. Takze tolko k tej kategorizacii.
 Kedysi pred par rokmi nejaky nemecky casopis (tusim Autobild?) robil test SUV a Ofroad vozidiel na nejakej drahe. Bol tam MB G, LR Defender, MB-ML,a este asi 3 ci 4 dalsie.  Nahanali to po nejakej drahe, kde bolo blato, voda, vyjazdy, krizenie.... 
 Kazde z aut sa s tym vyrovnalo po svojom - niektore s elektronikou, ine bez. PRESLI TO VSETKY!!! Po teste odviezli auta do servisu a ratali skody.
 Tie sa hybali od par € za umytie az po niekolko 1000 € za drahe a zlozite opravy na plastoch, brzdach , podvozkoch....
 Vysledkom bol taky zaver, ze dnesne moderne SUV zvladne (hlavne vdaka elektronike) v  terene skoro to iste ako 4x4 "klasickej" koncepcie, ale OPAKOVANA prevadzka takehoto vozidla v terennych podmienkach je financne velmi narocna       k tomu Touaregu: (aby bolo jasne)
 Kvoli velmi zlym skusenostiam (a tiez kvoli nezmyselnemu diktatu vacsiny ) nemam rad VW (koncern) ako znacku (y) To ale neznamena ze robia zle auta. Akurat ja asi niesom cielova skupina    Touareg by som si nekupil. Nepaci sa mi. Nicim ma neoslovil - pre mna je to "opuchnuty passat"
 Napriek tomu si myslim ze Touarge ma na trhu svoje miesto a technicky je celkom podarene auto s velmi slusnou prejazdnostou a OPAKOVATELNOU pouzitelnostou v miernom a lahkom terene alebo cestach horsej kvality. Ale to je tak vsetko.
 
 |  
			| Ned, 27.01.2013, 12:26 | 
					
					     |  
		|  |  
			| stanovw Učeň 
					Registrovaný: Ned, 27.01.2013, 0:21
 Príspevky: 72
 Bydlisko: Nitra
   |   ok..ako som už písal vyššie..100ľudí ,,100chutí..    a samozrejme aj názorov..
 pointa však bola pre harpa ohľadom terrain tech paketu a prejazdnosti..či?    to som sa mu snažil poradiť a zodpovedať...    ..a linky som mu poslal preto,nech sa toho auta nebojí..v teréne sa nestratí..a pri tom jeho cca 10% použití v teréne je to v pohode..sa mi zdá..    si myslím,že Touareg je celkom pohodlné auto na dlhé cesty a nebojí sa ,,ľahšieho terénu" a nestratí sa v ňom a určite v triede SUV sa neradí v prejazdnosti terénom na nejaký koniec,ale tak ako aj spomínaný Jeep v tejto triede patria niekam inam,ako napr. T RAV,H C-RV, H Santa-fé...a ďalšie ,,SUV" Myslím,že porovnávať tieto vozidlá by sa v danej kategórii nemalii..  _________________Touareg 3.0 V6 TDI 4XMOTION "Terrain Tech" 8st.automat BlueMotion Technology Touareg Club Slovakiahttp://www.facebook.com/pages/Touareg-C ... 865?ref=hlhttp://www.touaregclub.sk 
 
 |  
			| Ned, 27.01.2013, 12:50 | 
					
					     |  
		|  |  
			| harp Učeň 
					Registrovaný: Pia, 09.02.2007, 13:37
 Príspevky: 25
 Bydlisko: Banská Štiavnica
   | Vdaka za rady.
Ako dalsi krok planujem skusobnu jazdu, uz len najst odvazneho majitela.
 
 
 |  
			| Sob, 09.02.2013, 21:47 | 
					
					       |  
		|  |  
		|  |  
 
	
		| Kto je on-line |  
		| Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |  
 
	|  | Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
 Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
 
 |  
   |