Dnes je streda 5. júna 2024, meniny má Laura a zajtra Norbert
Autor |
Správa |
FOGY
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30 Príspevky: 428 Bydlisko: Rožňava
|
zdeno píše: Fogy, prečo si myslíš, že tá náprava je tak namáhaná na krut, že by sa mala zlomiť? O nejakom krútení pri krížení nemôže byť ani reči, resp. určite nie o takom, ktoré by mohlo pevnostne ohroziť nápravu na lom. náprava sa nezlomí, je pevná. Lámať sa môžu úchyty - ako pandíkovy, alebo ten protichodný krut požerú gumené silentbloky /sériový trol vpredu/
_________________ARO 10,ARO 10, Asia Rocsta, JEEP YJ, TJ, JK https://plus.google.com/u/0/photos/1180 ... 5400496177
|
Uto, 12.03.2013, 0:48 |
|
|
zdeno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 20.07.2008, 22:26 Príspevky: 746 Bydlisko: Sliač
|
FOGY píše: A problém je pri krížení, lebo ramená majú snahu s ňou točiť každé opačným smerom. Znova sa pýtam - aká že to pôsobí v tých ramenách sila, ktorá by mala tú nápravu krútiť? .
_________________ Ex: Nissan Patrol GR Wagon, Ironman Foam Cell "C" + 40 mm podložky, Fedima Sirocco 35x10,5 R16, WARN M8274-50, hi-lift Nissan Patrol GR Y60 SWB v celkom slušnej výbave
|
Uto, 12.03.2013, 0:51 |
|
|
zdeno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 20.07.2008, 22:26 Príspevky: 746 Bydlisko: Sliač
|
Si ma predbehol s odpoveďou - lenže Ty si písal, že mu stále bude lámať nápravu!
_________________ Ex: Nissan Patrol GR Wagon, Ironman Foam Cell "C" + 40 mm podložky, Fedima Sirocco 35x10,5 R16, WARN M8274-50, hi-lift Nissan Patrol GR Y60 SWB v celkom slušnej výbave
|
Uto, 12.03.2013, 0:53 |
|
|
FOGY
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30 Príspevky: 428 Bydlisko: Rožňava
|
mirkokos píše: Mna by len zaujimalo začo platia konštruktérov v suzuki ked to maju "takto" odfušované a zazvárané a ked už 17rokov u jimnka kruti a láme nápravy na sériovkách s malým krížením to môže tak pracovať, lebo oceľ nie je skala a má určitú pružnosť a sú tam aj silentbloky. Ale kto chce veľké kríženie, bude mať s tým problém.
_________________ARO 10,ARO 10, Asia Rocsta, JEEP YJ, TJ, JK https://plus.google.com/u/0/photos/1180 ... 5400496177
|
Uto, 12.03.2013, 0:55 |
|
|
FOGY
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30 Príspevky: 428 Bydlisko: Rožňava
|
zdeno píše: Si ma predbehol s odpoveďou - lenže Ty si písal, že mu stále bude lámať nápravu! lámať nápravu som nemyslel, že sa zlomí tuhá náprava, ale úchyty, zvary, najslabšia časť, nie hrubá rúra
_________________ARO 10,ARO 10, Asia Rocsta, JEEP YJ, TJ, JK https://plus.google.com/u/0/photos/1180 ... 5400496177
|
Uto, 12.03.2013, 0:57 |
|
|
OFFroad4wd
Pandík
Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33 Príspevky: 3315
|
mna by len zaujimalo kto je taky frajer za obrazovkou a komu neda hned nekomentovať čo sa da aj na bazoší http://www.bazos.sk/hodnotenie.php?mail ... meno=Tibor
|
Uto, 12.03.2013, 0:58 |
|
|
FOGY
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30 Príspevky: 428 Bydlisko: Rožňava
|
pandík, ja som v brezne nebol, nechcel som si zablatiť moju leštenku, a to že si zváral nápravu som videl na fejsbúku
_________________ARO 10,ARO 10, Asia Rocsta, JEEP YJ, TJ, JK https://plus.google.com/u/0/photos/1180 ... 5400496177
|
Uto, 12.03.2013, 1:04 |
|
|
mirkokos
Učeň
Registrovaný: Ned, 05.06.2011, 16:44 Príspevky: 60 Bydlisko: Liptovský Mikuláš
|
No chlap nemau potešenie no, asi chceu onanuvať šiel preto do brezna a nič, , z toho si nič nerob ludom vážne jebe, podaktorým
|
Uto, 12.03.2013, 1:06 |
|
|
FOGY
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30 Príspevky: 428 Bydlisko: Rožňava
|
_________________ARO 10,ARO 10, Asia Rocsta, JEEP YJ, TJ, JK https://plus.google.com/u/0/photos/1180 ... 5400496177
|
Uto, 12.03.2013, 19:20 |
|
|
OFFroad4wd
Pandík
Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33 Príspevky: 3315
|
nepovedal by som že je to take nachylne na skrut ved to je akokeby boli len 2 ramená na 1 náprave, veď cele to je akože napevno tam nemá prečo krutiť to skor pri 4 linku by mi vychadzalo krútenie ak by neboli rovnaké dĺžky ramien a tak že jednu stranu zatlačí (horné rameno tlačí nápravu dozadu) a odlahčená strana zas ťahá nápravu dpredu, píšem o horných ramenách
|
Uto, 12.03.2013, 19:29 |
|
|
FOGY
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30 Príspevky: 428 Bydlisko: Rožňava
|
dúfam, že už je všetkým jasné / aj radovi / o akom namáhaní na krut hovorím, a keď nie, kľudne sa ma opýtajte.
tak, ako to máš pandík pozvárané, to môže fungovať len vtedy, keď dáš makké a veľké silentbloky, ktoré budú eliminovať snahu ramien krútiť s nápravou pri krížení
_________________ARO 10,ARO 10, Asia Rocsta, JEEP YJ, TJ, JK https://plus.google.com/u/0/photos/1180 ... 5400496177
|
Uto, 12.03.2013, 19:30 |
|
|
FOGY
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30 Príspevky: 428 Bydlisko: Rožňava
|
pandík, pozri na tú kocku, čo je akože rúra tuhej nápravy. Na jednom konci ju natáča rameno jedným smerom a na druhom konci opačným
_________________ARO 10,ARO 10, Asia Rocsta, JEEP YJ, TJ, JK https://plus.google.com/u/0/photos/1180 ... 5400496177
|
Uto, 12.03.2013, 19:33 |
|
|
Iron Uaz
OFFROAD Expert
Registrovaný: Sob, 18.06.2011, 9:58 Príspevky: 1210 Bydlisko: Púchov
|
ale fogy ma pravdu ja som nad tim rozmyslal ties a ak mas mäkke a velke gumy v ramenach tak tedy je to realne ale ak mas male a mas tam ešte nebodaj trubečku tak to roby blbost !!! lebo chce to skucat napravu alebo ramena !
_________________ Uaz 2,5 gurtňe 33X10.5R15 Silverstone,samoser vpredu vzadu opät 100% mechanicka uzavierka,prekopane na strunach,naviják-2x . Tel:0904136171 keby,niečo OFFROAD CLUB LÚKY
|
Uto, 12.03.2013, 19:45 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
preboha, kaslite uz na to, napravy sa krutia a namahaju, aj so 4linkom, ked to na trole vykrizim, je problem pohnut ramenom, co ma kludne centimeter volu...
jasne , ze to ma ciastocnu logiku, ale 70% konstrukcych rieseni na aute je o kompromisoch, toto je standardny sposob ulozenia, polemika nad tym ake vole su v silentblokoch a puzdrach je dalsia debata...
Fogy par stran dozadu sa docitas, ze aj s povolenymi zavitmi sa to skusalo, aj s unibalmi, rozdiely boli zanedbatelne, bez ohladu na to, co si vypocital...
presne toto, len v opacnom garde sa uz roky skusa na trole, vpredu pridat priecne puzdro koli lepsej krizivosti, ale zas sa to neda poriadne udrzat na ceste...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Uto, 12.03.2013, 20:10 |
|
|
Macej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 20.09.2009, 20:21 Príspevky: 547 Bydlisko: Vchod Záhoria
|
Toto je silný technický oriešok pretože väčšina offov nemá iné limity kríženia okrem dlžky tlmičov a brzdových hadíc že? To je predsa samozrejmé. U bežného offu stačí dať 30" tlmiče a kým stačí drážkovanie kardanu a brzdové hadičky tak to vôbec nieje problém a ten podvozok využije celú dlžku tlmičov. Jedine Pandíkové držiaky na náprave sa potrhajú a napriek tej brutálnej váhe celej Pandy ktorá na to tlačí... A teraz vážne. Nikto z vás Einsteini nikdy neriešil to, že mu pri chode náprav bránili púzdra/uloženia (a podobná háveď)? Ak sú držiaky dostatočne predimenzované (čož musia lebo musia vydržať v prípade skoku niekolkonásobok váhy auta) tak jednoducho iba dvihne koleso do vzduchu a nevyužije celú dlžku tlmiča lebo niečo obmedzí jeho chod. Málokedy sa stáva, že sa niečo utrhne pretože od výroby (ak to auto neni z blata) to vydrží a tunajší majstri ako napr. Pandík alebo Cechto (dúfam že som to napísal správne ) vedia že matroš stačí ale predsa trochu pridajú a bliknú COčkou ešte zo5 razy navyše takže to drží a jediné čo niaky ten zlý "výpočet" dráhy, alebo malá pružnosť púzdier alebo všetko naraz prípadne niečo čo ma teraz nenapadne, kazí je len a len kríženie. Ak by bola pravda to, že "krútenie" nápravy vždy niečo pri krížení zlomí, tak mám na oboch autách polámané rámy úplne na prach. pretože jak je možno z teorie známo, tak Land Rovery nemajú vrchné uloženia ramien otočné čapy alebo púzdra. Sú to iba konce ramien prepichnuté cez silentbloky v držiakoch na ráme. Česť výnimkám ktorý to dokázali ulomiť ale to už sa nejedná o bežne zaobchádzanie pri niakom tom obyčajnom extrem offroade Rado je rýchlejší než ja a vie dodať aj odhadovú štatistiku ale už sa mi tento moj výplod nechce mazať a už ma to tu rozčuluje, tak si dovolím....
_________________ Range Rover Classic - One is not enough
|
Uto, 12.03.2013, 20:26 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|